Zofia Dzieniszewska - zapiski
Turniej "W ciemn± listopadow± noc.." (03 XI)
ZASADY OGÓLNE(zmiany oznaczone
)
1. Format 2000pkt
2. Zaczynamy równo o 9.30 (spó¼nieni maj± karne 5 pkt. i "bye", je¶li kto¶ z listy rezerwowej wcze¶niej bêdzie), 2,5 h na bitwê
3. Uwzglêdnione wszystkie erraty i FAQi
4. Uwzglêdnione u¶ci¶lenia sêdziowskie
5. Specjalne scenariusze
6. Sêdzia ma zawsze racjê, nawet je¶li jej nie ma
7. Nie gramy na euro
8. Konstrukcja armii
- max. 25% proxów
- Maksymalnie 3 takie same sloty core
- Maksymalnie 5 maszyn lub broni wykorzystuj±cych template
- Maksymalnie 50 modeli strzelaj±cych na >= 20"(wy³±czaj±c maszyny, bohaterów i rydwany)
- Maksymalnie 40 modeli w jednostce. Monstrus Infantry i inne wielowoundowe jednostki - max 40 woundów w jednostce
- Zniesiony maksymalny koszt oddzia³u
- Nie mo¿na dublowaæ rarów (0-2 na slot = 1)
- Nie mo¿na triplowaæ speciali (0-2 na slot = 1)
- Zakaz u¿ywania Folding Fortress
- Nie mo¿na wystawiaæ Special Characters
9. Bohaterowie dostaj± zasadê "look out sir" od czarów automatycznie zabijaj±cych ca³e oddzia³y Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12
10. progi co 200 punktów
12. Jednostka uciekaj±ca na koniec bitwy liczy siê, jako zniszczona
13. Za jednostkê, której zosta³o 25% ze stanu pocz±tkowego, przeciwnik ma 50% pkt. (ilo¶æ modeli liczona w dó³)
14. Brak znajomo¶ci zasad WFB 8ed lub scenariuszy nie upowa¿nia do dzia³añ wstecz (zmiana liczonych punktów, cofanie ruchów, otrzymywanie bonusów), je¿eli tura w której mia³o mieæ miejsce dane wydarzenie, ju¿ siê skoñczy³a.
SCENARIUSZE
I BITWA "Opowie¶ci z krypty"
[WATCHTOWER]
Znajduj±ce siê po¶rodku starego cmentarza mauzoleum od dawna budzi³o grozê w sercach wszystkich mieszkañców okolicznych ziem. Okrutny mag, którego ko¶ci na wieki spoczê³y w grobowcu, nadal budzi tak± grozê, ¿e ludzie uciekaj± w pop³ochu gdy tylko s³ysz± imiê okrutnika. Jednak niektórzy poszukiwacze przygód odrzucaj± strach aby zdobyæ legendarne bogactwo zamkniête wraz z magiem w piwnicach mauzoleum..
- Specjalne zasady zwyciêstwa z rule booka nie dzia³aj± w tym scenariuszu - Aby kontrolowaæ budynek, oddzia³ w ¶rodku musi liczyæ przynajmniej 10 Wo - Gracz kontroluj±cy budynek na koñcu gry, otrzymuje 200 ma³ych pkt.
- Mauzoleum jest Arcane Architecture z zasad± Haunted Mansion (Arcane Architecture, 130 str. Rule Book)
- Dodatkowo w 6” od mauzoleum nie dzia³a zasada Immune to Psychology. Zasady, których czê¶ci± jest Immune to Psychology nadal dzia³aj± (Unbreakable, frenzy itp)
- Zwyciêzca bitwy (tylko je¶li kontrolowa³ mauzoleum) rzuca d6. 1-4: nic siê nie sta³o, 5: genera³ armii dostaje zasadê Immune to Psychology, 6: genera³ armii otrzymuje Forbidden Rod (Arcane Items, 504 str. Rule Book)
- Po bitwie sêdzia przestawia budynki, które bêd± ju¿ tak ustawione do koñca gry
II BITWA "Hieny cmentarne"
[SURPRISE ENCOUNTER (Narrative battles, 389 str. Rule Book]
Gdy ludzie odwiedzaj± swoich bliskich, którzy spoczêli na wieki w zimnych grobowcach, przynosz± im równie¿ przeró¿ne podarki, które pomagaj± zmar³ym przetrwaæ ich egzystencjê w za¶wiatach. Bywa³ te¿ zwyczaj aby do trumny zmar³ych wk³adaæ wiele cennych przedmiotów. Czasem, w bezksiê¿ycowe noce, gdy ju¿ opustoszej± cmentarze podli rabusie nie bacz±c na spokój zmar³ych rozkopuj± nagrobki licz±c na ³atwy ³up. Czasem jednak to oni staj± siê ³upem..
- Na ¶rodku ka¿dego z 6 pól znajduje siê znacznik. Najbli¿szy nie uciekaj±cy oddzia³ zajmuje znacznik. Zajêty znacznik to 100 ma³ych punktów
- Brak testu Ld na to czy mozna szar¿owaæ w pierwszej turze
- Bitwa toczona jest w nocy. Zasiêg widzenia ograniczony jest do 15” 1. Katapa powy¿ej 15" wali indirect
2. czary augment/hex dzia³aj± normalnie
3. czary direct damage, magic missile max na 15"
4. czary typu pitka mo¿esz po³o¿yæ w max 15" ale jest szansa, ¿e scater zniesie je dalej, poza obszar "widzenia"
5. Armaty, ³uki, kusze i inne bronie zasiêgowe mog± zadeklarowaæ strza³ tylko jak w 15" maj± cel. Przyjmujemy, ¿e nie ma walenia na g³upa bo szkoda strza³ czy tez kul marnowaæ.
6. Szar¿e mo¿na zadeklarowaæ tylko do maksymalnego zasiêgu 15"
III BITWA "Z³y wp³yw ksiê¿yca"
[DAWN ATTACK]
To niehonorowo walczyæ w nocy, korzystaæ z podstêpów i oszukiwaæ aby odnie¶æ zwyciêstwo. Tak ucz± m³odych bretoñskich rycerzy. Kto jednak powiedzia³, ¿e wojna jest honorowa? Czasem armie spotykaj± siê w ró¿nych miejscach o ró¿nych porach. Niekiedy dzieje siê to tak jak i dzi¶.. W czasie pe³ni ksiê¿yca w t± zimn± listopadow± noc..
- Z³y wp³yw ksiê¿yca czêsto zak³óca koncentracjê magów. Czasem jednak daje im si³ê o jakiej nawet nie marzyli. Na pocz±tku swojej fazy magii gracz rzuca d6. 2-5: nic siê nie dzieje, 1: gracz rzuca jedynie d6 na wiatry magii, 6: gracz rzuca 3d6 na wiatry magii
- W tym scenariuszu Miscast (ale nie Irresistible Force) wystêpuje równie¿ po wyrzuceniu dwóch 1.
- W tym scenariuszu mo¿liwe jest przekroczenie 12 ko¶ci podczas rzutu 3d6 na wiatry magii. Przeciwnik do puli dispela dostaje sumê najwy¿szej i najni¿szej ko¶ci ale równiez tylko podczas rzutu 3d6 na wiatry magii.
ZASADY DOTYCZ¡CE POSZCZEGÓLNYCH ARMII
1. Ogres Kingdoms Ogre Rhinox Cavalry - dopuszczone
2. Vampire Counts 0- 3 etheral units (incl. Heroes)
OGRANICZENIA MAGII
---------------------
Zasady Ogólne
- Poza Winds of Magic i Channeling, armia mo¿e wygenerowaæ dodatkowo maksimum 2PD/2DD na fazê magii.
