Zofia Dzieniszewska - zapiski
Turniej "Sierpniem i M³otem" 23 VIII 2014
Wielki Organizator i nieszczêsny sêdzia: Blesu
ZASADY OGÓLNE
1. Najwa¿niejsza zasada: Sêdzia ma zawsze racjê, nawet je¶li jej nie ma
- szczególnie tyczy siê to graczy, którzy przybyli z wymaksowanymi, super-duper powergamerskimi rozpiskami - w takich przypadkach, sêdzia bêdzie gratisowo wredny
- wrêcz bêdzie wydawa³ wyroki na korzy¶æ przeciwnika. Najlepszym przyk³adem jest Miechu i jego ostatnia armia chaosu - nawyzywa³ mnie ostatnio od Hujów (i to przez samo "H"!), ale s³owa dotrzyma³em.
(Fakt, ¿e nawrzucanie mi przez Miecha to oznaka ogromnej sympatii)
2. Format:
- Format 2100pkt:
- Dozwoleni Special Characters z kategorii Lord i Heroes
- Character BSB mo¿e korzystaæ z tego samego sprzêtu co jego odpowiednik bez BSB (Nie ma ograniczeñ jak w bookach np. Bretki)
3. U¶ci¶lenia i FAQi:
- Uwzglêdnione wszystkie erraty i FAQi ze zstrony GW
- Uwzglêdnione u¶ci¶lenia sêdziowskie (Wyj±tek: nadal losuje siê czary po wystawieniu modelu) Link:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=29&t=35294- Nie gramy na euro
- Górki maj± wysoko¶æ 3
- Budynki s± trójkondygnacyjne i wysokie po sufit
4. Bohaterowie dostaj± zasadê "look out sir" od czarów targetuj±cych wszystkie modele w oddziale: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, etc.
5. Naliczanie Ma³ych Punktów (MP):
- Jednostka uciekaj±ca na koniec bitwy liczy siê, jako zniszczona
- Za jednostkê, której zosta³o 25% ze stanu pocz±tkowego, przeciwnik ma 50% MP. (ilo¶æ modeli liczona w dó³)
6. Brak znajomo¶ci zasad WFB 8ed lub scenariuszy nie upowa¿nia do dzia³añ wstecz (zmiana liczonych punktów, cofanie ruchów, otrzymywanie bonusów), je¿eli tura w której mia³o mieæ miejsce dane wydarzenie, ju¿ siê skoñczy³a.
7. Wielko¶æ sto³ów: 48"x48" (60"x48" przy mniej ni¿ 8 graczach)
8. Stan armii/modeli:
- jednostki przyzywane - nale¿y je posiadaæ (nie mog± byæ proxami), w przeciwnym razie nie pojawiaj± siê na stole. (zombie, demony, demon prince, 6 czar z Beast i inne, które powoduj±, ¿e na stole pojawiaj± siê nowe modele)
- Special Characters - brak oryginalnego modelu lub odpowiedniej konwersji - liczy siê jako prox
- Ka¿de 10% pkt prox to -1 DP odejmowane graczowi po zliczeniu DP co bitwê.
1-10% -1 DP
11-20% -2 DP
Itd.
- Jako pomalowane modele licz± siê modele pomalowane w 100% przynajmniej 3 kolorami
- Pomalowane 50%-79% punktów armii +1DP
- Pomalowane 80%-99% punktów armii +2DP
- Pomalowane 100% punktów armii +3DP
ZASADY DOTYCZ¡CE POSZCZEGÓLNYCH ARMII:
1. Ogres Kingdoms: Ogre Rhinox Cavalry dozwolone (brak zasady Stubborn)
2. Armia Chaos Dwarfs dozwolona
OGRANICZENIA MAGII:
---------------------
Jedyna jedyna zasada - max 12 ko¶ci PD/DD na CA£¡ fazê magii, niezale¿nie z jakiego ¼ród³a (czary,channeling, przedmioty).
BITWY: PUNKTACJA
Nie gramy na system punktacji 20:0
Liczymy Ma³e Punkty ale nie kalkulujemy ró¿nic. MP Bêdê potrzebne do przeliczenia DP (Pierwsze 3 poni¿ej)
+1 DP Zdobycie wiêcej MP ni¿ przeciwnik
+2 DP Zdobycie 2x MP co przeciwnik
+4 DP Zdobycie 4x MP co przeciwnik
+1 DP Wiêcej zajêtych æwiartek ni¿ przeciwnik (zajmowaæ mog± modele/unity o ³±cznej ilo¶ci 5W (odpowiednio ranny potwor ju¿ nie bêdzie zajmowa³ cwiartki)
+1 DP ¦mieræ wrogiego genera³a
+1 DP ¦mieræ wrogiego sztandarowego armii
+1 DP Zdobycie wiêkszej ilo¶ci sztandarów
+1 DP Wykonanie celu misji (Opisane w Bitwy: Cele)
+1 DP Przeciwnik spó¼ni³ siê na bitwê i nie uda³o siê rozegraæ 6ciu tur
-1 DP Gracz spó¼ni³ siê na bitwê i nie uda³o siê rozegraæ 6ciu tur
-X DP Za proxy (opisane w Zasadach ogólnych)
Tak wiêc za bitwê mo¿na dostaæ max 9 pkt (Co nie wyklucza, ¿e przeciwnik te¿ otrzyma punkty)
BITWY: CELE MISJI
Po rozlosowaniu par, ale przed wystawieniem losujecie 3 karty z zadaniami. Od Was zale¿y, jakie zadanie wykonacie w danej bitwie.
