Zofia Dzieniszewska - zapiski
Turniej "Spu¶cizna Malekitha Samogwa³ciciela" (18 V 2013)
Wielki Organizator i nieszczêsny sêdzia: Blesu "von Hamsterdam"
Jego garbaty pomocnik: Natibak "Ziewaj±cy pod Sto³em"
ZASADY OGÓLNE
1. Najwa¿niejsza zasada: Sêdzia ma zawsze racjê, nawet je¶li jej nie ma
2. Format 2000pkt:
- Dozwoleni Special Characters z kategorii Heroes
- Maksymalnie 3 takie same sloty CORE
- Maksymalnie 2 takie same sloty SPECIAL (0-2 na slot = 1)
- Maksymalnie 1 taki sam slot RARE (0-2 na slot = 1, 2 Snotling Pump Wagon = 1)
- Maksymalnie 4 maszyny lub bronie wykorzystuj±cych template lub bronie posiadaj±cych zasady Cannon (np. dzia³o ogrowe)
- Maksymalnie 50 modeli strzelaj±cych na >= 20"(wy³±czaj±c maszyny, bohaterów i rydwany)
- Brak ograniczeñ na ilo¶æ modeli w jednej jednostce
- Maksymalny koszt oddzia³u (unit) - 450 punktów (nie dotyczy Lord/Hero )
- Zakaz u¿ywania Folding Fortress
3. U¶ci¶lenia i FAQi:
- Uwzglêdnione wszystkie erraty i FAQi ze zstrony GW
- Uwzglêdnione u¶ci¶lenia sêdziowskie (Wyj±tek: nadal losuje siê czary po wystawieniu modelu)
- Nie gramy na euro
4. Bohaterowie dostaj± zasadê "look out sir" od czarów targetuj±cych wszystkie modele w oddziale: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, etc.
5. Naliczanie Ma³ych Punktów (MP):
- Progi DP co 200 MP
- Jednostka uciekaj±ca na koniec bitwy liczy siê, jako zniszczona
- Za jednostkê, której zosta³o 25% ze stanu pocz±tkowego, przeciwnik ma 50% MP. (ilo¶æ modeli liczona w dó³)
6. Brak znajomo¶ci zasad WFB 8ed lub scenariuszy nie upowa¿nia do dzia³añ wstecz (zmiana liczonych punktów, cofanie ruchów, otrzymywanie bonusów), je¿eli tura w której mia³o mieæ miejsce dane wydarzenie, ju¿ siê skoñczy³a.
7. Wielko¶æ sto³ów: 48"x48"
8. Proxowanie:
- max. 200pkt w prox
- jednostki przyzywane - nale¿y je posiadaæ (nie mog± byæ proxami), w przeciwnym razie nie pojawiaj± siê na stole. (zombie, demony, demon prince, 6 czar z Beast i inne, które powoduj±, ¿e na stole pojawiaj± sie nowe modele)
- Special Characters - nie wolno proxowaæ - (je¶li nie ma oryginalnego modelu, konwersja obowi±zkowa)
- Ka¿dy 1 pkt prox ponad maksimum, to 2 MP oddane przeciwnikowi w ka¿dej bitwie.
Przyk³ad: 300pkt prox to 200 MP dla przeciwnika:
[300 - 200(dozwolone)] x 2 = 200 MP
ZASADY DOTYCZ¡CE POSZCZEGÓLNYCH ARMII:
1. Ogres Kingdoms: Ogre Rhinox Cavalry dozwolone (brak zasady Stubborn)
2. Vampire Counts: 0 - 3 etheral units (incl. Heroes)
OGRANICZENIA MAGII:
---------------------
Zasady Ogólne:
- Poza Winds of Magic i Channeling, armia mo¿e wygenerowaæ dodatkowo maksimum 2PD/2DD na fazê magii.
- Limitu 2PD/2DD nie mo¿na przekroczyæ. Mo¿na posiadaæ jednostki/umiejêtno¶ci, które generuj± wiêcej PD/DD. Jednak wszystkie ko¶ci ponad limit s± tracone (np. 3 warrior priest bêdzie generowaæ tylko 2 DD)
- s± przedmioty, które obni¿aj± limit ko¶ci jakie mo¿na dodaæ do puli PD/DD. W ich przypadku nie mo¿na pozwoliæ sobie na przekroczenie limitu 2 PD/DD (Np wziêcie Book of Hoeth nie pozwala na wziêcie ¿adnego innego przedmiotu obni¿aj±cego limit) (Nie mo¿na mieæ np. limitu -1/-2)
Dla wszystkich Armii:
Loremaster: limit PD -1
Przedmioty dispeluj±ce czary automatycznie (np. dispell scroll): limit DD -1
Specyficzne dla Armii:
Dark Elves:
- nie mog± rzucaæ czarów z u¿yciem ponad 6 PD
Dwarves:
- bazowy limit DD = 4 (zamiast 2 dla innych armii)
- ka¿da runa spellbreaker/spelleater: limit DD -1
Daemons of Chaos:
- Lord of Change: limit PD -1
High Elves (7ed):
- Vortex Shard: limit DD -1
- Book of Hoeth: limit PD -2 / DD -2
- Banner of the World Dragon: limit DD -1
High Elves (8ed):
- Book of Hoeth: limit PD -1 / DD -1
- Banner of the World Dragon -1DD
Lizardmen:
- Beclaming Cogitations: limit DD -2
- Cupped Hands: limit PD -2
Orcs & Goblins:
- Magic Mushrooms Night Goblinów nie obni¿aj± limitu PD
Tomb Kings:
- Neferra's Scrolls of Mighty Incantations: limit PD -2 / DD -2
- Hierotitan: limit PD -1 (tak d³ugo jak ¿yje)
Wood Elves:
- Wand of Wych Elm: limit DD -1
Vampire Counts:
-Master of the Black Arts: limit PD -2
Ogry:
- Hellheart counts as 2dd & 1pd
- Rune Maw Banner counts as 1dd
- Greedy fist on mage with Lore of Death count as 2 dd
Inne armie:
- brak ograniczeñ
SCENARIUSZE
WORK IN PROGRESS
BITWA I - "Spu¶cizna Malekitha"
Meeting Engagement
Wielki Malekith dowiedziawszy siê o zbli¿aj±cych siê nowych elfach i okazji nowego do¶wiadczenia, nie wytrzyma³... ca³a kraina zosta³a spowita spu¶cizn± jego ekscytacji.
Zasady specjalne:
1. Nie ma czego¶ takiego jak rzuty na rezerwy ani samych rezerw
2. Lepka cuchn±ca ma¼ - jednostki, które przynajmniej czê¶ciowo znajduj± w lesie, na górce lub w domku otrzymuj± zasadê Fear (posiadaj±ce ju¿ Fear, nic nie otrzymuj±) i -2 do Inicjatywy. Przeciwnik ma -1 to Hit przeciw oblepionym jednostkom w walce wrêcz.
BITWA II- "Jajecznica dla Mrocznego Pana"
Blood & Glory
Przysz³a wiosna, a z ni± pora gotowa roków, smoków, feniksów i cholera wie czego jeszcze. Wielki Samogwa³ciciel za¿yczy³ sobie zebraæ jaja tych bestii, które za³o¿y³y gniazda w okolicy.
Zasady specjalne:
1. £owcy jaj - Na koniec gry ka¿dy gracz który kontroluje las, górkê i/lub domek otrzymuje za ka¿de 200 MP. Kontrola = kto ma ³±cznie wiêcej woundów na danym terenie.
2. Wygrywaj±cy odejmuje od 20:0 ile break pointów straci³
3. Je¿eli gra skoñczy³a siê bez breaka - ró¿nicê nabitych breaków przez graczy stosujemy do wyniku 10:10
BITWA III- "Malekith odpoczywa"
Battle Line
Zasady specjalne:
Najzwyklejszy Battleline - przy trzeciej bitwie jeste¶cie tak wypruci, ¿e zwykle nikt nie zwraca uwagi zasady specjalne
KONKURS NA MALOWANIE
Oceniamy progres, co oznacza, ¿e z ka¿dym turniejem bêdzie oceniane to co powsta³o w terminach od turnieju do turnieju, lub nie wygra³o w konkursie wcze¶niej.
- Oceniamy nie ca³e armie lecz: Monster/ Lord/ Hero/ chariot, lub co¶ takiego du¿ego pojedynczego/ do 2-5 modeli kawy/ do 5-10 modeli piechoty.
- Ka¿dy ma po jednym g³osie, który oddaje na jednego gracza.
- Nie wolno g³osowaæ na w³asne modele
- W przypadku remisu, sêdzia ma prawo do drugiego decyduj±cego g³osu. Nie dzia³a to w momencie, gdy pretendentem do zwyciêstwa jest jego w³asna figurka. Wtedy rozstrzyga wynik osoba nie bior±ca udzia³u w g³osowaniu lub rzut ko¶ci±.
FUNOWO¦Æ ROZPISEK
Czekam na wasze pliki RST z Army Buildera2. Najnowszy plik WFB Data File znajdziecie na Border Princes:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=2&t=21481&p=1074676#p1074676W tym temacie Debelial umieszcza regularnie najnowsze wersje, wiêc warto tam od czasu do czasu zagl±dn±æ.
Je¿eli nie wiecie jak uzyskaæ AB2 i magiczny pliczek uruchamiaj±cy, piszczie do mnie na ni¿ej wymieniony adres.
Rozpiski w formacie RST przesy³aæ do 15 V (¶roda - najlepiej rano, bo zwykle muszê przesy³aæ wam zwroty do poprawki) na adres chwalcie.chomika@gmail.com !!!
(Wiem, ¿e ostatnio nie uwzglêdni³em nazw w³asnych waszych unitów, wiêc tym razem nie pope³niê tego b³êdu. Dla nie wiedz±cych - jest opcja nazywania unitów w AB
)
1. Ka¿dy z bior±cych udzia³ w turnieju mo¿e oddaæ dwa g³osy na rozpiski innych graczy. - co kieruje wyborem, to wy³±cznie sprawa g³osuj±cego. Mimo to, wyja¶nienie bêdzie mile widziane.
2. Gracz, który uzyska³ najwiêcej g³osów otrzymuje 4 Du¿e pkt do turnieju.
3. Gracz w drugiej kolej¶no¶ci co do najwiêkszej ilo¶ci g³osów otrzymuje 2 Du¿e pkt do turnieju.
4. W przypadku remisu na pierwszym miejscu, obaj gracze otrzymuj± po 3 pkt.
5. Je¿eli remis ma miejsce na drugim miejscu, organizator turnieju decyduje kto otrzyma 2 pkt.
Proszê aby rozpiski przyniesione na turniej by³y schludne i czytelne dla przeciwnika. Najlepiej wydrukowane z ABuildera! (Je¶li kto¶ nie ma drukarki, niech da mi znaæ, a ja druknê co trzeba)
WEJ¦CIÓWKI I PODZIA£ PULI NA ZWYCIÊZCÓW
Wej¶ciówka - 10 z³
I Miejsce - 50 z³
II Miejsce - 35 z³
III Miejsce - 15 z³
Wprawna Renia - 20 z³
Nagrody wy³±cznie do wydania na sklepie!!!
