Zofia Dzieniszewska - zapiski
Szukam butów SCARPA MAESTRALE w rozmiarach 235 - 240 w dobrej cenie, mo¿ecie polecic jaki¶ sklep? PolarSport juz molestujê, Weld.pl ma drogie... Mo¿e macie inna propozycjê do wi±zañ TLT Speed??
Tylko proszê bez propozycji typu DYNAFIT TLT 5 PERFORMANCE TF bo musia³bym auto sprzedaæ
http://www.sklep.polysport.pl/index.php?k117,narciarstwo-buty-skiturowe
pracuje w tym sklepie (polysport) imam dla forumowiczów na dobry pocz±tek 10% zni¿kipozdrawiam
waldek
pracuje w tym sklepie (polysport) imam dla forumowiczów na dobry pocz±tek 10% zni¿kipozdrawiam
No to mo¿e co¶ siê poprawi....
K.
patrzac na rozmiar to zapewne chodzi o buty dla kobiety
wiec moze lepiej damska werskie poszukac czyli GEA
pozdr
Dzieki za informacje, jestem juz troche m±drzejszy bo udalo mi sie przymierzyæ kilka par butów. Wedlug tabel zupelnie chybi³em podaj±c Wam rozmiar. Mialem na nogach F3 i okazuje sie, ¿e beda dobre w rozmiarze 27!! Nie wiem czy Maestrale beda le¿a³y tak samo dobrze i czy rozmiar 27 bêdzie ok, wiec chyba bede szukal F3.
Sory za zamieszanie ale tak to juz jest ze swiezakami
Przed zakupem proponujê zapoznaæ siê z tym w±tkiem:
http://www.skitury.fora.pl/sprzet-skiturowy,3/dobor-butow-skitourowych-telemarkowych-z-wkladka-termo,6240.html
Oraz zastanowiæ siê do czego bêd± ci te buty potrzebne bo wygl±da jak by¶ trochê na ¶lepo szuka³.
F3 a Maestrale to buty o zupe³nie innym przeznaczeniu.
O innym przeznaczeniu? Mo¿esz napisaæ do czego wed³ug Ciebie dedykowane s± te dwa modele?
Dzieki za uwagi i pomoc
maestrale raczej w kierunku freeride i ostrzejszych zjazdow a f3 raczej do dlugich spacerow
ale wydaje mi sie ze maestrale pezy swojej wadze i na parodniowe wypady moga byc fajne
pozdr
Jak wy¿ej.
Oczywi¶cie w jednych i drugich da siê uprawiaæ jedno i drugie tylko po co mêczyæ nogi na d³ugich spacerach Maestralami (je¶li takowe bêd± dominowaæ) lub na odwrót.
Jak w ka¿dej dziedzinie i tutaj kompromis jest trudny. Kupi³em narty Carbony + TLT speedy, zdecydowa³em sie takie po³±czenie bo zalezy mi na wadze sprzêtu, ktory sporo czasu spedzi ma moich plecach
z drugiej strony najbli¿ej mam w Sudety, a tutaj wycieczki z nartami na nogach bêd± d³u¿sze i nie mog± byæ katorg±.
Po waszych radach tutaj i prywatnych wiadomo¶ciach zdecyduje siê na F3, chyba beda na mnie najlepsze.
Jeszcze raz dzieki za pomoc bo z kupnem sprzêtu nie jest latwo.
Jedno pytanie, gdzie we Wroclawiu jest sklep w ktorym mo¿na "pomacaæ" sprzêt tourowy, przymierzyæ, pogadaæ w kim¶ kompetentnym twarz± w twarz? Oczywi¶cie nie licz±c Skalników i innych Horyzonów
Mo¿e Czechów powiniene¶ pod uwagê braæ te¿?
Po waszych radach tutaj i prywatnych wiadomo¶ciach zdecyduje siê na F3, chyba beda na mnie najlepsze.
tylko ze... - F3 jest miekki i raczej tzw trudny but ze wzgledu na harmonijke ktora wiadomo pomaga w samym ³a¿eniu - przeszkadza w jezdzie mimo podkladek ktore musisz zastosowac... - no i nie pomagajacy ustawieniu bezpiecznikow do wagi... - miej taka swiadomosc.
k.
W.G. Czechów? Gdzie dok³adnie?
Kampress moze to glupie pytanie... jakich podk³adek do jazdy?
Bêd± w zestawie do butów o ile ci przypasuj±.
Buty we Wro ma te¿ Koenig Sport na Hallera.
