Turniej "Stalkers of forgotten Crossroads" 27 IV 2 

Zofia Dzieniszewska - zapiski

Turniej "Stalkers of forgotten Crossroads" 27 IV 2013

GANGSTA STYLE!
ku pamiêci pojamnego 27 IV 2005 Ryszarda N.

Organizator: Krzysztof Szokalski alias Natibak
Pomocnik organizatora: B³a¿ej Kapciuch alias Chomik

Miejsce: sklep feniks
Czas trwania: 9-18
Wej¶ciówka: 10 z³ od osoby (20 para)
Sto³y: 48x48
Kultura: piwo po turnieju

ZASADY OGÓLNE:

1. Format 2x1000 pkt
2. Zaczynamy równo o 9.30 (spó¼nieni maj± karne 5 pkt. i "bye", je¶li kto¶ z listy rezerwowej wcze¶niej bêdzie), 2,5 h na bitwê
3. Uwzglêdnione wszystkie erraty i FAQi
4. Uwzglêdnione u¶ci¶lenia sêdziowskie
5. Specjalne scenariusze
6. Sêdzia ma zawsze racjê, nawet je¶li jej nie ma
7. Nie gramy na euro
8. Konstrukcja armii: (dotyczy ca³ego sojuszu)
- Nie mo¿na dublowaæ przedmiotów magicznych w sojuszu (np. tylko jeden Dispell scroll na ca³y sojusz)
- Brak mo¿liwo¶ci brania Lordów
- 0% proxów (dopuszczone drobne podmiany np. Halabardnik/w³ócznik, konie bez je¼d¼ców, squighopper/squig herd itd. Ale bez przeginy)
- Maksymalnie 3 takie same sloty core (dotyczy jednej armii)
- Maksymalnie 4 maszyny lub broni wykorzystuj±cych template !!!
- Maksymalnie 40 modeli strzelaj±cych na >= 20"(wy³±czaj±c maszyny, bohaterów i rydwany)
- Brak ograniczeñ na ilo¶æ modeli w jednej jednostce
- Maksymalny koszt oddzia³u (unit) - 450 punktów
- Nie mo¿na dublowaæ rarów (0-2 na slot = 1) (dotyczy jednej armii)
- Nie mo¿na triplowaæ speciali (0-2 na slot = 1) (dotyczy jednej armii)
- Zakaz u¿ywania Folding Fortress
- Mo¿na wystawiaæ Special Characters Hero (nie ma dublowania)
9. Bohaterowie dostaj± zasadê "look out sir" od czarów automatycznie zabijaj±cych ca³e oddzia³y lub zadaj±cych automatyczne woundy: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Plague Wind, Gobliñskie s³oneczko itd.
10. progi co 200 punktów !!!
12. Jednostka uciekaj±ca na koniec bitwy liczy siê, jako zniszczona
13. Za jednostkê, której zosta³o 25% ze stanu pocz±tkowego, przeciwnik ma 50% pkt. (ilo¶æ modeli liczona w dó³)
14. Po rzucie ko¶ci, dokoñczeniu deklaracji i ruszeniu jednostek, skoñczeniu danej tury (ruch, magia etc.) nie mo¿na nic cofaæ ani zamieniaæ!!!
15. Ogres Kingdoms: Ogre Rhinox Cavalry dozwolone (brak zasady Stubborn)
16. Vampire Counts: 0- 3 etheral units (incl. Heroes)
17. Zasady sojuszów takie jak w podrêczniku, poza zasad± pogarszania sojuszu ze Skavenami i Dark Elfami. Rzut 1-3 zamieniamy na 1.

OGRANICZENIA MAGII:
---------------------
Zasady Ogólne:
- Poza Winds of Magic i Channeling, armia mo¿e wygenerowaæ dodatkowo maksimum 2PD/2DD na fazê magii.
- Limitu 2PD/2DD nie mo¿na przekroczyæ. Mo¿na posiadaæ jednostki/umiejêtno¶ci, które generuj± wiêcej PD/DD. Jednak wszystkie ko¶ci ponad limit s± tracone (np. 3 warrior priest bêdzie generowaæ tylko 2 DD)
- s± przedmioty, które obni¿aj± limit ko¶ci jakie mo¿na dodaæ do puli PD/DD. W ich przypadku nie mo¿na pozwoliæ sobie na przekroczenie limitu 2 PD/DD (Np wziêcie Book of Hoeth nie pozwala na wziêcie ¿adnego innego przedmiotu obni¿aj±cego limit) (Nie mo¿na mieæ np. limitu -1/-2)

Dla wszystkich Armii:
Loremaster: limit PD -1
Przedmioty dispeluj±ce czary automatycznie (np. dispell scroll): limit DD -1

Specyficzne dla Armii:
Dark Elves:
- nie mog± rzucaæ czarów z u¿yciem ponad 6 PD
Dwarves:
- bazowy limit DD = 4 (zamiast 2 dla innych armii)
- ka¿da runa spellbreaker/spelleater: limit DD -1
Daemons of Chaos:
- ?
High Elves:
- Vortex Shard: limit DD -1
- Book of Hoeth: limit PD -2 / DD -2
- Banner of the World Dragon: limit DD -1
Lizardmen:
- Beclaming Cogitations: limit DD -2
- Cupped Hands: limit PD -2
Orcs & Goblins:
- Magic Mushrooms Night Goblinów nie obni¿aj± limitu PD
Tomb Kings:
- Neferra's Scrolls of Mighty Incantations: limit PD -2 / DD -2
- Hierotitan: limit PD -1 (tak d³ugo jak ¿yje)
Wood Elves:
- Wand of Wych Elm: limit DD -1
Warriors of Chaos (nowi):
-Chaos familiar: limit PD -2
Vampire Counts:
-Master of the Black Arts: limit PD -2
Ogry:
- Hellheart counts as 2dd & 1pd
- Rune Maw Banner counts as 1dd
- Greedy fist on mage with Lore of Death count as 2 dd
Inne armie:
- brak ograniczeñ

Scenariusze specjalne:

Do ka¿dej bitwy:

- Betonowa d¿ungla: Losujemy na tabelce lasy, wedle zasad. Reszta terenów jest zwyk³a. Za zajmowanie choæby jednego lasu na koniec (choæby jeden model w lesie, kto? -> wiêksza ilo¶æ Wound) 50 pkt.

- Szef na dzielni: Ka¿da æwiartka warta 50, za zajêcie wszystkich 250 pkt. Najwiêkszy w Wound jeden oddzia³ zajmuje æwiartkê (liczymy ilo¶ci wszystkich Wound na æwiartce!!!)

- Król Podziemia: Wyj¶æ mo¿esz tylko nogami do przodu... 100 pkt. za zdanie 5 break test i/lub 10 panic test. Premia jednorazowa liczona na ca³y sojusz.

- Niespokojny spust: Za wbicie wiêksej ilo¶ci Wound przez strzelanie ni¿ przeciwnik (liczymy swoje i wroga modele na koniec bitwy) dostaje siê 100 pkt. na ca³y sojusz

- Szybkie ostrze: Za rozbicie (spowodowanie niezdanego break test, liczone na koniec bitwy) wiêkszej ilo¶ci jednostek ni¿ przeciwnik 100 pkt. na ca³y sojusz

- Dziupla: za zajmowanie budynku na koniec bitwy 100 pkt. na ca³y sojusz

I Battleline

II Blood and Glory

III Meeting Engagement (bez rezerw)

Pula ngdród: to siê jeszcze oka¿e... póki co

1. 50 z³
2. 30 z³
3. 20 z³

Malowanie: 2x po 20 z³ - wystawiamy jednego bohatera/potwora/rydwan/3 Mon Inf/3 Kawa i Mon. Kawa./5 piechoty/3 swarm base - tylko to co nie by³o wystawiane ju¿ w konkursie...