LISTA CHÊTNYCH
1. Blesu
2. Silvestro
3. JW Morte
4. MC
5. _Micha³_
6. Natibak
7. Static
8. Eledrin
9. Sambor
Lista ZAMKNIÊTA!!!
Je¶li kto¶ siê zapowiedzia³, a nie przyjdzie na turniej, zostaje przeniesiony na listê rezerwow± na kolejnym (i ma pierwszeñstwo do BYE, jesli nie bêdzie spó¼nialskich).
PRZEBIEG TURNIEJU
9:30 - 12:00 BITWA I
12:00 - 14:30 BITWA II
14:30 - 15:00 Przerwa
15:00 - 17:30 BITWA III
Przed ka¿d± bitw± losowane s± pary i Ci, którzy otrzymaj± BYE (je¶li nie bêdzie 6tego sto³u). Do tej zasady stosuje siê nastêpuj±ce wyj±tki:
1. Challenge dozwolony jest tylko w pierwszej bitwie
2. Z ka¿dym przeciwnikiem mo¿emy zagraæ tylko raz
3. BYE:
- BYE mo¿na otrzymaæ tylko raz
- W ostatniej bitwie BYE otrzymuj± gracze o najmniejszej ilo¶ci DP, którzy jeszcze nie mieli BYE
4. Spó¼nialscy:
- Spó¼nialscy, je¶li tacy bêd± istnieli otrzymuj± automatycznie BYE (W kolejno¶ci od tych co przyszli najpó¼niej
)
- Je¿eli w wyniku spó¼nienia innego gracza, gracz obecny na turnieju musi czekaæ, poszkodowany otrzymuje 400 MP do wyniku bitwy, je¶li nie uda³o siê rozegraæ 6 tur. (Dotyczy to wszystkich 3 bitw!!!)
Honorowi dawcy bitw (czyli przyjmuj±cy BYE):
BITWA I
BITWA II - Silvestro
BITWA III
Mnie wpisz
Ja te¿ jestem:) A przy okazji to nie mia³o byæ 2100pkt?
Gdy ostatnio zrobi³em na 2000pkt, to wszyscy rozegrali 6 tur, z czego nieliczni na styk z czasem. ró¿nica zaledwie 100 pkt robi wiele.
na tej paróce 2k nie rozegra³em ani razu 6-ciu tur
wiec nie ma to dla mnie znaczenia czy 2k czy 2.1k
chocia¿ wiecej znaczy lepiej ale to jak chceta
pzdr
Poproszê o zapisanie, mam nadziejê ¿e tym razem nic mi nie wypadnie
Oczywi¶cie chêtny!
Zapisz mnie Blesu wstêpnie, postaram sobie za³atwiæ woln± sobotê. Jak nie to trudno siê mówi.. A format 2000 pts bez lordów i z 50% hero brzmi dobrze
Ja i Radek sie zglaszamy ;]
pzdr
W takim razie i mnie dopiszcie do rozlewu krwi!
Poproszê jedno miejsce dla mnie. Mo¿e siê poka¿ê
Blesu dziêkujê za pamieæ o mnie
co do zasad turnieju - nie wiem czy pamiêtasz propozycje Radzia rzucon± na turnieju w marcu, a mianowicie czarodzieje dodaj± max +2 do warto¶ci rzucenia czaru. My¶lê, ¿e to by³o by ca³kiem ciekawe i otwiera³o wiele ciekawych mo¿liwo¶ci.
W ten dzieñ pracujê. Mnie nie bêdzie. Pozdro!
Blesu dziêkujê za pamieæ o mnie co do zasad turnieju - nie wiem czy pamiêtasz propozycje Radzia rzucon± na turnieju w marcu, a mianowicie czarodzieje dodaj± max +2 do warto¶ci rzucenia czaru. My¶lê, ¿e to by³o by ca³kiem ciekawe i otwiera³o wiele ciekawych mo¿liwo¶ci. Wydaje mi sie ze nie ma co tak ingerowaæ w zasady, tym bardziej ze jest trochê armii które ¶wietnie radz± sobie z antymagia, a samo -2 do casta dla lorda 4 lvl wiele nie zmienia tylko wprowadza zamieszanie... Radziu i marcin ostatni turniej bez magii zajêli 3 miejsce i w±tpiê czy obecno¶æ lordów magow by to zmieni³a
Bardziej boli ze na format 2k praktycznie nie da sie zmie¶ciæ sensownie z³o¿onego lorda na smoku...
Blesu dopisz mnie bo nie widaæ mnie na li¶cie a sie zglaszalem
Mnie w tym terminie nie ma
. Moze wpadne na 1 runde jako widz.
Noto jak Natibak siê zg³osi to mamy 12. Jeszcze wczoraj wieczorem napisa³em do Kube w sprawie poszerzenia sto³ów, zobaczymy jak wyjdzie.
Czy opcja 50% pkt max na hero to 1000 pkt, czy te¿ 250?
Dobrze wiesz, ¿e bêdê, ale i tak zawsze musisz robiæ teatry, eh...
Dopisz, dopisz i nie pitol.
Ee... a specjali bêdzie mo¿na wystawiæ? Ja jestem za, jako¶ tak weselej gdy s± imienni a nie bezimienni jak w Gothicu
Czy opcja 50% pkt max na hero to 1000 pkt, czy te¿ 250? Ee... a specjali bêdzie mo¿na wystawiæ? Ja jestem za, jako¶ tak weselej gdy s± imienni a nie bezimienni jak w Gothicu Special heroes tylko i wy³±cznie, czê¶æ Lordów zbytnio zakrzywia rozgrywkê.
Widzê, ¿e g³osowanie wyra¼nie promuje format standardowy. Jako wielki przeciwnik b³êdów demokracji, na pewno kiedy¶ zrobiê turniej bez lordów. Na dzieñ dzisiejszy przychylê siê do waszej pro¶by (Skoro ju¿ zrobi³em ankietê
)
Z tego co siê domy¶lam, to tylko ja i Radziu chcemy oryginalniejszy format
Jeszcze dzsiaj umieszczê zasady turnieju.
Wiesz, napisa³e¶ to tak, ¿e mo¿na by³o odczytaæ dwojako
Sambor - przyznajê racjê
Zasady turnieju - zaktualizowane, ma³o/sporo nowo¶ci, trochê bardziej ustrukturyzowane.
Dodatkowy stó³ - zosta³ ju¿ zamówiony jaki¶ czas temu, aktualny termin kiedy siê pojawi, nie jest znany
To jeszcze jedna rzecz - jak siê ma Lore Attribute Tzeentcha (w wydaniu Warriorsowym) do zasady 2PD/DD? Normalnie siê licz± do tego limitu, czyli jak siê wyczanneluje dwie kostki, to ju¿ nie ma co liczyæ na dodatkowe z magika tzeentcha, czy mo¿e omijaj± ten limit?
I kolejne pytanie, magicznocentryczne - czy warpstone tokeny, które grey seer ma z bazy (d3, daj± dodatkowego cast dice, na "1" magik dostaje wounda) s± rozpatrywane podobnie do magic mushrooms goblinów? Efekt jest ten sam, przy czym szczury maj± ograniczon± ilo¶æ takich zabawek.
To jeszcze jedna rzecz - jak siê ma Lore Attribute Tzeentcha (w wydaniu Warriorsowym) do zasady 2PD/DD? Normalnie siê licz± do tego limitu, czyli jak siê wyczanneluje dwie kostki, to ju¿ nie ma co liczyæ na dodatkowe z magika tzeentcha, czy mo¿e omijaj± ten limit? I kolejne pytanie, magicznocentryczne - czy warpstone tokeny, które grey seer ma z bazy (d3, daj± dodatkowego cast dice, na "1" magik dostaje wounda) s± rozpatrywane podobnie do magic mushrooms goblinów? Efekt jest ten sam, przy czym szczury maj± ograniczon± ilo¶æ takich zabawek. Zupe³nie jak u goblinów
A tak w ogóle to kto¶ gra³ na zasadach z pierwszego pytnia Sambora? Bo czytaj±c je, wynika, ¿e udzieli³em b³êdnej odpowiedzi
Trzeba zmieniæ zasady dla HE, bo ograniczenia s± ju¿ niewa¿ne:
High Elves:
- Vortex Shard: limit DD -1
- Book of Hoeth: limit PD -2 / DD -2
- Banner of the World Dragon: limit DD -1
Szczególnie dla nowego BoH, którego skrojono na maxa w³a¶nie po to aby móg³ graæ bez ograniczeñ nawet na Euro.
Morte jak tam nowe HE ? Cos podpowiesz ?
pzdr
Jeszcze podrêcznika w reku nie mia³em
Lecê teraz do Frankfurtu ale jak wrócê w czwartek to biegnê do Ogryna go kupiæ. Po weekendzie dam znaæ jak to wygl±da.
Co zrobimy jak book of hoeth i banner of the world dragon beda dzialac tak jak dzialaja ? Zostawimy ograniczenia ?
Ogrom mozna wywalic:
- Greedy fist on mage with Lore of Death count as 2 dd
Greedy fisty po FAQ dzialaja tylko w hth.
pzdr
Na pewno s± inne bo boh kosztuje 55pkt i nie daje IF.
A banner odporno¶ci na magiê ca³kiem znikn±³. Jest inny który daje odporno¶æ na magiê na 2+ (to co dawa³ loremaster na magu, a tego przedmiotu te¿ ju¿ nie ma).
Game brakerów raczej nie ma. Na bordzerze pisz±, ¿e byæ mo¿e wprowadz± aby nie mo¿na by³o mieæ boh, tego nowego sztandaru i scrolla na raz w armii, wiêc pewnie ka¿dy bêdzie mia³ -1DD. Ale to tylko pojedyncze g³osy;) Dodatkowo, nie wiadomo jak bêd± wojowaæ lodowe phoenixy co obni¿aj± przeciwnikowi w combacie WS i S o jeden. Dwa robi³yby ju¿ ch³opów nawet z korniarzy. Ale u nas i tak mamy ograniczenie na jeden taki sam rare wiêc problem odpada:)
Wiem, ¿e MC bêdzie znowu p³aka³, ale generalnie Elfy s± s³absze bo straci³y specjalnego ASFa na rzecz normalnego (dlatego WL i SM ju¿ nie morduj± z przerzutami) i 3 przegiête przedmioty. Doszed³ Loremaster jako lord który zna wszystkie sygnaturki, ale nie wiem czy daje jaki¶ bonus do casta i co on mo¿e ubraæ
Jak bêdê mia³ booka to dam znac.
Trzeba zmieniæ zasady dla HE, bo ograniczenia s± ju¿ niewa¿ne:
High Elves:
- Vortex Shard: limit DD -1
- Book of Hoeth: limit PD -2 / DD -2
- Banner of the World Dragon: limit DD -1
Szczególnie dla nowego BoH, którego skrojono na maxa w³a¶nie po to aby móg³ graæ bez ograniczeñ nawet na Euro. Jeszcze na ten turniej pozwolê graæ star± i now± armi± - mo¿e Elderin bêdzie chcia³ zagraæ, je¶li nie to tylko nowa bedzie
Morte, elfy nie sa slabsze tylko dostaly mocnego busta.
