Zniszczony Sprzet Skiturowy!!! Serwisy ktore nalezy omijac!! 

Zofia Dzieniszewska - zapiski

Zakladam nowy temat z mysla o tym co sie psuje niszczy peka zacina sie podczas akcji skiturowych.

Wasze spostrzezenia doswiadczenia opinie oraz opisy uszkodzen zdjecia przyczyny i okolicznosci usterek.

A takrze w jakie modele nie inwestowac jesli nie chce sie Wkur****

Przerobki Sprzetowe Co udalo sie przerobic zmienic ulepszyc przekombinowac

Wasze niezawodne patenty na wszelkie okolicznosci techniczne .

Dopisuje kolejny akapit bo sytuacja po prostu tego wymaga a mianowicie
wasze przygody z "serwismenami" gdzie serwis spieprzyl robote gdzie nigdy nie isc z nartami aby uchowac je w calo¶ci.



Zakladam nowy temat z mysla o tym co sie psuje niszczy peka zacina sie podczas akcji skiturowych wasze spostrzezenia doswiadczenia opinie oraz opisy uszkodzen zdjecia przyczyny i okolicznosci usterek.

W oryginalnych TLT lub Speedach "¶klunki" siê obrabiaj± przez skrawanie gdy s± zamontowane skistopy.

Piurki zniszczy³y ca³kowicie reputacjê wi±zañ Silvretta pêkaj±cymi piêtkami.

W Naxo luzowa³y siê w±sy tego VRS, w pierwszej serii pêka³ plastik nosków.
mam speedy z ski stopami, gdzie moge dokpic te "sklunki"? i czy ciezko je wymienic,... pytam na przyszlosc bo spodziewam sie tego problemu
w oszo mszana szklanki sa po 2 zlote z wymiana kazdy sobie poradzi
a co do wad wiazan to jak bylem z kolega na weekendzie w gorach to mu sie wyrobily pietki od titanali I i sie non stop otwieraly co praktycznie uniemozliwialo jazde
pozdr



mam speedy z ski stopami, gdzie moge dokpic te "sklunki"? i czy ciezko je wymienic,... pytam na przyszlosc bo spodziewam sie tego problemu

"¦klunki" szyli szklanki to plastikowe kubeczki chroni±ce koñcówkê sprê¿yny wypiêcia bocznego. Wymiana jest dziecinnie prosta, a instrukcjê znajdziesz poni¿ej (w jêzyku leng³yd¿ nazywaj± to "thimble bushing"), ca³o¶æ instrukcji dotyczy co prawda Comfortów i ich skistopy s± inne, ale to piku¶ (PAN piku¶), patrz 5 i 6 zdjêcie od góry:

http://www.wildsnow.com/articles/dynafit_faq/comfort-brake-install.html

A w±tki gdzie mówiono o obrabianiu w speedach znajdzie¿ tu:

http://www.skitury.fora.pl/sprzet-skiturowy,3/jsw-vs-reszta-swiata-wydzielony-part-ii,1257.html
http://www.skitury.fora.pl/sprzet-skiturowy,3/jsw-vs-reszta-swiata-wydzielony-part-i,1255.html
Silvretta Pure Performance: wytar³o siê jarzmo wi±zania wokó³ osi obrotu platformy, daj±c luzy rzêdu 0,5cm, co uniemo¿liwia³o sensowne dzia³anie. Maskara, na szczê¶cie po naprawie siê sprzeda³o. Jak kto¶ ma ten problem to proponujê wymieniæ na dostêpne na rynku przody od X-Mountain, w których owa blacha jest stalowa a nie aluminiowa. Wtedy ju¿ ok.
A mi polecia³a sprê¿yna w tyle wi±zania silvretty 400 (ta co odpowiedzialna za bezpiecznik "do przodu") jednocze¶nie trzymaj±ca zatrzask i buta w wi±zaniu, po próbie jakiej¶ cha³upniczej (nieudanej) naprawy, dorwa³em inne wi±zanie i prze³o¿y³em ca³y wózek.
W Titanalach:
-odpadl czarny plastik przytrzymujacy dziob buta w przedniej czesci wiazania, rozwiazanie - tak naprawde kupno nowego przodu(w sensie nowego lub uzywanego)
-poluznianie sie podpietek, skutkujace "opadaniem" do pozycji zero z pozycji 1, czasem wczepianiem sie wiazania "do zjazdu"
-podobno pekaja szyny

W NIC IMPECT evolution light:
- wyrobienie sie nitu w bocznej czesci wiazania, skutkujace niemoznoscia jazdy. rozwiazanie przynitowanie/rozbicie tej czesci aluminiowej, dziala.