CA£A NAGRODA JEST DO WYKORZYSTANIA TYLKO I WY£¡CZNIE W SKLEPIE!!! NIE MA OPCJI ZABRANIA PIENIÊDZY Z KASY!!! WSPIERAMY NASZ¡ MIEJSCÓWKÊ W PODZIÊKOWANIU ZA TURNIEJ!!!

Lista chêtnych: OTWARTA!!!

TEAM 1
1. Azz
2. Radek

TEAM 2
3. Chomiko³ak
4. Gerd

TEAM 3
5. Eledrin
6. Static

TEAM 4
7. Micha³
8. Mieszko

TEAM 5
9. Radziu
10. MC

TEAM 6
11. Ja
12. Morte

TEAM SS (7)
13. Silvestro
14. Sambor

MO¯EMY WCISN¡Æ JESZCZE TRZY TEAMY CZEKAM NA ZG£OSZENIA!!!

W pierwszych dwóch bitwach przeciwnicy s± ca³kowicie losowani, wyniki walk mnie nie interesuj±. Dopiero w trzeciej wyniki decyduj± kto z kim gra. BYE, je¶li takie bêd±, s± losowane tak¿e, a w trzeciej para z najmniejsz± ilo¶ci± punktów idzie odpocz±æ.

Rozpiski przyjmujê do 24 IV 2013 na adres mailowy szoki@op.pl Spó¼nieni otrzymuj± 5 DP karnych i maj± bye na pierwsz± bitwê!!!


Ich bin da!
Potwierdzam chec udzialu w turnieje za siebie oraz Radka. Czy beda dopuszczeni bohaterowie specjalni ? ;] byloby bardzo fajnie.

pzdr
Potwierdzam.
Je¿eli bêdziemy graæ na 2000 to najprawdopodobniej wezmê weso³± gromadkê bia³o czerwonych krasnoludków


Te¿ Ci marudzi³em, ¿e chcê bo ten termin akurat mi ju¿ pasuje
nom ja tez chcia³em wiec nie wiem czemu mam znak zapytanie

pzdr
Potwierdzam chêæ udzia³u
Do 1 IV zbieram potwierdzenia i zg³oszenia. Dopisane, poprawione.

Turniej parowy to bêdzie 12 osób, sto³y po 72X48, pojedynczy 10 osób... maj±c ju¿ 11 zbli¿amy siê do odpowiedzniej ilo¶ci - zg³osi siê Elderic, potwierdzi Gerd i Miecho, no i mamy komplet i zamykamy listê.
Ja te¿ bym chcia³
No to mamy ustalone, bêdzie parówka... poczekajmy jeszcze kilka dni i dajmy innym mo¿liwo¶æ wpisania siê na listê.

Pewnym jest, ¿e gramy sojusze na:
- 1000/³ebka,
- max 5 hero na dwa sojusze,
- brak lordów,
- sto³y 72x48 (mo¿e mniejsze starcz± w wypadku ekstremalnym?)
- zasady sojuszu kropka w kropkê jak w podrêczniku
- 0% proxów, na takie punkty... nie ma co kombinowaæ.
- dopuszczone special charakters hero
- nie mo¿na dublikowaæ magicznych przedmiotów w sojuszu
Ja równie¿ zg³aszam chêæ udzia³u w rozlewie krwi... wspólna parówa ze Staticiem rzecz jasna (zabrzmia³o dwojako lecz chodzi o grê, nic wiêcej)
Jako¶ mi to ograniczenie herosów nie pasuje. Nie mo¿na tego do 6 sztuk zwiêkszyæ?
Có¿ nie sposób siê z Blaesus nie zgodziæ tylko ze ja bym zmniejszy³ ich ilo¶æ do 4 max

pzdr
A to ograniczenie jest w ogóle potrzebne? Nie to ¿e cos, mi i tak wychodzi tylko jeden ale ilu mo¿na herosów wepchn±æ w 250 pkt? albo ma³o (lecz przypakowanych) albo du¿o leszczy - punkty i tak stanowi± ograniczenie, tak¿e nie s±dze aby brak tego ograniczenia zaburza³ równowagê we wszech¶wiecie
Potwierdzam obecno¶æ!!!
W zasadzie jest to ograniczenie armii, które lepiej siê odnajduj± na ma³e pkt. (patrz maj± hero za 40 pkt. ), dlatego siê ogranicza, ¿eby wiêcej w jednostki dawali i nie by³o np. 10 szamanów NG, etc. Limit 5 oznacza zazwyczaj Genera³ x2, BSB x2 i mag... jak siê nad tym zastanawiam, to chyba macie racjê, mo¿e nawetusunê tê zasadê... to bêdzie ciekawy eksperyment

EDIT. je¶li zg³osi siê jeszcze jedna osoba, to zamykam listê i jeden sojusz ma bye...
jestem chêtny
Po co zamykaæ teraz listê? Mo¿e bêdzie nas jakim¶ cudem wiêcej siê zjawi, a gdy bêdzie mo¿liwo¶æ powiêkszania kliku sto³ów, to mamy 4 sto³y 72"
Tym razem dla odmiany zagram z Miechem, Morte mam nadzieje ¿e siê nie obrazisz, jakby co dostaniesz kanapkê

Zreszt± wystarczy ¿e znowu przyjdziesz na**bany to wygran± masz w kieszeni
Podejrzewam, ¿e ja znów gram z Samborem? ;P
Mnie ganz egal, ale jak mo¿na Challenge rzuciæ, to ja bym chcia³ z Natim siê zmierzyæ. Wreszcie!
Chomik, nie ma co liczyæ na cuda... je¶li siê kto¶ od teraz zg³osi idzie na rezerwê. Je¶li stó³ siê pojawi to bêdzie git i zawsze mo¿na podzwoniæ kogo¶sko³owaæ, póki co to mamy full i tylko jednego bye. Bêdzie on losowany na pierwsze dwie bitwy, potem w trzeciej ta para, która ma najmniej pkt. sobie odpocznie

No to wreszcie zagramy! MORTE MAMY CHALLENGE! PAMIÊTAJ! Bo ostatnio organizatorska zawierucha mnie ztrolowa³a...

EDIT. Podzieli³em teamy, tak jak by³o ostatnio chyba... Jedyne do czego mam w±tpliwo¶ci, to teamy z Samborem/Silv i MC/Radziu - dlaczego ogry trafiaj± na takie mendy? Je¶li macie jakie¶ sprzeciwy co do par to piszcie. Np. Radek koniecznie by chcia³ graæ z Radziem
Spoko mogê wspomóc Dark Elfy w zniewalaniu nowych narodów

Tym razem dla odmiany zagram z Miechem, Morte mam nadzieje ¿e siê nie obrazisz, jakby co dostaniesz kanapkê

Zreszt± wystarczy ¿e znowu przyjdziesz na**bany to wygran± masz w kieszeni


Za kanapkê jestem gotowy oddaæ miejsce w sojuszu:) Ale nie bêdzie lito¶ci, dla Ciebie na polu bitwy:)



No to wreszcie zagramy! MORTE MAMY CHALLENGE! PAMIÊTAJ! Bo ostatnio organizatorska zawierucha mnie ztrolowa³a...



Trochê trudno bêdzie mieæ chalange kiedy jeste¶my w sojuszu:) Ale nie raz nie dwa zielona chmara walczy przeciwko sobie
Mi tam pasuje

pzdr
Czy beda jeszcze jakies ograniczenia ? Czy tylko to co strone wczesniej ?

Moze rzeczywiscie zagrac na 48x48 ? Wtedy mozna zmiescic wiecej graczy, ewentualnie ci co baja dostana to sobie sami zagraja ;]

pzdr
Zgadzam sie z Azzem - gramy na 2000 pkt. 48 wystarcz±.

Dzisiaj w poci±gu rozmawia³em z Kube. On sam postara siê znale¼æ dodatkowych graczy. Wówczas mieliby¶my 16 = 4 walki.
Osatnio te¿ kilka osó pyta³o siê, na jakim forum mo¿na nas znale¼æ.

