Turniej "Inwazja na Nordland" 23 XI 

Zofia Dzieniszewska - zapiski

Turniej "Inwazja na Nordland" 23 XI

Wielki Organizator i nieszczêsny sêdzia: Blesu "von Hamsterdam"
Jego garbaty pomocnik: Natibak "Ziewaj±cy pod Sto³em" - nie zjawi siê, za du¿o ziewa³

ZASADY OGÓLNE

1. Najwa¿niejsza zasada: Sêdzia ma zawsze racjê, nawet je¶li jej nie ma
2A. Format PARÓWKA 2 x 1000pkt (zasady dotycz± ca³ego sojuszu):
- Brak jakichkolwiek Lordów
- max 5 herosów
- nie wolno dublowaæ magic items
- Dozwoleni Special Characters z kategorii Heroes
- Maksymalnie 3 takie same sloty CORE
- Maksymalnie 2 takie same sloty SPECIAL (0-2 na slot = 1)
- Maksymalnie 1 taki sam slot RARE (0-2 na slot = 1, 2 Snotling Pump Wagon = 1)
- Maksymalnie 3 jednostki zadaj±ce Multiple Wounds (D6) w Fazie Strzelania (machiny, rydwany etc.)
- Brak ograniczeñ na ilo¶æ modeli w jednej jednostce
- Maksymalny koszt oddzia³u (unit) - 450 punktów (nie dotyczy pojedynczych modeli - Lord,Heros,Monster etc. )
- Zakaz u¿ywania Folding Fortress
- Brak zasady pogarszaj±cej relacje w sojuszach z Dark Elves i Skaven
- Mieszany sojusz z Dwarfami - magia:limit 1PD/3DD
2B. Format SINGLE 2100pkt:
- Brak Lordów posiadaj±cych jakikolwiek lv magii, Brak Kowad³a, wyj±tek - VC mog± braæ Vampire Lord (max 1lv magii)
- Dozwoleni Special Characters z kategorii Heroes
- Maksymalnie 3 takie same sloty CORE
- Maksymalnie 2 takie same sloty SPECIAL (0-2 na slot = 1)
- Maksymalnie 1 taki sam slot RARE (0-2 na slot = 1, 2 Snotling Pump Wagon = 1)
- Je¿eli monster dosiadany przez Herosa/Lorda istnieje samotnie w slotach Special, Rare to tak¿e zu¿uwa limit ilo¶ciowy (Special 0-2, Rare 0-1)
- Maksymalnie 3 jednostki zadaj±ce Multiple Wounds (D6) w Fazie Strzelania (machiny, rydwany etc.)
- Brak ograniczeñ na ilo¶æ modeli w jednej jednostce
- Maksymalny koszt oddzia³u (unit) - 450 punktów (nie dotyczy pojedynczych modeli - Lord,Heros,Monster etc. )
- Zakaz u¿ywania Folding Fortress
- Character BSB mo¿e korzystaæ z tego samego sprzêtu co jego odpowiednik bez BSB (Nie ma ograniczeñ jak w bookach np. Bretki, Dwarfów)

3. U¶ci¶lenia i FAQi:
- Uwzglêdnione wszystkie erraty i FAQi ze zstrony GW
- Uwzglêdnione u¶ci¶lenia sêdziowskie (Wyj±tek: nadal losuje siê czary po wystawieniu modelu)
- Nie gramy na euro
4. Bohaterowie dostaj± zasadê "look out sir" od czarów targetuj±cych wszystkie modele w oddziale: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, etc.
5. Naliczanie Ma³ych Punktów (MP):
- Progi DP co 200 MP
- Jednostka uciekaj±ca na koniec bitwy liczy siê, jako zniszczona
- Za jednostkê, której zosta³o 25% ze stanu pocz±tkowego, przeciwnik ma 50% MP. (ilo¶æ modeli liczona w dó³)
6. Brak znajomo¶ci zasad WFB 8ed lub scenariuszy nie upowa¿nia do dzia³añ wstecz (zmiana liczonych punktów, cofanie ruchów, otrzymywanie bonusów), je¿eli tura w której mia³o mieæ miejsce dane wydarzenie, ju¿ siê skoñczy³a.
7. Wielko¶æ sto³ów: 48"x48"
8. Stan armii/modeli:
- jednostki przyzywane - nale¿y je posiadaæ (nie mog± byæ proxami), w przeciwnym razie nie pojawiaj± siê na stole. (zombie, demony, demon prince, 6 czar z Beast i inne, które powoduj±, ¿e na stole pojawiaj± siê nowe modele)
- Special Characters - nie wolno proxowaæ - (je¶li nie ma oryginalnego modelu, konwersja obowi±zkowa)
- Ka¿dy 1 pkt prox to 2 MP oddane przeciwnikowi w ka¿dej bitwie.
Przyk³ad: 300pkt prox to 600 MP dla przeciwnika
- Pomalowane 50%-79% punktów armii (tabletop) +1DP
- Pomalowane 80%-99% punktów armii (tabletop) +2DP
- Pomalowane 100% punktów armii (tabletop) +3DP

