[Hyjal Summit] Taktyki 

Zofia Dzieniszewska - zapiski

Rage Winterchill 4 249 000 HP
Enrage Timer - 10 minut



Abilities:
    lIcebolt - rzuca ten spell na pojedyñcz± osobê zadaj±c jej ok. 5k Frost dmg; zamra¿a oraz zadaje 2.5k Frost dmg co sekundê przez 4sek.
    lDeath and Decay (D&D) - channel spell zadaj±cy ok. 1,5k Shadow dmg co 2 sekundy w zasiêgu 30 yardów. Efekt pozycjonowany w miejscu gdzie stoi losowy cz³onek Raidu. Trwa 20 sekund.
    lFrost Nova - zadaje minimalny dmg oraz spowalnia wszystkich w zasiêgu melee na 6 sekund.
    lFrost Armor - AoE zmniejszaj±ce szybko¶æ poruszania siê oraz szybko¶æ ataku - aplikowane przy atakowaniu Bossa z melee.


Taktyka:
Bossa powinien tankowaæ Warrior lub Druid, tankuj±ca go osoba przeprowadza go pod górê z krasnalami, na niej stoj± Healerzy lecz±cy g³ównie Tanka oraz Melee DPS. Co 15sek Boss bêdzie rzuca³ D&D (mo¿na przerywaæ) - w tym momencie ka¿da osoba powinna uciekaæ z dala od Tanka, g³ównie Melee DPS. Kiedy Winterchill rzuci na kogo¶ Icebolta Healerzy powinni spamowaæ na nim healem, poniewa¿ bêdzie dostawa³ on du¿y dmg. Pozosta³e jego spelle mo¿na dispellowac, a nawet nale¿y to robiæ.
Boss sam w sobie jest do¶æ prosty, trudniejsze s± fale... a poni¿ej troszkê inna taktyka:

How to kill: Rage Winterchill PL [YouTube]:
http://www.youtube.com/watch?v=u9RLy2e2dQg



Anetheron 4 249 000 HP
Enrage Timer - 10 minut



Abilities:
    lCarrion Swarm - 4,250-5,750 Shadow dmg w losowego gracza i wszystkich w linii prostej od Bossa do targetu. Nak³ada na 15sek debuff redukuj±cy castowany przez nich heal o 75%.
    lSleep - usypia losow± osobê na 10sek.
    lVampiric Aura - kiedy rzucona leczy Anetherona za 300% jego dmg. Trwa 5sek.
    lInferno - targetuje losow± osobê zrzucaj±c na ni± Towering Infernala, towarzyszy temu Inferno Effect na graczy w zasiêgu 10 yardów zadaj±cy oko³o 2,5k Fire dmg i stunuj±cy na 2sek.
    lTowering Infernal - posiada Immolation Aurê. Je¿eli znajduje siê w okolicy Anetherona mo¿e otrzymaæ Vampiric Aurê, przez co bêdzie siê leczyæ za 200% tworzonego dmg. Posiada ok. 220k HP.


Taktyka:
Boss tankowany najlepiej przez Warriora, powinien byæ trzymany tam gdzie wcze¶niejszy Boss, czyli ko³o góry z krasnalami. Tanka powinien odleczaæ jaki¶ Drut Resto oraz inny dowolny Healer - Drut Resto ze wzglêdu na to, ¿e mo¿e rzucaæ HoTy, a czêsto siê zdarza, ¿e oboje Healerzy dostaj± Sleep'a. Obaj Healerzy stoj± na górce z krasnalami.
Pozostali Tankowie powinni jak najszybciej odci±gaæ Infernale z dala od Healerów i Melee DPSów na drugi koniec wioski, tam Ranged DPS powinien zabijaæ je jak najszybciej - ¿eby w miarê sprawnie to sz³o nie powinno byæ naraz wiêcej ni¿ dwóch Infernali. Ka¿dy Tank trzymaj±cy Infernale powinien mieæ przypisanego Healera. Melee DPS bije tylko Bossa, reszta Raidu powinna byæ w miarê rozstawiona, poniewa¿ Infernale najczêsciej pojawiaj± siê w wiêkszych zgrupowaniach.
Boss nie ma Enragu, wiêc nale¿y skupiæ siê na dpsowaniu Infernali, ¿eby nie zabi³y Raidu... a poni¿ej troszkê inna taktyka:

How to kill: Anetheron PL [YouTube]:
http://www.youtube.com/watch?v=a1Ed_fe-S_g

Kaz'rogal 4 249 000 HP



Abilities:
    lMalevolent Cleave - cleave we wszystkich stoj±cych przed Bossem. Bije nawet po 10k w MT.
    lWar Stomp - AoE za 2,313-2,687 dmg w zasiêgu 15 yardów stunuj±ce na 5sek.
    lMark of Kaz'rogal - wysysa 600 many co sekundê wszystkim graczom (posiadaj±cym pasek many) w Raidzie przez 5sek. Je¿eli dany gracz nie ma wystarczaj±co du¿o many wybucha zadaj±c 10,213-11,287 Shadow dmg w zasiêgu 10-15 yardów. Pierwszy cast po 60sek. Ka¿dy kolejny Mark castowany jest o 10sek wcze¶niej, a¿ do ci±g³ego spamowania po 3,5 minuty.