Zadanie, które wykonujecie w danej bitwie jest jawne. Nie ma mo¿liwo¶ci wykonywania powtórnie tego samego zadania.
Lista zadañ:
I. Król na zamku – zdob±d¼ i utrzymaj do koñca gry budynek.
II. Ch³opska rewolta – zabij wrogiego genera³a w walce wrêcz (nie mo¿e byæ zagoniony)
III. Zdobywca – Twoje wojska musz± zdominowaæ po³owê przeciwnika (liczy siê koszt punktowy)
IV. Spartañska krew – zdaj wszystkie testy z³amania
V. ¯±dza krwi – wybij w pierwszym combacie wrogi oddzia³ do cna (minimum 5 modeli piechoty/kawalerii, 3 piechoty/kawalerii potworów)
VI. G³owa na karku – Twój genera³ musi prze¿yæ bitwê
VII. M³ot na czarownice - Wszyscy magowie wroga musz± zgin±æ.
VIII. Chor±gwie chwa³y – zakoñcz grê z wiêksz± ilo¶ci± sztadarów ni¿ przeciwnik
BITWY: SCENARIUSZE
BITWA I
BATTLE LINE (niestandardowy)
- Rozstawienie jak w Blood & Glory
BITWA II
MEETING ENGAGEMENT z uwzglêdnieniem zasad specjalnych:
- Nie ma czego¶ takiego jak rzuty na rezerwy ani samych rezerw
BITWA III
BATTLE LINE bez zasad specjalnych
ROZPISKI
Czekam na wasze pliki RST z Army Buildera2. (Dlaczego RST - je¶li choæ odrobinê szanujecie mój czas jaki musia³bym po¶wiêciæ na wrzucanie rozp do AB2 i przerabianie na czytelne na forum) Najnowszy plik WFB Data File znajdziecie na Border Princes. Najnowszy plik:
http://chomikuj.pl/debelial/Army+Builder+data+files/wf8dbv336,3950579395.abJe¿eli nie wiecie jak uzyskaæ AB2 i magiczny pliczek uruchamiaj±cy, piszcie do mnie na ni¿ej wymieniony adres.
Rozpiski w formacie RST przesy³aæ do 20 VIII godz. 21:00 (¶roda - najlepiej rano, bo zwykle muszê przesy³aæ wam zwroty do poprawki) na adres chwalcie.chomika@gmail.com !!!
-2DP i pierwszeñstwo do BYE za rozpy nades³ane po czasie. Kolejne -4DP za nie dos³anie w ogóle.
NAGRDOA FAIR PLAY
1. Na koniec turnieju ka¿dy oddaje po 1 niejawnym g³osie na osobê z któr± siê najlepiej gra³o (Podej¶cie do gry, rozpa, brak wa³owania itd.)
2. Gracz, który otrzyma³ najwiêcej g³osów dostaje +3DP
3. Drugi co do ilo¶ci g³osów dostaje +1DP
4. W przypadku remisów, ka¿dy otrzyma +2DP
WEJ¦CIÓWKI I PODZIA£ PULI NA ZWYCIÊZCÓW
Wej¶ciówka: 10 z³
Snotling - nagroda pocieszenia dla gracza o najmniejszej ilo¶ci pkt. Nazwa ma odwzorowywaæ wielko¶æ osi±gniêæ gracza
Ranking dotyczy naszego feniksowego rankinku (nie ligi ogólnopolskiej):
http://www.sklepfeniks.fora.pl/warhammer-fantasy-battle,31/ranking-bicia-mordy-i-wprawnej-renki,473.htmlNagrody wy³±cznie do wydania na sklepie!!!
LISTA CHÊTNYCH
1. Blesu (Rozpa zatwierdzona)
2. Miechu (Rozpa zatwierdzona)
3. Silvestro (Rozpa zatwierdzona)
4. MC Jammer (Rozpa zatwierdzona)
5. Radek (Rozpa zatwierdzona)
6. Azz (Rozpa zatwierdzona)
7. Dziczek (Rozpa zatwierdzona)
8. Morte (Rozpa zatwierdzona)
9. Qba (rezerwa) (Czekam na rozpê)
10. Bartek (Rozpa zatwierdzona)
Je¶li kto¶ siê zapowiedzia³, a nie przyjdzie na turniej, zostaje przeniesiony na listê rezerwow± na kolejnym (i ma pierwszeñstwo do BYE, jesli nie bêdzie spó¼nialskich).
PRZEBIEG TURNIEJU
9:30 - 12:00 BITWA I
12:00 - 14:30 BITWA II
14:30 - 15:00 Przerwa
15:00 - 17:30 BITWA III
Przed ka¿d± bitw± losowane s± pary i Ci, którzy otrzymaj± BYE.
Do tej zasady stosuje siê nastêpuj±ce wyj±tki:
1. Challenge dozwolony jest tylko w pierwszej bitwie (To jedyna okazja aby¶cie sami zadecydowali czy zagracie z kim¶ z kim dawno nie grali¶cie - podczas dalszego losowania nie bêdê zwraca³ uwagi na marudzenie "Ale ja z nim gram co tydzieñ" itd., nawet je¶li to bêdzie Radek i Azz lub Morte i Marcin.)