P.
marci- dzieki wyczerpujaca odpowiedz odnosnie "sklunek", widac przy okazji zakupie i wymienie
Fritschi Diamir Titanale 1 - po d³ugim u¿ytkowaniu (do ¶mierci technicznej

1. Szyny - pêkaj± w dodatku w niewidocznym na co dzieñ miejscu - w czê¶ci, która znajduje siê w tunelu tylnej szczêki - tu¿ przed wyciêciem reguluj±cym po³o¿enie w/w szczêki. Jak siê z³amie podczas tury - to maszerujemy z buta bo jako¶ nie widzê mo¿liwo¶ci zafiksowania...

2. Zapiêtki - ju¿ gdzie¶ chyba pisa³em - wyrabiaj± siê bo wykonane s± z materia³ów o ró¿nej twardo¶ci. Objawy - wypina siê piêtka przy zje¼dzie. lub odwrotnie zapina siê przy podchodzeniu oraz trudno przestawia siê z jednego po³o¿enia w drugie a¿ w koñcu przestaje siê przestawiaæ.
Wyrabiaj± siê wy¿³obienia w czê¶æi po³±czonej z plastikiem, nie bardzo widzê mo¿liwo¶æ regeneracji.

3. Ten wypadaj±cy czarny plastik z przodu - element górnej czê¶ci szczêki dociskaj±cy nosek buta - ju¿ druga osoba pisze, ¿e go zgubi³a, wiêc co¶ z tym jest. Nie trzeba koniecznie zmieniaæ ca³ego przodu. Ewentualnie gór± czê¶æ szczêki (du¿o ³atwiejsza w monta¿u od ca³o¶ci), ale je¶li nie zosta³y wy³amane gniazda - mosiê¿nych na oko - trzpieni, którymi ów czarny element jest mocowany ów nieszczêsny czarny plastik. Wystarczy delikatnie podwa¿yæ go z innej czê¶ci i wcisn±æ w "nasz±" szczêkê - radzê wcze¶niej w gniazda zaaplikowaæ jaki¶ rozprê¿aj±cy klej monta¿owy, najlepiej profesjonalny (np. loctite)

Ogólnie zaje¼dzi³em titanale po 9 latach do¶æ oszczêdnego u¿ytkowania (z przewag± ³a¿enia po sudeckich pagórach). Poniewa¿ zatar³y mi siê zapiêtki i nie uda³o siê ich reaktywowaæ a wkrótce po tym z³ama³a siê jedna szyna, a w drugiej znalaz³em spore pêkniêcie, pogodzi³em siê z ostateczn± ¶mierci± techniczn± wi±zañ.
Przy podobnych objawach radzê przesi±¶æ siê na nowsze modele. Np. titanale 2 - ¿ona ma je 8 sezon i nic siê z nimi nie dzieje. Zapiêtki s± w ca³o¶ci plastikowe, wiêc nie ma siê co zacieraæ a szyny zosta³y zmienione i ponoæ siê ju¿ nie ³ami±. Wró¿ê im jeszcze d³ug± karierê.

Obecnie u¿ywam kolejnych Diamirów - Experience - ku mojemu zadowoleniu maj± jak chyba wszystkie diamiry dziury w tych samych miejscach, wiêc nie trzeba by³o przy wymianie wierciæ na nowo w dechach...
Chmm... nie smiejcie Czy pekniecie sprezyny powracajacej w titanalach I bedzie czyms skutkowalo na trasie? Ok, zdaje sobie sprawe z roznicy etc, ale czy pod katem bezpieczenstwa ma to jakies przelozenie? dziekuje bardzo

Piotr
Chodzi o ma³± sprê¿ynkê na ¶rubie odpowiadaj±c± za poziomowanie narty? Pod wzglêdem bezpieczeñstwa nie ma ¿adnej ró¿nicy. We Freeride + nie ma jej wcale. Mo¿esz straciæ na wygodzie. Ale nie musisz
chodzi mi o te srubke z przodu wiazania, ktora wspomaga powracanie wiazanie w trybie walk do pozycji "przynartnej" Pewnie mowimy o tym samym.