Nadal maja ASF przy zmniejszonym koszcie punktowym (white lion za 13 pts ? dzizas... lucznicy, spearelfy, lotherni, swordmasterzy, dragonprinsi wszystko w dol o 1-3 pts)
Bolec o 30 pts w dol.
Ten caly loremaster znajacy sygnaturki to jeden z najwiekszych przegiec tego booka, model tak wszechstronny ze glowa mala.
Kolejny przegieciem jest bicie z dodatkowego szeregu (juz nie trzeba sie ustawiac w hordzie by bic z 3ech szeregow, a w hordzie bijemy z 4ech szeregow)
Czary z high magic nie sa zle (chociaz jest lepsze przesuniecie niz maja orki bo 10 i 20 cali a nie 3 lub 5 k6) ale drain magic to kolejne przegiecie no i lore atribut jest tez bardzo mocny, zwlaszcza z phenix guardami.
Kolejnym przegieciem sa silverzy w core z savem 2+ i ruchem 9 (tak elficki barding nie zabiera -1 do ruchu)
Dragon armour daje 2+ warda na ogien, wiec i dragonprinsi zaczynaja nabierac znaczenia.
Ogolem koszt w dol, zostawiajac ASF i dajac dodatkowe zasady, robiac roszady w slotach i dodajac zbyt przegiety model maga ta armia jest mocniejsza niz byla. Ciekawi mnie tylko jak dokladnie dziala book of hoeth i banner of world dragon (slyszalem ze banner jest overpowered).
Ogolem, rzadko kiedy marudze ale teraz az nie moglem sie powstrzymac
pzdr
Dragon armour daje 2+ warda na ogien, wiec i dragonprinsi zaczynaja nabierac znaczenia. Ogolem, rzadko kiedy marudze ale teraz az nie moglem sie powstrzymac Marcin, dawaj! Masz szansê! Mo¿esz teraz pozachwycaæ siê. Azz w marudzeniu Ciê wyrêczy³
Ja tam sie ciesze moze w koñcu po decku imperium/krwiopijców/cha³asu/panów w bia³ych sukienkach komus odechce sie ca³y czas ¿aliæ na moje Druchii jakie to niby sa straszne.
pzdr
Ale Azz ten asf to ju¿ jest tylko zwyk³y asf, wiec whitelioni i swordmasterzy nie maj± ju¿ przerzutów, nic dziwnego ¿e s± tañsi przez to.
Armia wydaje mi siê teraz bardzo fajna i ró¿norodna, ucieli stary schemat na whitelionach i dali wiele nowych mo¿³iwo¶ci.
Panowie, chcia³bym zmieniæ temat: Je¶li nie bêdzie szóstego sto³u i bêd± BYE to mogê wzi±æ na drug± bitwê?
Tutaj troche inne zestawienie trzeba zrobic, 13 pts za model z s6, ws5, sv 5+/3+, stubborn, asf i bicie z dodatkowego szeregu to ciutke za tanio, dla porownania black orc za 12 pts z imm to psych.
Pozatym co z tego ze nie maja przerzutow, przy ini5 bija praktycznie zawsze pierwsi, przy biciu z dodatkowego szeregu nie trzeba sie wystawiac w hordzie, teraz po 5-7 w szeregu bedzie wystarczajace.
Czy ja wiem czy schemat na WL uciety ?
Tak naprawde to armia az tak sie nie zmieni
nowy przegiety mag
bsb
maly mag
czyli tak jak bylo
cory zapelniamy swietna kawaleria SH (i rydwanami o ile sa w core)
czyli zastepstwo za lucznikow, jedyna chyba zmiana.
spece to kloc wl i drugi pg po to by biegali z wardem na 3+, dodatkowo z tym przegietym magiem maja zerowke z beasta wiec bija z s5 a to juz duzo.
Na PG gralo sie jeszcze na poczatku 8ed, bez ograniczen na magie przy lore of shadow sa niezli. WL wiadomo najlatwiejsza opcja.
jakies orzelki moze bolce.
Pewnie zostana orzelki, wiec bez zmian.
Armia odporna na umieranie, dodatkowo bardzo mocno bijaca, z najszybsza ciezka kawaleria w wfb i najlepszym magiem (a myslalem ze slan z dodatkowa koscia na pure 8ed jest przegiety ;])
pzdr
Patrz±c na najnowszy Aarmy Builderowy pliczek, to nie¼le siê to prezentuje...
Zwyk³e sisters of avelorn. WS 5, BS 5, ³uki 24" S4 z p³on±cymi magicznymi atakami + Armour piercing przeciw forced of destruction... 14pkt.
A piechoty special nie bêdê zbytnio komentowa³. Tylko jedno porównanie - ¶mieciowy flagellant kosztuje 12 pkt. Greatwsord, który nie ma szans w takim starciu - 11 pkt.
Widze ze nied³ugo mo¿e u nas zago¶ciæ opcja imp 2x demi 2x40 halabard 2x cannon tank + light lv4 mage
Jakby ktos powiedzial jak dziala book of hoeath i banner of world dragon to bylbym wdzieczny ;].
pzdr
Banner - daje oddzia³owi 2+ warda na magiczne ataki, czary, bronie. Dodatkowo w 12" smoki dostaj± Stubborn... zaledwie 50 pkt
[dla porównania - MR(3) kosztuje 45pkt, co jest po prostu nieporównywalne...)
Book - pozwalal a przerzucenie 1 ko¶ci DP/PD, która nie jest 6. mo¿na tak co fazê robiæ
, te¿ 50 pkt
Azz - zerknij do zasad i tam jest link do tematu z BP, w którym umieszczane s± najnowsze pliki do Army Buidlera. Otrzymasz wszystkie odpowiedzi
O_O
Przeciez te przedmioty to totalny overpower jest !
Ward 2+ na magiczne ataki/bronie itp ?... Imo tutaj to ban na item powinien byc (ograniczenie ze zabiera 2 pd i 2 dd to w porownaniu z tym co daje i na jaki oddzial to mozna dac to za malo [herosi w tym oddziale odporni na kazdego bohatera z magicznymi atakami...])
Book przerzut jednej kosci na faze czy jednej kosci przy kazdym czarze ?
(jak jednej kosci to luz jak przy kazdym czarze to tez przegiecie- 1pd i 2 dd ?)
pzdr
ale o co chodzi przecie¿ he by³y s³abe
teraz biedne elfy z t3 maja szanse do hth doj¶c
PG - ward 3+
WL - ward 2+ (od magii/dzia³ kra¶ków miscastów itd)
Lord kosia¿ z sygnaturkami ma boh i wszystkie 8 czarów rzuca na 3+ z prze¿utem
Ale i tak PoK jest przegiêty wiem
pzdr
O_O
Przeciez te przedmioty to totalny overpower jest !
Ward 2+ na magiczne ataki/bronie itp ?... Imo tutaj to ban na item powinien byc (ograniczenie ze zabiera 2 pd i 2 dd to w porownaniu z tym co daje i na jaki oddzial to mozna dac to za malo [herosi w tym oddziale odporni na kazdego bohatera z magicznymi atakami...])
Book przerzut jednej kosci na faze czy jednej kosci przy kazdym czarze ?
(jak jednej kosci to luz jak przy kazdym czarze to tez przegiecie- 1pd i 2 dd ?)
pzdr "Once per attemp" :O
Moja propozycja:
Banner -2 DD
BoH -1PD, - 1DD
Nie korzystasz z Army Buildera?
Nigdy nie korzystalem ;].
Ksiazke dalbym -1pd i -2dd, tak aby HE nie mogly zapewnic sobie scrolla (chociaz i tak nie jest on niezbedny przy niewrazliwych na magie oddzialach).
pzdr
Mimo wszystko, taki oddzia³ nie ochroni siê przed czarami nie zadaja±cymi ran. (Hex, czy Augment rzucony na przeciwnika).
Uwa¿am, ¿e - 2D wystarczy.
Nie do konca, bo maja drain magic na hexy i augmenty ;].
Ogolem demony (tam chyba wszystko ma magiczne ataki) ma czoko z tym oddzialem, jeszcze jakby to kosztowalo wiecej niz 50 pts tak aby bsb musial brac szmate, a tak to po prostu zal.pl ;]
pzdr
Dla mnie boh powinien byc conajmniej 2PD 1DD
z 2 powodów
boh bierzesz na lorda z 8 sygnaturkami = 8 przerzutów na ture kazdy czar na jednej ko¶ci rzucany = mega bust dla armii (mo¿na rzuciæ 8 czarów - kto tak potrafi ? )
(normalny mag po nieudanym czarze nie rzuca dalej- a tu psikus przerzuca i heja)
a -1DD bo zawsze moze sobie na dispekla przerzuciæ 1 ;/
A jak bedzie -1pd -1dd to ma³y bierze +1 PD i tak rzuci jaka¶ sygnaturke daj±c +1Wsv na oddzia³ ( a duzy zu¿ywa wszystkie wylosowane ko¶ci)
Ale ogólnie nie sadze zeby to mia³o jakie¶ znaczenia armia jest nakoksowana ze az razi
pzdr
Ja bym dal na oba przedmioty -2 pd i -2 dd. Sa zbyt mocno przesadzone.
pzdr
Przy okazji - musimy pamiêtaæ na turnieju, ¿e nie wolno generowaæ ko¶ci ponad limit. (Przyk³±d Sambora np.). Je¿eli kto¶ we¼mie magiê ¶mierci, to powinien otrzymaæ maks 2 ko¶ci za zabijanie, je¶li nageneruje je inn± drog± ni¿ channel.
Co do BYE i pytania Silvestro. Przyjmujê Twoj± propozycjê. Inni chêtni niech ¶mia³o siê zg³aszaj±.
BYE:
I BITWA:
1.
2.
II BITWA:
1. Silvestro
2.
III BITWA:
1.
2.
A ja niestety siê muszê wypisaæ bo w robocie wolnego nie dostanê..
Ale na after party (b±d¼ mo¿e na 3 bitwê jako widz) siê pojawiê na bank
Wielka szkoda
Ale, szczê¶cie w nieszczê¶ciu, mamy teraz 1 BYE na bitwê.
Je¶li kto¶ jest chêtny do 1 lub 3 bye, dajcie znaæ.
Blesu dawaj scenariusze bo w przyszlym tygodniu juz gramy ;].
pzdr
Ok, pierwszy scenariusz wrzucony. Ma³y "przedsmak" tego co was czeka w kolejnych
Rotfl....