- Limitu 2PD/2DD nie mo¿na przekroczyæ. Mo¿na posiadaæ jednostki/umiejêtno¶ci, które generuj± wiêcej PD/DD. Jednak wszystkie ko¶ci ponad limit s± tracone (np. 3 warrior priest bêdzie generowaæ tylko 2 DD)
- s± przedmioty, które obni¿aj± limit ko¶ci jakie mo¿na dodaæ do puli PD/DD. W ich przypadku nie mo¿na pozwoliæ sobie na przekroczenie limitu 2 PD/DD
Dla wszystkich Armii
Loremaster limit PD -1
Przedmioty dispeluj±ce czary automatycznie (np. dispell scroll) limit DD -1
Specyficzne dla Armii
Dark Elves
- nie mog± rzucaæ czarów z u¿yciem ponad 6 PD
Dwarves
- bazowy limit DD = 4 (zamiast 2 dla innych armii)
- ka¿da runa spellbreaker/spelleater limit DD -1
Daemons of Chaos
- Lord of Change limit PD -1
High Elves
- Vortex Shard limit DD -1
- Book of Hoeth limit PD -2 / DD -2
- Banner of the World Dragon limit DD -1
Lizardmen
- Beclaming Cogitations limit DD -2
- Cupped Hands limit PD -2
Orcs & Goblins
- Magic Mushrooms Night Goblinów nie obni¿aj± limitu PD
Tomb Kings
- Neferra's Scrolls of Mighty Incantations limit PD -2 / DD -2
- Hierotitan limit PD -1 (tak d³ugo jak ¿yje)
Wood Elves
- Wand of Wych Elm limit DD -1
Warriors of Chaos
- Infernal Puppet limit PD -1 / DD -2
- Tendrils of Tzeentch + Conjoined Homunculus = limit PD -1
Vampire Counts
-Master of the Black Arts limit PD -2
Ogry
- Hellheart counts as 2dd & 1pd
- Rune Maw Banner counts as 1dd
- Greedy fist on mage with Lore of Death count as 2 dd
Inne armie
- brak ograniczeñ
KONKURS NA MALOWANIE
Oceniamy progres, co oznacza, ¿e z ka¿dym turniejem bêdzie oceniane to co powsta³o w terminach od turnieju do turnieju, lub nie wygra³o w konkursie wcze¶niej. Oceniamy nie ca³e armie lecz Monster/ Lord/ Hero/ chariot, lub co¶ takiego du¿ego pojedynczego/ do 2-5 modeli kawy/ do 5-10 modeli piechoty.
Ka¿dy ma po jednym g³osie, który oddaje na jednego gracza. Sêdzia ma dwa g³osy, dodatkowy g³os wykorzystuje tylko w wypadku remisu.
Nie wolno g³osowaæ na w³asne modele
W przypadku remisu, sêdzia ma prawo do drugiego decyduj±cego g³osu. Nie dzia³a to w momencie, gdy pretendentem do zwyciêstwa jest jego w³asna figurka Wtedy rozstrzyga wynik osoba nie bior±ca udzia³u w g³osowaniu lub rzut ko¶ci±.
PIENI¡DZORY
http://imageshack.us/photo/my-images/577/wejciwki.jpgLista obecno¶ci
1. Radziu (Twierdza Wroc³aw) - Ogre Kingdoms
2. Chomik - Empire
3. Azz - Orcs and Goblins
4. Radek - Bretonia
5. Natibak - Orcs and Goblins
6. _Micha³_ - Lizardman
7. Marcin C - Dark Elves
8. Gerd - Pokurcze
9. Alek (Twierdza Wroc³aw) - Bretonia
10. Krisu (Twierdza Wroc³aw) - Ogre Kingdoms
Rezerwuar:
1. Dymitr (The Gamblers) - Warriors of Chaos BYE NA PIERWSZ¡ BITWÊ
Lista ZAMKNIÊTA!!!
Je¶li kto¶ siê zapowiedzia³, a nie przyjdzie na turniej, zostaje przeniesiony na listê rezerwow± na kolejnym.
Rozpiski w formacie doc przesy³aæ do 1 XI (czwartek) na adres r.bronisz@o2.pl
Proszê aby rozpiski przyniesione na turniej by³y schludne i czytelne dla przeciwnika. Najlepiej wydrukowane z ABuildera!
ROZPISKI
Radziu (Twierdza Wroc³aw) - Ogre Kingdoms
LORDS
Slaughtermaster (General) 250
+ Magic Level 4 (Lore of the Great Maw) 35
+ Ironfist 3
+ Crown of Command 35
+ Armour of Destiny 50
+ Dragonbane Gem 5
+ Warrior Bane 5
-------------------------------------------------------------------------------- 383
HERO
Brusier 105
+ Battle Standard 25
+ Great Weapon 11
+ Heavy Armour 4
+ Talisman of Preservation 45
+ Ironcurse Icon 5
-------------------------------------------------------------------------------- 195
Butcher 100
+ Magic Level 2 (Lore of Beast) 35
+ Hellheart 50
+ Additional Hand Weapon 2
-------------------------------------------------------------------------------- 187
CORE
Ironguts (6) 258
+ Bellower 10
+ Standard Bearer 10
+ Standard of Discipline 15
+ Look-out Gnoblar 5
-------------------------------------------------------------------------------- 298
Ogres (6) 180
+ Crusher 10
+ Ironfists 12
+ Bellower 10
+ Standard Bearer 10
+ Look-out Gnoblar 5
-------------------------------------------------------------------------------- 227
SPECIAL
Grimhorn Rhinox Riders (4) 420
+ Thunderlord 10
+ Bellower 10
+ Standard Bearer 10
+ Dragonhide Banner 50
+ Ironfists 20
+ Heavy Armours 20
-------------------------------------------------------------------------------- 540
RARE
Ironblaster 170
-------------------------------------------------------------------------------- 170
================================================= 2000
Chomik - Empire
LORDS
Arch Lector of Sigmar (General) 100
+ Great Weapon 5
+ Armour of Meteoric Iron 50
+ Ironcurse Icon 5
+ Luckstone 5
-------------------------------------------------------------------------------- 165
Battle Wizard Lord of the Jade Order 165
+ Magic Level 4 (Lore of Life) 35
+ Dispel Scroll 25
-------------------------------------------------------------------------------- 225
HERO
Captain of the Empire 60
+ BSB 25
+ Full Plate Armor 6
+ Shield 2
+ Dragonhelm 10
-------------------------------------------------------------------------------- 103
Warrior Priest of Sigmar 65
+ Warhorse 12
+ Barding 4
+ Heavy Armor 2
+ Enchanted Shield 5
-------------------------------------------------------------------------------- 88
CORE
Spearman (21) 105
+ Sergeant 10
+ Musician 10
+ Standard Bearer 10
+ Archer Detachment (5) 35
-------------------------------------------------------------------------------- 170
Knightly Orders (11) 242
+ Inner Circle 33
+ Musician 10
+ Standard Bearer 10
+ Steel Standard 35
-------------------------------------------------------------------------------- 330
SPECIAL
Greatswords (34) 374
+ Count’s Champion 10
+ Musician 10
+ Standard Bearer 10
+ Standard of Discipline 15
-------------------------------------------------------------------------------- 419
Great Cannon
-------------------------------------------------------------------------------- 120
RARE
Steam Tank
-------------------------------------------------------------------------------- 250
Celestial Hurricanum
-------------------------------------------------------------------------------- 130
================================================= 2000
Azz - Orcs and Goblins
LORDS
Orc Warboss (General) 115
+ War Boar 24
+ Shield 3
+ Basha’s Axe of Stunty Smashin’ 50
+ Armour of Destiny 50
-------------------------------------------------------------------------------- 242
Orc Great Shaman 165
+ Magic Level 4 (Lore of the Big Waaagh) 35
+ Dispel Scroll 25
-------------------------------------------------------------------------------- 225
HERO
Black Orc Big Boss 90
+ Battle Standard 25
+ War Boar 16
+ Enchanted Shield 5
+ Crown of Command 35
-------------------------------------------------------------------------------- 171
CORE
Goblin Wolf Riders (5) 50
+ Shields 5
+ Short Bows 5
+ Spears 5
-------------------------------------------------------------------------------- 65
Night Goblins (20) 60
+ Short Bows
+ Fanatics (3) 75
-------------------------------------------------------------------------------- 135
Orc Boyz (30) 180
+ Big ‘Uns Upgrade 60
+ Musician 10
+ Standard Bearer 10
+ Banner of Eternal Flame 10
+ Additional Hand Weapons 30
-------------------------------------------------------------------------------- 300
SPECIAL
Orc Boar Boyz (12) 192
+ Musician 10
+ Standard Bearer 10
+ Shields 24
+ Spears 24
-------------------------------------------------------------------------------- 260
Goblin Wolf Chariot (2) 100
-------------------------------------------------------------------------------- 100
Goblin Wolf Chariot (2) 100
-------------------------------------------------------------------------------- 100
Orc Boar Chariot (1) 85
-------------------------------------------------------------------------------- 85
Orc Boar Chariot (1) 85
-------------------------------------------------------------------------------- 85
RARE
Mangler Squigs 65
-------------------------------------------------------------------------------- 65
Doomdiver 80
-------------------------------------------------------------------------------- 80
Rock Lobba 85
-------------------------------------------------------------------------------- 85
================================================= 1998
Radek - Bretonnia
LORDS
Prophetess of the Lady (General) 190
+ Magic Level 4 (Lore of Heavens) 35
+ Warhorse 15
+ Earthing Rod 25
-------------------------------------------------------------------------------- 265
HERO
Damsel of the Lady 70
+ Magic Level 2 (Lore of Life) 35
+ Dispel Scroll 25
-------------------------------------------------------------------------------- 130
Paladin 60
+ BSB
+ Barded Bretonnian Warhorse 14
+ Sword of Might 20
-------------------------------------------------------------------------------- 94
Paladin 60
+ Barded Bretonnian Warhorse 14
+ Shield 2
+ Wyrmlance 20
-------------------------------------------------------------------------------- 96
CORE
Men-at-arms (39) 195
+ Standard Bearer 10
-------------------------------------------------------------------------------- 205
Peasant Bowmen (10) 60
+ Braziers 5
-------------------------------------------------------------------------------- 65
Knights Errant (5) 100
-------------------------------------------------------------------------------- 100
Knights Errant (5) 100
