Zofia Dzieniszewska - zapiski
Hej,
Sezon siê zbli¿a, wiêc trzeba odrobiæ zaleg³o¶ci. Zaleg³o¶ci siê porobi³y bo po poprzednim by³em tak wkurzony na ca³y ¶wiat, ¿e posezonow± konserwacjê nart zrobi³em w koñcu sierpnia, a chêæ do naskrobania czego¶ przysz³a dopiero teraz...
W ka¿dym razie tam:
Wiosenne zaleg³o¶ci jesieni± czyli G3 Soulfly krótki opis (niestety tylko techniczny) wspominanych w Przemkowym w±tku G3 Soulfly.
Pozdrówka,
Kuba
Kuba, jak ty piszesz, ¿e nie mia³es kiedy ich testowaæ bo by³e¶ TYLKO kilkana¶cie razy na stoku to ja nie mam wiêcej pytañ
No i dalej nie wiem czy wej¶æ w szersze narty (87-88 mm pod butem) czy jedna kcos mniej (~80 mm).
Kuba, jak ty piszesz, ¿e nie mia³es kiedy ich testowaæ bo by³e¶ TYLKO kilkana¶cie razy na stoku to ja nie mam wiêcej pytañ
No i dalej nie wiem czy wej¶æ w szersze narty (87-88 mm pod butem) czy jedna kcos mniej (~80 mm). Moim zdaniem do takiego ogólnego turu co¶ w³a¶nie w tym stylu czyli (83-89) pod butem. Owszem nieco ciê¿ej siê ³azi ale przyjemniej je¼dzi. Je¿eli bardziej Ci zale¿y na kilometrach ni¿ je¼dzie to bierz wê¿sze. A najlepiej kilka par... Ja nie chcê na tym etapie rekomendowaæ onych Soulfly'ów (brak prania w terenie), ale dotychczasowe wra¿enia s± OK. Zobacz te¿ co¶ ze stajni K2 moim zdaniem jedn± z najfajniej je¿d¿±cych nart w terenie jak± widzia³em to Miss Bakery mojej baby. Wad± (w tych akurat) s± cholerycznie cienkie krawêdzie i miêkki ¶lizg. Pod Ciebie to by by³y chyba Backupy. O innych typu Dynastar itp to ju¿ siê przedmówcy rozpisali w w±tku obok.
Pozdrawiam,
Kuba
Zobacz te¿ co¶ ze stajni K2 moim zdaniem jedn± z najfajniej je¿d¿±cych nart w terenie jak± widzia³em to Miss Bakery mojej baby. Wad± (w tych akurat) s± cholerycznie cienkie krawêdzie i miêkki ¶lizg. Pod Ciebie to by by³y chyba Backupy Waybacki.
Waybacki. Chodzi³o mi o te wê¿sze (nastepce Shukshanów) czyli Backupy
Kuba
Chyba jednak wejde w dwie - trzy pary nart
Nie ma uniwersalnych wiec trzeba miec kilka najwyra¼niej.
Chyba jednak wejde w dwie - trzy pary nart
Nie ma uniwersalnych wiec trzeba miec kilka najwyra¼niej. Bingo!
Moim zdaniem to chyba taki super set to 3 pary:
ca 78 mm na szybkie tupanie, czy tam gdzie trzeba wagê oszczêdzaæ
ca 89 mm na takie turowanie typu trawersy z opcj± mi³ego zjazdu
> 100 mm na walki w ¶wiezym, ale raczej w konwencji "wyj¶cie-zjazd"
W tej kategorii "89" to faktycznie "Konikowe" Waybacki k2, Spitfire LT G3 (bardzo fajne i takie "odpoczynkowe"), Dynafity MustaghAta itp.
Kuba
Bingo! Moim zdaniem to chyba taki super set to 3 pary:
cos w tym stylu...
znam takich co maja co najmniej 10 par nart terenowych w swej stajni ale to onanisci do potegi...
- u mnie jest :
- 60 mm
- 80 mm
-122 mm
chodz te ostatnie raczej nie na polskie warunki wiec sporo na wyrost..., 80 mm robi okolo 70 % procent w sezonie, wiec faktycznie takie 80-90 to podstawowa sprawa.
Jako¶ mnie ten Dynastar ci±gnie (i grafika fajna) wiêc bêdzie raczej Mythic Light 89 mm pod butem 1520 g/narta a wê¿sze to na razie zostan± moje Atomic MX9 74 mm z docelowa wymian± na twardsz± nartê z mniejsz± tali±.
W tej kategorii "89" to faktycznie "Konikowe" Waybacki k2, Spitfire LT G3 (bardzo fajne i takie "odpoczynkowe"), Dynafity MustaghAta itp.
Kuba K2 chyba jest Made in China wiêc raczej odpada.
K2 chyba jest Made in China wiêc raczej odpada. I co z tego????? Ideologicznie jeste¶ przeciwny?
Kuba
K2 chyba jest Made in China wiêc raczej odpada. I co z tego????? Ideologicznie jeste¶ przeciwny?
Kuba
Tak.
Jesli mogê to kupujê europejskie produkty.
Jesli nie ma alternatywy to wtedy chiñskie.
W tej kategorii "89" to faktycznie "Konikowe" Waybacki k2, Spitfire LT G3 (bardzo fajne i takie "odpoczynkowe"), Dynafity MustaghAta itp.
Kuba Waybacki fajne s± - testowa³em 2 dni w tatrach w ubieg³ym sezonie i jak dla mnie rewelacja.
Tak.
Jesli mogê to kupujê europejskie produkty.
Jesli nie ma alternatywy to wtedy chiñskie. Rozumiem o co Ci chodzi - Twój wybór. To odpadaj± Ci tacy producenci: K2, G3, Volkl (czê¶æ modeli). Zreszt± czasami trudno jest wyczuæ co gdzie jest robione, zw³aszcza u mniejszych producentów co siê czasami z sezonu na sezon zmienia, np. z tego co s³yszalem to Armada jest (by³a) robiona w fabryce Atomica, a niektóre modele w fabryce Heada. Movement, pomimo bycia firm± Szwajcarsk±, mia³ fabrykê w Tunezji, gdzie zreszt± by³y produkowane zarówno 4Frnt (czê¶æ kolekcji) jak i G3. Generalnie trudno dociec zw³aszcza w przypadku "globalnych" producentów typu Nordica.
Kuba
Ja rozumiem, ¿e ¶wiat siê zmienia. Ale Niemcy dlatego s± najwiêksz± gospodarka europejsk± bo zawsze byli przywiazani do niemickich produktów. Teraz to sie zmienia. I dlatego m.in. Sarkozy prosi chiñczykó o pomoc dla eurolandu. Ale to jest OT
Tak wracaj±c do topiku "po ¶rodku" ;-)
Je¶li chodzi o rozmiar 80-90 w talii - to dwa pytania:
1. czy kto¶ na takim czym¶ je¼dzi³ w tlt5?
2. czy oprócz osobistego widzimisia jest obecnie jaka¶ wyk³adnia dotycz±ca doboru d³ugo¶ci narty o ww. rozmiarze? W swoim czasie na starej stronie Traba by³y "³adne" tabelki (wzrost, masa, umiejêtno¶ci), ale teraz jest nowa strona, a w nartach pojawi³ siê rocker, twintip....
pzdr,
dominik
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pljaciekrece.xlx.pl