Taktyka:
Boss tankowany przez Warriora przy Thrallu - wa¿ne, ¿eby nie daæ przeaggrowaæ Thrallowi. Melee DPS bije ca³y czas Bossa z ty³u, Ranged DPS oraz Healerzy - rozstawienie po okrêgu na max zasiêgu.
Co kilkana¶cie sekund Boss rzuca Marka przez co ka¿da osoba korzystaj±ca z many traci ok. 3k many po 5 sek - bardzo pomocne s± tutaj wszystkie potki na manê, scrolle na Intelekt, flaski oraz Innervate, poniewa¿ ka¿da osoba musi wytrzymaæ jak najdlu¿ej... Je¶li komu¶ spadnie mana do 3k - ucieka z pola bitwy na okre¶lone miejsce - tam bêd± wyznaczone specjalne osoby do ressania ludzi. Wa¿ne, ¿eby uciekaæ maj±c ok. 3k many, poniewa¿ je¶li komu¶ ona siê skoñczy - wybucha powodujac efekt niemal¿e identyczny jak debuff Solarki (The Eye) tyle, ¿e zamiast wyrzucaæ w powietrze zabija na miejscu zadaj±c ok. 11k dmg. DLATEGO ka¿da osoba maj±ca 3k many ucieka, daje siê zabiæ i czeka na ressa; jak wstanie - odpija i wraca do walki.
Wszystkie cd odpalane s± z pocz±tku na 1-2 Marku, ¿eby zrobiæ max dps na pocz±tku walki. Wa¿n± rzecz± jest, ¿eby Drut Resto zostawia³ ca³y czas HoTy na Tanku, poniewa¿ je¶li Boss rzuci War Stomp nikt nie bêdzie móg³ go leczyæ - pomocne tu te¿ s± potki na HP u Tanka. W razie nieodleczenia Tanka warto mieæ drugiego Tanka Warka/Druta w zasiêgu. Tank powinien mieæ SSa, poniewa¿ je¶li padnie powinien byæ jak najszybciej podniesiony.

How to kill: Kaz'rogal [YouTube]:
http://www.youtube.com/watch?v=zZvlFzkil44&feature=player_embedded

Azgalor 4 249 000 HP
Enrage Timer - 10 minut



Abilities:
    lCleave - cleave za nawet 10k dmg w max 5 osób stoj±cych przed Bossem.
    lRain of Fire - castowane w losowym miejscu nad Raidem zadaj±c AoE 1,619-1,881 Fire dmg co 2sek przez 10 sek w zasiêgu 20 yardów. Nak³ada debuffa - Unquenchable Flames - zadaj±cego 1,250 Fire dmg co sekundê przez 5sek.
    lHowl of Azgalor - AoE Silence na 5sek. Wystêpuje co 15-20sek.
    lDoom - rzucane co 45-50sek na losow± osobê powoduj±c jej (nieuniknion±) ¶mieræ po 20sek. Po ¶mierci nad cia³em gracza pojawia siê Lesser Doomguard z ok. 62k HP. Nie jest u¿ywane na MT.


Taktyka:
Chyba oczywist± rzecz± jest to, ¿e nale¿y uciekaæ z Rain of Fire. Z racji ¿e to ogniste AoE zostawia na ka¿dym w kogo uderzy debuffa - Healerzy musz± byæ czujni i wyleczyæ te osoby. Powinni¶cie staæ mo¿liwie szeroko rozstawieni. Proponujê ustawienie jak na Void Reaverze - staæ parami w du¿ych odstêpach w oko³o Bossa.
Melee DPS oczywi¶cie dpsuje Azgalora od ty³u albo od boku - jak rzuci Rain of Fire na którego¶ z was to wszyscy musicie uciekaæ by¶cie nie "deadli".
Healerzy pamiêtajcie by caly czas utrzymywaæ na Tanku HoTy - jak dostaniecie Silence'a na 5sek to nie bêdzie mia³ kto go leczyæ. Paladyn koniecznie niech trzyma Judgment of Light na Azgalorze.

Teraz najwa¿niejsza czê¶æ taktyki: OSOBA, która dostanie Dooma biegnie do Tankadina. Je¿eli jest to Healer i nie jest to Shaman (z reinkarnacj±) to Warlock ma obowi±zek rzuciæ na t± osobê SoulStone'a. Wiêkszo¶æ wipów spowodowane jest umieraniem Healerów - dlatego jest to bardzo wa¿ne. SoulStone'a nale¿y rzuciæ równie¿ na Druida, który ma combat ressa.
Tankadin powinien staæ przy Taurenach i ³apaæ Doomguardy. Po z³apaniu zaagrowaæ wszystkich Taurenów, które powinny je zabiæ. Jeden Healer powinien sobie poradziæ z wyleczeniem Tankadina.