Super dziêki za info, ju¿ wiem co kupiæ. Teraz tylko czekaæ na okazjê.
Proszê o jeszcze jedna radê, jakie foki? Co my¶licie o takim zestawie?
https://www.tuttu.pl/foki,foki-nylonowe-ascension-nylon-standard-110-mm-48-k-331-1037-p
Bierzesz lekki but , lekkie wi±zania, narty carbon (ale jakie) i celujesz w ciê¿kie nylonowe foki z ¶rednim po¶lizgiem ?
Napisz konkretnie jakie masz narty a co¶ ci doradzimy i najpewniej z moherka by waga i po¶lizg by³y na miarê pozosta³ego sprzêtu
zapewne hagany ? + speedy + F3 + "pomoca adventure" - mix - przewaga moheru - polecam - bardzo lekkie z dobrym poslizgiem do tego sts-a dokupisz (BD,G3) - fokê dotniesz do profilu nart i bedziesz zadowolony
- a jako podk³adkê pod harmonijkê w scarpach najlepiej zastosoowac tulejkê od supportu z piêtki wi±zania gdzie opiera sie o ni± but .
Mam narty Hagan Carbon.
W rozmowie ze sprzedawca dowiedzialem sie dzisiaj ze oryginalnie dodawane do F3 podkladki nie beda pasowaly do Speedow. Wiedzieli¶cie o tym? Jakos to zalatwilem, dostane podkladki od F1, ktore podpasuj±.
Co do fok pomoca adventure, sa super ale troche drogie ok 114z³ za mb. Mo¿e ktos zaproponuje cos odrobine tanszego?
przeszukaj allegro jest wysyp tanich niezlych fok
a co do podkladki to wydaje mi sie ze potrzebujesz wersji low:
http://www.ebay.de/itm/SCARPA-TLT-Sliding-Plate-f-Dynafit-LOW-neu-/190604085240?pt=Sport_Skisport_Skibindungen&hash=item2c60e387f8mozesz probowac licytacji
pozdr
Do Scarpa F3 i wi±zañ Dynafit TLT Speed zdecydowanie podk³adki Low. W modelu F1 podk³adki s± Low i High dobierane w zale¿no¶ci od modelu wi±zania TLT jaki posiada u¿ytkownik. Przy zakupie powinni daæ w³a¶ciwe podk³adki. Tak samo powinno byæ w przypadku Scarpa F3.
W temacie szczurzego ogona to G3 wychodzi taniej od BD, na chwilê obecn± s± one u Darka w Mszanie Dolnej Oszo-Sport
Natomiast foki w Carbonach powinny daæ radê nawet zwyk³e proste z metra np.
http://skitour.pl/index.php?products=product&prod_id=24http://skitour.pl/index.php?products=product&prod_id=48http://skitour.pl/index.php?products=product&prod_id=71Zwróæ uwagê aby¶ mia³ podk³adki pod buty nowego typu (jak pokazane na e-bayu)
stare to zwyk³y kawa³ek nie najl¿ejszego plastiku, który mo¿esz sobie wyci±æ sam a te rzeczywi¶cie poprawiaj± komfort jazdy i je¶li siê nie ¶cigasz to ola³ bym patent z mini plasticzkiem i stosowa³ w³a¶nie te (tak zreszt± robiê na turystykê)
no swoja droga to te podkladni nie powinny byc drozsze niz 50 z³ (juz jest niezly zarobek) ale niestety kawalek plastiku czasami wyceniany jest jak zloto orginalna cena tej pierdoly to chyba 50 erykow
pozdr
no swoja droga to te podkladni nie powinny byc drozsze niz 50 z³ (juz jest niezly zarobek) ale niestety kawalek plastiku czasami wyceniany jest jak zloto orginalna cena tej pierdoly to chyba 50 erykow
pozdr Tylko bez tej pierdo³y, albo czego¶ spe³niaj±cego identyczn± funkcjê but mo¿e i wyskakuje z wi±zania podczas zjazdu. Ten drobny szczegó³ mo¿e sprawia, ¿e za rzeczone podk³adki trzeba daæ 60z³ (je¶li kupuje siê je dodatkowo - w sklepie zdaje siê 90z³), ale kupuj±c buty w sklepie s± one w komplecie - tak z czapy. Producent dodaje je do kompletu z butami, a sam nabywca towaru decyduje z którymi podk³adkami bierze produkt.
Mo¿e siê zdarzyæ, ¿e w sklepie sprzedawca ma te buty tylko z jednym rodzajem podk³adek lub w ogóle bez nich i idzie po najmniejszej linii oporu mówi±c klientom, ¿e do nich podk³adek nie ma.
