ABS vs. linie lotnicze 

Zofia Dzieniszewska - zapiski

Macie jakie¶ do¶wiadczenia z przewozem sprzêtu ABS w samolotach? Chodzi mi konkretnie o Lufthanse. LOT - sprawdzone, wozi bez problemu. Niestety nie mogê siê doprosiæ jasnej deklaracji Lufthansy.


ABS(Aschauer) ma oficjalne dopuszczenie IATA- wiêc praktycznie ¿adne linie lotnicze zrzeszone w niej( w tym Lufthansa)nie mog± odmówiæ pod warunkiem zachowania czasu zg³oszenia przed lotem(chyba 14 dni- na stronie ABS by³a ca³a procedura wraz z papierami).
Co do plecaków BCA- butla po spuszczeniu powietrza jest rozbieralna, wiêc wedle definicji po odkrêceniu g³owicy z zaworem przestaje byæ zbiornikiem ci¶nieniowym i przez to nie musi byæ zg³aszana.
Nie wiem jak ze Snowpulsem/Mammutem(to teraz jedno).
chodzi mi kontretnie o ABS i Lufthanse. Przepisy znam i wiem ze powinni zabraæ, ale niestety mimo tych przepisów wiem te¿, ¿e ka¿dorazowa OSTATECZNA decyzja zale¿y od linii lotniczych, st±d moje pytanie. Nie chce, ¿eby na lotnisku siê okaza³o, ¿e jednak nei zabior±
My¶lê ¿e bez problemu bêdziesz móg³ zabraæ. Osobi¶cie z LH jak narazie mia³em najmniej problemów podczas ró¿norakich lotów
A szybkie googlowanie:
http://snowheads.com/ski-forum/viewtopic.php?t=72233
http://pistehors.com/news/forums/viewthread/753/

;;edit
a próbowa³e¶ dzwoniæ do nich i wprost zapytaæ?


pewnie ze dzwonilem. niby powiedizeli, ze zabiora, ale kobieta na infolinii nie by³a do koñca przekonana. Chcialem miec podkladke wiec wyslalem zapytanie mailem. W odpowiedzi odeslali mnie na infolinie Dzwonilem nawet do Urzedu Celnego - dowiedzialem siê, ¿e w takich przypadkach s± to indywidualne decyzje lini lotniczych. Ale dziêki za te linki - o co¶ takiego mi chodzi³o. Chcia³bym "w razie" czego mieæ potwierdzenie od LF na pi¶mie, ale z tym ciê¿ko jak siê przekona³em
Zona mowi, ze nie powinno byc problemu a odprawia lejthanse juz dobrych kilka lat
Ma³y offtop, przepraszam. W pi±tek by³em z córk± na lotnisku w Poznaniu, poogl±daæ samoloty, starty, ale g³ównie l±dowania siê za³apali¶my. Poszed³em na taras widokowy i na parê minut zostawi³em pusty wózek dzieciêcy przy schodach ruchomych. Od razu megafon "w³a¶ciciel wózka dzieciêcego przy schodach proszony o natychmiastowe zg³oszenie siê do swojej w³asno¶ci" Po podej¶ciu krótki opr od jednego i drugiego przedstawiciela policji, spisanie danych i pouczenie. Bez mandatu czy innych nieprzyjemno¶ci. Ok, s³ysza³em w TV ¿e jak kto¶ tam zostawi³ walizkê to mia³ przer±bane, ale kuna wó¿ek...

Nic, tak tylko OT.
to taka odpowiedz OT - w ogole to masz farta , ze ewakuacji nie zrobili bo bys pare lat wozek sp³aca³

to taka odpowiedz OT - w ogole to masz farta , ze ewakuacji nie zrobili bo bys pare lat wozek sp³aca³

Bez przesady. Gdyby w³a¶ciciela szukali godzinê to móg³by mieæ problemy, ewakuacja to ostateczno¶æ. Jak w³a¶ciciel znalaz³ siê od razu to zwyk³e pouczenie. By³em ¶wiadkiem podobnego zdarzenia we Wroc³awiu. Wszystko odby³o siê kulturalnie i mi³o.
Jedno u¶ci¶lenie: O akceptacji naszego baga¿u w momencie odprawy nie decyduje linia lotnicza/jej pracownik tylko security na lotnisku. Pilot samolotu powinien byæ uprzedzony przez security i tyle. Do panów na lotnisku nale¿y ostatni g³os. Maj± prawo zignorowaæ wszystkie przepisy/uzgodnienia IATA. Osob± z któr± nale¿y prowadziæ negocjacje - najlepiej z wyprzedzeniem, tak aby mia³a sobie czas doczytaæ ze strony abs-a - to kierownik zmiany pirotechnicznej. O ile w Niemczech plecaki s± ju¿ do¶æ powszechnym standardem i Lufa nie zaprotestuje to u nas - ró¿nie. Lepiej sobie z tak± osob± porozmawiaæ wcze¶niej i unikn±æ nerwówki na lotnisku. Mam za sob± 2 pe³ne sezony wo¿enia abs-a i jedn± konfiskatê nabojów na lotnisku tranzytowym mimo zg³oszenia i akceptacji widocznej on-line (security Helsinki). Odzysk trwa³ od lutego do maja.
To chyba bardziej problem kontroli security na bramkach.

Nie wiem jak jest z ABS-em ale przez analogiê ze spadochronem wyposa¿onym w automat, tzw AAD (jest tam taka pirotechniczna koñcówka tn±ca pêtlê zamykaj±c± spadochron zapasowy, elektronika i trochê metalowych czê¶ci a wszystko jest zaplombowane przez uprawnionego do sk³adania zapasu go¶cia). Sprzêt drogi wiêc nadawanie go na baga¿ jest ryzykowne bo jak zgubi± to cz³owiek dostaje u³amek jego warto¶ci. Dlatego na prze¶wietleniach baga¿u podrêcznego - chyba bardziej wnikliwego - podczas security check mo¿e siê trafiæ nadgorliwiec, który zadaje du¿o pytañ albo nawet ¿±da rozpuszczenia zapasu...
Na tak± okoliczno¶æ zawsze mia³em w pogotowiu wydruk ze strony amerykañskiej organizacji spadochroniarzy z rentgenowskim zdjêciem sprzêtu i wyja¶nieniem co jest co.
Je¶li puszcz± na security check - linie lotnicze do baga¿u nie powinny siê przyczepiæ.

.....Mam za sob± 2 pe³ne sezony wo¿enia abs-a i jedn± konfiskatê nabojów na lotnisku tranzytowym mimo zg³oszenia i akceptacji widocznej on-line (security Helsinki). Odzysk trwa³ od lutego do maja.

Có¿, Finom trochê dalej do Europy ni¿ nam ABS vs. linie lotnicze
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jaciekrece.xlx.pl