How to kill: Azgalor [YouTube]:
http://www.youtube.com/watch?v=YmcQI6Jdnvs&feature=player_embedded



Archimonde the Defiler 4 552 500 HP



Abilities:
    lFear - AoE Fear na 5sek co 30 sek. 1sek castowania.
    lAir Burst - losowa osoba i ka¿dy znajduj±cy siê nie wiêcej ni¿ 13 yardów od niej otrzymuje 3k dmg oraz zostaje wyrzucony w powietrze.
    lGrip of the Legion - DoT zadaj±cy 2,5k Shadow dmg co 2sek (razem 375k dmg) losowemu graczowi przez 5 minut.
    lFinger of Death - 20k Shadow dmg w pojedyñczy cel. Castowane je¿eli nie ma nikogo w zasiêgu melee.
    lHand of Death - AoE zadaj±ce 99,999 Shadow dmg wszystkim graczom. Nastêpuje, gdy Archimonde za bardzo zbli¿y siê do Well of Eternity (takie jeziorko za Wami) lub je¿eli posiada powy¿ej 10% ca³kowitego HP po 10 minutach walki.
    lDoomfire - szlak ognia biegn±cy coraz bardziej w g³±b Raidu zadaj±cy 2,250 Fire dmg co tick.
    lSoul Charge - ca³y Raid otrzymuje jeden z trzech efektów po ¶mierci ka¿dego gracza:
    1. Priest, Paladin, Warlock:
    4,5k Fire dmg w ca³y raid oraz Silence na 4 sek;
    2. Warrior, Rogue, Mag:
    4,5k dmg w ca³y raid oraz zwiêkszenie otrzymywanego dmg o 50% przez 8sek;
    3. Druid, Shaman, Hunter:
    4,500k Nature dmg w ca³y raid w ci±gu 8sek oraz wyssanie 2,250 many...


Taktyka:
*Faza 1 – Survival (Prze¿ycie):
Kluczem do wygrania tej fazy jest jak z nazwy wynika – nie padaæ. To co nam utrudni te zadanie to:

*Doomfire - nale¿y unikaæ Doomfire'ów – jest to najwa¿niejsze, bo one bij± najmocniej. Tak wiêc wszyscy (z wyj±tkiem MT), gdy pojawi siê w ich okolicach Doomfire, musz± od niego odbiec na 15-20 yardów. Je¿eli trzeba, to mo¿na przebiec przez Archimonda;

*Grip of the Legion – musi byæ dispellowany tak szybko jak to mo¿liwe. Decurserzy musza siê rozproszyæ, ka¿dy musi uwa¿aæ na swoj± grupê. Trudn± sytuacj± jest je¿eli dostanie to kto¶ kto w³a¶nie ucieka przed Doomfire albo Air Burstem i znajdzie siê poza zasiêgiem Decursera. Dlatego te¿ wszyscy musz± mieæ Purification Potion (poniewa¿ chyba cie¿ko to trafiæ na AH – dobrze by³oby jakby kto¶ zrobi³ trochê na potrzeby raidu). Generalnie powinno byæ tak, ¿e przesuwa siê ca³a grupa. Czyli je¿eli kto¶ w grupie musi przej¶æ na drug± stronê Archimonda, bo jest w zasiêgu Doomfire – to grupa rusza z nim.

*Fear - Fear stanowi du¿y problem w czasie tej walki (i wyj±tkowo irytuje). St±d te¿ wszyscy powinni mieæ trinkety PvP. Wiêkszo¶æ gildii wprowadza to jako warunek uczestnictwa w raidzie. Prie¶ci musz± rzucaæ Fear Ward na kluczowe postacie w Raidzie: Healerów, Decurserów i MT. MT powinien mieæ postawiony Tremor Totem. Tankowanie tu przypomina trochê sytuacjê z Nightbanem, tzn. choæ Tank ma totem i Fear Ward, to jednak musi siê liczyæ z tym, ¿e nadejdzie moment, kiedy nie bêdzie tego mia³ i wtedy wszystko zale¿y od prêdko¶ci Dance Stance’u.

*Air Burst - ca³y problem polega tu na wyczuciu momentu, w którym nale¿y u¿yæ Tears of the Goddess. Oko³o 30% wipów jest spowodowanych tym, ¿e ludzie nie u¿ywaj±, albo u¿ywaj± tego za wcze¶nie. Nale¿y to zrobiæ tak: poczekaæ a¿ doleci siê do „punktu zwrotnego” i kiedy zacznie siê opadaæ to u¿yæ tego po 3 sekundach. Nale¿y to sobie poæwiczyæ skacz±c z klifu przed walk±... Oczywi¶cie mo¿na tu u¿ywaæ innych patentów takich jak: Levitate, Slow Fall, Magowie mog± te¿ siê Blinkn±æ tu¿ nad ziemi± albo u¿yæ Ice Blocka, itd.

**Gdy Boss ma 10% HP rozpoczyna siê Faza 2 – jest to praktycznie zwyciêstwo - stajemy siê nie¶miertelni na okres minuty = full dps.

How to kill: Archimonde [YouTube]:
http://www.youtube.com/watch?v=ZV2uiI7CbCM&feature=player_embedded

kawal dobrej roboty:D
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jaciekrece.xlx.pl