Kube zrezygnowa³ ze swojego pomys³u na poszerzenie sto³u, bo kosztem wysz³oby to dro¿ej ni¿ nowy rozk³adany stó³. Wiêc zobaczymy co przynios± najbli¿sze tygodnie.
Ogolem to ten jeden stol by sie baaardzo przydal, ale i tak moze nie wystarczyc, ostatnio przybylo nam graczy, i to juz 3ci turniej oblozony 12+ osobami. A wiadomo, ze raczej parowek w nieskonczonosc grac nie bedziemy. Najlepszy stol na chwile obecna to rozkladany 48x72

pzdr
Ja bym proponowa³ jakies limity na maszynki
na 2x 1k mozna wystawic tego ta³atajstwa bardzo duzo ;(

pzdr
Dobra, to s± rzeczy z zasad i ustaleñ turnieju, które nie podlegaj± zmianom:
- sto³y s± 48x48
- dwie nagrody po 20 z³ za malowanie
- format

Wyt³umaczenie:
- szkoda czasu na kombinacje zwi±zane ze zmianami sto³ów, jest jak jest, niech ka¿dy gra. Osobi¶cie to bym wola³ po prostu dodatkowy stó³ 48x48, wtedy mamy po z³±czeniu 4 sto³y po 72x48. Mo¿emy graæ wtedy 6 solówek 12 osób, albo 4 parówki na 2200/2100 i styka.
- Tak naprawdê to ostatnio niewiele siê dzieje z malowaniem, dlatego postanowi³em was zmotywowaæ. Mam nadziejê, ¿e w przysz³o¶ci nasze armie bêd± bardzo ³adnie siê prezentowaæ na sto³ach, ale do tego trzeba pracy i mam nadziejê, ¿e kasa co¶ w tym pomo¿e... reszta kasy z nowych zg³oszonych idzie do puli za walki.
- wymuszone sto³ami i czasem

Popatrzcie na kompozycjê armii i czy wam to odpowiada...

@Morte - nie my przeciw sobie! Nasz sojusz przeciwko Samborowi i Silv. !!! My¶lenie typowo orkowo, t³uc wszystko byle by³o blisko

EDIT. - pierwszy post zmieniony
Zgadzam siê z przedmówc± zw³aszcza, ¿e moja maszynka to chariot
Marcin: Zasady turnieju:

- Maksymalnie 4 maszyny lub broni wykorzystuj±cych template !!!
Rozumiem, ze czolg i ironblaster nie licza sie jako maszyna tylko tak jak to maja w opisie czyli jako rydwan ?

8. Konstrukcja armii: (dotyczy jednej armii poza pkt. 1)
- Maksymalnie 4 maszyny lub broni wykorzystuj±cych template !!!

Czyli na sojusz mozna miec 8 maszyn/templatow ?

pzdr
Hmm... nad ironblastarem bym siê zastanowi³, bo ma broñ która s³u¿y jako dzia³o.

Z czo³giem nie ma problemy - ma dzia³ko parowe (wali plackiem )
2. Zaczynamy równo o 9.30 (spó¼nieni maj± karne 5 pkt. i "bye", je¶li kto¶ z listy rezerwowej wcze¶niej bêdzie), 2,5 h na bitwê

Jak dla mnie punkty karne powinny byæ w momencie, gdy kto¶ inny musi czekaæ, w innym przypadku, para spó¼niona dostaje BYE i tyle.

Marcin: Zasady turnieju:

- Maksymalnie 4 maszyny lub broni wykorzystuj±cych template !!!


Ogólnie nie by³o tego jeszcze zapisanego (pytanie pad³o o 12:45 a Nati uzupe³ni³ zasady o 13:07)

A jak rozumieæ takie rzeczy jak
Rydwan
hydra i inne potwory
koci±³
hero z przedmiotem co pozwala zion±æ ?
mag z lorem co ma czary template

pzdr
To co zionie templatka jest bronia wykorzystujaca template, a idac dalej masz zapisek ze max 4 maszyny lub bronie wykorzystujace template (jak bedziesz miec 4 rzeczy z templatem np. 4 hydry to nie mozesz miec maszyn)

Czary nie wliczaja sie do tego zapisu, obowiazuje on na poziomie tworzenia rozpiski.

Nie wiem co w Twoim zestawieniu robi rydwan, ale jak zionie to tak, wlicza sie do tego limitu

Kociol ma type: war machine wiec chyba wszystko w tej kwestii jasne ?

pzdr
Co z Rinoxami mo¿na nie mo¿na ?

Pzdr
Sêdzia wchodzi na ring:
Jakikolwiek miecz, umiejêtno¶æ czy pierdniêcie daj±ce zioniêcie zabiera jeden z tego limitu. Czary siê do tego nie wliczaj±, bo nie s± przypisane do maga a losowane, nie musi mu siê trafiæ.

Dodatkowo nieco u¶ci¶li³em kompozycjê armii, bo nie wiem czy dobrze by¶cie zrozumieli. Otó¿:
- na ca³y sojusz nie powtarzamy magicznych przedmiotów (nie mo¿na mieæ 2x dispel scroll)
- ale mo¿na np. mieæ dwie katapy na ca³y sojusz, je¶li gra siê tylko orkami - brak mo¿liwo¶ci mieszania zalet dwóch armii nieco by za mocno ukróca³ czysto rasowy sojusz. Czyli ograniczenie rare, spec i core s± tylko do jednej armii.

EDIT.
Zasady dotycz±ce pojenczych armii takie jak na wcze¶niejszym turnieju, Rhinox bez stubborn i tylko 3 eteryki.
A sojusze z Dark Elfami i Przysz³ymi Panami Ca³ego ¦wiata (aka. Skavenami) - tak jak w ksi±¿ce, czy tak jak ostatnio?
tak jak w ksi±¿ce wszystko, tym razem nie ma zmi³uj
Mimo, i¿ bêdê w bardzo krzystnym sojuszu, s±dzê, jednak, ¿e w przypadku Fragile allies powinni¶my trzymaæ siê zasady pojedynczego rzutu na 6+ co turê.

Czêsto wychodzi na to, ¿e niektórzy gracze zmuszeni s± na grê wspóln±.
jak mi dopu¶cicie 260 pts na hero to nie bêdzie tego problemu u mnie
A co chcesz wstawic Golgfaga by pral Ben Hura po plecach ?

pzdr
Radziu, nie bo ja te¿ bym chcia³ dwa razy porz±dnego In¿yniera

Radziu, nie bo ja te¿ bym chcia³ dwa razy porz±dnego In¿yniera

A tacy istniej±???
@B³a¿ej sojusze s± traktowane podrêcznikowo, poniewa¿ po 1 chcê ingerowaæ w zasady, jak najmniej. Po 2 IMHO ta zasada jest bardzo klimatyczna...

@ Radziu - nie ma mowy
Uwa¿am, ¿e zasada Desperate Allies jest mega klimatyczna, ale mocno os³abia armie, któe spadn± do Desperate allies. To nie tylko to, ¿e musz± dzieliæ siê ko¶æmi PD i DD.

Armia "sprzymierzona" nie mo¿a braæ udzia³u w dispelowaniu czarów, których celem jest desperate ally. Jest to masakryczna ró¿nica. Przyk³adowo: Natibak i Morte maj± rzut 12 na wiatry magii. Sambor i inna ofiara maj± odpowiednio 3 i 3 ko¶ci wówczas. Orki ca³± swoj± magiê, ze stop± na czele koncentruj± na jednym graczu, który na dodatek nie ma dispel scrolla... 12 ko¶ci vs 3? Gdzie tutaj przyjemno¶æ z rozgrywki? (No chyba, ¿e dla Natiba i Mortego - Ja mia³bym wra¿enie ¿e gram na zasadach ustawionych pode mnie)

W takie co¶ to mo¿na na domówce pocinaæ, ale na turnieju to moim zdaniem pomy³ka. Bo turniej ma dawaæ przyjemno¶æ, a nie wra¿enie ogólnej beznadziei.

