Zofia Dzieniszewska - zapiski

Al'ar <Phoenix God> 2 800 000 HP
Enrage Timer - 10 minut po rozpoczciu 2. fazy



Wiadomoci oglne:
Al'ar jest immune na Fire i wikszo walki dostaje si z Fire dmg, o ile Magowie powinni respecn si na Frost czy Arcane to nikt nie musi zakada Fire Resist gearu, przydatne moze okaza si to dla Tanka/w addw, ale nikt nie powinien powica wazniejszych statw dla FR.

Setup raidu:
    l5 Tankw, 4 w pierwszej fazie tankuje Al'ara, jeden tankuje adda (Feniksa), ktry pojawia si przy kadej zmianie platformy Bossa.
    l7-8 Heal,
    l12 DPS (ok. 4 Melee, reszta Ranged).


Abilities:
Faza 1:
    lFlame Quills - rzuca go losowo, leci na rodek pomieszczenia na sam gr i zadaje 7-9k Fire dmg na sekund wszystkim na grnych platformach.
    lFlame Buffet - stakujcy si debuff co 2sek, ktry zadaje 1,7k-2,2k Fire dmg i zwiksza otrzymywane obraenia od Fire o 10%. Castowane, gdy nikogo nie ma w zasigu melee Bossa.
    lEmber Blast: wybucha przed mierci, odrzuca wszystkich w zasigu 15 yardw i zadaje ok. 10k Fire dmg + 1k dmg od upadku.

Faza 2:
    lRebirth - zadaje ok. 5k Fire dmg wszystkim w zasigu melee i odrzuca od siebie. Uywane par sek po Dive Bomb i gdy zaczyna si Faza 2.
    lDive Bomb - 30sek cooldown. Zamienia si w meteor i uderza w losowy cel. Zadaje 5k Fire dmg. Po uderzeniu spawnuje 2 Feniksy.
    lFlame Patch - Al'ar zostawia plamy ognia, ktre zadaje ok. 3k Fire dmg co sekund.
    lFlame Buffet - stakujcy si debuff co 2sek, ktry zadaje 1,7k-2,2k Fire dmg i zwiksza otrzymywane obraenia od Fire o 10%. Castowane, gdy nikogo nie ma w zasigu melee Bossa.
    lMelt Armor: 60sek cooldown. Debuff uywany na targecie Al'ara, redukuje armor o 80%. Trwa 60sek.


Addy:
    lPhoenix - Al'ar przyzywa Feniksa przy kadej zmianie platformy (Faza 1) lub dwa Feniksy przy kadym uyciu Dive Bomb (Faza 2).
    lEmber Blast - skill uywany przez Feniksy, gdy zostaj zabite - zadaj 7k Fire dmg wszystkim w promieniu 15 yardw, wyrzuca w powietrze i zadaje kolejne 1k dmg od upadku.


Taktyka:
Faza 1:
Al'ar pullowany jest na lewo bdz prawo na platform, zalenie od miejsca, w ktre zosta pocignity, bdzie si przesuwa co 30sek (lub wicej) na kolejne platformy (jeli pocignity zostanie na platform lew bdzie przesuwa si zgodnie ze wskazwkami zegara - jak na rysunku, jeli na praw - w stron przeciwn):

Tankowie musz przesun si na kraniec kadego z balkonw (na ich rodek), aby Range DPS i Heal mia na nich zasig. Al'ar przesuwa si co minimum p minuty, moe przej odrazu na kolejn platform, moe si to opni nawet do paru minut (!).
Heal: dwch Healerw musi pilnowa kolejnych platform i przechodzi pod nastpnego Tanka zanim Al'ar zmieni pozycj (szczeglnie to jest wane przy zmianie z platformy 4 na 1).
Jeli Al'ar nie bdzie mia nikogo w zasigu melee rzuca Flame Buffet - zadaje co 2sek 1,7k-2,2k Fire dmg i nakada stackujcy si debuff zwikszajcy obraenia od ognia o 10%.
W tej fazie Al'ar rzuca od czasu do czasu Fire Quills - rzuca go losowo, leci na rodek pomieszczenia na sam gr i zadaje 7-9k Fire dmg na sekund wszystkim na grnych platformach. Gdy tylko Boss leci w gr wszyscy Tankowie zeskakuj na d i ustawiaj si przed schodami, aby dobiec na swoje pozycje. Al'ar po Fire Quills leci na platform 1 lub 4, to jest regua. Wzbi si i zacz Quillowa moe natomiast z ktrejkolwiek platformy. Wane, eby Tankowie nie rushowali i nie wbiegali na schody, gdy Al'ar jeszcze castuje Quills, bo tam te dostan dmg! Tank z platformy pierwszej musi szybko dobiec do Al'ara i zacz go tankowa po Quills, do tego czasu Boss zdy rzuci zapewne 1 lub 2 Buffety, wic trzeba bdzie podleczy Raid.
Phoenix - (2,5k w plate, 140k HP) may Feniks pojawiajcy si co przejcie Bossa, jest on zdejmowany przez 5. Tanka i bity na dole przez Melee DPS, w gestii Tanka ley czy bdzie na danym ptaszku potrzebowa MD czy nie, ale jeden z Hunterw zawsze musi czeka i wali MD na Tanka Feniksw jeli poprzedni ptak jeszcze yje. Dodatkowo kady zabity Feniks to -3% HP Al'ara w 2. fazie. Po mierci ptaka rzuca on AoE (ok. 15 yardw). Nie dobija si ptaka jeli Al'ar castuje Quills - Tank addw moe zosta wyrzucony w powietrze i wlecie w Quilla. Na Tanka Feniksa jest wyznaczony jeden Heal.
Addy tankuje si tu:

Na pocztku walki Melee DPS bije Al'ara na 1. platformie, po czym idzie na Feniksa i zostaje ju na dole przez ca pierwsz faz bijc addy, w tej fazie Ranged DPS nukuje Al'ara. Pierwsza faza nie ma tabeli aggro, wic bije si ile wlezie.
Po mierci Al'ara - ginie i pojawia si na rodku pomieszczenia na dole, zaczyna si kolejna faza...

Faza 2:
Al'ar pojawia si na rodku sali walc AoE i odrzucajc wszystkich stojcych zbyt blisko, trzeba wic si ustawi dookoa rodkowego krgu, eby nie dosta od Bossa. W pierwszej fazie tabela aggro nie miaa znaczenia, ale zachowaa si do fazy drugiej, wic Boss jak tylko si pojawi leci na osoby, ktre byy najwyej w aggro w fazie pierwszej - taunt na Bossie zapewni Tankowi bardzo du ilo aggro na pocztek tej fazy, ale ztauntowa trzeba natychmiast. W tej fazie Al'ar nie uywa Quills, ale uywa Flame Buffety, wic jak tylko si pojawi Tank musi go przej. Od teraz Al'ar bdzie lecia w powietrze i zamienia si w meteor, ktry po paru sekundach spada na losowy cel bijc AoE za ok. 5k, trzeba si wic rozstawi. Dodatkowo jeden z Tankw z fazy 1. docza do trzymania Feniksw co zostawia nam trzech Tankw na Al'ara. Jak tylko meteor uderzy w ziemi dwch Tankw przejmuje addy (tym razem to dwa Feniksy), ktre pojawiaj si w tym miejscu, a kolejny z Tankw zabiera Bossa (Dive Bomb ma 30sek CD, ale tak jak Quills wcale po tym czasie nie musi uywa). W tej fazie nastpuje zmiana bicia - Melee DPS bije Al'ara, a Ranged wykacza addy. Rwniez tu nie mona zabi Feniksw (gdy zamienia si w meteor ofc), poniewa Boss nie straci HP a Tank moe polecie w powietrze, meteor spadnie na niego i Boss si zevaduje. Al'ar co pewien czas rzuca Melt Armor na Tanka (zmniejsza armor o 80%), wic musi nastpi natychmiastowy taunt by niezszed on na hita... Najgroniejszym skillem w caej walce jest Flame Patch - poncy okrg pojawia si pod stopami losowego gracza (ok. 15 yardw) i zadaje okoo 3k Fire dmg co sekud, pierwszy tick jest jak tylko Patch si pojawi, wic 4 hity to pewny zgon dla wikszoci osb. Przed Patchem trzeba MOMENTALNIE uciec, jest to najgroniejsze tego typu AoE pojawiajce si na ziemi z racji czstych tickw, a co waniejsze natychmiastowego pierwszego ticknicia.
Al'ar moze takze randomowo kogo zchargowa, jeli szara naloy sie z melee atakiem cloth bedzie one-shotowany w wiekszoci przypadkw.

Jeli wszystko jest wykonane poprawnie NIKT nie ma prawa zgin w fazie pierwszej a Boss pa powinien po 2-3 kkach po sali. Druga faza jest walk na przetrwanie Raidu i tu kady z osobna musi zadba o swj tyek (Flame Patch) i mie oczy z tyu gowy.