2. Z ka¿dym przeciwnikiem mo¿emy zagraæ tylko raz
3. BYE:
- BYE to +5DP
- BYE mo¿na otrzymaæ tylko raz
- W ostatniej bitwie BYE otrzymuj± gracze o najmniejszej ilo¶ci DP, którzy jeszcze nie mieli BYE
4. Spó¼nialscy:
- Spó¼nialscy, je¶li tacy bêd± istnieli otrzymuj± automatycznie BYE (W kolejno¶ci od tych co przyszli najpó¼niej
)
Honorowi dawcy bitw (czyli przyjmuj±cy BYE):
BITWA I
BITWA II
BITWA III
Wstepnie ja i Radek ;]
pzdr
Mam prosbe coby wywalic scenariusz:
I. Król na zamku – zdob±d¼ i utrzymaj do koñca gry budynek.
I wystawiac budynki normalnie a nie na srodku stolu, badz ustawiac je na srodku ale gdzies bardziej bocznych krawedzi.
pzdr
Nie lubisz kiedy co¶ przes³ania wzrok Twoim facetom w rajtuzach?
Tak jakby nie tylko mi ;D
pzdr
Scenariusz zostaje, ale zostaeilbym go tak jak wcze¶niej zrozumia³em - v rynek nie ma bym na samiuskim ¶rodku sto³u ale na ¶rodkowej osi. Tzn odleg³o¶æ miêdzy do obu stref rozstawienia ma byæ taka sama.
Propozycja od Azza odno¶nie liczenia pkt za bitwy:
Wiêcej æwiartek ni¿ przeciwnik 1 DP
Zabicie genera³a 1 DP
Zabicie sztandarowego armii 1 DP
Zdobycie wiêkszej ilo¶ci sztandarów 1 DP
Zrobienie celu misji 1 DP
Zdobycie wiêcej VP ni¿ przeciwnik 1 DP
Zdobycie dwa razy wiêcej zdobytych VP ni¿ przeciwnik 2 DP
Zdobycie czterokrotnie lub wiêcej zdobytych VP ni¿ przeciwnik 4 DP
Bitwy
Batteline, meeting engagement, batteline z rozstawieniem blood and glory.
Æwiartki mog± zajmowac modele/unity o ³±cznej ilo¶ci 5W (ranny potwor ju¿ nie bêdzie zajmowa³ cwiartki)
Z bitew mo¿na uzyskaæ od 0 do 9 du¿ych punktów.
Moim zdaniem bardzo ciekawe propozycja, powoduje, ¿e gracz przegrywaj±cy z krestesem mo¿e jeszcze co¶ ugraæ, a tak na prawdê wszyscy musz± byæ czujni
Brzmi fajnie:)
Co Wy na to aby usun±æ g³osowanie na rozpy? Zamiast tego proponujê dodaæ g³osowanie na najlepszego przeciwnika. Czyli na koniec turnieju dajmy jeden g³os na osobê z któr± nam siê najlepiej gra³o.
Dodatkowo do misji warto by³oby wrzucic taki scenariusz
I. Chor±gwie chwa³y – straæ mniej sztandarów od przeciwnika (nie wlicza siê sztandarowy armii, nie mo¿na zrobiæ zadania je¶li nie posiada siê ¿adnego sztandaru)
Tak aby warto bylo brac sztandary na oddzialach i aby punkt Zdobycie wiêkszej ilo¶ci sztandarów nie byl jednostronny gdy ktorys z graczy nie bedzie mial zadnego zwyklego sztandaru w armii.
Morte, fajny pomysl, takie stare fair play punkty ;] jestem na tak ;]
pzdr
Chor±gwie chwa³y – straæ mniej sztandarów od przeciwnika (nie wlicza siê sztandarowy armii, nie mo¿na zrobiæ zadania je¶li nie posiada siê ¿adnego sztandaru)
Tutaj nie op³aca siê braæ wiêcej ni¿ 1 sztandaru
Bo max stracê 1, a jak przeciwnik ma wiêcej, to jego problem
Decydujcie jak chcecie z tymi g³osowaniami.
Miechu, Azz i MC mog± z góry mieæ przer±bane. Miechu za wa³owanie, a Azz i MC za spinê i bycie ³atwymi do strolowania
Jak dla mnie moze byc, zawsze uwazalem, ze naleza mi sie punkty za mila gre i fair play ;D
Glosowanie na rozpy zmniejszylbym do jednego glosu od osoby, punkty do 3 i nagradzal tylko za pierwsze miejsce lub pozbyl sie ich calkowicie.
pzdr
Mo¿esz mnie dodaæ
Co do propozycji Azz'a to twierdzê, ¿e pierwsze 6 jest spoko, natomiast ostatnie dwa wydaj± mi siê absurdalne. Przy wyniku, dajmy na to 1700:300, dostajemy bonus +4 DP co daje nam ostateczny wynik 21:3. Czy te¿ mo¿e te 4 punkty bêd± zabierane przeciwnikowi (21:-1?). To czyni z wyniku 17:3 bezwzglêdn± maskê. Moim zdaniem takie sytuacje bêd± bardzo prawdopodobne, a w wyniku tych bonusów po pierwszej bitwie wyodrêbni siê grupa graczy, których za Chiny Ludowe nie da siê dogoniæ.
Natomiast pierwszy scenariusz wspomaga armie naporowe, które walcz± podjazdowo (hmm czy¿by Wood elfy? ). Nawet krasie nie bêd± mog³y wykorzystaæ machin, czy te¿ ¿yrków do zajmowania æwiartek bo to tylko 3W. Nie mówiê ju¿ o Ograch gdzie mam 24 modele w 3 klockach i co ja mam z tym zrobiæ...
Podsumowuj±c mój wywód, twierdzê, ¿e nale¿y zmieniæ pierwszy punkt i usun±æ ostatnie dwa.
Pozdrawiam
Silv, widze, ze totalnie nie ogarneles tej punktacji ;]
Nie ma zwyklych punktow, moze zobrazuje to tak:
Silvestro gral z MC, i wygral.