-------------------------------------------------------------------------------- 100
Knights of the Realm (11) 264
+ Standard Bearer 16
+ Standard of Discipline 15
-------------------------------------------------------------------------------- 295
Knights of the Realm (11) 264
+ Standard Bearer 16
-------------------------------------------------------------------------------- 280
Knights of the Realm (11) 264
+ Standard Bearer 16
-------------------------------------------------------------------------------- 280
RARE
Field Trebuchet 90
-------------------------------------------------------------------------------- 90
================================================= 2000
Natibak - Orcs and Goblins
BRAK - 5 karnych du¿ych punktów ;]
Micha³_ - Lizardman
LORDS
Slann Mage-Priest (General) 275
+ Magic Level 4 (Lore of Death)
+ Battle Standard 25
+ Standard of Discipline 15
+ Focused Rumination
+ Higher State of Consciousness 50
+ Bane Head 15
+ Feedback Scroll 50
-------------------------------------------------------------------------------- 430
HERO
Skink Priest 65
+ Magic Level 1 (Lore of Heavens)
+ Dispel Scroll 25
-------------------------------------------------------------------------------- 90
Saurus Scar-Veteran 85
+ Light Armour 5
+ Sword of Might 20
+ Charmed Shield 5
+ Dawnstone 25
+ Cold One 20
-------------------------------------------------------------------------------- 160
Saurus Scar-Veteran 85
+ Light Armour 5
+ Great Weapon 6
+ Dragonhelm 10
+ Amulet of Itzl 30
+ Venom of Firefly Frog 10
+ Cold One 20
-------------------------------------------------------------------------------- 166
CORE
Skink Skirmishers (10) 70
+ Blowpipe
-------------------------------------------------------------------------------- 70
Skink Skirmishers (10) 70
+ Blowpipe
-------------------------------------------------------------------------------- 70
Skink Skirmishers (10) 70
+ Blowpipe
-------------------------------------------------------------------------------- 70
Saurus Warriors (24) 264
+ Shield
+ Spawning Champion 12
+ Musician 6
+ Standard Bearer 12
-------------------------------------------------------------------------------- 294
SPECIAL
Chameleon Skinks (8 ) 96
+ Blowpipe
-------------------------------------------------------------------------------- 96
Chameleon Skinks (6) 72
+ Blowpipe
-------------------------------------------------------------------------------- 72
Terradon Riders (3) 90
+ Javelin
-------------------------------------------------------------------------------- 90
Terradon Riders (3) 90
+ Javelin
-------------------------------------------------------------------------------- 90
RARE
Salamander Hunting Packs (3) 225
-------------------------------------------------------------------------------- 225
Razordon Hunting Packs (1) 75
-------------------------------------------------------------------------------- 75
================================================= 1998
Marcin C - Dark Elves
LORDS
Supreme Sorceress (General) 225
+ Magic Level 4 (Lore of Shadow) 35
+ Talisman of Preservation 45
+ Sacrificial Dagger 25
-------------------------------------------------------------------------------- 330
HERO
Sorceress 100
+ Magic Level 2 (Lore of Fire/Metal) 35
+ Dispel Scroll 25
+ Ruby Ring of Ruin 25
-------------------------------------------------------------------------------- 185
Master 80
+ Battle Standard 25
+ Dark Pegasus 50
+ Heavy Armour 4
+ Shield 2
+ Sea Dragon Cloak 4
+ Pendant of Khaeleth 35
+ Soulrender 15
-------------------------------------------------------------------------------- 215
CORE
Dark Elf Repeater Crossbowmen (10) 100
-------------------------------------------------------------------------------- 100
Dark Elf Repeater Crossbowmen (10) 100
-------------------------------------------------------------------------------- 100
Dark Elf Warriors (39) 234
+ Lordling 6
+ Musician 3
+ Standard Bearer 6
+ Standard of Discipline 15
+ Shields 39
-------------------------------------------------------------------------------- 303
SPECIAL
Witch Elves of Khaine (27) 270
+ Musician 5
+ Standard Bearer 10
-------------------------------------------------------------------------------- 285
Black Guard (19) 247
+ Musician 7
+ Standard Bearer 14
+ Banner of Hag Graef 35
-------------------------------------------------------------------------------- 303
RARE
War Hydra 175
-------------------------------------------------------------------------------- 175
================================================= 1996
Gerd - Pokurcze
LORDS
Dwarf Lord (General) 145
+ Great Weapon 6
+ Shieldbearers 25
+ Runic Armor
+ Rune of Preservation 15
+ Rune of Resistance 25
+ Rune of Stone 5
+ Runic Talisman
+ Master Rune of Spite 45
-------------------------------------------------------------------------------- 266
HERO
Thane 65
+ Battle Standard 25
+ Runic Armor
+ Master Rune of Gromril 25
+ Runic Talisman
+ Rune of Warding (3) 45
-------------------------------------------------------------------------------- 160
CORE
Quarellers (10) 110
+ Rangers upgrade 10
+ Veteran 10
+ Musician 5
+ Great Weapons 20
-------------------------------------------------------------------------------- 155
Quarellers (30) 330
+ Veteran 10
+ Musician 5
+ Standard Bearer 10
+ Great Weapons 60
-------------------------------------------------------------------------------- 415
SPECIAL
Hammerers (30) 360
+ Gate Keeper 12
+ Musician 6
+ Standard Bearer 12
+ Runic Standard
+ Master Rune of Grungni 50
-------------------------------------------------------------------------------- 440
Miners (5) 55
+ Musician 5
-------------------------------------------------------------------------------- 60
Cannon 90
+ Rune of Burning 5
+ Rune of Forging 35
-------------------------------------------------------------------------------- 130
Grudge Thrower 80
+ Rune of Accuracy 25
+ Rune of Penetrating (2) 50
+ Engineer 15
-------------------------------------------------------------------------------- 170
Bolt Thrower 45
+ Engineer 15
-------------------------------------------------------------------------------- 60
RARE
Gyrocopter 140
-------------------------------------------------------------------------------- 140
================================================= 1996
Alek (Twierdza Wroc³aw) - Bretonia
LORDS
Bretonnian Lord (General) 110
+ Grail Vow 28
+ Lance 6
+ Royal Pegasus 50
+ Sword of Swift Slaying 25
+ The Grail Shield 35
+ Virtue of Heroism 40
-------------------------------------------------------------------------------- 294
Bretonnian Lord 110
+ Grail Vow 28
+ Lance 6
+ Barded Bretonnian Warhorse 21
-------------------------------------------------------------------------------- 165
HERO
Damsel of the Lady 70
+ Magic Level 2 (Lore of Beast) 35
+ Dispel Scroll 25
-------------------------------------------------------------------------------- 130
Paladin 60
+ BSB
+ Barded Bretonnian Warhorse 14
+ The Mane of the Purebreed 25
-------------------------------------------------------------------------------- 99
CORE
Knights of the Realm (6) 144
-------------------------------------------------------------------------------- 144
Peasant Bowmen (16) 96
+ Braziers 5
+ Musician 5
-------------------------------------------------------------------------------- 106
Knights Errant (11) 220
+ Standard Bearer 14
+ Errantry Banner 20
-------------------------------------------------------------------------------- 254
SPECIAL
Mounted Yeomen (5) 75
+ Musician 7
-------------------------------------------------------------------------------- 82
Pegasus Knights (3) 165
-------------------------------------------------------------------------------- 165
Pegasus Knights (3) 165
-------------------------------------------------------------------------------- 165
RARE
Field Trebuchet 90
-------------------------------------------------------------------------------- 90
Grail Knights (8 ) 304
-------------------------------------------------------------------------------- 304
================================================= 1998
Krisu (Twierdza Wroc³aw) - Ogre Kingdoms
LORDS
Slaughtermaster 250
+ Magic level 4 (Lore of the Great Maw) 35
+ Crown of Command 35
+ Talisman of Preservation 45
+ Additional hand weapon 2
------------------------------------------------------ 367
HEROES
Brusier 105
+ BSB 25
+ Banner of Swiftness 15
------------------------------------------------------ 145
CORE
Ironguts (11) 473
+ FCG 30
+ Banner of Discipline 15
+ Look-out gnoblar 5
------------------------------------------------------ 523
SPECIAL
Mournfang (5) 300
+ FCG 30
+ Dragonhide Banner 50
+ Heavy armour 25
+ Ironfist 25
------------------------------------------------------ 430
Leadbelcher (4) 172
+ Bellower 10
------------------------------------------------------ 182
Leadbelcher (4) 172
+ Bellower 10
------------------------------------------------------ 182
RARE
Ironblaster 170
------------------------------------------------------ 170
=============================== 1999
Dymitr (The Gamblers) - Warriors of Chaos
BRAK - 5 du¿ych punktów karnych ;
No to i mi pasuje, bo ostatnia sobota pa¼dziernika nawet mi nie pasuje, czekam na szczegó³y
Z góry informujê, ¿e 11 listpoada na pewno odpadam, moja ma³¿onka ma urodziny
Szkoda, ze nam odpada pazdziernik.