How to kill: Al'ar [YouTube]:
http://www.youtube.com/watch?v=4O4Gt0Ahe2E&feature=player_embedded



High Astromancer Solarian 3 035 000 HP



Abilities:
Faza 1:
    lArcane Missiles - castowane na losowy target w Raidzie. 3 Missile po 3k dmg kady. Moe trafi w peta lub totem.
    lWrath of the Astromancer - BOMBA! Losowy target w Raidzie dostaje "bomb" z 6sek timerem. W tym czasie ma... spierdziela! Sam wybuch zadaje ok. 5-6k dmg kademu w pobliu i wybuchajcemu oraz podrzuca wysoko w gr - o ile sam wybuchajcy jest chroniony od dmgu od upadku - o tyle caa reszta nie. A wic - wybuch w pobliu Raidu = wipe. Kady musi pobra addon >>DebuffAlarm<< !!!
    lBlinding Light - AoE, zadaje kademu 2-2,5k Arcane dmg.
    lTeleport - (UWAGA!) - co 50sek Solarka teleportuje si z dala od Raidu i spawnuje 12-15 Solarium Agentw (ok. 20k HP kady, non-elite) - zbieramy si w kupie i Magowie/Lockowie zabijaj ich poprzez AoE. Po 15 sekundach Solarka wraca z 2 Solarium Priestami (ponad 50k HP) - tych trzeba fastem zabi oraz za wszelk cen przerywa Greater Heal, ktrym lecz Bossa.

Faza 2:
    lPsychic Scream - Fear na max 5 targetw w zasigu melee.
    lVoid Bolt - 4,4k-5,1k Shadow dmg w Tanka.


Taktyka:
Faza 1:
Cay Ranged DPS oraz Heal stoi w jednym miejscu wyznaczonym przez Raid Lidera. Co jaki czas na losow osob w Raidzie wrzucany jest debuff Wrath of the Astomancer - wtedy osoba taka odbiega od Raidu, inaczej mamy wipe. Co 50sek Boss znika i spawnuje trash: 12 agentw i 2 priestw - agenci bij sabo i padaj od kilku AoE, Prieci musz by od razu przejci przez Melee DPS, poniewa castuj heale na Solark, ktre musz by przerywane (uwaga wrzucaj take AoE Silent take trzyma je z dala od grupy Ranged DPS/Heali). W poowie walki zaraz po pojawieniu si trashu Shamani w Melee grupach wrzucaj BL, reszta Melee DPS odpala all dopalacze jak tylko Prieci padn.

Faza 2:
Przy 20% HP Solarka zmienia si w Voida. Castuje co jaki czas Feara na Melee/Range oraz co 10sek uderza Void Boltem w target z najwikszym aggro (Shamani w Melee grupach stawiaj Grounding Totem, w Ranged grupach wrzucaj BL reszta Ranged odpala co si da = full dps).

How to kill: High Astromancer Solarian [YouTube]:
http://www.youtube.com/watch?v=0EbfHkmxEok&feature=player_embedded

Void Reaver 4 552 500 HP
Enrage Timer - 10 minut



Wiadomoci oglne:
Boss bardzo farmerski, par godzin prb na nim to jest max, jedyna rzecz wymagana od wszystkich graczy to skupienie i reakcje na komunikaty z modw raidowych. Przed pullem Bossa naley wyczyci wszystkie moby z sali, w przeciwnym razie zaggruj si razem z Voidem!

Setup raidu:
    l4 Tankw;
    l7 Healerw - najlepiej 2, 3 Shamanw jako, e Melee dostaje co ok. 12sek spory dmg, 3 Healerw na MT;
    lPodzia DPS nie ma wikszego znaczenia, Poundng jest odleczany a przed orbami si odbiega, wiadomo - Range musi biega, Melee trzeba leczy. Po prawdzie Boss jest tak banalny e skad mona prawie okreli stwierdzeniem "ktokolwiek jest, moe i"...


Abilities:
    lPounding - 12sek cooldown, channelowane przez 3sek AoE ok. 15 yardw (3 ticki po 1,5k-2,5k Arcane dmg). Resistowalne.
    lArcane Orb - castowany cigle czar zadajcy AoE (20 yardw) 4,6k-6,3k Arcane dmg oraz ucisza na 6sek. Orby Void rzuca tylko w osoby poza zasigiem melee, lec one w miar wolno (przy zasigu ok. 30-40 yardw od Bossa jest okoo 5sek na ucieczk z zasigu Orba). Resistowalne.
    lKnockback - castowany tylko na osob najwyej w aggro-licie, skill odrzuca cel i redukuje aggro, 30sek cooldown.