Uwa¿am, ¿e nale¿y wróciæ do pojedynczego szutu na 6+ na pogorszenie stosunków albo wywaliæ dzielenie na pó³ PD i DD
Jeszcze trochê poczytam tê zaciêt± dyskusjê to zabiorê Cha³as
Blesu +1

Na ostatniej parówce by³o ca³kiem ciekawie tak graæ i moim zdaniem by³o fair Teraz muszê kombinowaæ aby zmie¶ciæ 2 herosów co bêdzie masakrycznie trudne, bo limit 250 pkt to dla Ogrów strza³ w stopê. Gdyby by³o tak jak ostatnio to jeste¶my w stanie z Samborem siê uzupe³niaæ, w innym wypadku jest bitwa trzech armii...

Jeszcze trochê poczytam tê zaciêt± dyskusjê to zabiorê Cha³as

A tego by¶my nie chcieli Rzadko widzimy szczury na sto³ach
Bo szczury zamiast wdawaæ siê w jakie¶ partyzanckie potyczki szykuj± siê do przejêcia w³adzy nad ¶wiatem
Taa... ci±gle bêdê ingerowa³ w podrêcznik i zmienia³ zasady, bo siê komu¶ co¶ nie podoba. Jak ju¿ powiedzia³em, zasady pozostaj± takie jak w podrêczniku. Ostatnio doda³em tê zasadê, bo sojusz okre¶lony zosta³ na ostatni± chwilê (nawet to zaznaczy³em w po¶cie). Nie chcê zmieniaæ tej zasady, bo uwa¿am, ¿e jest dobra, tak na turniej, jak i na domówkê. Zmienimy to, a potem siê komu¶ nie spodoba, ¿e czysto rasowe armie s± za silne i znowu przez 10 stron bêdziemy siê zastanawiaæ nad zmianami, ¿eby by³o fair. Zamykam dyskusjê na ten temat, zasady pozostaj± nie zmienione.

BTW. Chcia³em zagraæ z Mortem, bo sojusz na samych orkach wydawa³ siê fajny, ale je¶li kto¶ uwa¿a, ¿e robiê turniej pod siebie, to no problem, mogê wej¶æ w sojusz ze szczurami b±d¼ elfami. Je¶li siê na to Morte i wasz obecny sojusznik zgodzi.
Ca³kiem fajnie by by³o gdyby do³±czy³a jeszcze jedna para
Ech... no dobra! Po zastanawieniu siê i po dwudziestu minutach s³uchania narzekañ Chomika, zmieniam tê zasadê, ale resta pozostaje nietkniêta i nawet niech nikt nie próbuje argumentowaæ zmian zasad sojuszów.

Sojusz ze szczurami i Delfami zmienia siê tylko przy rzucie 1.
Nie wiem gdzie to wrzucic, to wrzuce tutaj (specjalnie dla Mortego)

High Elves
GENERAL SPECIAL RULES:
-NO ASF or Valor as we know it today.
-Elven Dexterity: units with this rule can use parry save when wielding any weapon, even if mounted (some units may use it against shooting or even if mounted).
-Special rule for rolling an additional dice on chase an remove the lowest result (or four dice removing two lowest dices to swift stride).
-IaC: more than f*cking around, there are chances that the general may somehow help, dependin on region/power chosen it benefits some units.

SPECIAL RULES ON WEAPONRY:
-Elven Weapons: no penalties on two-handed or moving&shooting (there may exist extra bonus on elite units). (Translator says: in the beginning I thought of SW, but maybe maidens are also here).
-Ithilmar armor: no penalties when moving, +1AS on heavy armor (only on elite units).
-Dragon Armor: 3+ armor save against flaming attacks.
-Lion Pelt: Can also be used in CC.

MAGIC SPECIAL RULES:
-Elven Mages: +1 to dispel and can repeat channelings.
-High Magic: More powerful spells and representing the 8 lores of magic. It is said that there is one that gives life back to a dead character and other one specific against Chaos and "Bad" armies. They will be the most powerful sorcerers until Lizards get renewed after summer. Some rules will be shared with them.

SPECIFIC RULES ON UNITS:
-Martial Prowess: Elves fight and shoot with a extra rank (not specified, but this could be armywide).
-Spears and LSG: heavy armor and shield option.
-Archers: Light Armor.
-SHs: Heavy armor. Cheaper.
-Ellyrian Reavers: Same.
-T-Chariot: Same, cheaper.
-SMs: Parry save against shooting, Swords of Hoeth, Paths fighting.
-White Lions: Lumber Axes, Stubborn, Forest Stride.
-Phoenix Guard: Know their destiny (unbreakable), Magic Resistance, Ward Save. (maybe something about flaming attacks).
-SWs: Stalkers (?), Night Warriors (?).
-DPs: Caledor Proudness, all the rest remains the same.
-Lion Chariot: Same, cheaper.
-Flying Chariot: RBT on top of it, crew with elven weapons.
-RBT: cheaper, better.
-Dragons: Will of the Dragon (mix of 5ed. rule plus communion with rider that makes them share some rules). Super Dragon (Caledor Dragon?) may be wizard too.
-Phoenix: May be consecrated to Asuryan or another God (Phoenix alone or in a shrine?)
-Fire Dragons (MC): same as dragon princes, beast mounted is better than eagle but worse than a hypogryphe. Fly, 1+AS. Rare.
-Maiden Guard: Avelorn Mirror (?), Deadly in CC (?) (Translator says: I think no one knows what they'd do. I thought they would not exist, thought this was a wishlist... Maybe it's just a unit upgrade after all...).
-Warrior-mage (different from dragon-mage): Hoeth disciplines, fighting magic (guy was convinced one of them would be Belannaer).

W sieci sa juz zdjecia ptaszkow i polowy rydwanu nowego ;]
tu cos powinno byc widac
http://www.dakkadakka.com/dakkaforum/posts/list/516829.page

MC let the flame begin !

pzdr

@B³a¿ej sojusze s± traktowane podrêcznikowo, poniewa¿ po 1 chcê ingerowaæ w zasady, jak najmniej. Po 2 IMHO ta zasada jest bardzo klimatyczna...

@ Radziu - nie ma mowy


Typowe ¿yczenia ¶wi±teczne. 20 min gadania, z czego 30s ¿yczeñ i 19min30sec tematu figurkowego

Odno¶nie samej zasady - dalej obaj gracze rzucaj±, czy wykonuje siê tylko 1 rzut (Jak na przedostatnim turniej)?
1) ja te¿ chcia³em zagraæ z Natibakiem, ale nie ma sprawy. Mam trochê ró¿nych armii to siê dopasujê.

2) Azzu sk±d te plotki? Jak dla mnie bomba, tylko ¿e pamiêtaj±c przecieki z np. Warsera to by³o du¿ooooo niesprawdzonych informacji.

3) Taka ogólna uwaga. Gramy w Warhammera, ale co chwile ingerujemy w zasady. Ja przychodzê na turniej aby siê pobawiæ i nigdy siê nie u¿alam, p³aczê czy lamentujê o to co ustalmy. Ale tworzymy jakiego¶ potwora. Oprócz zasad GW, ustalamy pod siebie pewne za³a¿enia, u¿ywaj±c balansu jako argumentu. Na borderze i warserze, jest pe³no takich postów i zawsze jest kto¶ za i przeciwko. W wfb jest jeden g³ówny balans i nazywa siê EURO. Nie lubiê go, ale tworz±c nasze zasady brniemy jeszcze dalej.
Moja propozycja jest taka, ¿eby kolejne turnieje graæ bez ¯ADNYCH ograniczeñ i ustaleñ. Gramy na czysty podrêcznik i tyle.
Nie próbujmy byæ m±drzejsi i sprytniejsi od wszystkich innych, bo tworzymy co¶ niezrozumia³ego i ma³o logicznego.
Ta lataj±ca kawa
latajace rydwany
magiczny czarujacy smok (tez de facto latajacy)
<ja bym im jeszcze jaki¶ latajacy core da³ - no chyba ze te rydwany sa core>

oj biedne te elfy jak nie wkreca 20:0 to bedzie ¿a³o¶c narodwa

pzdr
I tutaj siê Morte nie zgodzê

To jest nasz turniej i mamy prawo zrobiæ z nim co zechcemy. Ingerencja w zasady jest moim zdaniem minimalna. Je¶li chodzi o ostatni topic, to my nie tworzymy nowej zasady, tylko staramy siê j± usun±æ.