Silvestro zdobyl 1000 punktow, MC 300, tak wiec Silvestro zdobyl 3x wiecej punktow od przeciwnika co daje mu 2 DP.
Dalej obaj zabili sobie po generale (obaj dostaja po 1 DP), ale Silvestro zabil jeszcze BSB Marcina (wiec zyskuje 1 DP).
MC natomiast zrobil cel misji (1 DP)
Nikt nie mial wiekszej ilosci cwiartek (obaj po 0)
Oraz nikt nie zdobyl wiecej sztandarow zwyklych od przeciwnika (tak wiec tutaj tez po 0)
Tak wiec po zsumowaniu mamy wynik ostateczny 4 do 2 dla Silvestra (nie wiem skad Ci sie wzielo 21:3
).
O jakim scenariuszu mowisz, ktory wspiera Wood elfy ???
Wood elfy naporowa armia ??? No prosze... ;D w ktorym momencie ?
Co do cwiartek to prawidlowo, sory ale maszyna zajmujaca znacznik ? W poprzedniej edycji cwiartki zajmowaly wlasnie oddzialy zlozone z 5 modeli, czy tez unit strenght5. W obecnej masz jeszcze wiecej oddzialow wiec to nie jest problem aby zrobic rozpiske tak aby byly jakies oddzialy do zajmowania cwiartek, akurat u ogrow to pikus 25 punktow za 10 gnoblarow...
pzdr
Po prostu odebra³em tê punktacjê jako bonus do standardowej.
Owszem WE s± jak najbardziej naporow± armi±, które, tak jak Lizardmeni, lubi± robiæ z przeciwników je¿yki
Te moje 25 pkt zainwestowanych w gnoblary jest do¶æ mocno przesadzone
Nie mniej jednak, po wyja¶nieniach, propozycja wydaje siê ciekawa, warta choæ jednego turnieju )
Propozycjê punktacji uwzglêdniê, bêdziemy grali w ten sposób w sierpniu
Co do wywalenia funowych rozp, proszê o szczegó³y g³osowania na graczy - mo¿e byæ kilku zwyciêzców? Ile pkt za to?
Jak dla mnie kazdy po jednym tajniackim glosie, i moze byc tylko jeden zwyciezca, no max dwoch, 3 pkt za pierwsze, 1 za drugie.
pzdr
Ok, upo¿±dkowa³em temat zasad turnieju i powinno byæ ok. Dajcie znaæ, czy jest co¶ niejasne
Wsio ok, tylko nad tym BYE sie zastanawialem, imo 5 DP to za duzo, 3-4 wydaje sie ok, chociaz nie wiem czy tez nie za duzo, srednia na BYE najlepiej by bylo wyciagnac z punktacji turnieju ;] ale to juz na przyszlosc.
pzdr
20 pkt kiedy¶ to by³a masakra, a 13 to by³ BYE
9 pkt to masakra teraz, wiêc da³em 5 (mniej wiêcej porównywalnie stosunkowo)
S±dzê, ¿e przy nowej punktacji, powinno siê usun±æ 100pkt za gienka i BSB. Zostawiæ po prostu 25 pkt za sztandary
Na starym systemie latwiej zrobic maske niz na tym, tutaj przeciwnik i tak moze ugrac pare punktow mimo porazki. Ja bym postawil na 4 DP z BYE.
Tak w nowej punktacji w liczeniu malych punktow mozemy wywalic punkty za genka, bsb jak i zwykle sztandary.
pzdr
Jak wcze¶niej pisa³êm, Twoja propozycja, Azz, zachêca do minimalizacji ilo¶ci sztandarów:
"Chor±gwie chwa³y – straæ mniej sztandarów od przeciwnika (nie wlicza siê sztandarowy armii, nie mo¿na zrobiæ zadania je¶li nie posiada siê ¿adnego sztandaru)"
Mo¿e cel misji taki:
"Chor±gwie chwa³y – zakoñcz grê z wiêksz± ilo¶ci± sztadarów ni¿ przeciwnik"
O cos takiego mi wlasnie chodzilo ;] bardzo ladnie to ujales ;]
pzdr
Azz i ja jeste¶my zaznajomieni z zasadami turnieju.
Resztê proszê aby przeczytali zasady, bo s± znaczne zmiany je¶li chodzi o punktacjê.
Proszê o wasze zdanie, opinie. Przynajmniej dajcie znaæ, ¿e zaznajomili¶cie siê, aby nie by³o zdziwka na turnieju
Najlepiej napiszcie posta w tym temacie, ze przeczytaliscie nowa punktacje.
pzdr
Bede, zasady przeczytalem
jaki¶ ma³y sparing w sobote ?
pzdr
Nowe rulsy przeczyta³em. Jeden turniej na tych zasadach zagrajmy na próbê. Wszystko w teorii wygl±da dobrze, a jak zwykle zweryfikuje to praktyka. Pozdrawiam
Veni, vidi, vici
Ma³y drobiazg, który mo¿e niektórym z was umykaæ
Je¿eli deklarujecie szar¿ê i przeciwnik daje flee, to je¶li go dogonicie to zatrzymujecie w momecie konaktu z nim (nie jedziecie ca³ej d³ugo¶ci wyrzuconej na ko¶ciach). Po zdaniu Ld mo¿ecie zrobiæ reform.