ZASADY DOTYCZ¡CE POSZCZEGÓLNYCH ARMII:
1. Ogres Kingdoms: Ogre Rhinox Cavalry dozwolone (brak zasady Stubborn)
2. Vampire Counts: 0 - 3 etheral units (incl. Heroes)
3. Warriors of Chaos - nie mo¿na braæ 3+ Ward Save i Third Eye of Tzeentch jednocze¶nie

OGRANICZENIA MAGII:
---------------------
Zasady Ogólne:
- Wszystkie armie mog± wygenerowaæ dodatkowo maksimum 2PD/2DD na fazê magii.
- Armia Dawrfs mo¿e wygenerowaæ dodatkowo maksimum 0PD/4DD na fazê magii.
- Limitu PD/DD nie mo¿na przekroczyæ. Mo¿na posiadaæ jednostki/umiejêtno¶ci, które generuj± wiêcej PD/DD. Jednak wszystkie ko¶ci ponad limit s± tracone (np. 5 Rune Smiths bêdzie generowaæ tylko 4 DD)
- Ko¶ci generowane przez channeling tak¿e podlegaj± limitowi (nie ogranicza to ilo¶ci rzutów na channel
- s± przedmioty, które obni¿aj± limit ko¶ci jakie mo¿na dodaæ do puli PD/DD na CA£¡ bitwê, niezale¿nie, czy zostan± u¿yte, czy zginie posiadacz przedmiotu. W ich przypadku nie mo¿na pozwoliæ sobie na przekroczenie limitu 2 PD/DD (Np wziêcie Book of Hoeth nie pozwala na wziêcie ¿adnego innego przedmiotu obni¿aj±cego limit) (Nie mo¿na mieæ np. limitu -1/-2)

Dla wszystkich Armii:
Loremaster: limit PD -1
Przedmioty dispeluj±ce czary automatycznie (np. dispell scroll): limit DD -1

Specyficzne dla Armii:
Dwarves:
- ka¿da runa spellbreaker/spelleater: limit DD -1
Daemons of Chaos:
- Lord of Change: limit PD -1
High Elves (8ed):
- Book of Hoeth: limit PD -1 / DD -2
- Banner of the World Dragon DD -1
Orcs & Goblins:
- Magic Mushrooms Night Goblinów nie obni¿aj± limitu PD
Tomb Kings:
- Neferra's Scrolls of Mighty Incantations: limit PD -2 / DD -2
- Hierotitan: limit PD -1 (tak d³ugo jak ¿yje)
Wood Elves:
- Wand of Wych Elm: limit DD -1
Vampire Counts:
-Master of the Black Arts: limit PD -2
Ogry:
- Hellheart counts as 2dd & 1pd
- Rune Maw Banner counts as 1dd
- Greedy fist on mage with Lore of Death count as 2 dd
Inne armie:
- brak ograniczeñ

SCENARIUSZE

BITWA I "Head Hunting"
BATTLE LINE z uwzglêdnieniem zasad specjalnych:
- g³owy herosów zdobywane s± na tych samych zasadach co sztandary
- model zabitego herosa dostawiany jest do zwyciêskiego oddzia³u jako trofeum.
- je¶li oddzia³ posiadaj±cy trofeum zostanie zniszczony lub bêdzie ucieka³ w dowolnym momencie gry, traci bezpowrotnie g³owê zabitego herosa
- Punkty za zabitych herosów licz± siê podwójnie, je¶li na koniec gry posiada siê ich trofea (bonus za zabicie genera³a i BSB tak¿e jest dublowany)

BITWA II "Zaprawieni pracownicy winiarni"
MEETING ENGAGEMENT z uwzglêdnieniem zasad specjalnych:
- Nie ma czego¶ takiego jak rzuty na rezerwy ani samych rezerw
- Na ¶rodku sto³u znajduje siê trójkondygnacyjny budynek obsadzony przez nieskoñczon± ilo¶æ bretoñskich Peasant Bowmen
- Stan wskazuj±cy: Unbreakable, -1 do WS i BS, co daje odpowiednio WS 1 i BS2
- na koniec fazy strzelania oddaj± salwê do najbli¿szego celu (rzut ko¶ci± rozstrzyga gdy odleg³o¶ci s± takie same)
- gdy targetowany jest ca³y oddzia³ pijaków traktuje siê jakby w budynku by³o 20 modeli
- za ka¿dego zabitego ch³opa gracz otrzymuje 5MP
- pod ka¿dym wzglêdem obsadê budynku traktuje siê jako wrogi oddzia³