Faktycznie do pierwszych F1 podk³adek nie by³o i kupuj±cy sami musieli kombinowaæ co zrobiæ by buty nie wypina³y siê z wi±zañ TLT.
Co wa¿ne przy butach z harmonijk± (Scarpa F3 i kilka modeli z serii F1) w przypadku posiadania wi±zañ Dynafit TLT Speed konieczny jest monta¿ podk³adek pod piêty by nie z³amaæ butów w przegubie podczas spacerowania/podchodzenia z uwolnionymi piêtami i bez ¿adnej podpórki.
Pozdrawiam,
Wojtek
Co wa¿ne przy butach z harmonijk± (Scarpa F3 i kilka modeli z serii F1) w przypadku posiadania wi±zañ Dynafit TLT Speed konieczny jest monta¿ podk³adek pod piêty by nie z³amaæ butów w przegubie podczas spacerowania/podchodzenia z uwolnionymi piêtami i bez ¿adnej podpórki.
Pozdrawiam,
Wojtek owa kombinacja katowana 3 sezony bez podporek pod piete - ten zakres ruchomosci w przeciwnym kierunku jest tak znikomy ze watpie aby mozna bylo zlamac buta... - poza tym harmonijka nie tylko pracuje pomagajac w zgieciu ale i w przeciwnym kierunku... - prawda jest oczywiscie ze producent takowe podkladki dolacza do butow tylko pokaz mi ludzi ktorzy to instaluj± ?
- a centralnie pod harmonijke polecam nie pitolic sie tylko dynks z suportu i po sprawie... - ma on ten wlasciwy wymiar, ja mam zainstalowane dwa obok siebie i dziala prawidlowo
pozdr
k.
Konrad spróbuj zastosowaæ "ko³atki" nowego typu zobaczysz, ¿e nie bêdziesz chcia³ wróciæ do plasticzków.
Zupe³nie inne trzymanie buta, kilka lat biega³em na ró¿nego rodzaju wynalazkach aby tylko l¿ej by³o a¿ ma³¿onka dosta³a z butami "ko³atki" i z powodu posiadanie speedów ze skistopami ja je przej±³em i bardzo sobie chwalê (nie mówimy o ¶ciganiu siê)
Konrad spróbuj zastosowaæ "ko³atki" nowego typu zobaczysz, ¿e nie bêdziesz chcia³ wróciæ do plasticzków.
£ukasz - wyprobowalem
- i wyladowaly w pude³ku z nieu¿ywanym sprzêtem - generalnie mnie ten patent nie pasi...
Co wa¿ne przy butach z harmonijk± (Scarpa F3 i kilka modeli z serii F1) w przypadku posiadania wi±zañ Dynafit TLT Speed konieczny jest monta¿ podk³adek pod piêty by nie z³amaæ butów w przegubie podczas spacerowania/podchodzenia z uwolnionymi piêtami i bez ¿adnej podpórki.
Pozdrawiam,
Wojtek owa kombinacja katowana 3 sezony bez podporek pod piete - ten zakres ruchomosci w przeciwnym kierunku jest tak znikomy ze watpie aby mozna bylo zlamac buta... - poza tym harmonijka nie tylko pracuje pomagajac w zgieciu ale i w przeciwnym kierunku... - prawda jest oczywiscie ze producent takowe podkladki dolacza do butow tylko pokaz mi ludzi ktorzy to instaluj± ?
- a centralnie pod harmonijke polecam nie pitolic sie tylko dynks z suportu i po sprawie... - ma on ten wlasciwy wymiar, ja mam zainstalowane dwa obok siebie i dziala prawidlowo
pozdr
k.
Niestety Ci nie poka¿ê co chcesz, poniewa¿ jak rozmawiam z lud¼mi to patrzê im w oczy, a nie na buty, a tym bardziej pod nie.
A tak na serio to nie mam pojêcia kto te podk³adki instaluje. Ja w swoich nie mia³em takiej potrzeby ze wzglêdu na piêtki wi±zañ, na których piêty mi siê opieraj± w wi±zaniach w³a¶ciwie do turystyki. Przy monta¿u sprawdzili¶my zreszt± z koleg±, ¿e w tym przypadku monta¿ tylnych podk³adek nie ma najmniejszego sensu skoro podeszwa i tak siê o nie nie opiera przy tzw. poziomie "0". Dlatego nie zaprz±tam sobie tak± bzdur± g³owy, która jednak dla u¿ytkowników takich zabawek jak Dynafit TLT Speed mo¿e byæ istotna (nie mówiê, ¿e koniecznie musi).