Domy¶lam siê, ¿e jakbym spota³ Ciê na ulicy i spyta³ na czym polega zasada Desperate Allies albo co siê dzieje, gdy Skaveni, czy Dark Elfy s± w sojuszu, to nie by³by¶ mi w stanie powedzieæ

Mi zale¿y na wywaleniu zasady, która tyczy siê tylko 2óch armii i wywraca w ich sojuszach wszystko do góry nogami. Nie ma to s³u¿yæ nie wiadomo jakiemu zbalansowaniu gry, ale po to by wszystkim gra³o siê przyjemniej.
Ponoc ma byc latajacy core (ale spec hero) Morte na latajacym Marcinie (raz na bitwe Marcin moze puscic pawika [breath weapon z s1, -3 do save], w pierwszej turze Morte i Marcin sa struci i musza zdac test glupoty na ld4 jak zdadza model zyskuje +1t jak nie zdadza to ma -1t, Marcin posiada specjalna zdolnosc Gniew Ben Hura [eternal hatred], dodatkowo jako ze Marcin maly nie jest to zamiast standardowej ochrony z wierzchowca +1 daje Mortemu +2, Morte uzbrojony jest w magiczny bicz, ktorym chloszcze Marcina dzieki czemu na szarze i ucieczke rzucaja 4k6) - to tyle ile mi wiadomo z zasad specjalnych

Morte- to byl taki primaaprilisowy zarcik z HE, niemniej jednak zdzblo prawdy jest w tym linku (ma byc latajacy rydwan i maja byc 2 rodzaje ptaszorkow, co do reszty pewnie niedlugo bedzie wiadomo wiecej, no i niby rzeczywiscie ma byc warriormage, a WL i SM maja miec jakies spec ataki jak w 5ed)

Co do naszych ograniczen, hmm, mozna by na probe rozegrac turniej bez ograniczen lub chociaz z niewielkimi na te punkty, ale sa armie, ktore bez ograniczen moga bardzo duzo.
IMO jesli juz to mozna na probe sciagnac ograniczenia magii (zakaz dublowania rarow, triplowania specjali bym zostawil)
Ale i tak to zalezy wszystko od organizatora, ograniczenia nie sa zle, zawsze wprowadzaja jakis balans.

pzdr
@ Blesu
Mi jest serio wszystko jedno. Wprowadzimy zasadê, ¿e gramy tylko na corach i hero to te¿ przyjdê i zagram Ale zdania nie zmieniê, ze tworzymy jakiego¶ potwora. Im wiêcej zasad i wykluczeñ, tym wiêcej osób niezadowolonych.

@ Azz
Hehe:) Ale masz bogat± wyobra¼niê Dodaj jeszcze, ¿e Marcin wzbudza test feara (a nawet terror u Bretki i Empire). Przecie¿ ¿aden model nie chce byæ ubabrany kabanosami:)
A co do cwelfów, to sporo plotek siê pojawi³o:

Flying Phoenix's (Frost and Fire) that can drop flame templates on units they fly over. Gets abilities based on what is roled on winds of magic
Great Eagle towing chariots (Which can have bolt throwers on them)
New Highmage of Hoeth (Swordsmaster/mage) Gets every signature from all 8 lores.
Everqueen
Silver Helms as Core
Martial Prowess across the board
Archer units with magical bows
Swordsmasters get a parry save vs shooting

No i swordzi maj± mieæ taki boost jak wordancerzy. Bêdzie ciekawie
Natibak dzwoni³ do mnie z Austrii (nie ma dostêpu do internetu ).
Da³ mi odpowied¼ na moje pytanie: rzut na Fragile Alliances wykonuje siê tylko raz na turê.
Lepiej zadzwoncie po jeszcze jedna pare aby obylo sie bez bye'ow ;]
Kris, Skot ? Ktokolwiek ?

pzdr
A Piêkny? On ¿yje w ogóle?
Dalem mu znac, on da znac Skotowi, moze beda a moze nie, jak sie zdecyduja to sie zapisza

pzdr
Fajnie by by³o. Skota z wielk± przyjemno¶ci± zobaczê, a z Piêknego ju¿ dawno siê nie nabija³em

Piêkny jeszcze nie gra³ u nas na turnieju nowoedycyjnym Imperium. Zobaczymy, zobaczymy

Fajnie by by³o. Skota z wielk± przyjemno¶ci± zobaczê, a z Piêknego ju¿ dawno siê nie nabija³em

Piêkny jeszcze nie gra³ u nas na turnieju nowoedycyjnym Imperium. Zobaczymy, zobaczymy


Prêdzej ni¿ Piêknego spotkasz ¦wiêtego Miko³aja i to w lipcu! Ten kole¶ to jaka¶ masakra, znam go i wiem co piszê. (nie mog³em siê powstrzymaæ, ale ul¿y³o. )

W maju b±d¼ czerwcu siê pojawiê, wiêc klepcie miejsce.
Pamiêtali¶cie o mnie... a¿ siê ³ezka w oku krêci

Niestety prawda jest taka, ¿e mogê graæ jedynie w tygodniu i to tylko po 20... wiecie dwójka dzieci i takie takie - du¿o pracuje i mogê z rodzin± spêdzaæ czas w³a¶ciwie tylko na weekend - nie potrafi³bym powiedzieæ dzieciakom ¿e mnie nie bêdzie bo idê siê bawiæ.

Przykre to, ale przez najbli¿szy czas raczej nie mam za du¿ych szans na turniej

... za to planuje i projektuje najbardziej wyczesany blat do grania w figurki jaki w ¿yciu widzieli¶cie (by w domu móc graæ po 20 bo tylko wtedy mam czas) - jak ju¿ prace rusz± z kopyta to poka¿e wam fotki i bêdê zaprasza³ na testowanie... ale to sporo pracy wiêc jeszcze ze 2-3 miechy minimum

powodzenia na turnieju
Mogê zapytaæ dwóch znajomych czy by nie dali radê zagraæ w turnieju jesli chcecie?
Static: Ty siê nie pytaj, tylko spytaj

Skotu - nie mogê siê doczekaæ, a¿ znów bêdê móg³ z Tob± zagraæ. Jak nie zostanê zaproszony na testowanie sto³u, to siê wielce obra¿ê
Dobra wróci³em, w g³owie mi jeszcze szumi górskie wino, ale wracam do obowi±zków. B³a¿ej, wracaj do cienia mej wspania³ej osoby, tam gdzie twoje miejsce

Skot - no w³a¶nie! Dziadu jeden! Rodzinê we¼ na turniej, daj ¿onie dwie stówy niech po sklepach pochodzi, a dzieciaki z nami popatrz± na tatusia w akcji. Pierwsze miejsce masz wtedy gwaratowane Jakby co to zawsze po turnieju wpadaj, na herbatkê czy inne zio³o, które pozwala Ci by tak radosnym bez alkoholu

Static! dawaj ich tutaj czem prêdzej!

Piêkny to ju¿ chyba dwa razy siê na turniej zapisa³ i nagle nic, w powietrzu znikn±³. Pamiêtam nawet jedn± tak± rozmowê z nim telefoniczn±, kiedy czeka³em na niego w Ogrynie... we Wroc³awiu s³oñce, a u niego w s³uchawce, przerywa, mówi, ¿e burza, jakie¶ wilki wyj±, krzyki, huki, potem przerwa³o rozmowê... ja nie wiem gdzie on mieszka albo w jakie rpg gra

Co do zasad to chcia³bym powiedzieæ, ¿e kiedy co¶ jest dwa na slot, to liczy siê jako jeden wybór. Pamiêtam, ¿e kiedy¶ by³y w±tpliwo¶ci.
Dobra dzi¶ ich ogarne i dam wam znaæ my¶lê ze bêd± chêtni

edit: niestety kumpel jedzie na wesele 27.04 :/
No to kicha, mo¿e uda jednak siê kogo¶ znale¼æ? By³o by bardzo fajnie Natibak, kiedy bêd± scenario?