Zaraz zaraz. Jedziemy do momentu w którym sta³ pocz±tkowo, czy te¿ ³apiemy go w miejscu w którym siê zatrzyma³? Przyk³ad zwinne HE szar¿uj± na tchórzliwe DE. Stoj± od siebie 8". Jak zawsze DE robi± flee w odpowiedzi na szar¿e i umykaj± 6". HE w szar¿y rzucaj± 16". Wiêc zatrzymaj± siê na 14", bo tam ³api± przeciwnika? A nie na 8"... No chyba, ¿e jak zawsze to nie ta edycja
Dla mnie to te¿ trochê chaotyczne.
BTW
Czy je¶li bêdê chcia³ wystawiæ Irongutów jako zwyk³e ogry to bêd± liczeni jako proxy?
Jesli ironguci beda miec wyposazenie takie jak ogry to raczej nie, jak beda biegac z dwurakami to jest to prox.
pzdr
Ech, no to nie bêdzie klimatycznie... :/
Zaraz zaraz. Jedziemy do momentu w którym sta³ pocz±tkowo, czy te¿ ³apiemy go w miejscu w którym siê zatrzyma³? Przyk³ad zwinne HE szar¿uj± na tchórzliwe DE. Stoj± od siebie 8". Jak zawsze DE robi± flee w odpowiedzi na szar¿e i umykaj± 6". HE w szar¿y rzucaj± 16". Wiêc zatrzymaj± siê na 14", bo tam ³api± przeciwnika? A nie na 8"... No chyba, ¿e jak zawsze to nie ta edycja Po deklaracji Flee ZAWSZE mierzysz odleg³o¶æ szar¿y na nowo. Mo¿e siê zdarzyæ, ¿e szar¿a z góry jest niemo¿liwa, wiêc rzucasz tylko o ile j± spalisz.
Kolejna sprawa to dostawianie siê pod k±tem - nie ma czego¶ takiego
Podstawki musz± siê stykaæ ze sob± równolegle. To mo¿e spowodowaæ, ¿e nie mo¿na wykonaæ pewnych szar¿ (jeste¶my na boku oddzia³u, ale tam siê nie zmie¶cimy, mimo ¿e przód jest wolny)
Zaraz, zaraz. Je¶li szar¿ujê na przód i co¶ mi przeszkadza domkn±æ szar¿ê, to domyka wtedy przeciwnik.
Tak, zgadza siê.
Je¶li jednak przeciwnik sam nie mo¿e domkn±æ, to szar¿a spalona
Zaraz zaraz. Jedziemy do momentu w którym sta³ pocz±tkowo, czy te¿ ³apiemy go w miejscu w którym siê zatrzyma³? Przyk³ad zwinne HE szar¿uj± na tchórzliwe DE. Stoj± od siebie 8". Jak zawsze DE robi± flee w odpowiedzi na szar¿e i umykaj± 6". HE w szar¿y rzucaj± 16". Wiêc zatrzymaj± siê na 14", bo tam ³api± przeciwnika? A nie na 8"... No chyba, ¿e jak zawsze to nie ta edycja Raczej odtylcowo zwinne HE szar¿uj± na równie zdeprawowane DE:)
Przecie¿ elfy to jeden pies (wszystkie takie same je¶li chodzi o te sprawy...)
BTW
Proszê o po¿yczenie 5 warlocków DE na turniej.
JAk bede bra³ We to nie ma sprawy.
Jak bede bra³ DE - to có¿ musze zobaczyæ jak to wygl±da bo bede musial troche poprzeklejaæ i nie wiem czy bede mia³ 5-tke (bêde móg³ dac znaæ dopiero w okolicach niedzieli jak przeszukam pud³a.
pzdr
Dziêkujê i czekam na wiadomo¶æ.
Tak oto mroczne elfy obci±gaj± sobie wzajemnie aby obie strony by³y happy
Z czego jeden fantazjuje, czy przyjdzie w czarnej obcis³ej skórze, czy zielonych poñczochach
Kurde od dluzszego czasu jest tu tak cicho, nic sie nie dzieje, nikt sie nie kloci, nikt nie narzuca swoich przekonan... Ludzie co z wami ? ;]
pzdr
Jak widaæ moje stwierdzenie ¿andego z dwóch zawodników nie zgorszy³o
Pro¶ba/pytanie do was. Czy macie na zbyciu mo¿e co¶ z poni¿szego?:
- zakapturzone g³owy wood elfów
- he³my od pieszych Warriorów Chaosu w kszta³cie czaszek
Za duza stagnacja sie tutaj porobila, czas wprowadzic troche chaosu... ;D
Zakapturzone glowy WE moze bedzie mial Marcin, ja akurat zakapturzone glowy przykleilem do wszystkich lucznikow ;D mam pare odrytych jak co ;]
Co do czaszkowych helmow to niestety nie posiadam.
Bierzesz chaos na turniej Blesu ? ;]
pzdr
Biorê Imperium, ale chcê konwersjê na przysz³o¶æ skleciæ i potrzeba mi czê¶ci
A co konwertujesz jesli mozna wiedziec ?
pzdr
A pozostawiê to mo¿e jako niespodziankê
Jak siê za to zabiorê, to trochê czasu minie
No weeeez powiedz nie badz taki ;D akolici do chaosu czy lucznicy do imperium ? ;]
pzdr
Rycerstwo imperialne
Zakon Morra?
http://www.anvilindustry.co.uk/Exo-Lords/Heads-helmets-crests/Hooded-SkullsPozdrawiam,
Wasz przyjazny Skaven.
Ciekawe, ciekawe, aczkolwiek bardziej odpowiadaj± mi inne g³ówki z tej z strony - z ludzkimi g³owami a nie czaszkami
Mimo to, dawaæ jakie¶ 15z³ za 6 g³owek to jaki¶ odpa³
Azz, Radek: we wtorek o 7:00 rano bêdê w ¦widnicy, bêdê tam jakie¶ 2-3 godziny, bo muszê oddaæ samochód do warsztatu. Domy¶lam siê, ¿e o tej porze bêdziecie spali.