Co do patentu, o którym piszesz dalej to widzia³em go u kilku osób. Wygl±da ca³kiem sensownie.
Kolego Wojtku, wyprostuj mo¿e troszkê sprawy podk³adek, bo jest to istotny szczegó³ odpowiedzialny za bezpieczeñstwo i w kilku miejscach chyba na tym forum zaakcentowany (nie chce mi siê szukaæ). Ja nie chce tego robiæ i popraw to sam dbaj±c o atmosferê forum.
Mo¿e kto¶ przes³aæ fotkê "patentu" zastêpuj±cego podk³adki?
Dziêki za pomoc przy kupnie fok, sprzêt mam kompletny, czekam na ¶nieg. Jak ju¿ zasypie nas po uszy liczê na spotkanie w Sudetach przy piwku
S³u¿ê, https://picasaweb.google.com/115343256206920393324/SerwisNarciarskiSkitourowyWwwGatarSkiSerwisPl#5463409116860012850
I strza³k± w R
Konrad a nie chcesz siê ich pozbyæ bo ja chêtnie takowe przytulê
Kwestia dogadania siê co komu i za ile.
ps nie zagl±dam na forum do poniedzia³ku
Kolego Wojtku, wyprostuj mo¿e troszkê sprawy podk³adek, bo jest to istotny szczegó³ odpowiedzialny za bezpieczeñstwo i w kilku miejscach chyba na tym forum zaakcentowany (nie chce mi siê szukaæ). Ja nie chce tego robiæ i popraw to sam dbaj±c o atmosferê forum. Chodzi Ci o to, ¿e w butach z tzw. harmonijk± (z tego co wiem takowe ski-turowe produkuje jedynie Scarpa w modelach: F3 i kilku z serii F1) dla bezpieczeñstwa u¿ytkownika je¿d¿±cego na nartach z wi±zaniami typu TLT konieczne jest u¿ywanie podk³adek pod rzeczone przeguby w butach?
Bez tych podk³adek z tym typem wi±zañ podczas jazdy but w harmonijce siê ugina, a but mo¿e i wypina siê z wi±zania. W ³atwym terenie taka przygoda mo¿e skoñczyæ siê jedynie zdziwieniem u¿ytkownika, ale w trudniejszym konsekwencje mog± byæ gorsze.
Generalnie maj±c buty z harmonijk± i wi±zania TLT podk³adki s± potrzebne.
Pierwsze Scarpa robi³a do montowania na sta³e, ale okaza³o siê, ¿e po ich zainstalowaniu nie mo¿na u¿ywaæ no¿y produkowanych przez producenta wi±zañ TLT (Dynafit) - podk³adki by³y za szerokie i blokowa³y montowane no¿e. Tak¿e Scarpa wymy¶li³a podk³adki montowane nie na sta³e, a takie zak³adane dok³adnie w tym samym miejscu co no¿e w wiêkszo¶ci modeli wi±zañ Dynafit. Do podchodzenia bowiem w ogóle one nie s± potrzebne (tu czasem przydaj± siê no¿e), a jedynie do zjazdu.
Scarpa produkuje od kilku lat dwa rodzaje podk³adek:
- "low", czyli niskie, do wi±zañ bez podwy¿szenia (modele typu race z mo¿liwo¶ci± podpiêcia no¿y, ATK Race RT, Dynafit: kilka modeli z serii Speed, Vertical Light)
- "high", czyli wysokie, do wi±zañ z podwy¿szeniem (ca³a reszta wi±zañ Dynafit z "rodziny" Vertical).
Przy kupnie butów nale¿y zwróciæ uwagê na model posiadanych wi±zañ by dostaæ odpowiednie podk³adki pod buty.
Mo¿na te¿ olaæ firmowe podk³adki Scarpa i zainstalowaæ sobie inny patent. Jedni montuj± podk³adki wierc±c w nartach dodatkowe dziury, inni podk³adki przyklejaj±. O skuteczno¶ci takich patentów powinni wypowiadaæ siê wg mnie jedynie ich u¿ytkownicy. Najlepiej bowiem znaj± ich zalety i ewentualne wady.
Je¶li o czym¶ zapomnia³em to proszê wskazaæ co (wówczas uzupe³niê) lub samemu uzupe³niæ.