EDIT
Natibak wnoszê o zmianê nazwê naszego teamu z TEAM7 na TEAM SS
Mówisz - masz... sceny dodane. Nie s± tak inwazyjne jak kiedy¶
To team 4 zmienia nazwê na M&M's

Ale te scenariusze z liczeniem wszystkich break testów, panic czy woundów od strzelania... jako¶ tego nie widzê
- Król Podziemia: Wyj¶æ mo¿esz tylko nogami do przodu... 100 pkt. za zdanie 5 break test i/lub 10 panic test. Premia jednorazowa liczona na ca³y sojusz.

- Niespokojny spust: Za wbicie wiêksej ilo¶ci Wound przez strzelanie ni¿ przeciwnik (liczymy swoje i wroga modele na koniec bitwy) dostaje siê 100 pkt. na ca³y sojusz

Krzychu: Te 2 zasady bêd± tworzyæ tylko mêtlik. Pierwsza powoduje, ¿e unbrekable bêd± nabijaæ punkty. A Wampiry - nie maj± testów break i panic w ogóle.

Druga zasada - ju¿ widzê jak warriors i wampiry nabijaj± pkt za strzelanie :/

Wyci±³bym obie zasady i tyle!
Krzychu - Ja i Gerd bêdziemy w teamie: "Brodate Chomiki"
Skoro ju¿ mnie oznaczono jako SS, to proponujê, ¿eby na nastêpnej parówce Radzio wyst±pi³ z Radkiem jako "Brygada RR"
Dobre Samborku, popieram
A mo¿e "Radiated" ?

Co by nie by³o mieliby¶my do czynienia z teamem, który jest najbardziej wyluzowany (Radek i Radziu), spokojny (Radek) i najmniej przejmuj±cy siê ¿yciem w³asnych jednostek (Radziu)
Natibak, wrzucisz rozpiski?
Error, w t± sobotê muszê i¶æ do roboty
Szczê¶cie w nieszczê¶ciu ¿e i tak mieli¶my graæ z Miechem tylko jego armiami, wiêc mam nadziejê ¿e nikt nie bêdzie robi³ problemów jak Mieszko zasi±dzie sam za sterami dwóch armii.
Pozdr.
Muszê graæ sam bo Micha³a wci±gnê³a praca.
Je¶li kto¶ ma ochotê to zapraszam do dru¿yny.
Kurde... Widzieli¶cie now± niezniszczaln± jednostkê do HE? To lata i morduje:
https://lh6.googleusercontent.com/-Cgq1u4zrTXE/UXLOqh_12HI/AAAAAAAAh94/lZwVb97HCcE/s650/Scootalooridingacloudsweeper.png

MC ju¿ zaczyna zbieraæ modele....
Dobre, to jak tam Synu, co z rozpami? Tutaj g³osowaæ trza
Nooo dawaæ rozpy i naprzód!!!!!!
Spoko, bo se spodnie poplamicie. Jutro wieczorem wrzucê. "Wspania³a" korporacja ze swym wszechobecnym chaosem dobija mnie czasowo... ale jutro bêdzie wszystko.

EDIT. Zatwierdzam rozpy. Mieszko grasz na tym co mi wyslales? Czy cos innego?
Gdzie rozpy, jajko znoszê, chcê wiedzieæ komu bêdzie mo¿na dokopaæ
E'n'S

Unnamed1000 Pts - Beastmen Army

1 Bray Shaman @ 100.0 Pts
General; Lore of Beasts; Magic Level 1; Braystaff
Dispel Scroll [25.0]

1 Wargor @ 143.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Battle Standard
Gnarled Hide [15.0]
Dragonhelm [10.0]

28 Gor Herd @ 257.0 Pts
2ndWeapon; Standard; Musician

1 Foe-Render @ [10.0] Pts

5 Ungor Raiders @ 30.0 Pts
Short Bow

5 Harpies @ 70.0 Pts
Scout

29 Bestigor Herd @ 400.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
Banner of Eternal Flame [10.0]

1 Gouge-horn @ [12.0] Pts

Models in Army: 69

Total Army Cost: 1000.0

Unnamed1000 Pts - Warriors of Chaos Army

1 Chaos Sorcerer of Nurgle @ 205.0 Pts
Mark of Nurgle; General; Lore of Nurgle; Magic Level 2; Chaos Armour
Enchanted Shield [5.0]
Sword of Battle [20.0]
Poisonous Slime [15.0]
Luckstone [5.0]
Ironcurse Icon [5.0]

5 Chaos Warhounds @ 40.0 Pts
Vanguard

5 Chaos Warhounds @ 40.0 Pts
Vanguard

20 Chaos Warriors of Nurgle @ 415.0 Pts
Mark of Nurgle; Option Qualifier; Halberd; Chaos Armour; Standard;
Musician
Standard of Discipline [15.0]

5 Marauder Horsemen of Slaanesh @ 80.0 Pts
Mark of Slaanesh; Light Armour

5 Warhorse @ [0.0] Pts

1 Dragon Ogre Shaggoth @ 220.0 Pts
2nd Hand Weapon; Light Armour

Models in Army: 37

Total Army Cost: 1000.0

Mendy nad Mendami - B'n'G

BRODATE CHOMIKI

EMPIRE 1000 pts
HEROES
Warrior Priest of Sigmar 84 Pts
General; Heavy Armor; Shield;
Dragonhelm
Ironcurse Icon

Battle Wizard 100 Pts
Magic Level 2; Lore of Metal

Master Engineer 66 Pts
Light Armour

CORE
38 Halberdiers 258 Pts
Halberd; Light Armour; FCG

SPECIAL
4 Demigryph Knights 242 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Musician;

RARE
Hellblaster Volley Gun 120 Pts

Celestial Hurricanu 130 Pts

DWARFS 997 pts
HEROES
Runesmith 127 Pts
General; Gromril Armour; Shield
Master Rune of Balance (Runic Talisman)
Rune of Stone (Runic Armour)

Dragon Slayer 60 Pts
Rune of Striking (Runic Weapon)

Dragon Slayer 55 Pts
Rune of Fire (Runic Weapon)

CORE
20 Quarrellers 275 Pts
Great Weapon; Crossbow; Light Armour; Standard; Musician

SPECIAL
Grudge Thrower 170 Pts
Engineer, Light Armour
Rune of Accuracy
2x Rune of Penetrating

Cannon 130 Pts
Light Armour
Rune of Burning
Rune of Forging

5 Miners 60 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Musician

RARE
Organ Gun 120 Pts
Light Armour

MC'n'Radziu

Moja (de)

hero 202
dark pegasus (50)

pedant of kaleth (35)

potion of foolhardiness (5)

dragonhelm (10)

heavy armour (4)

dwurak (4)

sea dragon cloak (4)

Core

3x5 Dark riders 255

3x5 harpies 165

Specjal

2x rydwan 200

rare

hydra 175

suma 997 (zg³o¶ sie)

Radziu (ogres)

HEROES

Brusier 105
+ Talisman of Preservation 45
+ Great Weapon 11
+ Heavy Armour 4
-------------------------------------------------------------------------------- 165
================================================= 165

SPECIAL

Grimhorn Rhinox Riders (3) 315
+ 3x Heavy Armour 15
+ 3x Ironfists 15
+ Musician 10
+ Standard Bearer 10
+ Dragonhide Banner 50
-------------------------------------------------------------------------------- 415
================================================= 415

CORE

Ogre Ironguts (5) 215
+ Musician 10
+ Standard Bearer 10
+ Banner of Discipline 15
-------------------------------------------------------------------------------- 250
================================================= 250