Dawno siê tak nie u¶mia³em ch³opaki:) Zaraz siê oka¿e, ¿e HE to najlepsza armia w WFB, i tylko j± trzeba wystawiæ na stó³ a przeciwnik z pe³nymi gaciami wybiegnie z pola walki i bêdzie siê moczy³ po nocach przez najbli¿sze tygodnie
nie róbcie sobie jaj, tylko porównacie t± armiê jako ca³o¶æ z innymi i wtedy obcinajcie, ciachajcie itp
Kupi³em i przejrza³em now± ksi±¿eczkê. Nawet przeczesa³em fora:
http://www.ulthuan.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=45344http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=20&t=39354I wiêc tak:
- armia ma fajny potencja³ bo mo¿na j± z³o¿yæ ju¿ nie tylko na WL, ale te¿ jest opcja fastów i super magii, wiêc mega plus
- zapominacie, ¿e HE straci³y najwiêkszy boost z poprzedniego booka czyli swojego ASFa, na rzecz normalnego. Mówcie co chcecie ale ka¿dy widzi, ¿e to spora strata
Core:
- nie ma rydwanów w corze
- nie ma monstrous cavalry, a prawie wszystkie armie WFB ju¿ tak± maj± i ka¿dy na tym gra (ale tego te¿ nikt nie zauwa¿y³)
- ER s± w corze (DE maj± ich tam od zawsze)
- boosta do cora to SH - jednostka z M9 i save 2+ za 23pkt, 125pkt z muzykiem - my¶lê, ¿e teraz to bêdzie podstawka
Special:
- pomimo braku turbo asfa dalej gra bêdzie na WL i PG
- swordzi to co najwy¿ej taktyczne 5-7 - ale pewnie nikt tego nie wystawi
- rydwany w grupach po 3 - fajna opcja, pewnie sprawdzê
- reszta plew
Rare:
- wcze¶niej by³y tylko orze³ki, a teraz jest w czym wybieraæ:
- balisty po 70pkt, dalej drogo (choæ zbili 30pkt i dali opcjê 4 w armii) bo tylko 2W - krasnale maj± prawie to samo tylko, ¿e kosztuje 45pkt i 3W
- orze³ki lepsze ni¿ by³y bo mo¿na za 10pkt daæ im ASFa
- meidenki, jeszcze nie mam zdania ale na pewno du¿o lepsze ni¿ ³uki w corze
- pheonixy super, mia³y byæ smoki s± pheonixy:) Lodowy mega boost w walce i sam potrafi du¿o zdzia³aæ (ma praktycznie T7), ognisty ¶wietna przeszkadzajka i jak ma siê szczêscie w ko¶ciach to trudno to zdj±æ ze sto³u, dla klimatu warto wzi±æ opcjê ognistego, ale pewnie wszyscy bêd± brali lodowe
Magia:
- fajna, ale bez przegiêæ - na pewno lepsza ni¿ by³a, bo w poprzedniej edycji by³a praktycznie niegrywalna
- przedmioty:
- jest ich bardzo ma³o bo 13 (elfy zawsze mia³y tutaj wypas, a teraz taka kicha ;(
- wypas to BoWD -> by³a odporno¶æ na magiê, teraz jest ward 2+ ale dodatkowo na magiczne ataki, miscasty itp - najmocniejsza rzecz a ca³ej armii
- BoH - jak was czytam to jest lepszy ni¿ by³
Good joke. Jest to ¶wietny przedmiot i zgodny z fluffem (kto¶ jeszcze pamiêta, ¿e to HE operuj± siê magi± w tym ¶wiecie, a reszta to siê tylko bawi???). Na pewno s³abszy ni¿ by³ ale daje mnóstwo mo¿liwo¶ci
- Rbow jest lepszy bo tañszy, fajny przedmiot to obrony pierwszej rany i tarcza co daje parry sava na 4+
- reszta plew
Podsumowanie:
- Obciêcia EURO (tak aby nie by³o mo¿na mieæ pe³nego kombo ze scrollem):
- banner -1DD
- boh -1PD/-1DD
- Dla mnie:
- Jakby zosta³ stary ASF to nowy banner by³y game killerem i nale¿a³oby go ca³kowcie zbanowaæ
- ten i tak jest mega mocny, obciêcie PD jest bez sensu bo co on ma do casta???? Ale DD mam mieszane uczucia, bo 1DD to ma³o a 2DD to za du¿o, i tak i tak niesprawiedliwie (pamiêtajcie ze wszystkie wszystkie HE to tylko T3)
- BoH na pewno -1PD/-1DD, jest dalej bardzo dobrym przedmiotem ale kosztuje 55pkt i nie jest tak wypasiony jak poprzednio.
- reszta bez ograniczeñ, no chyba ¿e jeden lodowy phoenix w armii (teraz mo¿na mieæ hero z nim i jednego w rare)
Robi±c ograniczenia zapominacie o tym, ¿eby patrzyæ na armiê jako ca³o¶æ (brak monstrous cavalry, T3 itp). Nie lubiê tych naszych ingerencji w armiê bo tworzymy potwora.
Jak chcecie elfy bardziej dobiæ, to pamiêtajcie aby zakazaæ tworzenia maga Wochu na dysku z wardem 3+ i przerzutem jedynek, pedanta, i wielu innych combo.
Albo najlepiej wprowad¼my zakaz u¿ywania dla wszystkich armii w³asnych magicznych przedmiotów i zezwólmy na korzystanie tylko tych z g³ównego podrêcznika. Bêdzie uczciwie dla wszystkich.
Sam jestem zdania, ¿e nie ma co od razu banowac bo na papierze wyglada to strasznie. Bardzo czêsto gdy wychodzi³y nowe AB wszyscy mowili ale przegiete, szybko banowac etc a rzeczywistosc pokazala ze na wszystko jest metoda, i wychodzilo ze wcale takie pezegiete nie jest jak sie wydawalo. Zgoda zeby drobne ograniczenia zrobic, ale proponowalbym najpierw sprawdzic jak te nowe HE wypadna na stole, po 3 bitwach. I wtedy bedzie mozna sprawiedliwie ocenic, co rzeczywiscie jak sie sprawuje i co faktycznie psuje system. Bo inaczej wyjdzie sytuacja, ze zaczniemy banowac cos co nawet nie wiadomo jak bardzo jest przegiete, a moze sie okazac ze wcale nie jest tak mocne jak sie wydaje.
Jak HE wygraja turniej, wtedy bêdziemy myslec
Na ta chwile zgadzam sie z ograniczeniami zaproponowanymi przez Morte.
I ja siê zgodzê. Dajmy chocia¿ 1 turniej bez marudzenia.
Wprowadzê ograniczenia zaczerpniête z Euro.
Mortu¶, he byly mocne (euro scielo wszystkie armie wiec dostaly +100).
Teraz do tego co miales kiedys dostales zmniejszony koszt, dodatkowe zasady specjalne, zajefajne cory (najszybsza i najlepsza ciezka kawaleria w wfb [porownany calokrztalt]), turbo itemy, mega imba przegietego maga.
Suma sumarum armia jest o wiele mocniejsza niz byla. Smieszy mnie to co pisza ludzie na BP od dawna juz tam nie zagladam (ogolem euro na poczatku robione dla graczy teraz robione pod graczy)
ASF i bicie dwurakiem normalnie to bylo nieporozumienie i pozostalosci 7ed. (ogolem dla mnie zasada asf+wyzsza/rowna inicjatywa i dawanie przez to rerola to jedna z glupszych zasad w wfb)
ASF i dwurak przy ini5 jest nadal bardzo mocne (przy ws5 i tak praktycznie wszystko trafiasz na 3+, majac bicie z dodatkowego szeregu to rekomensuje rerole to hit z poprzedniego booka, a przy ini5 zawsze uderzysz pierwszy) model za 13 pts z zasadami jak mial (znow podam black orca jako przyklad [grasz wiec wiesz o czym mowie
] lub tez greatsworda czy flagelanta.
Jak zauwazyles:
- core- dostales ciezka kawe, ruch 9, sv 2+, asf z mozliwym rerolem
- pg nadal maja turbo asf (brzytwa lub +1s i t robi z nich rzeznikow)
- wl nadal sa zbyt mocni (odporni na ostrzal, swietni w hth, z itemkami odporni na magie suma sumarum odporni na wszystko)
- dokladnych zasad feniksow jeszcze nie znam wiec narazie pomine milczeniem :]
- magia drain magic jest bardzo mocny (a ze to sygnatura to wiecej nie trzeba)
- magiczne itemki (z zalozenia kazdy book mial miec 8 itemkow, a tutaj psikus, HE 13 ;]) no i jednego nie kumam, teraz BoH jest lepszy masz rerol do kazdego czaru, przy kolesiu z 8ma sygnaturkami turlasz z 1 kosci z rerolem. Sztandar pomine milczeniem, rownie dobrze mogli dac elfom zasade ze wygrywaja bitwe na 2+ przed rozstawieniem figurek.
Obcinanie Baneru ma sie tak samo jak obcinanie baneru ogrowego i greedy fistow lub hellhearta.
- banner -1DD
- boh -1PD/-1DD
W tej konfiguracji miesci sie wszystko co trzeba, jeszcze mozna byloby to przelknac jakby te itemki kosztowaly w granicach 100 pts, ale po 50 pts za sztuka to zdecydowanie za malo. IMO albo baner albo boh w armii.
Morte co z tego ze HE maja t3 skroro cory maja sv 2+, spece 3+ na ostrzal lub 4+ ward ? ;] Do tego nizszy koszt punktowy.
Jak dla mnie chaosnik z wardem 3+ i rerolem 1 moze zabierac dd czy pd (to by bylo sensowne bo model jest bardzo wytrzymaly, choc Radziu prawie pokazal ze nie jest ;], a Miechu nawet nie prawie tylko pokazal to w jednej turze ;]) chociaz HE nie powinny narzekac przez czar co niszczy itemki ;].
Nie che by ktos pomyslal przez to marudzenie, ze Marcin mi sie na konto wlamal ;p. Suma sumarum warto by bylo jako, ze gramy i tak w zamknietym gronie co reszta z nas o tym sadzi. Mozemy sie zastanowic nad daniem ksiazka 1pd i 1dd, banner 2dd oraz third eye of tzeenth on model with 4+ wsv 1-2pd i/lub 1-2/dd (pedanta nie ma co przycinac, elficki sygnaturkowy mag z ksiazka wciaga cala armie de ;])
pzdr
Azz, ja zgadzam siê z Tob±. S±dzê, ¿e daæ -2DD dla zestawu Tzeentchowego jest ok.
Tak samo jak -2 DD dla BoH. (Why? Aby¶my nie mieli mixu z BoH z dispel scrollem lub Bannerem).
Mimo to na ten turniej chcê daæ szansê graczom HE pobwiæ siê troszkê
Tzeentchowego go¶cia nie bêdê tak¿e obcina³
@ Azz
Jesli chodzi o turlanie z jednej ko¶ci z rerollem, to zauwa¿ ¿e to jest mag 2 lvl. Wiêc je¶li nie rzuca czaru o CV 5+, to duza szansa ze straci koncentracje. Z tych 8 czarów tylko 3 maj± CV 5+. Dodajmy do tego, ¿e je¶li zwi±¿emy siê z nim walk±, 4 czary s± bezu¿yteczne bo to pociski. Dodajmy jeszcze, ¿e s± to sygnatury. Nie s± to czary w stylu s³oñca, pity czy innych gamebreakerów.
Je¶li chodzi o porównanie WL czy PG do greatswordów s± ultra koksami. Ale problem le¿y w tym, ¿e to GS s± po prostu za drodzy i nikt na nich nie gra. A jeszcze jedna rzecz. Na nasze ograniczenia max oddzia³u to 450 pkt. W tym momencie, trac±c reroll na koszt bicia z 3 szeregów to w przypadku przywolanych DE wielka korzysc. Bo z tym banerem i muzykiem wejdzie max 29 WL w hordzie. A akurat w przypadku DE jest troche jednostek maj±cych I6, wiêc zanim WL zaatakuj± strac± tylni szereg i defacto wyp³ac± mniej ataków bez rerolla. Dodajmy do tego fajne combo w postaci np -D3 inicjatywy i robi siê im ciê¿ko, bo nie do¶æ ze uderzaj± bez rerolla to jeszcze wowczas ostatni.