Generalnie pierwsze buty ski-turowe z harmonijk± przeznaczone by³y przede wszystkim dla zawodników. To by³a wówczas nowo¶æ i szybko zdoby³a zwolenników, ale po kilku latach producent zacz±³ odchodziæ od niego w butach na zawody ski-turowe. Wyniki uzyskiwane przez zawodników pokaza³y, ¿e patent nie wytrzyma³ konkurencji - szczególnie ze strony francuskiego producenta sprzêtu ski-turowego dla zawodników.
Niemniej u wielu amatorów, turystów narciarskich cieszy siê powodzeniem do dzi¶. Szczególnie model F1 bardzo wygodny w u¿ytkowaniu (przestawianie pozycji "zjazd" na "chodzenie" i na odwrót). Dopiero Dynafit ze swoj± seri± butów TLT sta³ siê du¿± konkurencj± dla Scarpy w tym segmencie butów ski-turowych, tyle, ¿e ich cena jest wy¿sza od F1 Scarpa (od F3 równie¿).
Pozdrawiam,
Wojtek
To ja tylko uzupe³niê, podk³adki by³y do³±czone fabrycznie do butów tak jak przewiduje linia.
F- 1 podk³adka cienka i kostka pod piêtê w linii z TLT Speed
F- 3 podk³adka gruba z wnêk± na plastiki ciê¿szych modeli wi±zañ.
Pomimo ¿e rozró¿niamy je do wi±zañ to by³y w komplecie do butów i to w³a¶nie wed³ug dedykacji.
Je¶li by³o inaczej to niestety sklep co¶ pokrêci³.
Zamiana tych p³ytek miêdzy modelami, to tylko dobra wola sprzedawcy.
P³ytka ma za zadanie ograniczyæ uginanie podeszwy czyli poprawiæ szeroko rozumiane czucie narty, i zmniejszyæ wystêpuj±ce ruchy na bolcach ty³u, co w konsekwencji wp³ywa³o na si³ê wypiêcia, zani¿aj±c warto¶æ ustawionej si³y na bezpieczniku.
Czyli bezpo¶rednio odpowiada za bezpieczeñstwo u¿ytkownika.
Opowie¶ci ¿e s± zbêdne przy zje¼dzie to raczej miêdzy bajki nale¿y w³o¿yæ.
To ja tylko uzupe³niê, podk³adki by³y do³±czone fabrycznie do butów tak jak przewiduje linia.
F- 1 podk³adka cienka i kostka pod piêtê w linii z TLT Speed
F- 3 podk³adka gruba z wnêk± na plastiki ciê¿szych modeli wi±zañ.
Pomimo ¿e rozró¿niamy je do wi±zañ to by³y w komplecie do butów i to w³a¶nie wed³ug dedykacji.
Je¶li by³o inaczej to niestety sklep co¶ pokrêci³.
Zamiana tych p³ytek miêdzy modelami, to tylko dobra wola sprzedawcy.
P³ytka ma za zadanie ograniczyæ uginanie podeszwy czyli poprawiæ szeroko rozumiane czucie narty, i zmniejszyæ wystêpuj±ce ruchy na bolcach ty³u, co w konsekwencji wp³ywa³o na si³ê wypiêcia, zani¿aj±c warto¶æ ustawionej si³y na bezpieczniku.
Czyli bezpo¶rednio odpowiada za bezpieczeñstwo u¿ytkownika.
Opowie¶ci ¿e s± zbêdne przy zje¼dzie to raczej miêdzy bajki nale¿y w³o¿yæ. Przy zje¼dzie s± konieczne co sprawdzono do¶wiadczalnie.
Bez podparcia butów pod harmonijkami but w harmonijce ugina siê i piêta zwyczajnie wyskakuje z piêtki wi±zania. Co siê dzieje z przodem wi±zania TLT ustawionego w pozycji do zjazdu i woln± piêt± to ka¿dy u¿ytkownik tego typu wi±zañ wie.
Tak¿e ustawienie przodu wi±zania w pozycji do chodzenia niewiele da bez podk³adek. Piêta i tak wyskoczy z bolców piêtek wi±zania, a wi±zania TLT nie s± przeznaczone do jazdy technik± telemark.
Uwagi Witka cenne, z tym, ¿e w razie z³ej woli sprzedawcy mo¿na próbowaæ wymieniæ podk³adki u dystrybutora Scarpa. Sam próbowa³em z sukcesem.
Co do przewidywania linii produkcyjnej jest to do¶æ logiczne. Konstrukcje obu modeli szufladkuj± je do danego przeznaczenia, tak jak wi±zania (wg mnie marketingowo).
Pozdrawiam,
Wojtek
Szukam butów SCARPA MAESTRALE
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pljaciekrece.xlx.pl