RARE

Ironblaster 170
-------------------------------------------------------------------------------- 170
================================================= 170
===================================================== 1000

TEAM SS

Unnamed1000 Pts - Ogre Kingdoms Army

1 Butcher @ 175.0 Pts
General; Magic Level 2; Lore of the Great Maw
Enchanted Shield [5.0]
Crown of Command [35.0]

4 Ironguts @ 265.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
Standard of Discipline [15.0]

1 Gutlord @ [10.0] Pts

5 Maneaters (heavy armour) @ 369.0 Pts
Poisoned Attacks; Stubborn; Standard; Musician;4x 2nd Weapon
Gleaming Pedant [5.0]

1 Maneater Captain @ [66.0] Pts
2ndWeapon

1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts

1 Ironblaster @ 170.0 Pts

Models in Army: 13

Total Army Cost: 1000.0

nnamed1000 Pts - Skaven Army

1 Chieftain @ 70.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard

1 Warlock Engineer @ 80.0 Pts
General; Magic Level 1
Channeling Staff [15.0]

1 Warlock Engineer @ 100.0 Pts
Magic Level 2

19 Clanrats @ 180.0 Pts
Light Armour; Shields; Standard; Musician

1 Clawleader @ [8.0] Pts

1 Weapon Team @ [70.0] Pts
Warpfire Thrower; Warpfire Thrower Misfire Chart

19 Clanrats @ 175.0 Pts
Light Armour; Shields; Standard; Musician

1 Clawleader @ [8.0] Pts

1 Weapon Team @ [65.0] Pts
Poisoned Wind Mortar

40 Skavenslaves @ 82.0 Pts
Slave Musician

40 Skavenslaves @ 82.0 Pts
Slave Musician

6 Gutter Runners @ 138.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars

1 Deathrunner @ [12.0] Pts

1 Warp-lightning Warp Cannon @ 90.0 Pts
Warp Lightning Cannon Misfires

Models in Army: 133

M'n'M

1 Exalted Hero of Tzeentch @ 239.0 Pts
Mark of Tzeentch; Battle Standard; Disc of Tzeentch, Chaos Armour, Great Weapon
Talisman of Preservation [45.0]
Third Eye of Tzeentch [10.0]

1 Chaos Chariot of Slaanesh @ 115.0 Pts
Mark of Slaanesh

1 Chaos Chariot of Slaanesh @ 115.0 Pts
Mark of Slaanesh

5 Chaos Warhounds @ 40.0 Pts
Vanguard

1 Chimera @ 245.0 Pts
Regenerating Flesh

3 Skullcrushers @ 244.0 Pts
Frenzy; Ensorcelled Weapons; Chaos Armour; Shield; Musician

Total army cost: 998.0 Pts

1 Necromancer @ 125.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Vampires
Dispel Scroll

1 Necromancer @ 125.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Vampires
Book of Arkhan

22+1 Crypt Ghouls @ 240.0 Pts

20 Zombies @ 65.0 Pts
Standard

20 Zombies @ 65.0 Pts
Standard

1 Spirit Host @ 45.0 Pts

1 Spirit Host @ 45.0 Pts

3 Vargheists @ 138.0 Pts

3 Cairn Wraiths @ 150.0 Pts

Total army cost: 998.0 Pts

Total Army Cost: 997.0

TEAM 1 - Azz & Radek

Ogre Kingdoms

169- butcher, 2 lev, gw, ruby ring of ruin

265- 5 ironguts, fcg, standard of discipline, look out gnoblar

350- 5 maneaters, bellower, standard, h. armour, brace of ogre pistols (sniper, poison)
21- sabertusk
21- sabertusk

170- ironblaster

996 pts

-------------------------------
Dwarfs

102- kowal run, broñ wielka, tarcza, runa rozproszenia czaru

140- 10 thunderers
205- 15 crossbows, gw, sztandar

125- armata, runa przerzutu
130- armata, runa przerzutu, runa spalania
155- katapulta, runa celno¶ci, 2x runa penetracji

140- gyrocopter

997 pts
AHA, jeszcze nasze!

SO szaman 1lvl g³owka 120pkt
BO bsb Dragonhelm, Luckstone 130pkt
SO bigUns fcg, 2weapon, 25 310pkt
trole x6 210pkt
doom diver 80pkt
Rock lober 85pkt
mangler 65pkt
razem 1000pkt

Unnamed1000 Pts - Orcs & Goblins Army

1 Orc Big Boss @ 65.0 Pts
General; Light Armour
Enchanted Shield [5.0]
Ironcurse Icon [5.0]

1 Orc Big Boss @ 92.0 Pts
Light Armour; Shield; Battle Standard
Banner of Eternal Flame [10.0]

1 Night Goblin Shaman @ 75.0 Pts
Magic Level 1; Little Waagh
Dispel Scroll [25.0]

1 Doom Diver @ 80.0 Pts

3 Crew @ [0.0] Pts

1 Snotling Pump Wagon @ 60.0 Pts

1 Snotling Crew @ [0.0] Pts

1 Snotling Pump Wagon @ 45.0 Pts

1 Snotling Crew @ [0.0] Pts

1 Mangler Squig @ 65.0 Pts

21 Orc Big 'Uns @ 233.0 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician

1 Orc Boss @ [15.0] Pts

6 Trolls @ 210.0 Pts

21 Night Goblins @ 73.0 Pts
Shortbow; Musician

Models in Army: 54

Total Army Cost: 998.0
Znowu zabieram modeli jak na nieco inny format punktowy
No to Blesu oddaje swoje 2 g³osy:

E'n'S - zdecydowanie mój faworyt - Wspania³e po³±czenie Bestmenów i armii Nurgla. gdzie aby dodaæ jedno¶ci obu armii, dostawiony jest jeszcze Mr Shaggoth

Azz & Radek - Tutaj to raczej za Radkow± czê¶æ - a dok³adniej za Gyrocopter
Takie moje 23 gr
w zasadach napisano:
"- Maksymalnie 4 maszyny lub broni wykorzystuj±cych template !!! "
Jak mam rozumiec takie co¶ :
170- ironblaster
125- armata, runa przerzutu
130- armata, runa przerzutu, runa spalania
155- katapulta, runa celno¶ci, 2x runa penetracji
140- gyrocopter
Albo nie umie liczyæ albo nie rozumie zasady ?
Rozumiesz bardzo dobrze - Krzychu ¼le sprawdzi³ - Panie organizatorze - prtoszê szybko o poprawki
Ironblaster to chariot, pytalem sie wczesniej nie dostalem odpowiedzi ze liczy sie jako maszyna ;]

pzdr
Racja! Jako¶ w g³owie mi siedzi z poprzednich armii, ¿e kartacz to template
Ok to mam rozumieæ to tak
hero z zionieciem 1x na bitwe wlicza sie, a dzia³o strzelajace co ture z przerzutem nie wlicza sie - ogólnie kul
Dla mnie dzia³o to dzia³o nie wazne czy je¼dzi na rydwanie lata na smoku lezy pod ziemi±
Ogóllnie fajne naginanie zasad 3x dzia³o katapa i gyro (szkoda ze nie 2x katapa)

pzdr
Oj, pojawi³o siê nowo¶ci w FAQ na oficjalnej stronie GW.

Moim zdaniem najwa¿niejsze:

Rule Book:
1. Wynik 1 na woundowanie jest zawsze failem
2. MO¯NA robiæ overrun przez jednostki, które siê posypa³y - np. undead, maszynki
3. ‘The Burning Head is a direct damage spell which can be used to target units that are in combat.’

WoCh:
1. Mark of Khorne daje Frenzy tylko je¼dzcowi

Dark Elves: (Tego nie by³em ¶wiadom, mo¿e to zawsze tak by³o?)
Q: Do Dark Elf Wizards still know the Power of Darkness spell
if they choose to roll for spells from the Lore of Fire, Shadow, Metal
or Death instead of Dark Magic? (p63)
A: Yes.