Generalnie zaczyna siê teoryhammer, wiêc najlepiej bêdzie zobaczyæ na pocz±tku co potrafi± nowe HE, a po wyci±gniêciu wniosków zobaczyæ co te¿ z tego wyjdzie i wtedy zbanowaæ ich na maxa
A jeszcze odnosnie SH, to prawdopodobnie na sto³ach bêd± albo 2x5 albo w jednym du¿ym oddziale. W imperium w core te¿ mo¿esz wystawiæ mocn± kawalerie, save 1+, S4, i daj±c tam kap³ana masz hate, czyli pewny reroll.. IMO imperialna wydaje siê mocniejsza
I dodajmy, ¿e ten banner to nie jest zawsze ward 2+ przed magi±. Zobaczcie ze jest troche czarów, które zabijaj± bez mo¿lwiwo¶ci jakiejkolwiek ochrony.
Pewnie i tak dostane w dupe od HE, ale chcê zobaczyæ jaki faktycznie to ma potencja³
Mia³em w³a¶nie zrobion± rozpê bez BoH. Mo¿e j± trochê pozmieniam aby zobaczyæ jaki bêdzie przypa³ maj±c j± i banner na raz.
Loremaster w dobie 4lvl magów nie jest wyczesany. Mo¿na zrobiæ znacznie wiêksze combo na 4lvl he magu. Bierzesz jego lore HE ró¿d¿kê za 15pkt i masz +6do casta. Daje mu ksi±¿kê i wtedy masz lorda mordercê bo czary wchodz± z wysokimi wynikami.
@Azz
Mo¿e MC Ci siê na konto nie w³ama³, ale na pewno dyktuje Ci co masz pisaæ na GG
Jak ka¿dy wie, bardzo nie lubiê ¿adnych ograniczeñ
Nawet te na Euro s± do d. Tym bardziej jak nawet jeszcze nikt nie ujrza³ tej armii na polu walki i ju¿ ma wyrobion± opiniê
Pewnie jak my zagramy i jaki¶ turniej Euro siê odbêdzie to armia zostanie dostosowana do obecnych realiów. Po co traciæ na to wiêcej czasu?
[quote="Static] Ale problem le¿y w tym, ¿e to GS s± po prostu za drodzy i nikt na nich nie gra.[/quote]
Widaæ, ¿e od niedawna w naszym gronie
Ja GS wystawiam w 80% turniejów.
[quote="Static] Ale problem le¿y w tym, ¿e to GS s± po prostu za drodzy i nikt na nich nie gra.
Widaæ, ¿e od niedawna w naszym gronie Ja GS wystawiam w 80% turniejów. Ja te¿ na nich czêsto gram, na falgellantach te¿
Ale odnosi³em siê do ogólnego trendu. Licze blesu wobec tego ¿e zawitaj± na najbli¿szym turnieju, bo jak do tej pory by³em na 3 turniejach, i na ¿adnym ich nie by³o
1. £owcy jaj - Na koniec gry ka¿dy gracz który kontroluje las, górkê i/lub domek otrzymuje za ka¿de 200 MP. Kontrola = kto ma ³±cznie wiêcej woundów na danym terenie.
2. Wygrywaj±cy odejmuje od 20:0 ile break pointów straci³ . Ja nie rozumie po co p1 przy graniu wg p2 (B&G)
Static
A co ma trend do jednostek ? Po prostu sie bierze to co jest lepsze, sa rzeczy niedoszacowane punktowo i wyszacowane na odpi...ol.
Widzisz z tym magiem troche strzeliles sobie w kolano piszac, ze 4 sygnatury sa bezuzyteczne, poniewaz nadal zostaja mu 4 sygnatury do rzucenia prawda ? ;] Z czego havens, beast i szadow bustuje w walce (przy szadow robi zamiane z jakims piechotnym bohaterem i juz moze korzystac z reszty sygnatur jak sie uwolni z hth). Problemem w tym modelu jest jego odpowiedz na wszystko (na pancerne- metal, na skirmisze- fire/light, na herosow- death, do bustowania jednostek- beast, havens, szadow) dodajmy do tego, ze to wszystko to swietne czary (nie musisz brac 8 magow, masz jednego)
Do porownania elitarnej piechoty mozna dodac black orki, niech beda dark elficcy executerowie, hamerersi, itd.
Przez skill ze teraz elfy bija z dodatkowego szeregu wystawienie w hordzie nie jest potrzebne.
Jak mamy porownywac combo -d3 na wl dodajmy ze kolezka wszechwiedzacy rzuci na owe dark elfy sam -d3, -1 do hita, zbustuje beastem itp. itd.
Bo ja wiem czy zaczyna sie teory, golym okiem widac co i jak.
Iperialna kawa rusza sie 7 cali. SH leca 9, pozatym co innego wystawic w core ? Wlocznikow ? Lucznikow ? Po co ? W tym momencie jest idealna, straszliwie mobilna, do tego opancerzona jednosta z core, ktora jest swietnym supportem dla odpornej na wszystko elitarnej piechoty ze spec. Sluzy jako odginaczka, sciagacz smietnika/maszyn, do zaslaniania.
Podaj mi prosze czary, ktore zabijaja klocek wl z banerem lepiej niz na 5+.
Tak czy siak, ja jedynie jestem za ograniczeniem -2dd banner i -2dd ksiazka.
pzdr
Odnosnie trendu mia³em tylko na mysli, ¿e porównywanie czegokolwiek do mocno przeszacowanych jednostek (GS czy flagusie) nie ma sensu, bo wówczas taka jednostka równuj±c sama staje sie niegrywalna, co najwyzej dla klimaciarzy (naprzód moj marcusie, upoluj potwora! Eee... Czemu ¿adnego nie spotka³em?)
Zgoda Azz ze gosc jest mocny, ale wydaje mi sie ze nie az tak mocny jak powszechnie sie uwaza. Te sygnaturki s± niez³e, ale uwazam ze nie na wszystko, jak powiedzia³e¶. Np na hordy z T4 czy co¶ jak ogry brakuje, chyba ze fireball na 18+, ale to nie to samo co s³onko czy ku¼nia. Zeby bylo jasne: uwazam ze gosc jest mocna opcj± za niewysok± cene bo go³y 230 pkt, ale trzeba najpierw sprawdzic go w praktyce.
Z tym -D3 mia³em na my¶li ze w dobie bicia po I jest to mega na korzysc innych ras, ot uwaga nic wiecej, bo wczesniej biliby tylko bez przerzutu, a teraz biliby ostatni i bez przerzutu
Da³êm przyk³ad kawe imp bo wydaje mi sie mocniejsza, i mozna ja fajnie dobbostowac za pomoca innych fajnych rzeczy w imperium, np steel banner i juz ma move 8 i rerolle 1 czy wspomniany hate. W przypadku corowej jazdy HE nie widze takich mozliwosci, a do tego ten ASF to potem przy S3 to jednak... Troche ma³o.
Poza tym ³uki to wcale nie najgorszy wybor, ale korzystaj±c z magii HE, np z czarem +D3 do BS to siepi± ¿e mi³o, maszyne w ture na dalekim i pewnie jeszcze przez las zdejm±
ER chyba tez jest fajna opcja w core jesli gra sie na solidnym oddziale SH.
Nie znam wszystkich czarow wszystkich armii, no i to prawda na mniej niz 5+ raczej ciezko. Chyba ¿e na wa³owanych ko¶ciach zdejmiesz im 3 inicjatywy i wpuscisz pite, ale nie liczylbym na to
Niech reszta zabierze g³os, ja na pierwszy turniej da³bym im na ksiazke -1 PD i DD i na banner -1 DD
Ja po prostu uwa¿am ¿eby na pocz±tku ostro¿nie podej¶æ z ograniczeniami, a potem sie zobaczy
Ja jebiê! Widzieli¶cie? Peda³y maj± lataj±cy rydwan! Morte we¼ to wystaw, chcê to zabiæ
Jeszcze kto¶ nazwie Elfy Wysokiego Rodu peda³amii...
Do cholery, we¼cie zagracjcie, oceñcie czy jest przegiête. Dajcie szanse, mo¿e tak sie wydaje? Mo¿e macie racje ale kurcze, naprawde bez przesady, wszystko jest w imiê zasad a ta rozgrywka ma daæ zabawê. U¿ywam swego g³osu aby mówiæ za innych, obiecujê ¿e ¿aden SZANUJ¡CY sie elf nie bêdzie wystawiaæ powergamerskich ustawieñ nowych elfów. Tak± mam nadziejê
zobaczmy, jaka jest nowa ed.
Ja jebiê! Widzieli¶cie? Peda³y maj± lataj±cy rydwan! Morte we¼ to wystaw, chcê to zabiæ hehe:)
Niestety jeszcze nie mam:) Ale postaram siê gdzie¶ zdobyæ phoenixa i loremastera. By³em w feniksie a tam niespodzianka i wszystkie odlecia³y
Ma kto¶ po¿yczyc jedn± albo dwie bazy jakiego¶ swarma na turniej? Zmieni³em sobie trochê rozpiskê i brakuje mi tego jednego elementu.
Co do ograniczeñ to wydaje mi siê BoH 2PD i 2DD (przerzut przy ka¿dym czarze i dispelu to do¶c mocna rzecz) i 1 DD BoWD.
Byc mo¿e nikt ju¿ nie czyta narzekañ Marcina ale ja te¿ nie zrozumia³em jak siê ma pkt.1 do pkt.2 w scenariuszu 2.
Niestety mam smutna wiadomosc, Radka niestety nie bedzie, oraz moj przyjazd na obecna chwile stoi pod znakiem zapytania, do jutra bede wiedzial wiecej.
pzdr
Niestety mam smutna wiadomosc, Radka niestety nie bedzie, oraz moj przyjazd na obecna chwile stoi pod znakiem zapytania, do jutra bede wiedzial wiecej.
pzdr Chicken !!! Kooo koo koo koo
no có¿ niektórzy wol± unikac walki ni¿ odej¶æ w nies³awie - a ju¿ z±bki na ciebie ostrzy³em
Kurde lipa :/ mozna kogos skolowac mam dwoch znajomych ktorych moge zapytac, bo z 12 osob zrobi sie 9, moze jak jednego wezme to bedzie juz 10 i bez bye, chyba ze macie kogos, chyba ze lista definitywnie zamknieta...?
Nie jest zamkniêta - ale BYE nie bêdziemy tworzyæ na nowo - wiêc 1 osobê przygarniemy chêtnie (Pod warunkiem, ¿e Azz nie bêdzie móg³ graæ)
Co do scenariuszy - jeszcze dzisiaj rozja¶niê o co chodzi w drugim (inaczej to napiszê) i dodam trzeci.
Blesu, pamiêtaj o mnie je¶li bêdziecie tworzyæ now± listê BYE
Póki Azz nie powie, ¿e go nie bêdzie, to na razie nie ma BYE
JAk bêdzie taka sytuacja, to masz BYE na 2 bitwê.
Hmm czyta³e¶ mo¿e maila ode mnie?