Co do listopada to ciezko stwierdzic bo to ponad miesiac, wstepnie ekipa ze ¦widnicy sie pisze na granie (czyli ja i Radek). Najlepiej zarzuccie jakimis terminami.
Pzdr
Aktualizacja - turniej odbêdzie siê 3 listopada. (mam nadziejê, ¿e kto jedzie na groby 1 to na sobotê zd±¿y ju¿ wróciæ)
Reszta informacji pojawi siê do koñca tygodnia.
Od tego momentu przyjmuje zg³oszenia.
Blaesus jest pierwszy
Moja droga ma³¿onka ju¿ wrzuci³a sobie w grafik, ¿e 3 listopada bêdzie pracowaæ
Bleasus czwarty
Radziu zarzuc informacja na temat formatu, scenariuszy itp. itd. ;]
Potrenowac trzeba a i jakis bojkot pewnie by sie przydal
pzdr
Jak mówi³em - do koñca tygodnia wszystko bêdzie ogarniête. Najpó¼niej w sobotê wieczór.
Radziu, tak gwoli upierdliwo¶ci - termin potwierdzony jest z Kube?
Rados³awie, mo¿esz mnie dopisaæ do listy chêtnych. Trzeba wreszcie was poustawiaæ po k±tach
Aye, wszystko potwierdzone.
Natib witamy po d³u¿szej nieobecno¶ci. ¯±dny krwi i ciasteczek?
Mnie, ju¿ klasycznie, nie bêdzie. Robimy w Lubinie jakie¶ wskrzeszanie zainteresowania fantastyk±. Jakby siê nekromancja nie uda³a, to odwiedzê.
Krótko - do rezerwy mnie.
Mo¿na mnie wstêpnie zapisaæ.
Jeszcze to potwierdzê bo mo¿e mi co¶ wypa¶æ.
Moze lepiej zostac przy 2100 ? ;] czlowiek sie juz przyzwyczail ;]
pzdr
Co do limitu 2000 - mi to tam nie przeszkadza, ale co na to powiedz± ogry?
Ok mnie tez mo¿ecie dopisaæ wezme troche pawulonu i bedezie luzik
+++EDIT+++
BTW jak ju¿ 2k ma byæ to moze 2k bez Lordów ?
+++END+++
pzdr
2k z lordami, ponizej 2k to juz bez IMO, ale to od Radzia zalezy, mi to wsio rybka.
Marcin, wez duuuzo pawulonu, cobys sie nie spinal jak trafimy na siebie
Moze czalendz na pierwsza bitwe ?
pzdr
Gramy na 2k, gramy z lordami a ogry powinny byæ uradowane tym, ¿e mog± w koñcu wystawiæ hordê np irongutów wiêc na 2k dadz± radê.
Scenariusze siê pisz± i zobaczycie, ¿e 2k to wystarczaj±ce punkty ;
Ok, to ja czekam na scenariusze
Ok teraz zobaczy³em - czyli chcemy miec potworki oddzia³ za 1500 (1k oddzia³ + lord +bsb)
IMHO trohe przegiêcie ale po pierwszym turnieju wszyscy zobacz± dlaczego
Osobi¶cie zostawi³bym limit 450p
pzdr
1,5k w klocu ktory jest odginany do konca gry przez 100-200 pts to dobry deal ;D, ogolem wtedy zapowiada sie nudna remisowa bitwa.
Imo tez zostalbym przy limiecie 450 pts lub zwiekszyl do 500 pts na oddzial.
Licze na to ze bedzie duzo impassible terenow na stolach, aby takimi potworkami nie zrobic tyraliery i heja do przodu ;]
pzdr
Tak od razu przypomnia³a mi sie ta finezyjna gra wampirów klocek kawy + Lord + BSB z regenk±
Sadze ze mozna teraz w paru armiach zrobiæ podobne potworki
Ale fakt jedynie impasible bo z obecna zasad± szarz na sto³ach 48" to tyraliera i do przodu w koñcu nawet z spowalniaczkami/odginiaczkami to gdzie¶ dojdzie
pzdr
O to siê misie nie bójcie. Takie tyraliery bêd± mo¿liwe do wystawienia ale po scenariuszach i terenie zobaczycie, ¿e nie warto ;]
Scenariusze siê pisz± ale opublikuje jednak dopiero w niedziele bo sobota mi wypada z ¿ycia.
Ja sie nie boje, ale tak mi do g³owy wpoad³ ca³kiem "nie banalny" pomys³
mag 4lv shadow +1 czar (aby brzytwe zawsze mia³)
Koci±³ BSB
jakie¶ Cory za 500p (pewnie DR i troche ¶miecia do zajmowania znaczników)
96 WE FCG + jaki¶ sztandar (albo i nawet bez sztandaru)
Taktyka gry jest banalnie prosta ide na pale do przodu w jak najd³u¿szej linii (coby ostrza³ mi nie by³ za bardzo uci±¿liwy) WE maj± warda na 5+ z kot³a + stuborn (tez od kot³a) jak wbijam sie w hth mag ma jedyne zadanie - rzuciæ na wszystkich ko¶ciach brzytwe
Tada
jak brzytwa nie wyjdzie to maja KB z kot³a jak wejdzie to dodatkowy atak (10 pañ zadaje wiec 41A+20A suportu z ty³u na hate i s8 + poisson)
(tylko tyle wied¼m nie mam
)
ps. nie chce tym graæ ale pokazuje mo¿liwo¶ci
pzdr
Hell Yeah !!!
Wiedzialem, ze Marcin na cos wpadnie
A jest mozliwosc by nie dopuszczac proxow ?
Wszyscy mamy na te punkty armie kompletne.
Nikt nie bedzie wpadal na pomysly Marcina ;]
I tak o zadne hiper super trofea nie gramy.
pzdr
Ja bym proxy zostawi³, zawsze to mo¿liwo¶æ potestowania czego¶ nowego ale mo¿na zmniejszyæ limit z 25% do np. 10%. 200 punktów ju¿ takiej ró¿nicy nie robi
No w³a¶nie dlatego ¿e nie gramy o super hiper trofea postanowi³em znie¶æ ten zapis o maksymalnym koszcie jednostek. Zobaczymy ilu w¶ród nas powergamerów, którzy przynios± jakie¶ kosmiczne klocki nie do zat³uczenia ;]
Proxy zostawiam jak s±. Nie gramy mastera ¿eby mieæ wy¶wiga i full pociapkane wszystko. Z za³o¿enie turnieje Ogrynowe (teraz Feniksowe) zawsze by³y dla czystej zabawy a nie napinki na wygran±.
@Radziu - ciasteczka zawsze popijam ¶wie¿± krwi±
Fajnie bêdzie co¶ pograæ po 3 miesi±cach (w listopadzie 4) abstynencji... i pewnie ostatnie miejsce zgarn±æ, ale ale mo¿e co¶ siê podzia³a i Azz'a zdenerwujê XD
2k mo¿e byæ, zapis o braku limitów te¿, zobaczymy co siê stanie. Wkurza mnie tylko ograniczenie magii, bo poza tym to ja ma³o mam, ale mo¿e i lepiej, jak±¶ now± rozpê wezmê.
Marcin pewnie cos wymysli i nas niezawiedzie, w koncu 500 pkt w proxach to 50 wiczek
Natib, a co Cie wkurza w ograniczeniach magii ?
pzdr
Co do ograniczeñ magii to mi siê podoba. +4 do casta to zuo...
Ah, to jakos przeoczylem... No troche lipa z tym ograniczeniem, trzeba bedzie sobie poradzic z samym +2 do casta.