P.
Brak sprê¿yny nie przeszkadza.
sprê¿yny te kupisz w sklepie internetowym ,,Sumit" w Chorzowie
Pozdrawiam
Orzech
Sprzêt ratowniczy?
http://picasaweb.google.com/witold.gatarski/NajnowszeTechnologie#5562863543594814146
Kolejna czesc epopei o titanalach I

na ostatnim wyjezdzie kolega dokonal pewnej sztuki o ktore wczesnije nie slyszalem

Przy hamowaniu zapodal jakos butem w tylna czesc wiazania - ta blokujaca z podpietkami. Zapodal w ten sposob... ze toto po prostu peklo na dwie czesci - metal ktory jest wpuszczony w plastik(czy raczej oblany plastikiem) rozlecial sie. Wiekszosc wiazania powedrowala od razu w snieg. Pozostala czesc nie bylo innej rady, potraktowalem z buta by koledze nie przeszkadzala w chodzeniu.

Od tej pory zostal swego rodzaju telerankowcem Dobrze ze gory mielismy nie wysokie i duzo sniegu, to nie doskwieralo az tak mocno.

Stasssiek, opowiedz Ty z kolei co sie zrobilo z Twoimi piurkami.

P.
Titanale I mia³y sporo usterek. W miare bezawaryjne dopiero II.

Pod "piurki" szkoda robiæ dziury w nartach. O chodzeniu z plecakiem nie ma mowy. Rozlatuj± siê.
Rossignol B2 Bandit – rozlaz³a mi siê piêta. Nawet nie wiem kiedy, przed Alpami robi³em smarowanie i by³o OK, po powrocie zabra³em je na boisko i przy pakowaniu do wozu po je¼dzie okaza³o siê, ¿e jedna piêta jest rozwarstwiona na ca³ej szeroko¶ci a kawa³ek ¶lizgu z krawêdzi± wywiniêty pod spód jako hamulec awaryjny.
Nie mam pojêcia kiedy to siê sta³o, ostatnio wbija³em je w ¶nieg jeszcze w Alpach ale gdyby wtedy to chyba bym zauwa¿y³ chocia¿by spinaj±c rzepem przed w³o¿eniem do boxa. Po obej¿eniu drugiej widaæ ¶lad rozwarstwienia na ¶rodku piêty, w miejscu gdzie naciska tylna klamra od foki.
Wprawdzie przymierzam siê do czego¶ nowego ale te mia³y zostaæ jako szutrówki - a tak zostaje prze³o¿yæ JSW na sztuki-nówki (pewnie stanie na Stigmach BD)...


Wprawdzie przymierzam siê do czego¶ nowego ale te mia³y zostaæ jako szutrówki - a tak zostaje prze³o¿yæ JSW na sztuki-nówki (pewnie stanie na Stigmach BD)...


Sklej to (wiadomy serwis w Krakowie ). Na szutry bedzie jak znalaz³. I jeszcze mniej szkoda

Kuba
Nie polecam Serwisu nart w Rzeszowie Sklep GibSport
ul. Mickiewicza 8. mistrz montarzu mial 2 szanse 2 razu mu tlumaczylem o co chodzi i 2 razy spieprzyl robote za 1 razem jeszcze uszlo ale za 2 juz niestety 1 z nart po zdrowym ugieciu narty pietka wyskakuje cofajac sie w tyl . K**** M**
Po zmianie rozmiaru T 3 z XL na L domowym sposobem, po przejechaniu tego patentu zaswiadczam ze wsio chula jednym slowem .

Sklej to (wiadomy serwis w Krakowie ). W sumie racja. Jak przegl±dam galeriê na picasie to moje bandity to piku¶. Zniszczony Sprzet Skiturowy!!! Serwisy ktore nalezy omijac!!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jaciekrece.xlx.pl