Do jakiego warsztatu oddajesz auto ? :] I czemu akurat tutaj ;]
pzdr
ul. Fieldorfa 5, 58-100 ¦widnica
Dlazcego tam? Bo we Wrocku jest dro¿ej i s± to warsztaty zazwyczaj robi±ce od czasu do czasu samochody francuzkie. W ¦widnicy jest tañszy i bardziej profesjonalny warsztat.
Podrzuc mi pm swoj nr komorki, nieobiecuje, ale jak bede mial chwile to postaram sie podjechac ;]
pzdr
Ok, numer podes³a³em.
Panowie, przypominam, ¿e czkeam na rozpy do ¶rody wieczór.
Niestety Gerd odpada, bo dosta³ nag³± delegacjê poza miasto. Zostaje nas 10ciu, ale mus¿e potwierdziæ, czy Qba i Bartek do³±cz± do nas, bo widzê, ¿e reszta da raczej radê
Jak tam Marcin bêdziesz mia³ dla mnie warlocków?
Jak by¶ przegl±da³ prywatne wiadomo¶ci to zobaczy³by¶ ¿e udzieli³em odpowiedzi w niedziele
ps. bede mia³
pzdr
BARDZO DZIÊKUJÊ!!!
Nie dziekuj, niewiadomo co za to chce... ;D
pzdr
Ja chcia³bym jeszcze raz podziêkowaæ Azzowi za spotkanie w ¦widnicy i ugoszczenie
Widzê, ¿e rozpy sp³ywaj±, wiêc bêdê je po kolei spradza³ i pisa³ co i jak. Nie dosta³em potwierdzenia od QBy, wiêc zobaczymy, czy nie skoñczymy z BYE'em.
Aktualny stan (tak¿e w pierwszym po¶cie).
1. Blesu (Rozpa zatwierdzona)
2. Miechu (Rozpa zatwierdzona)
3. Silvestro (Rozpa zatwierdzona)
4. MC Jammer (Rozpa zatwierdzona)
5. Radek (Rozpa zatwierdzona)
6. Azz (Rozpa zatwierdzona)
7. Dziczek (Rozpa zatwierdzona)
8. Morte (Rozpa zatwierdzona)
9. Qba (rezerwa) (Czekam na rozpê)
10. Bartek (Rozpa zatwierdzona)
Ok, rozpy gotowe. Dziczek niestety nie da rady siê zjawiæ, dla was pocieszenie, ¿e nie bêdzie BYE
Wstêpnie inforumujê, ¿e zgodnie z PIERWSZ¡ zasad± turnieju, Morte ma u mnie przesrane za swoj± rozpiskê
QBA - Nie dostarczy³ rozpy, pewnie go nie bêdzie
Bartek - Tomb Kings
1 Tomb Prince @ 144.0 Pts
General; Great Weapon
Dragonbane Gem [5.0]
Armour of Fortune [35.0]
1 Liche High Priest @ 305.0 Pts
Hierophant; Lore Table; Lore of Nehekhara; Magic Level 4
Talisman of Preservation [45.0]
Neferra's Scrolls of Mighty Incantations [50.0]
1 Liche Priest @ 125.0 Pts
Lore of Light; Magic Level 2
Power Stone [20.0]
1 Tomb Herald @ 177.0 Pts
Halberd; Light Armour; Battle Standard
Banner of the Hidden Dead [90.0]
5 Skeleton Horsemen @ 60.0 Pts
Spear; Shield
5 Skeletal Steed @ [0.0] Pts
72 Skeleton Warriors @ 318.0 Pts
Shield; FCG
14 Skeleton Archers @ 84.0 Pts
Normal Bow
3 Skeleton Chariots @ 175.0 Pts
Standard
19 Tomb Guard @ 312.0 Pts
Halberd; Light Armour; Shield; FCG
War Banner [35.0]
1 Tomb Scorpion @ 85.0 Pts
1 Tomb Scorpion @ 85.0 Pts
3 Necropolis Knights @ 230.0 Pts
Spear; Standard; Musician; Entombed Beneath the Sands
Models in Army: 118
Total Army Cost: 2100.0
Azz - Chaos Warriors
1 Salagar Azz'Kull (Chaos Sorcerer Lord) @ 305.0 Pts
No Mark; General; Lore of Death; Magic Level 4; Chaos Armour
Dispel Scroll [25.0]
Enchanted Shield [5.0]
Dragonbane Gem [5.0]
1 Harkon Lothbrok (Exalted Hero) @ 259.0 Pts
Mark of Tzeentch; Great Weapon; Chaos Armour; Shield; Battle Standard;
Barding
Talisman of Preservation [45.0]
Third Eye of Tzeentch [10.0]
1 Daemonic Mount @ [0.0] Pts
1 Chaos Chariot of Nurgle @ 125.0 Pts
Mark of Nurgle
1 Chaos Chariot of Nurgle @ 125.0 Pts
Mark of Nurgle
5 Chaos Warhounds @ 40.0 Pts
Vanguard
5 Chaos Warhounds @ 40.0 Pts
Vanguard
15 Chaos Warriors of Nurgle @ 345.0 Pts
Mark of Nurgle; Option Qualifier; Halberd; Chaos Armour; Shield; FCG;
Standard of Discipline [15.0]
1 Chimera @ 275.0 Pts
Flaming Breath; Regenerating Flesh
1 Gorebeast Chariot of Nurgle @ 140.0 Pts
Mark of Nurgle
5 Chaos Knights of Nurgle @ 235.0 Pts
Mark of Nurgle; Barding; Ensorcelled Weapons; Chaos Armour; Shield;
Standard
1 Hellcannon @ 210.0 Pts
Models in Army: 36
Total Army Cost: 2099.0
Radek - Empire
1 Arch Lector of Sigmar @ 324.0 Pts
Prayers of Sigmar; Great Weapon; Heavy Armour
Talisman of Preservation [45.0]
Dragonhelm [10.0]
1 War Altar of Sigmar @ [10.0] Pts
The Horn of Sigismund
1 Battle Wizard Lord of the Light Order @ 200.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Light
1 Battle Wizard of the Light Order @ 90.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Light