3 PD/DD, hmm fajne komba mozna zlozyc
przeciw krasnoludom mozna zapomniec o fazie magii...
pzdr
Ogólnie nie lubie gry na hiper klocki bo to nudne jest wole gre kombinacyjn±
Rozpiska by³a tylko po to aby pokazaæ mo¿liwo¶ci których ca³kiem sporo moze byæ
PS.jeszcze koncepcji nie mam, ale z racji tego ze lubie hydre i pregaza to raczej nie zmieszcze 96 WE
+++EDIT+++
skoro nikt nie ma zamiaru przekraczaæ tych 450p to po co zdejmowaæ to ograniaczenie
<ogólnie domy¶lam sie po co ale sie drocze>
Dla mnie kazdy klocek powyzej 500p (z bohaterami) to juz zuo a teraz bêdzie ich wiecej
+++END+++
pzdr
Rzucisz z 6 kosci dwellersow, firecage, transmutacje lub klatwe z beasta i juz bedzie o 30-60% mniej ludkow w oddziale, wiec do konca takie oddzialy nie sa jakies turbo jak moga dojsc do walki mocno przetrzebione ;] a jaki widok jak gina masowo, rzeklbym bezcenny ;].
pzdr
Update!
1. Pojawi³ siê nowy gracz na li¶cie rezerwowej. Je¶li czas mu pozwoli to przywitamy obecnego guru naczelnego odrodzonej Twierdzy Wroc³aw
2. Pojawi³y siê scenariusze. Jak kto¶ czego¶ nie wie to pytaæ.
3. Doda³em ograniczenie do max 40 modeli/woundów w jednostce.
4. Wróci³em do starych zasad magów (normalne bonusy do casta/dispela i 2DD/2PD)
to tyle, buziaczki
Ogólnie jak nie ma byæ limitów na oddzia³ punktowych to niech nie ma tez ilo¶ciowych w ten sposób promuje sie jedne armie kosztem drugich.
Nikt mi nie wmówi ze 40 skavenów=40 ogrom a limit maj± ten sam
(albo punkty na oddzia³ albo ¿adnych limitów)
pzdr
40 skavenów vs 40 ran na ograch (czyli np max 13 irongutów) to ju¿ inna bajka
40 ran na oddzia³ a 40 modeli to tez inna bajka
20 ogrów = 60 ran na oddziale gdzie inni moga mieæ 40 ran na unit;)
pzdr
Ale przecie¿ stoi jak byk ¿e mo¿e byæ max 40 woundów w oddziale w przypadku monstrus infantry. Na jednego ogra przypada w tym momencie 3 skavenów, ludzi, orków czy inne dark eldarskie ³iczki.
13 ogrów * 3 woundy ka¿dy = 39 woundów. Za chiny wiêcej nie wcisnê. Sk±d Ci siê wziê³o 20 ogrów? Do tej pory wystawia³em 10 ogrów w oddziale max. Ju¿ widzê jak± te dodatkowe 3 by zrobi³y ró¿nicê..
Przeczyta³em twój post wy¿ej
"3. Doda³em ograniczenie do max 40 modeli w jednostce "
I stad wysz³o
pzdr
Ok, poprawi³em to ¿eby nie by³o wiêcej nieporozumieñ.
Co do reszty szczegó³ów to w pierwszym po¶cie s±
Pytanie do scenariuszy:
Scenariusz nr 1- jak ma sie imm to psych do undeadow ? Jak dziala wtedy frenzy (daje atak ale bez imm na psyche, a jak przegra oddzial walke to traci) ?
Scenariusz nr 2- zasieg widzenia 15 cali, jak sie to ma do czarow ? Jak sa zasiegowe to max 15 ? Jak sa bez zasiegowe to gdzie chce ?
Scenariusz nr 3- ile kosci mozna przekroczyc, jest limit czy nie ma ? (czy nie lepiej by przy rzucie 3k6- rzucajacy dostaje calosc, przeciwnik dostaje 2 najwyzsze wyniki do dispelowania ? Bo inaczej taka jedna faza magii mozna zrobic totalne ziazi), czy przekroczyc mozna kosci tylko przy rzucie 3k6 i tyczy sie to tylko tego rzuty (zadnych innych bonusow za dorabianie kosci, dodatkowe kosci itp.)
Pzdr
@Azz
Ad 1 - Undeady to undeady. Brak mózgu, brak instynktu samozachowawczego - zachowuj± swoje zasady (unbreakable, fear, unstable). Podobnie modele z zasad± frenzy. Tym co maj± frenzy najchêtniej da³ bym po przegranej walce przerzut udanego testu na break (pt. o kutfa w co mysmy siê wpieprzyli..) Tracimy tylko i wy³±cznie zasadê "Immune to psychology" na modelach, które maj± j± wyszczególnion± (np Maneaterzy, którzy wybior± sobie zasadê ItP to j± trac±) ale gdy ItP jest czê¶ci± innej zasady to nadal dzia³a. Pasi?
Ad 2 - Widzisz na 15". Kropka. Nie mo¿na zadeklarowaæ szar¿y je¶li co¶ znajduje siê dalej, nie mo¿na strzelaæ, nie mo¿na czarowaæ. Czary pt k³adziesz w dowolnym miejscu na stole i rzucasz na scater zawsze scateruj± nawet na hicie, tak samo strza³ z katapulty - zawsze znosi nawet na hicie (zgodnie z zasadami w podrêczniku). Armaty - rzucamy artyleryjska+d6 na zasiêg (ciê¿ko w co¶ wycelowaæ jak tego nie widzisz wiêc walimy na czuja). Zaraz dodam to do 1 postu
Ad 3 - Ja bym zostawi³ jak jest. Co z tego ¿e masz po zajebiaszczym rzucie 18 kostek do czarowania. Masz wiêksze szanse na miscasta. Ewentualnie mogê daæ, ¿e przeciwnik dostaje sumê najwy¿szej i najni¿szej ko¶ci jako pula dispela.
Radziu - rozumiem, ¿e mistast w 3cim scenariuszu nie niweluje wyniku rzucenia czaru? Tzn, udany czar to udany, ale bonusowo jest miscast?
Ten rule zdecydowanie obni¿y ilo¶æ ko¶ci jakimi bêd± ludzie rzucaæ
@Chomik
Aye, dobrze rozumiesz. Miscasta nie masz tylko wtedy gdy przeciwnik uprzejmie Ci zdispeluje ten czar
Innymi s³owy - rzucam czar wypad³o np 1,3,5,1,6 czar wyszed³ -> przeciwnik musi wybraæ czy dispel czy nie dispel. Jak dispel by³ to mag oddycha z ulg± -> jak nie ma dispela to czar wszed³ a potem mag rzuca na miscasta
I standardowo - jak masz umiejêtno¶æ, przedmiot czy cokolwiek co mo¿e uchroniæ od miscasta to naturalnie to dzia³a
Dwa pytania:
1. Czy random movement mo¿e szar¿owaæ na wiêcej ni¿ na 15 cali, powinni... w koñcu biegn± na Jana i i maj± gdzie¶ w co wbiegn±.
2. Czyli czarodzieje lvl 4 maj± normalnie +4 do casta i dispella?
@Natibak
1 i 2 - aye
Dwa pytania:
1. Czy random movement mo¿e szar¿owaæ na wiêcej ni¿ na 15 cali, powinni... w koñcu biegn± na Jana i i maj± gdzie¶ w co wbiegn±. Synu,
To wynika nawet z zasad rule bookowych. Random nie deklaruje szar¿y. Po prostu przypadkiem mo¿e wpa¶æ w inny oddzia³
Tak na prawdê to jest zaskoczenie zarówno dla szar¿uj±cego jak i szar¿uj±cych
Ok, wszystko pasi ;]
Jeszcze tylko pare uwag:
scenariusz 2- trzeba zmniejszyc boczne strefy rozstawienia do 10-12 cali (rulbukowe dotycza wiekszych stolow), 50% wojsk bedzie szla w srodek a przy 48x48 zostanie im wtedy 12 cali.
pzdr
@Azz
To chyba przy 3 scenariuszu, a nie drugim.
@Radziu
Mo¿e jestem dzisiaj lekko ociê¿a³y umys³owo ale nie dokoñca zajarzy³em zasady tego "widzenia w ciemno¶ci". Proszê zaznaczyæ w³a¶ciw± odpowied¼
A. Wszystkie rzeczy w fazie magii i strzelania s± graniczone do 15 cali, a maszyny i czary templatowe dodatkowo zawsze skateruj±
B Wszystkie rzeczy do 15 cali poza maszynami i czarami templatowymi które mog± dalej ale automatycznie skateruj±.
I pytanie dodatkowe: czary(direct damage, hexy, augmenty, vortexy) i zdolno¶ci odpalane w fazie strzelania (kowad³o, kocio³...) które z natury nie potrzebuj± line of sight te¿ s± ograniczone do 15 cali?
Pozdrawiam
@Tatullo - chodzi o to, ¿e dystans jaki wypadnie na ko¶ci, a mo¿e to byæ 15+ jest dystansem na jaki szar¿uje RM. To jest zwyk³a szar¿a, tylko, ¿e siê jej nie deklaruje, a przeciwnik mo¿e tylko czekaæ na zniszczenie (brak mo¿liwo¶ci deklarowania reakcji). Wola³em siê upewniæ, ¿e taka szar¿a (bo to szar¿a
) mo¿e doprowadziæ do walki na 15+. To tyle
@Radziu - Ja nie mam w podrêczniku 0-2 tylko np. can take up to 6 Chukkas or 4 Snotling pump wagon, rozumiem, ¿e to oznacza to samo, czyli, ¿e mogê mieæ na tym turnieju 4 chukki i 2 SNOT'y? Wiem, ¿e te moje pytania s± proste i oczywiste, ale wolê siê upewniæ, ¿eby zdziwka nie by³o.