Tak i przed chwil± odpisa³em
Dobra panowie, nie wiem o co chodzi, ale mo¿e dlatego ¿e pisa³em scenariusz, jest dla mnie jasny - ju¿ t³umaczê:
Normalnie toczycie Blood & Glory, na koñcu je¶li:
1. Kto¶ wygra - odejmuje sobie nabite punkty + dostaje odpowiednio 200pkt za kontrolowany teran (200pkt = 1 DP), przeciwnik te¿ dsotaje swoje.
2. Remis = liczy siê ró¿nicê zdobytych punktów Blood & Glory + nabite punkty za tereny.
Doda³em 3 scenariusz - po prostu Battle Line (uzasadnienie w zasadach)
Dobra panowie, nie wiem o co chodzi, ale mo¿e dlatego ¿e pisa³em scenariusz, jest dla mnie jasny - ju¿ t³umaczê:
Normalnie toczycie Blood & Glory, na koñcu je¶li:
1. Kto¶ wygra - odejmuje sobie nabite punkty + dostaje odpowiednio 200pkt za kontrolowany teran (200pkt = 1 DP), przeciwnik te¿ dsotaje swoje.
2. Remis = liczy siê ró¿nicê zdobytych punktów Blood & Glory + nabite punkty za tereny.
Doda³em 3 scenariusz - po prostu Battle Line (uzasadnienie w zasadach) Ok a co w sytuacj nabijam 20:0 (zabijam genera³a + sztandary ) a przeciwnik ma oddzia³ w terenie to odejmuje 1 czy nie
<IMHO nie powinno bo nie odejmuje sie za sztandary które zosta³y przeciwnikowi - np straci³ 3 zosta³y mu 2 wiec nie jest 18:2 tylko dalej 20:0>
No i problem jest taki ze bitwa automatem sie koñczy i nawet jak mia³bym czym to nie mam jak zaj±c lasu
Podoba mi siê opis trzeciego scenariusza. Jest taki... realistyczny
So true.
Dobra panowie, nie wiem o co chodzi, ale mo¿e dlatego ¿e pisa³em scenariusz, jest dla mnie jasny - ju¿ t³umaczê:
Normalnie toczycie Blood & Glory, na koñcu je¶li:
1. Kto¶ wygra - odejmuje sobie nabite punkty + dostaje odpowiednio 200pkt za kontrolowany teran (200pkt = 1 DP), przeciwnik te¿ dsotaje swoje.
2. Remis = liczy siê ró¿nicê zdobytych punktów Blood & Glory + nabite punkty za tereny.
Doda³em 3 scenariusz - po prostu Battle Line (uzasadnienie w zasadach) Ok a co w sytuacj nabijam 20:0 (zabijam genera³a + sztandary ) a przeciwnik ma oddzia³ w terenie to odejmuje 1 czy nie
<IMHO nie powinno bo nie odejmuje sie za sztandary które zosta³y przeciwnikowi - np straci³ 3 zosta³y mu 2 wiec nie jest 18:2 tylko dalej 20:0>
No i problem jest taki ze bitwa automatem sie koñczy i nawet jak mia³bym czym to nie mam jak zaj±c lasu
Wiêc kombinuj - albo zajmij te¿ jaki¶ teren, albo zanim zadasz ostateczny cios wykoñcz co w lesie siedzi
Wiêc kombinuj - albo zajmij te¿ jaki¶ teren, albo zanim zadasz ostateczny cios wykoñcz co w lesie siedzi Ehh czyli po prostu chcia³by¶ swoj± tchórzliwa gwardia jak bede sk³ada³ ja na o³tarzu Khaina uszczykn±æ mi chocia¿ jeden ma³y punk bo wiesz ¿e dla Boga Mordu licza sie tylko najliczniejsze ofiary a nie jakie¶ tchó¿liwe posrane ch³opstwo w krzakach.
No trudno nich ci bedzia.
Blood for the Murder God
Blood for KHAINE
Blesu przes³a³em swoj± rozpê ale moja poczta jest troche zda³niona i nie wiem czy dosta³e¶ j± - daj cynk
Rozpiska "Atak Klonów" wys³ana Panie Chomik.
Moje "Hordy klanu El'eek'trikk" te¿ ju¿ posz³y na majla.
Armia poszukiwaczy jaj Malekitha wys³ana!
Armia Khaina rószy³a juz na podbój innowierców.
Blood for Khaine !!!
Niestety mnie jednak nie bedzie (sorka, ze dzis to pisze zamiast wczoraj ale byla jeszcze nadzieja).
pozdrawiam i zycze milej zabawy
Armia Khaina rószy³a juz na podbój innowierców.
Blood for Khaine !!! rÓszy³a
Ale gro¼ne
Eledrin, uda Ci sie za³atwiæ jeszcze kogo¶ na sobotê? Unikn êliby¶my bye'a
Znajomo¶æ pisowni nie jest wymagana przy obs³udze miecza, co z mi³± chêci± zaprezentuje w sobote
KHAIN for EVER
@MC
Tak samo jak higiena osobista, kultura i schludny wygl±d. Ale czego siê spodziewaæ po wyznawcach Khainea;)
@Azz
Jak to powiedzia³ MC: koko, koko, koko
@Blaesus
Dosz³a moja rozpa wczoraj? Mia³em jakie¶ problemy z netem i mi du¿o wiadomo¶ci powraca³o...
Rozpy, które dosta³em (ale nie sprawdzi³em):
1. Silvestro
2. MC
3. Morte
4. Static
5. Eledrin
6. Natibak
7. _Michal_
8. Sambor
9ta jest moja, wiêc cacy
A wiadomo co¶ co z tym dodatkowym sto³em?
Bo jakby siê nie uda³o znale¼æ 10tej osoby to mo¿na by grac na 72x48 przy sze¶ciu sto³ach.
Micha³ dobrze gada. Mogê mieæ problemy z pomieszczeniem siê w szerokiej na 48" strefie rozstawienia
Niestety w tym miechu nie ma co siê spodziewaæ
Spróbujê, zaraz napiszê do kolegi mam nadziejê ¿e sie odezwie, jak tylko co¶ bêdê wiedzia³ to wiadomo zapodam tu informejszyn
Hej pyta³em - nie da rady kolega uczelnia go wy³±czy³a ;/
Wielkie dziêki za rozpy - wszystkie poprawne i wiêkszo¶æ w RST
Poni¿ej znadziecie rozpy wszystkich graczy, oddawajcie po 2 g³osy, moje 2 ju¿ tutaj bêd±. Przypominam, ¿e ka¿dy kieruje siê w³asnym kryterium - nie wa¿ne z jaiego powodu rozpa siê podoba. Mimo to prosimy o napisanie krótkiego wyja¶nienia.
Najfajniejsze rozpy (ilo¶æ g³osów otrzymanych)
1. Blesu (4)
2. Silvestro
3. JW Morte (2)
4. MC (4)
5. _Micha³_
6. Natibak
7. Static (3)
8. Eledrin
9. Sambor (5)
G³osowali:
1. Blesu - MC, Sambor
2. Silvestro - Blesu, Sambor
3. JW Morte - MC, Sambor
4. MC - Blesu, Static
5. _Micha³_ - Sambor, MC
6. Natibak - Blesu, Sambor
7. Static - Morte, MC
8. Eledrin - Static, Morte
9. Sambor - Blesu, Static
-------------------------------
Silvestro - Ogre Kingdoms
1 Slaughtermaster @ 373.0 Pts
General; Lore of Great Maw; Magic Level 4; Iron Fist
Armour of Destiny [50.0]
Crown of Command [35.0]
1 * Bruiser @ 193.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Heavy Armour; Iron Fist; Battle Standard
Talisman of Preservation [45.0]
Warrior Bane [5.0]
1 Butcher @ 150.0 Pts
Lore of Beasts; Magic Level 1
Hellheart [50.0]
9 Ironguts @ 437.0 Pts
Look-Out Gnoblar; Great Weapon; Heavy Armour; FCG
Standard of Discipline [15.0]
10 Gnoblars @ 65.0 Pts
Throwing Weapons; Musician; Groinbiter
3 Mournfang Cavalry @ 280.0 Pts
Heavy Armour; Iron Fist; Standard; Musician
Dragonhide Banner [50.0]
1 Sabretusk Pack @ 21.0 Pts
1 Ironblaster @ 170.0 Pts
5 Maneaters @ 310.0 Pts
Poisoned Attacks; Stubborn; Additional Hand Weapon (x5); Heavy Armour;FCG
Models in Army: 31
Total Army Cost: 1999.0
-------------------------------
JW Morte - High Elves "MC to wa³arz - HE bez power gamingu"
1 Archmage @ 265.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of High Magic
Talisman of Preservation [45.0]
1 Loremaster of Hoeth @ 235.0 Pts
Magic Level 2; Great Weapon; Heavy Armour
Charmed Shield [5.0]
1 Noble @ 128.0 Pts
Heavy Armour; Lion Cloak; Battle Standard
Luckstone [5.0]
Shield of the Merwyrm [15.0]
Potion of Speed [5.0]
5 Silver Helms @ 115.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Ithilmar Barding
5 Silver Helms @ 115.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Ithilmar Barding
5 Silver Helms @ 115.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Ithilmar Barding
5 Ellyrian Reavers @ 80.0 Pts
Spear; Light Armour
5 Ellyrian Reavers @ 80.0 Pts
Spear; Light Armour
1 Flamespyre Phoenix @ 225.0 Pts
17 Phoenix Guard @ 300.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; FCG
Standard of Discipline [15.0]
20 White Lions of Chrace @ 340.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Lion Cloak; FCG
Banner of the World Dragon [50.0]
Models in Army: 61
Total Army Cost: 1998.0
-------------------------------
MC - Dark Elves
1 Death Hag @ 200.0 Pts
General; Poison Attacks; Cauldron of Blood; Frenzy; 2ndWeapon
Cauldron of Blood @ [110.0] Pts
1 Supreme Sorceress @ 330.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Shadow
Talisman of Preservation [45.0]
Dispel Scroll [25.0]
1 Death Hag @ 150.0 Pts
Poison Attacks; Frenzy; 2ndWeapon; Battle Standard
Standard of Hag Graef [35.0]
5 Dark Riders @ 85.0 Pts
Spear; Light Armour
5 Dark Riders @ 85.0 Pts
Spear; Light Armour
5 Harpies @ 55.0 Pts
5 Harpies @ 55.0 Pts
28 Black Ark Corsairs @ 330.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Light Armour; Sea Dragon Cloak; FCG
Sea Serpent Standard [25.0]
28 Witch Elves @ 305.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; FCG
29 Har Ganeth Executioners @ 403.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; FCG
Banner of Murder [25.0]
Models in Army: 105
Total Army Cost: 1998.0
-------------------------------
_Micha³_ - Lizardmen
1 Slann Mage-Priest @ 460.0 Pts
General; 2 Discipline; Magic Level 4; Lore of Death; Battle Standard
# Focused Rumination [0.0]
# Higher State of Consciousness [0.0]
Bane Head [15.0]
Feedback Scroll [50.0]
Obsidian Amulet [30.0]
Standard of Discipline [15.0]
1 Saurus Scar-Veteran @ 160.0 Pts
Light Armour
Sword of Might [20.0]
Charmed Shield [5.0]
Dawnstone [25.0]
1 Cold One @ [0.0] Pts