Empire:
1. Holy fervour - dzia³a tylko na riders
2. Detachment otrzymuje Steadfast nawe je¶li Parent Unit nie walczy w combacie (chyba, ¿e PU jest w combacie i go straci³)

O&G:
Page 72 – Gaze of Mork, second paragraph.
Change the first sentence to read ‘Gaze of Mork is a direct
damage spell which can be used to target units that are in
combat.’

Q: Can the Hand of Gork spell be used to move a unit into or out
of a building? (p72)
A: No.
Ironblast to chariot... tak jak bylo mowione.
Jestem sobie Marcin ma³y,
Narzekaæ lubiê na ¶wiat ca³y,
Rano, wieczór czy w niedziele,
Narzekam zawsze przyjaciele,
Morte w pracy ju¿ nie wytrzymuje,
Bo mu codziennie marudzeniem dupê truje,
Pomarudzê, temat podkrêcê,
Mo¿e co¶ tam zachachmêcê,
Tako¿ moja jest natura,
Jakom dark elf od Ben Hura.



Faqi ciekawe.

pzdr
Rozwali³e¶ mnie Azz

Panowie, a jak wasze g³osy?
W zasadach turnieju nie ma tym razem funowo¶ci ;] Natibak zapomnia³ ;
Azz ma za wierszyk ode mnie wszystkie g³osy!!! Wypas!
Gada³em z Natibakiem niedawno - nie zapomnia³, po prostu nie chcia³ tego na turnieju.
Jestem Micha³ wa³arz ma³y
Kodeks chyba znam ju¿ ca³y
Jak zasada nie pasuje
To j± sobie przedrukuje
Jak przegrywam mimo tego
Zal i rozpacz na ca³ego
ka¿dy wnet us³yszy mnie
nawet gdy w maku je
¿e mnie ko¶ci znów zdradzi³y
£aski bogów porzuci³y
I z oszustwa okrutnego
W³a¶nie trace demona wielkiego
To¿ on tak napakowany
Zjada ka¿dego jak ma³pa banany
A tu niepozorna myszka
Robi kuku mu w dupiszka
P³acze biega Micha³ ma³y
Nie pomog± mu ju¿ wa³y
Klêska sroga przysz³a
Nie zosta³o nic z dupiszka
Rozpa Miecha nielegalna, bsb nie moze byc generalem.

pzdr
Grali¶cie kiedy¶ na zasadach Border Patrol?
Marcin czêsto p³acze w pracy: ¿e koñczy z battlem, ¿e z³y Azz go wa³uje, wszyscy siê uwziêli na jego elfy, ka¿da nowa armia jest przegiêta, stringi s± obcis³e itp

Ale tym razem muszê siê z nim zgodziæ co do Ironblastera. To ma armatkê i mo¿e strzelaæ co turê, wiêc powinien liczyæ siê te¿ jako maszyna strzelaj±ca. Jak nie ma tego w oficjalnych zadach to przynajmniej w naszych. Obcinamy du¿o mniej przegiête jednostki/przedmioty wiêc tym bardziej taki full wypas za 170pkt powinien dostaæ po pupie.
Nie ¿eby pedantowiec na pegazie by³ za ma³o nie¶miertelny... Nie powinien p³akaæ tyle bo ten jego pan jest odporny na Killing Blow
By³o ¶miechowo, sojusznik siê spisa³ (znaczy siê nie wchodzi³ w drogê, ¿eby nie trafiæ do ogrzego kocio³ka), Rhinoxy jak zwykle pokaza³y moc ogrzej kawalerii a dzielny Brusier za zabicie nie¶miertelnego maga chaosu na demonicznym talerzu zosta³by tyranem - gdyby nie to, ¿e umar³ chwilê pó¼niej.
Ciekawe jest to, ¿e wiêkszo¶æ genera³ów dzi¶ by³a na kacu ale to jednak mój chaos i bestie Statica zachowywa³y siê jak po wannie wódy Note to myself - nigdy wiêcej nie stawaj w otwartej walce z 3 Rhinoxami w wydaniu Radzia nie dam sie wiêcej zamieniaæ w z³oto i obiecuje lepiej rzucaæ na liderke
Dziêki Panowie za turniej, pomimo mojego miejsca i stanu umys³u bawi³em siê ¶wietnie! Zauwa¿y³em, ¿e Azz trochê za czêsto wygrywa , Panowie trzeba siê wzi±æ w gar¶æ i go zm³óciæ nastêpnym razem tak ¿eby poczu³ smak ostatniego miejsca! Mówiê to Ja - Natibak a na nastêpnyjm turnieju (którego na bank nie bêdê organizowa³) rzucam challenge na Azza. Przyjmujesz? Nie bêdê na kacu i nawet zastanowiê siê nad rozpisk±... chyba

EDIT. Wyniki w dziale WFB.
Dzieki za turniej i za gry, jak zawsze bawilem sie swietnie ;]

Challenga oczywiscie przyjmuje ;]

pzdr
By³o fajnie Zauwa¿y³em ¿e z Samborem idzie nam coraz lepiej i nasz SS TEAM wêdruje coraz wy¿ej ;D
Problem z Azz jest taki ze jestescie dla niego za mili - dajcie go mnie to niedo¶æ ze skonczy z p³aczem to bedzie mia³ 20 w plecy

pzdr

Dzieki za turniej i za gry, jak zawsze bawilem sie swietnie ;]

Challenga oczywiscie przyjmuje ;]

pzdr


Znaj±c jego umiejêtno¶ci gry, to Natibak nie¶wiadomie u³atwia Ci kolejny wygrany turniej
Ja równie¿ dziêkuje za grê Na nastêpnym turnieju pojawi siê lataj±ce kombo HE;)
Ale bez strachu, nie ma takich przegiêæ jak opisywano.

ASF jest normalny, a nie elficki, Miecha nemesis BoH jest ju¿ ca³kiem innym przedmiotem (nie daje ifki, kosztuje 55pkt, pozwala przerzuciæ jedna ko¶æ), nie ma banneru odporno¶ci na magiê, itp
Link do opisu: http://plastickrak.blogspot.co.nz/

Moim zdaniem armia jest mniej przegiêta ni¿ poprzednia:)
Najwiêkszy boost to lodowy phoenix (-1S, - 1WS), sztandar ward 2+ od magii, magicznych ataków i magicznych broni oraz loremaster ze wszystkim sygnaturkami
To kiedy nastêpny turniej?
Marcin oboje wiemy, ze 20 to ja z Toba ugram bezproblemowo (jeszcze naslucham sie narzekan jakie to dark elfy slabe, jakie sa pociete, ze stringi za ciasne itp.) a na koniec jak zawsze bedziesz biegal do Blesa z placzem ze oszukuje ;]
Zamiast sie tak na prozno przechwalac mozesz sam chalenga rzucic ;]

pzdr

Zamiast sie tak na prozno przechwalac mozesz sam chalenga rzucic ;]

pzdr

mniestety Nati ju¿ rzuci³ tobie
Pozatym oboje wiemy ze farcisz grajac ze mn±
Ale sadze ze limit Twego farta ju¿ sie wyczerpa³

pzdr
Hej,

Odno¶nie kolejnego turnieju, to ju¿ napisa³em do Kube i czekam na jego odpowied¼.

Ranking uzupe³ni³em, wiêc mo¿ecie do niego zagl±daæ (poni¿szy link). Azz - gratulujê, z ka¿dym turniejem oddalasz siê coraz bardziej
http://www.sklepfeniks.fora.pl/gry-bitewne,4/ranking-bicia-mordy-i-wprawnej-renki,473.html
Blesu, poniewa¿ czasem mogê nie zd±¿yæ siê zapisaæ, to je¶li to nie problem, pamiêtaj o mnie i zapisz mnie zaraz jak bêdziesz tworzyæ go
ogólnie sadze ze po³owa osób chcia³ by sie zapisaæ ³±cznie ze mn± ;P
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jaciekrece.xlx.pl