BTW. Mam, jak zwykle, przed turniejowy stan permanentnej niepewno¶ci co do swojej rozpiski
Mo¿e st±d te pytania, coby mój idealny plan uk³adany grubymi godzinami nie leg³ w gruzach
PS. Czy limit 40 modeli dotyczy tak¿e Goblinów Common ze Skullkersami? Na pocz±tku nie s± do³±czeni, ale potem wskakuj± do szeregu. Czyli mam mieæ 37 Gobbo +3 Skull, czy mogê mieæ 40 +3 Skull? O Fanoli nie pytam, bo one sobie potem lec± hen daleko.
@Azz
_Micha³_ ju¿ Ci odpowiedzia³ na Twoje w±tpliwo¶ci. Pomyli³e¶ scenariusze
w Dawn Attack zagramy 12"-24"-12" A w Surprise Encounter (czyli scenario numero secundo) wystawienie w prostok±tach 16"x24"
@_Micha³_
Najpierw pytanie dodatkowe - Je¶li kowad³o, czar czy zdolno¶æ dzia³a obszarowo czyli np mówi "Wszystkie modele w 24" otrzymuj± to albo tamto" to dzia³a jak najbardziej. Je¶li mówi "Wybierz/wska¿ oddzia³ znajduj±cy siê w 24", oddzia³ ten otrzymuje to albo tamto" to wtedy mo¿esz wskazaæ oddzia³, który jest oddalony max o 15" bo mag czy inny kole¶ z m³otkiem na kowadle zwyczajnie nie widzi dalej wiêc jak ma wskazaæ? Paniatna?
Co do wyboru odpowiedzi to chyba B bo to dotyczy te¿ innych faz.
Na ch³opski rozum - powy¿ej 15" NIC NIE WIDAÆ. Z ³uku czy czaru magic missile nie strzelisz bo nie widzisz. Z armaty czy innej katapulty mo¿esz na g³upa próbowaæ ale znosi. Szar¿y nie zadeklarujesz bo nie masz w co.
@Natib
Co do Twojego pytania o gobasy ze skullkersami to powiem zwyczajnie - nie wiem jeszcze, muszê przeczytaæ jak Ty masz to dok³adnie opisane ;P Albo wy¶lij mi na PW fragment, o tym jak ten oddzia³ jest sk³adany i kiedy te skullkersy siê do³±czaj±.
EDIT - Có¿ ja bym Ci dopu¶ci³ 40+3 z tej przyczyny, ¿e mnie ten killing blow nie rusza dlatego mogê byæ trochê stronniczy ;P . Oficjalnie dopuszczam 37+3. Skulkersi nie s± upgradem tylko dodatkowym modelem. Jako, ¿e gramy na otwarte rozpiski i tak musisz powiedzieæ gdzie oni s± (tak samo jak nie jest tajemnic± gdzie s± fanatycy)
Ten punkt o 0-2 jest w regulaminie od pocz±tku naszych turniejów, wcze¶niej nie mia³e¶ z tym problemów
Chukka to maszyna - z za³o¿eñ turnieju mo¿esz mieæ max 5 to raz. Dwa je¶li masz napisane np "Chukka 0-6" albo "1+ and can take 5 more xxx points/each" to to jest jeden "slot" musisz siê tylko zmie¶ciæ w limicie punktów i w limicie maszyn. Paniatna?
EDIT - Unit size: 1 spear Chukka. Z zasad turnieju nie mo¿na triplowaæ specjali. Innymi s³owy gracz orcs and goblins mo¿e wzi±æ MAKSYMALNIE 2 Goblin Spear Chukki.
A co do rozpiski to siê nie przejmuj i tak ma byæ przede wszystkim weso³o. Skraaj jak przyszed³ zagraæ Battle Royale z nami po d³ugiej przerwie to dosta³ takie weso³e wklepy, ¿e sprzeda³ Orki do batla i wzi±³ tyranidów do wh40k
Tak, literowka, chodzilo mi o scenariusz nr 3, czepiacie sie
Czyli podsumowujac,
Jak cos dziala obszarowo w promieniu x to dziala w promieniu x.
Jak cos ma zasieg to ma w tym momencie zasieg 15 cali.
Katapulta poza 15 cal strzela z indirecta (w/g zasad jak nie widzi).
Wszystkie czary typu hex/augment/magic missle/direct dmg czyli wszystkie zasiegowe maja zasieg 15 cali (czary templatkowe liczymy ze dzialaja normalnie ale scateruja zawsze).
Vortexy i czary nie majace zasiegu dzialaja normalnie.
Pytanko
Czy z armaty mozna strzelic w kierunku czegos czego sie nie widzi, liczac na bounca ?
pzdr
@Azz
£adnie podsumowa³e¶
A co do armaty - Owszem mo¿na ale masz dodatkowy rzut d6 na zasiêg strza³u, trzeba to braæ pod uwagê
@ Radziu - aha, czyli mogê mieæ tak¿e tylko 1 snotling pump wagon, bo w nowym booku mam inaczej napisane... czyli ci ze starymi, gdzie dalej jest 0-2 wygrywaj± tutaj? No fajnie... zmieniê to w nastêpnym turnieju, bo to bezsensowne jest teraz, je¶li tak to uj±æ. Wcze¶niej nie mia³em problemu, bo traktowa³em 0-2 jako pojedynczy slot, czyli tak jak powinno byæ, no i inni orgowie te¿. Ale spoko, gramy tak.
No ja bym zrobi³ wyj±tek - stare ¶miecie, które mo¿na by³o wystawiaæ 2 sztuki na slot powinny mieæ tak± sam± mo¿liwo¶æ. Nie pozwoliæ komu¶ pograæ na dwóch pompach?
Pozdrawiam,
Wys³a³em trochê SMSów do ludzi, którzy z nami niegdy¶ grywali w Ogrynie... jak siê okazuje, nie do wszystkich mia³em maila, a mam za to numery. Czê¶æ jeszcze nie wie, ale zobaczy czy da radê siê zjawiæ.
:
Gniewko
Qba
Skraaj
Izymil
Z³otobrody
Reminder poszed³ do:
Gerd
Morte
Kto¶ ma kontakt do Morbidiusa?
Dobra Natib niech bêdzie po Twojemu. Jak ju¿ by³o mówione to nie jest turniej o jakie¶ mega nagrody czy co¶ ¿eby mnie nie mo¿na by³o przekonaæ do swoich racji
Fajnie Blesu, ¿e posz³o info ale wiesz.. miejsca te¿ mamy ograniczone ;
Ostatnio jest nas ¶rednio 6-7 na turniejach
Wiêc wiêcej chêtnych zawsze siê przyda
A co do armaty - Owszem mo¿na ale masz dodatkowy rzut d6 na zasiêg strza³u, trzeba to braæ pod uwagê Takie czepianie sie
Za³ó¿my ze zwyk³y model pojedyñczy stoi sobie po cichu na stole powyzej 15" i nic do niego nie strzela bo go nie widzi , ale takie pod³e dzia³o jako¶ jest w stanie zauwa¿yæ co do milimetra w której lini on jest
<takie troche nie halo>
IMHO dzia³o powinno skaterowaæ ale na boki powyzej 15" (k6 w lewo lub w prawo od zadeklarowanego miejsca -jak unit du¿y jest to trafi , jak w±ski np 1-den model to ju¿ nie)
+++EDIT+++
Skater d6 mo¿na ³atwo sobie wliczyæ - ¶redni wynik to 3,5 wiec 9,5 cala przed celem (¿adna filozofia)
skoro ograniczamy strzelanie to ograniczajmy równo
+++END+++
pzdr
Scater armaty na boki mi siê podoba ;] pomys³ dobry ;
A mi wcale, oznacza, to ¿e gracze z katapultami s± predysponowani :/ Odchylenie od armaty oznacza, ¿e nie trafi w ogóle.
Wszelkie klopy za to maj± szansê przynajmniej plackiem co¶ przygarn±æ.
