Zofia Dzieniszewska - zapiski
Kupi³em ostatnio buty Black Diamond Factor 130.
Nie mia³em jeszcze okazji ich testowaæ. Producent da³ mo¿liwo¶æ regulacji pochylenia czê¶ci goleni przód/ty³.
Standardowo jest 18 stopni.
Mo¿na ustawiæ na 22* oraz 14*.
Zastanawia mnie czy kto¶ próbowa³ je¼dziæ na 14* lub zbli¿onym wyprostowanym mocno k±cie nachylenia goleni?
Rozumiem, ¿e bêdzie bardziej mnie przechylaæ na ty³, ale w³a¶nie "jak bardzo"?
Próbowa³ ju¿ kto¶ te ustawienie?
Jak siê zachowuje narta przy skrêtach na p³askim i stromym zboczu?
Sprawd¼ w praktyce co bêdzie Ci odpowiada³o. Du¿o zale¿y od po³o¿enia wi±zañ wzglêdem ¶rodka narty wiêc odczucia mog± byæ ró¿ne. Mam, zdaje siê regulacjê 15-21 i przy 15 za bardzo odchyla do ty³u i ogólnie mam wra¿enie, ¿e narty s± mniej sterowne.
Odno¶nie "Du¿o zale¿y od po³o¿enia wi±zañ wzglêdem ¶rodka narty", to faktycznie ka¿dy mo¿e mieæ ró¿nicê. Nie pomy¶la³em, o tym
Ok, thx za odpowied¼. Bêdziemy badaæ sprawê w praktyce tak czy siak.
Do¶æ intensywnie wykorzystujê ró¿ne k±ty pochylenia buta narciarskiego. Je¿d¿ê w Garmontach EnerG przede wszystkim telemarkiem, ale czasem te¿ alpejsko. Bardziej pochylona cholewka zapewnia lepsz± kontrolê nad nart±, gdy¿ mo¿na przekazaæ na narty (zw³aszcza na ich krawêdzie) wiêksza si³ê i mo¿na to zrobiæ bardziej precyzyjnie. Takie ustawienie jest bardzo dobre na przyk³ad do jazdy carvingiem na przygotowanym stoku. Choæ na d³u¿sz± metê jest te¿ bardziej mêcz±ce.
Z kolei poza trasami wolê mniejsze k±ty pochylenia, gdy¿ czujê siê wtedy swobodniej i mam wtedy wra¿enie, ¿e ³atwiej dostosowaæ mi siê do terenu (ale to ju¿ raczej s± subiektywne odczucia).
W ka¿dym razie warto eksperymentowaæ z ró¿nymi ustawieniami w ró¿nych warunkach, gdy¿ w tym przypadku od nadmiaru wcale g³owa nie boli
pozdrawiam
Wojtek
zmienia³em k±t buta, co prawda nie w factorach, a w dalbello krypton pro - to oczyti¶cie nie jest but skiturowy.
pochylenie buta do przodu jest fajnie w czasie jazdy, natomiast gdy chcesz postaæ i odpocz±æ, napotykasz na utrudnienie zwi±zane z postaw± wymuszon± przez buty. problem polega na tym, ¿e nie mo¿esz rozlu¼niæ miê¶ni udowych. dodam, ¿e mia³o to miejsce, gdy buty pochyli³em na maxa do przodu, nie wiem ile to stopni, ale jak patrzy³em w dó³, to kolana zakrywa³y widok na buty
wed³ug mojego odczucia pochylenie butów do przodu jest fajne do agresywniejszej jazdy, pozycja bardziej wyprostowana do lajtowej
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pljaciekrece.xlx.pl