Dispel Scroll [25.0]
1 Captain of the Empire @ 141.0 Pts
Great Weapon; Battle Standard
Armour of Meteoric Iron [50.0]
40 Halberdiers @ 270.0 Pts
Halberd; Light Armour; FCG
40 Halberdiers @ 270.0 Pts
Halberd; Light Armour; FCG
5 Pistoliers @ 90.0 Pts
Brace of Pistols; Light Armour; Warhorse
5 Pistoliers @ 90.0 Pts
Brace of Pistols; Light Armour; Warhorse
1 Great Cannon @ 120.0 Pts
1 Steam Tank @ 250.0 Pts
Building Steam Points (Tank); Steam Cannon; Steam Engine; Steam Gun
1 Celestial Hurricanum @ 130.0 Pts
1 Luminark of Hysh @ 120.0 Pts
Models in Army: 93
Total Army Cost: 2095.0
MC Jammer - Dark Elves
1 Supreme Sorceress @ 295.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Life
Dispel Scroll [25.0]
Ring of Hotek [50.0]
1 Master @ 213.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Shield; Battle Standard
Cloak of Twilight [50.0]
1 Dark Pegasus @ [50.0] Pts
1 Death Hag @ 115.0 Pts
2ndWeapon; Witchbrew; Witchbrew Frenzy
1 Death Hag @ 135.0 Pts
2ndWeapon; Witchbrew; Witchbrew Frenzy
Berserker Sword [20.0]
5 Dark Riders @ 80.0 Pts
Spear; Light Armour
5 Dark Riders @ 85.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield
5 Doomfire Warlocks @ 125.0 Pts
Magic Level 2
30 Witch Elves @ 360.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Standard; Champion
Banner of Eternal Flame [10.0]
28 Har Ganeth Executioners @ 411.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; FCG
Razor Standard [45.0]
1 Reaper Bolt Thrower @ 70.0 Pts
1 Reaper Bolt Thrower @ 70.0 Pts
1 Reaper Bolt Thrower @ 70.0 Pts
1 Reaper Bolt Thrower @ 70.0 Pts
Models in Army: 87
Total Army Cost: 2099.0
Silvestro - Ogre Kingdoms
Unnamed2100 Pts - Ogre Kingdoms Army
1 Slaughtermaster @ 370.0 Pts
General; Lore of Beasts; Magic Level 4
Armour of Destiny [50.0]
Crown of Command [35.0]
1 Bruiser @ 206.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Light Armour; Battle Standard
Rune Maw [60.0]
1 Butcher @ 169.0 Pts
Lore of Great Maw; Magic Level 2; Great Weapon
Dispel Scroll [25.0]
9 Ironguts @ 437.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Heavy Armour; FCG
Standard of Discipline [15.0]
10 Gnoblars @ 65.0 Pts
Throwing Weapons; Musician; Gnoblar Trappers; Champion
10 Gnoblars @ 25.0 Pts
Throwing Weapons
4 Leadbelchers @ 182.0 Pts
Light Armour; Musician
4 Mournfang Cavalry @ 305.0 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Standard; Musician
Gleaming Pendant [5.0]
2 Mournfang Cavalry @ 150.0 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Musician
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
1 Ironblaster @ 170.0 Pts
Models in Army: 43
Total Army Cost: 2100.0
Morte - High Elves
1 Archmage @ 320.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Life
Book of Hoeth [55.0]
Talisman of Preservation [45.0]
1 Mage @ 145.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Metal
Dispel Scroll [25.0]
1 Noble @ 148.0 Pts
Heavy Armour; Lion Cloak; Battle Standard
Sword of Might [20.0]
Shield of the Merwyrm [15.0]
Dragonbane Gem [5.0]
Ironcurse Icon [5.0]
1 Noble @ 184.0 Pts
Great Weapon; Dragon Armour
Star Lance [30.0]
Charmed Shield [5.0]
Golden Crown of Atrazar [10.0]
Potion of Foolhardiness [5.0]
1 Great Eagle @ [50.0] Pts
15 Silver Helms @ 375.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; FCG; Ithilmar Barding
5 Ellyrian Reavers @ 80.0 Pts
Spear; Light Armour
5 Ellyrian Reavers @ 80.0 Pts
Spear; Light Armour
5 Shadow Warriors @ 70.0 Pts
Longbow; Light Armour
29 White Lions of Chrace @ 457.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Cloak; FCG
Banner of the World Dragon [50.0]
1 Frostheart Phoenix @ 240.0 Pts
Models in Army: 58
Total Army Cost: 2099.0
Blesu - Empire
General of the Empire 158 Pts
General; Full Plate Armor; Shield; Empire Handgun
Dragonhelm [10]
Crown f Command [35]
Wizard Lord 310 Pts
Magic Level 4; Lore of Shadow
Imperial Pegasus
Talisman of Preservation [45]
Power Stone [20]
Captain of the Empire 107 Pts
Empire Handgun; Full Plate Armor; Shield; Battle Standard
Enchanted shield [5]
Dragonbane Gem [5]
Battle Wizard of the Celestial Order 125 Pts