Oznacza ¿e armata ma takie samo odchylenie jak katapa i trafi w oddzia³ 7 modeli w linii , ale ma problemy z trafieniem w jeden model
<w takim wypadku dzia³o i tak jest lepiej traktowana ni¿ bolce bo one nie moga wogole strzeliæ>
Jest tez alternatywa zgodnie z US strzelanie w niewidoczny unit jest niemo¿liwe i nalezy sie WP graczowi za sam± próbe
+++EDIT+++
Bez tego dzia³o tak naprawde nie ma zadnych restrykcji strzela normalnie w ka¿dy niewidzialny dla niego cel, a chyba nie o to chodzi w tym scenariuszu
+++END+++
Hmm, jest co¶ jeszcze co przysz³o mi do g³owy. W sumie odchylenie w przód i w ty³, nawet z lekk± odbitk± w prawo i w lewo nie powinno zaboleæ dzia³o. Rozumiem, ¿e d6 rzuca siê przed pierwszym rzutem artylerk±, czy drugim?
@Bles
Tak samo jak niesprawiedliwe jest premiowanie czarów templejtowych. Pita nawet jak skateruje d6 to i tak zazwyczaj robi swoje, nie mówi±c ju¿ o s³oneczku. Tak wiêc dwa lory które z natury s± przegiête dostaj± jeszcze w tym scenariuszu turbo boosta
Nikt nie mówi³ ¿e bêdzie sprawiedliwie
do pierwszego postu wrzuci³em dzia³anie nowe armaty.
rozrzut bêdzie wygl±da³ nastêpuj±co. 1. 45 stopni w lewo; 2. 22,5 stopnia w lewo; 3. 22,5 stopnia w prawo; 4. 45 stopni w prawo; 5-6. prosto jak w mordê strzeli³
Innymi s³owy jest szansa, ¿e armata trafi nawet w , jak to ³adnie nazywa podrêcznik, lone characters
Radziu, nie twórz powtorów, zostaw skaterkê, bo ludzie zaczn± jeszcze z kontomierzami chodziæ (Mimo, ¿e Twoje zasady s± bardziej korzystne dla armat).
Po prostu, gracz deklaruje jak armat±, potem scatteruje i wynik bierze jako w³±sciwy cel od którego bêdzie rzuca³ artylerkami.
I kula w magiczny sposób zawróci jak taka strza³ka na scaterze wypadnie? I bêdzie siê turlaæ do ty³u? IMO to trochê dziwne by by³o.. Ka¿dy stó³ dostanie wzornik, wg którego poprowadzi linie prost± i ju¿.
_Micha³_ jakiego busta dostaje pita w tym scenariuszu ? Zawsze scateruje nawet przy hicie. Reszta zostaje bez zmian, busta tutaj nie widze ;]
Mam pomysl, jak Marcin zauwazyl, w/g US nie mozna strzelac do czegos czego sie nie widzi, wiec problem zostal rozwiazany i tyle, nie ma sensu kombinowac ze scaterka do kuli armatniej bo to juz bez sensu zaczyna wygladac ;]
Take moje zdanie.
pzdr
W mojej idei chodzi³o o to ¿e kula leci prosto po trafieniu w pierwszy cel na lini rzuca sie o ile linia strza³u przesuwa sie cali b±d¼ w lew b±d¼ w prawo.
Trafione s± modele które s± na lini armata- przesuniêty o K6 zadeklarowany cel
Dziêki temu by³oby to proste jasne i klarowne nie trzeba by nic zmieniac na sto³ach
+++EDIT+++
Aczkolwiek jako nie posiadaj±cy dzia³ user propozycja Azz'a bliska memu sercu
+++END+++
pzdr
@Azz
Mo¿e ¼le siê wyrazi³em. Mówi±c o bu¶cie mia³em na my¶li ¿e ograniczenie do 15 cali nie wp³ywa za bardzo na te dwa czary które czêsto ustawiaj± grê, tym samym premiuje to armie które maj± do nich dostêp ( w tym moj± swoj± drog±
). Umówmy siê - pita rzucana w du¿ego bydlaka skateruj±ca d6 nijak siê ma do katapki która musi trafiæ ¶rodkiem ¿eby co¶ sensownego zrobiæ i skaterujej artyleryjk±.
Ja osobi¶cie zostawi³bym czary które w opisie nie potrzebuj± pola widzenia z normalnymi zasiêgami bo skoro mo¿na je rzucaæ do celów których siê nie widzi to chyba noc nie ma na to wp³ywu
Albo jak ju¿ to ograniczyæ wszystko do 15 cali, bo czemu akurat przy templatowych czarach mag ma doznawaæ o¶wiecenia ¿e tam gdzie¶ jest enemy którego op³aca siê poczêstowaæ pit±.
Jedynie katapki mo¿na zostawiæ na os³odê ¿ycia defensom które z góry maj± lekko pod górkê w tym scenariuszu
W sumie to maj± pod górê w ka¿dym scenariuszu na tym turnieju
No fakt, jakis to zawsze bust jest dla pity ;]
Podoba mi sie pomysl, ja rowniez jestem za ograniczeniem tylko direct damage i magic missle do 15 cali.
Reszte czarow w stylu augment/hex zostawilbym normalnie.
pzdr
Ok czyli jeszcze raz, podsumowuj±c:
1. Katapa powy¿ej 15" wali indirect
2. czary augment/hex dzia³aj± normalnie
3. czary direct damage, magic missile max na 15"
4. czary typu pitka mo¿esz po³o¿yæ w max 15" ale jest szansa, ¿e scater zniesie je dalej, poza obszar "widzenia"
5. Armaty, ³uki, kusze i inne bronie zasiêgowe mog± zadeklarowaæ strza³ tylko jak w 15" maj± cel. Przyjmujemy, ¿e nie ma walenia na g³upa bo szkoda strza³ czy tez kul marnowaæ.
6. Szar¿e mo¿na zadeklarowaæ tylko do maksymalnego zasiêgu 15"
Jakie¶ ale?
Dla mnie luzik
<ale niech sie jeszcze imperium wypowie
>
pzdr
A niech wam bêdzie bando wa³karzy
A tak na serio: mi te¿ siê wszystko podoba, nie bêdzie przynajmniej zbyt zawile.
Pozdrawiam,
Spoko, chocia¿ kulawa stopa mi nie bardzo odpowiada
Powiadomi³ kto¶ Mieszka? Mo¿e zarezerwujcie mu miejsce jedno...
Miechu niestety jest w Deutschlandii.
Wczoraj rozegralismy scenariusz nr 3.
Wrazenia pozytywne, jednak byla jedna niejasnosc, a mianowicie:
przy wyniku 1 na faze magii gracz rzuca jedynie d6 na wiatry magii i tutaj pytanko, oboje gracze dostaje wynik z kostki do powera i dispela czy tylko czarujacy ?
Przyjelismy ze oboje, poniewaz to by byla najlepsza faza magii gdy przeciwnik ma zero kosci do obrony.
Jak sie na to zapatruje organizator ?
pzdr
Jak dla mnie, powinien przeciwnik dostaæ najwy¿szy rzut
Czyli to samo.
Mo¿na to mimo wszystko trochê na rzecz rzucaj±cego zmieniæ i ustaliæ, ¿e broni±cy nie dostaje rzutu na channeling.
Azz, wiesz mo¿e, ¿e Piêkny ¿yje?
Azz dobrze rozegrali¶cie - dostajecie dok³adnie tyle samo kostek z wiatrów magii + to co siê uda z channela
Blesu, Piekny zyje, dawalem mu znac, ale raczej bym nie liczyl na to, ze sie pojawi.
pzdr
Radziu, wpisz Gerda na listê... ca³y dzieñ gadali¶my o rozspiskach
S±dz±c po nazwie, to te RozSpiski musz± byæ wielga¶ne
Tak bede bede
. Nati zaszczepil we mnie glod bitewny
No dobra mamy listê graczy zamkniêt± ju¿. Bêdzie gra³ z nami najwiêkszy troll czyli Kriss (no chyba, ¿e mu ¿ona znów zabierze woln± sobotê
)
Stan na dzi¶ wygl±da ciekawie bo mamy a¿ 3 armie Ogrów a poza tym to ¿adna armia siê nie powtarza
Krisu w ogóle zna zasady?
Jasne, na tzw Ogryn-style. Innymi s³owy bêdzie gra³ wg swoich i dziwi³ siê, ¿e tak nie mo¿na
Spoko, za tydzieñ robimy mu przeszkolenie ;
No to legenda wa³karstwa zawita w naszych progach...
Zerknijcie sobie na ¶wie¿utk± erratê Rule booka:
http://www.games-workshop.com/MEDIA_CustomProductCatalog/m2710122a_WARHAMMER_RULEBOOK_v1.6.pdfNajwa¿niejsze zmiany:
1. BSB odmawiaj±cy pojedynku traci przerzuty na Ld (ale w³a¶ciwo¶ci magiczne sztandaru dalej dzia³aj±)
2. Monstrous cavalry - u¿ywane jest teraz tak¿e najwy¿sze T. (Demigryfy maj± przez to 4T zamiast 3T
)
Zerkali¶my
Cieszymy siê bardzo
Wszystko ok pozatym ze bierze sie najwyzsze T...