1 Saurus Scar-Veteran @ 156.0 Pts
Great Weapon; Light Armour
Dragonhelm [10.0]
Amulet of Itzl [30.0]
1 Cold One @ [0.0] Pts
1 Saurus Scar-Veteran @ 161.0 Pts
Great Weapon
Armour of Destiny [50.0]
1 Cold One @ [0.0] Pts
36 Skinks @ 202.0 Pts
Javelin; Shield; FCG
10 Skinks @ 50.0 Pts
Javelin; Shield
10 Skinks @ 50.0 Pts
Javelin; Shield
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe
6 Chameleon Skinks @ 72.0 Pts
Blowpipe
6 Chameleon Skinks @ 72.0 Pts
Blowpipe
3 Terradon Riders @ 90.0 Pts
Javelin
3 Terradon Riders @ 90.0 Pts
Javelin
3 Salamander Hunting Packs @ 225.0 Pts
9 Skink Handlers @ [45.0] Pts
-------------------------------
Natibak - Orcs & Goblins
1 Savage Orc Great Shaman @ 255.0 Pts
General; Frenzy; Magic Level 4; Big Waagh; Warpaint
Lucky Shrunken Head [50.0]
1 Black Orc Big Boss @ 165.0 Pts
Heavy Armour; Battle Standard
Talisman of Preservation [45.0]
Enchanted Shield [5.0]
1 Goblin Big Boss @ 91.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield
Dragonhelm [10.0]
1 Gigantic Spider @ [0.0] Pts
1 Night Goblin Shaman @ 115.0 Pts
Magic Level 2; Little Waagh
Dispel Scroll [25.0]
Ironcurse Icon [5.0]
30 Savage Orc Big 'Uns @ 365.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Warpaint; FCG
6 Trolls @ 210.0 Pts
30 Goblins @ 155.0 Pts
Light Armour; Shield; Standard; Musician
3 Nasty Skulkers @ [30.0] Pts
2ndWeapon; Light Armour
28 Squig Herd @ 254.0 Pts
10 Night Goblin Herders @ [30.0] Pts
1 Goblin Wolf Chariot @ 55.0 Pts
Spear; Short Bow
1 Goblin Wolf Chariot @ 55.0 Pts
Spear; Short Bow
5 Goblin Wolf Riders @ 50.0 Pts
Light Armour
1 Doom Diver @ 80.0 Pts
1 Goblin Rock Lobber @ 85.0 Pts
1 Mangler Squig @ 65.0 Pts
Models in Army: 117
Total Army Cost: 2000.0
-------------------------------
Static - Dark Elves "Armia poszukiwaczy jaj Malekitha"
1 Du¿a kurza wied¼ma @ 310.0 Pts
General; Magic Level 4; Lore of Shadow
Tome of Furion [15.0]
Pendant of Khaeleth [35.0]
1 Ma³a kurza wied¼ma @ 125.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Metal
Dispel Scroll [25.0]
1 Pisklaczy kocio³ @ 225.0 Pts
Poison Attacks; Cauldron of Blood; Frenzy; 2ndWeapon; Battle Standard
1 Cauldron of Blood @ [110.0] Pts
28 Jajecznych marynarzy @ 320.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Light Armour; Sea Dragon Cloak; Standard; Musician
Sea Serpent Standard [25.0]
10 Piórzych strzelców @ 115.0 Pts
Rptr Crossbow; Light Armour; Shield; Musician
10 Piórzych strzelców @ 115.0 Pts
Rptr Crossbow; Light Armour; Shield; Musician
16 Pikodziobaków(Dark Elf Warriors) @ 121.0 Pts
Spear; Light Armour; FCG
5 Kurcz±t@(Harpies) 55.0 Pts
5 Kurcz±t@(Harpies) 55.0 Pts
12 Kokoszych je¼d¼ców @ 383.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Standard; Musician
Standard of Hag Graef [35.0]
12 Cold One @ [0.0] Pts
1 Kurczak gigant(War Hydra) @ 175.0 Pts
Models in Army: 90
Total Army Cost: 1999.0
-------------------------------
Eledrin - Bretonnia
1 * Bretonnian Lord @ 260.0 Pts
General; Lance; Heavy Armour; Grail Vow
Sword of the Lady's Champion [40.0]
Charmed Shield [5.0]
Virtue of Confidence (1st) [25.0]
Dawnstone [25.0]
1 Warhorse @ [0.0] Pts
1 Prophetess of the Lady @ 240.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Life
1 Warhorse @ [0.0] Pts
1 Paladin @ 130.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Battle Standard; Knightly Vow
Gromril Great Helm [30.0]
Virtue of Noble Disdain (1st) [20.0]
1 Warhorse @ [0.0] Pts
1 Damsel of the Lady @ 145.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Life
The Ruby Goblet [30.0]
1 Warhorse @ [0.0] Pts
1 Damsel of the Lady @ 95.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Beasts
Icon of Quenelles [25.0]
11 Knights Errant @ 261.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Barding; Knightly Vow; FCG
Errantry Banner [20.0]
11 Warhorse @ [0.0] Pts
11 Knights of the Realm @ 264.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Barding; Knightly Vow; Champion
11 Warhorse @ [0.0] Pts
30 Men-at-Arms @ 177.0 Pts
Halberd; Light Armour; Shield; FCG
12 Peasant Bowmen Skirmishers @ 89.0 Pts
Longbow; Braizers
1 Field Trebuchet @ 90.0 Pts
3 Pegasus Knights @ 165.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Knightly Vow; Champion
5 Mounted Yeomen @ 82.0 Pts
Spear; Bow; Musician; Fast Cavalry
5 Warhorse @ [0.0] Pts
Models in Army: 72
Total Army Cost: 1998.0
-------------------------------
Sambor - Skaven "Horda spawaczy klanu El'eek'trikk"
1 Warlord ZZAP'iepsch (Warlord) @ 218.0 Pts
General; Heavy Armour; Shield; War-Litter
Sword of Anti-Heroes [30.0]
Talisman of Preservation [45.0]
The Other Trickster's Shard [15.0]
1 War-litter @ [35.0] Pts
1 Seer Trikk (Grey Seer) @ 270.0 Pts
Magic Level 4
Skalm [30.0]
1 BSB Gaxar (Chieftain) @ 109.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Ironcurse Icon [5.0]
Shadow Magnet Trinket [30.0]
1 Spawacz Bzzzt'rattik (Warlock Engineer) @ 85.0 Pts
Magic Level 1
Warp-Energy Condenser [20.0]
1 Warlock-Inzynier Kittir Bum-bum (Warlock Engineer) @ 45.0 Pts
Doom Rocket [30.0]
1 Warlock-Inzynier Mish-Mash (Warlock Engineer) @ 65.0 Pts
Skavenbrew [50.0]
40 Niewolni (Skavenslaves) @ 82.0 Pts
Slave Musician
40 Niewolni (Skavenslaves) @ 82.0 Pts
Slave Musician
40 Niewolni (Skavenslaves) @ 82.0 Pts
Slave Musician
40 Wagranci Ohm'squikka (Clanrats) @ 192.0 Pts
Light Armour; Shields; Standard; Musician
40 Szturmoszczury Far'rattaya (Stormvermin) @ 440.0 Pts
Halberd; Heavy Armour; Shields; FCG
Banner of the Under-Empire [25.0]
1 Weapon Team @ [70.0] Pts
Warpfire Thrower
1 Okragly wehikul Tezz'li (Doomwheel) @ 150.0 Pts
1 Dzialko Gau'zza (Warp-lightning Cannon) @ 90.0 Pts
5 Wojownicze Szczury Ninja (Gutter Runners) @ 90.0 Pts
2ndWeapon; Poisoned Attacks; Sling; Throwing Stars
Models in Army: 205
Total Army Cost: 2000.0
-------------------------------
Blaesus - Empire "Mission: deadly dealicious pigeon!"
1 Sir Anthony Cecil Hogmanay Melchett (Arch Lector of Sigmar) @ 165.0 Pts
General; Prayers of Sigmar; Great Weapon
Armour of Meteoric Iron [50.0]
Ironcurse Icon [5.0]
Luckstone [5.0]
1 Edmund Blackadder (Battle Wizard Lord) @ 225.0 Pts
Magic Level 4; Lore of Shadow
Dispel Scroll [25.0]
#0: Melkoth's Mystyfying Miasma [0.0]
#1: Steed of Shadows [0.0]
#2: The Enfeebling Foe [0.0]
#3: The Withering [0.0]
#4: The Penumbral Pendulum [0.0]
#5: Pit of Shades [0.0]
#6: Okkam's Mindrazor [0.0]
1 S. Baldrick (Captain of the Empire) @ 103.0 Pts
Full Plate Armor; Shield; Battle Standard
Dragonhelm [10.0]
1 Cpt. Darling & Speckled Jim (Master Engineer) @ 105.0 Pts
Barding; Pigeon Bombs; Light Armour; Warhorse
Enchanted Shield [5.0]
1 Warhorse @ [0.0] Pts
39 Spearmen @ 370.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield; FCG
10 Archer Detachment @ [70.0] Pts
Normal Bow
6 Free Company Militia Detachment @ [36.0] Pts
2ndWeapon
1 Great Cannon @ 120.0 Pts
5 Knights of the Inner Circle @ 135.0 Pts
Barding; Lance; Full Plate Armor; Shield; Musician; Warhorse
5 Warhorse @ [0.0] Pts
32 Greatswords @ 397.0 Pts
Great Weapon; Full Plate Armor; FCG
Standard of Discipline [15.0]
1 Baldrick's Time Machine (Celestial Hurricanum) @ 130.0 Pts
1 Steam Tank @ 250.0 Pts
Models in Army: 96
Total Army Cost: 2000.0
Moje g³osy odda³em na:
MC - tu nie chodzi tylko o to, ¿e niema tam Pedanta i Hydry. Rozpa jest brdzo fluffowa. Mamy tam mnóstwo wyznawców Khaine'a - Cauldron, Witchelves i Executioners (jeden z najgorszych mo¿liwych wyborów w armii, ale da siê pokombinowaæ). Do idea³u brakuje tylko assasyna. Kr±g wielbicieli Khaina by³by kompletny
Sambor - Jak zwykle wierny jednemu klanowi. Mnóstwo broni i machin opartych g³ównie na technologii spaczeniowej ani ¶ladu abominacji, czy klanu Pestilens z jego mnichami plagi. S± drobiazgi z innych klanów, ale nieliczne.
Moje g³osy dla Chomika i Statica. U Chomika chyba wiadomo za co, za¶ u Statica rozbawi³a mnie idea je¼d¼ców na kokoszkach. Kto¶ tu zazdro¶ci Imperialistom
?
Moje g³osy na:
Morte - jest gwardia, jest feniks, jest kawaleria! I bez pg
Mc - armia Khaina! Wiêcej mówiæ nie trzeba! Tylko jedna uwaga, masz na uwadze ze master z banerem asf nie mo¿e wej¶æ do oddzia³u Khaina wg zasad z kodeksu? Chyba ze to nie jest cel
Mc - armia Khaina! Wiêcej mówiæ nie trzeba! Tylko jedna uwaga, masz na uwadze ze master z banerem asf nie mo¿e wej¶æ do oddzia³u Khaina wg zasad z kodeksu? Chyba ze to nie jest cel Kurcze zapomnia³em o tym ;/
(tak dawno nie gra³em na tym)
<Moge przerobiæ BSB na wied¼me - te¿ BSB ?>
Moje g³osy to
Blesu - za inne podejscie do gry imperium ni¿ wszem i wobec obwieszczone.