Taktyka:

Obrazek tylko orientacyjny, nasza taktyka jest nastpujca: Range DPS i Heal ustawia si dookoa sali w dwjkach czekajc na pull Bossa. Void pullowany jest od wejcia przez Tanka do niego biegncego, Boss zatrzymywany zostaje na rodku i tam jest bity cay czas. Heal ustawia si bliej Bossa, wewntrz rodkowego okrgu, aby mie zasig na cae Melee. Ranged DPS ustawia si w ich pobliu lub za nimi.
Podzia na dwjki jest o tyle dobry, e wida odrazu gdzie bdzie lecia Orb, czy koo ciebie czy gdzie dalej (czaszka ustawiana jest przez BW na celu ostatniego Orba). Bardzo wane jest te to, aby wraca na swoje miejsca po wybuchu Orba, aby innym osobom nie miesza w ustawieniu si i ewentualnej ucieczce od Orba. Heal powinien trzyma wszystkich na 100%, aby nikt nagle nie zszed (Pounding/Orb).
Oczywicie jak kto wejdzie w Orba (Caster/Healer) to nie czeka w czasie Silenca tylko bandaowa si.
Tankowie musz utrzymywa si na pierwszych miejscach w threacie, Tank zknockbackowany musi natomiast odzyska szybko aggro.
Caa walka polega na uciekaniu przed Orbami, odleczaniu Poundingw (lub Orbw - ale na nie nie powinni si ludzie apa) oraz ograniczaniu si (szczeglnie Melee, ktre nie musi ucieka od Orbw) w threacie.

How to kill: Void Reaver [YouTube]:
http://www.youtube.com/watch?v=6XIb74SGOi8&feature=player_embedded

Kael'thas Sunstrider <Lord of the Blood Elves>



Setup raidu:
    l3 Tankw, w tym jeden Feral Drut jak si da +1 Warrior DPS na tankowanie Staffa - Staff bije Frostem, melee bardzo sabo, wic kolejnego Tanka nie potrzeba;
    l6 Healerw;
    lDPS: Melee ok. 5 (2 Warriorw na MC, 2 Rogue i 1 Enh Shaman na przerywanie Fireballi), reszta Ranged.


Taktyka:
Walka skada si z 5 faz:

*Faza 1:
Pojawiaj si 4 pomocnicy Kaela w niej podanej kolejnoci, wane jest aby byli oni wszyscy zabici w miejscach gdzie MUSZ by tankowani w fazie 3.
Thaladred the Darkener:
Pojawia si jako pierwszy, jeli kto jest w jego zasigu melee zostaje one-shotowany, skupia na kim z Raidu wzrok i za nim idzie (wolniej ni bieganie), musi by kitowany przez osob, za ktr idzie. Dodatkowo wali Silence (8 yardw AoE) i Knockback (zasig 30 yardw) za 4-5k, ktry te odrzuca, najczciej rzuca to na zgaze'owan osob, ale jest moliwo, e rzuci na innych. Pojawia si emota gdy Thaladred skupia na kim wzrok ("Thaladred the Darkener sets his gaze on %T."), Gaze trwa 8-12sek zanim Thaladred skupi si na kim innym. Aggro nie ma znaczenia, Gaze jest w 100% losowy.
Wane jest te, aby pamieta o NIE UYWANIU skilli typu Vanish czy Divine Shield przez aktualnego kitera (chyba, ze jest to niezbdne), bo Thaladred przerzuci si na osob najwysz w aggro.
Raid ustawia si przed schodami na przeciw Kaela, osoba z Gaze'm biegnie na prawo lub na lewo od Kaela aby Thaladred biega cigle przed Raidem lewo - prawo - lewo...
Pa powinien tam gdzie stoi Sanguinar.

Lord Sanguinar:
Drugi add, musi by tankowany przez 2 Tankw, poniewa rzuca co 30sek AoE Fear (30 yardw) - czasami Fear rzuca szybciej, wtedy jeli pierwszy Tank ma Berserker Rage na cooldownie drugi musi przej paeczk. Poza Fearem walka z nim to tank'n'spank.
Lorda tankujemy po prawej stronie sali, visa vi Telonicusa.
Grand Astromancer Capernian:
Trzeci w kolejnoci pomocnik Kaela, musi by tankowany przez Range DPS, ktry moe utrzyma dobre aggro (Lock, Fire Resist Gear nie jest wymagany). W pierwszej fazie potrzebni s dwaj Lockowie jako, e jeden moe oberwa Conflaga, w trzeciej fazie tylko jeden tankuje Caperniana.
Jeli o skille chodzi to gwnym jest Fireball (5-7k Fire dmg). Drugim skillem jest Conflagration: 900 dmg/sek przez 10sek + 300dmg AoE (ok. 8 yardw), Conflag przeskakuje na osoby w zasigu 8 yardw - osoba z Conflagiem jest zdezorientowana (a'la Death Coil). Kolejnym skillem jest Arcane Explosion (4-5k Arcane dmg AoE + debuff zwalniajcy szybko poruszania si) - Capernian rzuca to gdy kto wejdzie w zasig melee. Range DPS i Heal musi si rozstawi tak, by nie dosta Conflagiem, Heal ma mie zasig na ca grup, a Melee ma po prostu sta daleko od Caperniana.
Caperniana zaprowadzi trzeba na koniec sali, midzy wejcia:

Master Engineer Telonicus:
Czwarty i ostatni add - musi by tankowany, rzuca Throw Bomb (6-7k AoE) na najwysz osob w aggro-licie, Melee musi sta za plecami Telonicusa aby nie dostawa AoE. Telo rzuca Remote Toy na Tanka, majc ten Debuff na sobie Tank jest stunowany randomowo co chwile na 4sek. Nie mozna zabi Telonicusa w czasie gdy Tank ma Remote Toy, poniewa w 2. fazie Tank nie utrzyma aggro na broniach majc przez 50% walki stun. Tak wic stop dps jeli Telo ma zgin a Tank ma Remote Toy - pod koniec walki Tank moe take uy Free Action Potion.


**Faza 2:
Kael spawnuje 7 broni ktre musz by zabite w przecigu ptorej minuty:
Devastation - 2h topr, 3-4k dmg w plate, Whirlwind co okoo 30sek (2 hity, kady po ok. 5k w plate).
Cosmic Infuser - 1h macka, wali 1-2k w plate. Castuje instant Holy Nov co 10-20sek, ktra leczy za 1,5k wszystkie bronie i zadaje taki sam dmg wszystkim w zasigu. Castuje rwniez heal na bronie w zasigu (cast 3sek, przerywalny).
Warp Slicer - 1h miecz, 2-3k dmg w plate, zostawia Rend, ktry ticka za 500 dmg co 3sek i stackuje si do 10 razy.
Phaseshift Bulwark - tarcza, 2k dmg w plate, rzuca tez Shield Spike, ktry wali po 800 kadego kto uderzy w tarcz. Rzuca takze Shield Bash na randomowy cel w zasigu.
Netherstrand Longbow - uk, 2k dmg w plate, strzela Arcane Shots na swj gwny cel za 4-5k dmg. uk bdzie si teleportowa od Melee i w tym czasie strzela Multishota na randomowe cele (2-3k dmg).
Infinity Blade - daggery, bij w plate za 2-3k dmg. Bij SZYBKO, wic Tank daggerw bdze potrzebowa duego heala, poza tym nie robi nic specjalnego.
Staff of Disintegration - staff, rzuca Frostbolty za 4k dmg i Frost Nov na wszystkich dookoa, melee bije za 1k dmg w plate, Frostbolty mona przerywa.
Wszystkie bronie maj ok. 300k HP, poza staffem (ok. 200k HP) i tarcz (ok. 400k HP).

Generalnie cao jest prosta, gramy na 3 Tankw + Hunter + Warek DPS:
    lTank 1 - Axe (Feral Drut);
    lTank 2 - Sword + Mace;
    lTank 3 - Daggers + Shield;
    lTank 4 - Staff (tankuje Warrior w DPS, lub mix: DPS + Tank Gear);
    lHunter - Bow.

Jak tylko bronie si pojawi MD na Tankw, a Tankowie rozstawiaj si na swoje pozycje:
    lAxe na lewo, na schodach;
    lStaff za Kaelem na lewo, za statu;
    lDaggery przed Kaelem;
    lMacka + Miecz w miejcu Kaela;
    luk musi by tankowany przez Huntera i bdzie bity, jako poniewa si teleportuje i strzela bardzo mocno Multishotami, Hunter ustawia go na prawo (uk stoi tam gdzie si pojawi, Hunter odwraca go od Raidu, aby nie byo multishotw w Raid).

Mack interruptuje Warrior j tankujcy, Staffa rwnie interruptuje jego Tank.

Kolejno bicia broni:
uk (Range DPS) + Dagger (Melee DPS) --> Staff (Range DPS, Staff i Daggery padaj na raz) --> Macka (wszyscy, AoE jest odleczane) --> Shield (Range DPS) + Miecz (Melee DPS).
Na 4. faz zostaje Devastation (100%HP) trzymany przez Tanka Telonicusa, oraz dobijany jest Miecz.

Makra na targetowanie dla Range DPS w kolejnoci bicia:
1. Kod: [linki]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jaciekrece.xlx.pl