Tak to te deimgryfy byly jeszcze jakos do przelkniecia, teraz juz nie sa ;/
Ehhh pegazisci dark elficcy z t4, Marcin bedzie wniebowziety ;] pewnie znow przyjdzie z 3x pegaz
pzdr
Tak apropo bohaterow specjalnych, jesli juz by sie na to decydowac to moze by dopuscic tych z listy z mlotkowego ?
tutaj link (numer 3)
http://mlotkowy.org/arch.htmlOgolem Ci z nowych kodeksow nie sa jacys straszliwi, wiec z nowych bookow mozna dopuszczac, a ze starych kierowac sie nr 3 mlotkowego, to tak imo.
pzdr
Post pod postem no ale... ;]
Wlasnie rozegralismy z Radkiem scenariusz nr 2, ogolem bardzo fajny, bedzie wesolo, ale jedna sugestia, 200 pts za znacznik to zdecydowanie za duzo, zwlaszcza ze widocznosc jest ograniczona do 15 cali (wiec nie trzeba sie ruszac by miec darmowy 1 duzy pkt) moim zdanie 100 pts bedzie wystarczajace (zwlaszcza ze jest 6 znacznikow). Co na to organizator ? ;]
pzdr
Przemy¶lê uwagê ;] w niedziele bêdê gra³ ten scenariusz to siê zobaczy w praktyce jeszcze. Ale kto wie.. mo¿e siê przychylê do zdania drugiego Ogra ;P
Aha w scenariuszu nr 2 chyba robi sie test ld jesli chce sie zaszarzowac ? O tym akurat zapomnielismy ale uwazam, ze powinno sie z tego zrezygnowac gdyz:
- widocznosc na 15 cali, wiec ciezko z szarzami, a kolejne utrudnienie bedzie udupialo rozgrywke.
- losowe wychodzenie z 3ech roznych punktow jednostek, znow udupienie gdyz armia jest tak rozsypana ze z ld generala nie bedzie korzystac.
Bohaterow wychodzacych z rezerw przypisywalismy do oddzialow (tak aby nie bylo psikusow jak w meeeting engangement)
Reszta bez zarzutu, scenariusze bardzo na +, oby takich wiecej
Co na to OGRanizator ?
pzdr
Heh jak widaæ dobrze, ¿e o tym wspomnia³e¶ bo zwyczajnie zapomnia³em to napisaæ. To ograniczenie widoczno¶ci mia³o byæ zamiast tego testu LD ;P zaraz to dopisze
Bohaterowie razem z oddzia³em - ok
Co do 3 stref wyj¶cia - my¶la³em, ¿e na sto³ach 48"x48" to nie robi wiêkszej ró¿nicy ale ok, po niedzieli napisze co my¶lê i ew siê zmieni
Wszystko moze pozostac, tylko zlikdwidowac test ld przy szarzy i bedzie ok.
pzdr
Przypominam wszystkim, ¿e do czwartku oczekuje na rozpiski. Mail podany w pierwszym po¶cie. Bêd±c wrednym: kto nie przy¶le to na start ma -5 du¿ych punktów ;
Ok, ostatnie zmiany w scenariuszu nr 2:
- 100 ma³ych punktów za znacznik
- zostaje losowane pole, na które wychodzimy z rezerw
- bohaterowie wychodz± z oddzia³em
Reszta bez zmian
"Imperator wys³a³ swoj± rozpiskê.
Obywatelu, czy Ty tak¿e wys³a³e¶ swoj±?"
To niech raczy Imperator spojrzeæ w maila swojego bo by³y nie¶cis³o¶ci w jego rozpisce ;
Cz³owiek siê stara, wysy³a w dwóch formach, a tu ¿adna nie pasuje
Przes³a³em w normalnym doc.
Ok, mam ju¿ rozpy od wiêkszo¶ci osób.
Czekam jeszcze 24 godziny na rozpiski:
1. Natibak
2. Marcin C
3. Dymitr
za 3 godziny udostêpniam wszystkie rozpiski. Na chwilê obecn± brakuje mi rozpy Dymitra i Natibaka. Bêdzie karne 5 punktów jak rozpa siê nie pojawi..
Alek ma w rozpie b³±d, jak siê nie poprawi do pó³nocy to udostêpniê to co przys³a³ a o jego losie zadecydujemy pó¼niej
A zatem dokona³o siê - rozpiski umieszczone w 1 po¶cie. Zapraszam do zapoznania siê
¦wietna robota Radziu, je¶li chodzi o organizacjê, ³adne ubranie wszystkich rozpisek i konsekwencjê je¶li chodzi o karne punkty.
Alek - w sumie przes³a³ rozpê, to ¿e by³a b³êdna, to dajmy mu dzisiaj czas na poprawki
Mala czarodziejka Marcina - niewiadomo jaki lore.
Brawa dla Radzia za organizacje :] wszystko elegancko i ladnie ogarniete ;]
pzdr
Alek zd±¿y³, rozpiska poprawiona ju¿ jest
Marcin nie zdecydowa³ jeszcze jaki lore. Mówi, ¿e metal albo fire
Teraz jak juz sa wyslane i opublikowane rozpiski ? Tak troche po czasie prawda ?
pzdr
Alek zd±¿y³ ze swoj± wczoraj przed pó³noc±. Wiêc jest ok.
Marcin wczoraj mi w PW napisa³ jaki lore wybierze bo nie mo¿e siê zdecydowaæ na fire albo metal. Mniej ok ale chyba mu darujemy, nie? ;P
Chlosta publiczna i mozemy wybaczac
Radziu, jak to brak? Specjalnie wczoraj £uka o laptopa molestowa³em... nie masz na mailu?
EDIT. wys³a³em po raz drugi z gmaila, mo¿e onet nawali³... no có¿, piêæ w plecy, ale i tak mam ambicje na pierwsz± trójkê ;P
No teraz dosta³em. o 14:59 ;]
1 Black Orc Warboss @ 245.0 Pts
General; Choppa; Heavy Armour
Talisman of Preservation [45.0]
Enchanted Shield [5.0]
Crown of Command [35.0]
1 Black Orc Big Boss @ 162.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Talisman of Endurance [30.0]
Ironcurse Icon [5.0]
Dragonhelm [10.0]
1 Savage Orc Great Shaman @ 255.0 Pts
Frenzy; Magic Level 4; Big Waagh; Warpaint
Lucky Shrunken Head [50.0]
1 Night Goblin Shaman @ 85.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
28 Goblins @ 148.0 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
3 Nasty Skulkers @ [30.0] Pts
2ndWeapon; Light Armour
28 Savage Orc Big 'Uns @ 354.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Warpaint; Standard; Musician
1 Savage Orc Boss @ [15.0] Pts
29 Orc Boyz @ 245.0 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
1 Orc Boss @ [15.0] Pts
1 Goblin Wolf Chariot @ 50.0 Pts
3 Goblin Crew @ [0.0] Pts
Spear; Short Bow
2 Wolf @ [0.0] Pts
1 Doom Diver @ 80.0 Pts
3 Crew @ [0.0] Pts
1 Goblin Rock Lobber @ 85.0 Pts
3 Crew @ [0.0] Pts
1 Mangler Squig @ 65.0 Pts
2 Snotling Pump Wagon @ 90.0 Pts
2 Snotling Crew @ [0.0] Pts
5 Goblin Wolf Riders @ 50.0 Pts
Light Armour
5 Wolf @ [0.0] Pts
7 Squig Hoppers @ 84.0 Pts
7 Squigs @ [0.0] Pts
Models in Army: 107
Total Army Cost: 1998.0
Turniej 03.11.2012
1. Azz - 46 pts (14, 17, 15)
2. Micha³ - 38 pts (10, 15, 13)
3. Chomik - 33 pts (10, 18, 5)
4 Alek - 32 pts (9, 16, 7)
5. Gerd - 28 pts (6, 12, 10)
6. Radziu - 27 pts (7, 8, 12)
7. Natibak - 26 pts (10, 4, 17, -5 za brak rozpiski)
8. Radek - 26 pts (13, 3 10)
9. Marcin C - 24 pts (11, 5, 8 )
10. Hegemon Krisu - 17 pts (10, 2, 5)
Malowanie:
Hegemon Krisu - Mournfang Cavalry
Dzieki za fajny turniej i za bardzo fajne bitewki.
Kiedy nastepny turniej ?
pzdr
Jako¶ w grudniu pewnie. Jutro wrzucê ankietê z terminami, które mi pasuj± a Wy i Sklep zweryfikujecie czy pasuje cokolwiek
Gratulujê wszystkim uczestnikom turnieju. W grudniu powinienem ju¿ przyj¶æ. Turniej w styczniu chcia³bym organizowaæ ze wzglêdu na moje urodziny. Pozdrawiam!
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pljaciekrece.xlx.pl