Static - za ekipe poszukiwaczy zaginionych jaj
<po za tym to mroczniak
>
pzdr
G³osuje na:
Static - za przera¿aj±co brzmi±c± armiê kurzych oprawców + "ten pieprzony o³tarz"
Morte - jest moja ulubiona banda feniksa, sporo synów Ellyrionu, jest okej (szkoda ¿e nie ma lodowego feniksa to ju¿ w ogóle by³aby spu¶cizna Tyriona
)
Sambor - bo widzê, ¿e podszed³e¶ z jajem i jest tam du¿o, na prawdê du¿o miêsa, przez które ciê¿ko siê przebiæ oraz od groma zabawek zabijaj±cych w³asne jednostki
Blesu - za ca³okszta³t
Wszem i wobec, bior±c na ¶wiadków tutaj zebranych, rzucam rêkawicê Eledrinowi. Mia³em nadziejê, ¿e przyjedziesz na swoich ró¿owych kucykach z krainy têczy, ale có¿...
Pamiêtam nasz± pierwsz± grê w parach i s±dzê ¿e by³o przezabawnie wiêc chcê zagraæ z Tob± jeszcze raz
Ha! Co za niebywa³a bezczelno¶æ! - Rykn±³ przez sw± komnatê paladyn Claude de la Pont i pogniót³ list swojego adwersarza. Rycerz obróci³ siê w stronê okna i mrukn±³: - Chcesz wojny? Bêdziesz j± mia³!
Przyjmujê oczywi¶cie, gdybym odrzuci³ to straci³bym blessinga zanim bitwe bym zacz±³
Bêdzie dobrze i zabawnie, ale lito¶ci nie bêdê mia³
List? Ha, ha, ha... Je¶li mia³oby byæ Fluffowo to prawdopodobnie nie by³oby listu tylko jakie¶ szcz±tki rycerzy z wypisanym "Wy mieæ kuku nastêpni"
edit. I zapomnia³em dodaæ, ¿e lecia³yby w Twoj± stronê wystrzelone ze Scrapy
No to tym bardziej przyjmujê, trzeba nauczyæ wielkich w±saczy gdzie ich miejsce
(Musimy siê troche posprzeczaæ i pogroziæ sobie ¿eby by³o widaæ ¿e by³ challenge
)
No proszê, jak wyzwania to ja równie chêtnie!
Z przyjemno¶ci± pokaza³bym tym nêdznikom z Ulthuanu, gdzie ich miejsce... I komu nale¿y siê korona króla feniksa!
Morte, masz ju¿ z kim¶ challenge? Je¶li nie, chêtnie sprawdzi³bym te nowe HE, kiedy¶ trzeba siê zmierzyæ z t± zmor±!!!
1. Sambor za ¶miszno-klimatycznio ponazywanie armii i ³adnie zazêbiaj±c± siê kompozycje.
2. MC za to ¿e pierwszy raz na obecnym d.elfickim podrêczniku dane mi by³o zobaczyc rozpiskê bez Poka.
Hej,
Widzê, ¿e walka o najlepsz± rozpê ciekawa - ramiê w ramiê 4 armie
Zgodnie z pro¶b± MC, pozwolilem mu na zmianê BSB - na miêksz± Witchkê, ale przynajmniej jako¶ j± wykorzysta. Armie Khaine'a prowadzona jest teraz przez same baby
Gdybym móg³ g³osowaæ to na chomika. Ale te¿ go za to znienawidzi³em bo musia³em obejrzeæ znów Czarn± ¯mijê ;P
Chyba nie ma miesi±ca, abym nie ogl±dn±³ chocia¿ kawa³ka Blackaddera
Mój ulubiony serial komediowy.
A i Bles jak mo¿esz to druknij mi rozpê.
Dziêki
Kurcze, wszystkie Wasze rozpy s± fajnie. Ciê¿ko co¶ wybraæ...
Ale niech bêdzie:
MC - bo gra³em z nim i to jest naprawdê klimatyczna armia
Sambor - za ca³okszta³t
Blesu te¿ by dosta³e ale ma czo³g, którego nie lubiê
A chalanga jak zawsze akceptujê
A i zmieñcie moj± nazwê armii : 'MC to wa³arz' mo¿na usun±æ bo siê wybroni³
Doskonale, zatem krew elfów wszelakich bêdzie sie la³a strumieniami!!!
Edit: nie zauwazylem ze maja trappersi
Moje g³osy na B³a¿eja i Sambora
Hej,
Sambor otrzyma³ 5 g³osów (najwiêcej) - otrzymuje 4 DP na turniej.
Ja i MC mamy po równo po 4 g³osy. Zgodnie z zasadami turnieju, ja decydujê o wyniku na drugim miejscu. 2 DP otrzyma....
MC
Ej, w³a¶nie zauwa¿y³em ¿e mam nie swojego rulebooka. Jakby kto¶ mia³ angielski podrêcznik z napisanym M.R. na przedostatniej stronie to mój. Chêtnie dokonam powtórnej zamiany
Dziêki wszystkim za turniej i emocjonuj±ce bitwy!
Dziêki za grê, mam nadziejê, ¿e w przysz³ym miesi±cu uda nam siê zobaczyæ
No Panowie, jak tam po turnieju ? Kto wygral ? Jak nowe przegiete elfy Mortego ? ;]
pzdr
Hej,
Ranking zaktualizowany, pojawi³ siê tam Static.
W temacie jest te¿ link do wyników.
http://www.sklepfeniks.fora.pl/gry-bitewne,4/ranking-bicia-mordy-i-wprawnej-renki,473.htmlHE - przegiêciuchy straszne, ale Morte nie wystawi³ wymaksowanej rozpy, chocia¿ by³a okazja zobaczyæ inne nie wspomniane wcze¶niej przegêcia - lance elficie
5tki kawalerii w szeregach o szeroko¶ci 2. Bij± z 3 szeregów jakby nie by³o
Wielkie dziêki za turniej panowie, zabawa by³± przednia. Jak dostanê odpowied¼ od Kube, to bêdê wiedzia³ kiedy kolejny turniej
Gratki zwyciezcom, widze Blesu, ze zaczynasz mi deptac po pietach
pzdr
Ja dziêkujê wszystkim za grê. Jak zwykle siê ubawi³em setnie.
Z uwag na przysz³o¶æ:
Bardzo chêtnie us³yszê od przeciwników uwagi dot. gry - co poprawiæ, czego siê wystrzegaæ etc. gram w WFB raz na ruski rok i mi³o by by³o siê doskonaliæ
jak dot±d tylko Azz siê zdobywa³ na co¶ takiego.
Grey Seer by³ "on stone"
Gratki zwyciezcom, widze Blesu, ze zaczynasz mi deptac po pietach
pzdr Oj deptam, deptam, mo¿e w nastêpnym wcieleniu dogoniê
Sambor: Jak dla mnie to brakowa³o jakie¶ "Pier**lniêcia". W momencie gdy Imperialna ³awa naciera³a na Ciebie nie mia³e¶ niczego, co mog³oby rzuciæ siê do przodu i stan±æ na równi do walki. (Nie wiem jakie s± Rat ogry). Ale Twoje Stormverminy z Frenzy - jako horda mog³yby nie¼le posiekaæ moj± gwardiê.
Zawsze muszê mieæ przynajmniej 1 klocek mocny - gdy nie mia³em, zawsze dostawa³em baty.
No Panowie, jak tam po turnieju ? Kto wygral ? Jak nowe przegiete elfy Mortego ? ;]
pzdr Pierwsza bitwa przeciw nowym HE za mn±, zatem to co mi siê rzuci³o w oczy:
Najbardziej w tym bannerze jest przegiete, ze chroni przed miscastami, bo moze rzucac ifki niemal bez strachu (to chyba gorsze ni¿ BoH) zw³aszcza ze nim zdazylem rzucic ward z kot³a oberwa³em ifke z metalu "fartownie" 11 hitów w kawe... Zosta³o trzech z dwunastu
Silverzy spoko, ale w sumie wiele krwi mi nie napsuli, w 2 turze odbili sie od warriorow (choc zdjeli mala czarke), drudzy padli od metalu/kusz, nie pamietam co z trzeci± 5
Feniks oczywiscie kuln±³ 6 i siê odrodzi³.... Fajna rzecz, jest naprawdê spoko, do zagran taktycznych idealny
Prawdê mówi±c, prócz BoH w przypadku HE by³o to chyba najmocniejsze zestawienie. Mia³em w plecy 12:8, ale od poczatku nie by³o ³atwo (wspomniany metal, odrodzony feniks i jeszcze hydra doszla do WL z wbitym woundem i nie zda³em 4 z 5 rzutów na regenke wiec nie zd±¿y³a zaatakowaæ) wiêc jest to naprawdê mocna armia, co mnie cieszy
W sumie Morte gra³ bez BoH, je¶li bêdzie wybór miêdzy BoH a bannerem, ja nie widzê tej ksiêgi, IMO banner znacznie bardziej przegiêty...
@Blesu:
Ratogry to 40 pkt za model z T4I5 i 4 atakami z Frenzy. Bez save'a - idealny cel dla armat i ³uczników.
Stormverminy w hordzie? One maj± 5 ld, nawet na generalskiej 7 nie ustoj±, a horda 40 to +3 do ld tylko przed walk±, bo zawsze paru padnie. Skaveny nie maj± nic, co mo¿e rzuciæ siê do przodu i nawi±zaæ równ± walkê. One tak nie walcz±
Sambor przesadzasz
Minusem klimatycznych rozp jest to ¿e ciê¿ko nimi wygrac.
Do walki mo¿na np. 40 plagusów z tym ich magicznym bannerem. Kosztuj± trochê ponad 300pts a wyci±gaj± 50 ataków i w decyduj±cym momencie maj± przerzuty to hit i to wound. Gniecie jaja. Nie mówi±c ju¿ o abomce. No i zawsze mo¿esz wsadzic do clanratów i plagusów dzwonek i furmanke przez co masz dwa du¿e klocki unbreakable. Jest kilka opcji
Jasne, ¿e mo¿na.
Tylko jak ostatnio naszemu drogiemu sprzedawcy powtórzy³em dwa razy (swoj± drog± mia³ kapitaln± minê) - jestem wiernym wyznawc± rogatego szczura i brzydzê siê heretykami z pestilensu. Dzwonek za ³atwo ¶ci±gn±æ - zaskauj±co du¿o armat leci w niego, jak na stole nie ma abombki. Do tego obawiam siê Waszej, drodzy koledzy, reakcji na armiê Skryre-Moulder z rakiet±, 13, abombk± i hord± slave'ów
Jasne, ¿e mo¿na.
Do tego obawiam siê Waszej, drodzy koledzy, reakcji na armiê Skryre-Moulder z rakiet±, 13, abombk± i hord± slave'ów Zawsze to jakie¶ nowe wyzwania
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pljaciekrece.xlx.pl