Magic Level 2; Lore of Heavens
Dispel Scroll [15]
Master Engineer 86 Pts
Pigeon Bombs; Light Armour
Master Engineer 85 Pts
Pigeon Bombs;
26 Handgunners 264 Pts
Empire Handgun; FCG
8 Archer Detachment 56 Pts
Normal Bow
20 Crossbowmen 180 Pts
Crossbow
7 Archer Detachment 49 Pts
Normal Bow
5 Pistoliers 90 Pts
Brace of Pistols; Light Armour; Warhorse
5 Pistoliers 90 Pts
Brace of Pistols; Light Armour; Warhorse
Steam Tank 250 Pts
Steam Tank 250 Pts
Models in Army: 76
Total Army Cost: 2100
Miechu - Dark ELves
1 Supreme Sorceress @ 295.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Shadow
Dispel Scroll [25.0]
Ring of Hotek [50.0]
1 Death Hag @ 330.0 Pts
Cauldron of Blood; 2ndWeapon; Battle Standard; Witchbrew; Witchbrew Frenzy
1 Cauldron of Blood @ [190.0] Pts
1 Master @ 160.0 Pts
Heavy Armour; Sea Dragon Cloak
Sword of Might [20.0]
Charmed Shield [5.0]
Luckstone [5.0]
1 Dark Pegasus @ [50.0] Pts
27 Witch Elves @ 337.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; FCG
Banner of Eternal Flame [10.0]
5 Dark Riders @ 85.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield
5 Dark Riders @ 85.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield
14 Darkshards @ 178.0 Pts
Rptr Crossbow; Light Armour; Musician
29 Har Ganeth Executioners @ 378.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; FCG
5 Doomfire Warlocks @ 125.0 Pts
Magic Level 2
5 Doomfire Warlocks @ 125.0 Pts
Magic Level 2
Models in Army: 91
Total Army Cost: 2098.0
U mnie zapomniales dopisac tarcze na warriorach ;]
pzdr
Poprawione
Tak to jest, jak zwijam command group w FCG. Koniec z tym! Wiêcej roboty z tym ni¿ po¿ytku
Wydrukowalby mi ktos rozpiske ? Bede bardzo wdzieczny ;]
pzdr
Dzisiaj drukn±³em wszystkie - standardowo po 2 naq stronê
A ta rozpa wcale nie jest przegiêta i zrobi³em j± na pro¶bê Azza
Chcia³ zobaczyæ jakie¶ moje pomalowane modele, wiêc musia³em wzi±æ piechotê
Chcialem zobaczyc tych ladnie pomalowanych owianych legenda white lionow ;] ale Morte zrobil z tego przejebke ;D takie zuo ze szok, proponuje by przegieta rozpa Mortego zagrala z przegieta rozpa Blesa w pierwszej bitwie ;]
pzdr
Przepraszam, co w mojej jest przegiete? Niektorzy panicznie boja sie czolgow, a maja one mnOstwo wad i slabych punktow. Nie mam priestow, halabard, rycerzy, dzial, demisiow i huraganarium... Wiekszosc armii upchana jest najmniej grywalnym syfem w imperium - kusze, handgunnerzy, pistolierzy
One edit. Mobilem o pomalowanych showach a nie wl. WL nie mam pomalowanych po kupi³em ich dopiero w 7 edycji, a malowanie skoñczy³em na 6
Oszukisto jeden, ciagle ostatnio gadales jakich to ladnie masz pomalowanych WL, tak pieknie, ze kopara opada ;] widac byl to pretekst przebieglych elfow aby wystawic przegiete jednostki ;] by sitwie zylo sie lepiej ;]]
Czolgi sa bardziej grywalne niz w zeszlej edycji ;]
Odpowiedz 2x czolgi sa przegiete, najmniej grywalny syf w postaci strzelcow i kusz bo nie uzywaja tego inni ? Do mnie to nie trafia, dobrze uzyte potrafi namieszac ;]]
Juz sobie wyobrazam te przerazone DE, dziesiatkowane przez strzelanie i bomby a na koncu rozjezdzane niemilosiernie czolgami ;]
pzdr
Rozpiska Mortego to zuo totalne i diaboliczne, szkoda czasu wystawiaæ figurki na stó³ bo zaraz bêdzie je trzeba sk³adaæ.
Dwa czo³gi Blesa s± mocne ale chyba nie przegiête.
Twoja rozpiska Azz te¿ jest mocna ale co w Chaosie nie jest?
Do zobaczenia jutro
Po telefonicznej wymianie bluzgów i inwektyw, skoñczy³o siê obustronnie wypowiedzianym challenge miêdzy mn± a Mortem
Niech wygra lepszy Imperialista!
Dziêki za turniej, by³o bardzo fajnie
Blesu daj znaæ kiedy bêdziesz mia³ termin na wrzesieñ (liczê, ze nie bêdzie to 20 )
Ja tak¿e dziêkujê. Na prawdê dobrze siê bawi³em
Jak bêdê mia³ woln± chwilê to umieszczê wyniki. Gdy Kube mi odpowie, za³o¿ê temat z turniejem wrze¶niowym.
Dzieki za turniej, zabawa byla fajna jak zawsze ;]
Co do punktacji, piszcie uwagi co wam sie podobalo a co sie nie podobalo.
Albo modyfikujemy ta albo wracamy do poprzedniej, jak Wam pasuje ;]
pzdr
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pljaciekrece.xlx.pl