BITWA III "Dobro zawsze zwyciê¿a"
BATTLE LINE z uwzglêdnieniem zasad specjalnych:
- Armie dobra otrzymuj± dodatkowo 250 pkt do wydania na nastêpuj±ce jednostki: Demigryfy (darmowy FCG), Steam Tank, Great Cannon, Celestial Hurricanum.
- Wydane punkty omijaj± wszelkielimity na Sepcial/Rare

ROZPISKI

Czekam na wasze pliki RST z Army Buildera2. (Dlaczego RST - je¶li choæ odrobinê szanujecie mój czas jaki musia³bym po¶wiêciæ wrzucanie rozp do AB2 i przerabianie na czytelne na forum) Najnowszy plik WFB Data File znajdziecie na Border Princes:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=2&t=21481&start=1080
W tym temacie Debelial umieszcza regularnie najnowsze wersje, wiêc warto tam od czasu do czasu zagl±dn±æ.
Je¿eli nie wiecie jak uzyskaæ AB2 i magiczny pliczek uruchamiaj±cy, piszcie do mnie na ni¿ej wymieniony adres.
Rozpiski w formacie RST przesy³aæ do 20 XI (¶roda - najlepiej rano, bo zwykle muszê przesy³aæ wam zwroty do poprawki) na adres chwalcie.chomika@gmail.com !!!
-5DP i pierwszeñstwo do BYE za rozpy nades³ane po czasie. Kolejne -5DP za nie dos³anie w ogóle.

NAJFAJNIEJSZE ROZPY - tylko je¶li bêdziemy grali single przy nieparzystej liczbie graczy

1. Ka¿dy z bior±cych udzia³ w turnieju mo¿e oddaæ dwa g³osy na rozpiski innych graczy. - co kieruje wyborem, to wy³±cznie sprawa g³osuj±cego. Mimo to, wyja¶nienie bêdzie mile widziane.
2. Punktacja:
- Gracz, który uzyska³ najwiêcej g³osów otrzymuje +5DP
- Gracz w drugiej kolejno¶ci co do najwiêkszej ilo¶ci g³osów otrzymuje +3DP
- Gracz w trzeciej kolejno¶ci co do najwiêkszej ilo¶ci g³osów otrzymuje +2DP
3. W przypadku remisów - rozstrzyga organizator

Proszê aby rozpiski przyniesione na turniej by³y schludne i czytelne dla przeciwnika. Najlepiej wydrukowane z ABuildera! (Je¶li kto¶ nie ma drukarki, niech da mi znaæ, a ja druknê co trzeba - najpó¼niej w pi±tek rano)

WEJ¦CIÓWKI I PODZIA£ PULI NA ZWYCIÊZCÓW

Wej¶ciówka: 10 z³
Snotling - nagroda pocieszenia dla gracza o najmniejszej ilo¶ci pkt. Nazwa ma odwzorowywaæ wielko¶æ osi±gniêæ gracza

Na razie wersja dla turnieju singli:


Nagrody wy³±cznie do wydania na sklepie!!!

LISTA CHÊTNYCH

1. Blaesus
2. Azz
3. Radek
4. Micha³
5. Beniek
6. MC Hammer
7. Miechu
8. Gerd
9. JW Morte
10. Eledrin

Je¶li kto¶ siê zapowiedzia³, a nie przyjdzie na turniej, zostaje przeniesiony na listê rezerwow± na kolejnym (i ma pierwszeñstwo do BYE, jesli nie bêdzie spó¼nialskich).

PRZEBIEG TURNIEJU

9:30 - 12:00 BITWA I
12:00 - 14:30 BITWA II
14:30 - 15:00 Przerwa
15:00 - 17:30 BITWA III

Przed ka¿d± bitw± losowane s± pary i Ci, którzy otrzymaj± BYE.
Do tej zasady stosuje siê nastêpuj±ce wyj±tki:
1. Challenge dozwolony jest tylko w pierwszej bitwie
2. Z ka¿dym przeciwnikiem mo¿emy zagraæ tylko raz
3. BYE:
- BYE to +13DP
- BYE mo¿na otrzymaæ tylko raz
- W ostatniej bitwie BYE otrzymuj± gracze o najmniejszej ilo¶ci DP, którzy jeszcze nie mieli BYE
4. Spó¼nialscy:
- Spó¼nialscy, je¶li tacy bêd± istnieli otrzymuj± automatycznie BYE (W kolejno¶ci od tych co przyszli najpó¼niej )
- Je¿eli w wyniku spó¼nienia innego gracza, gracz obecny na turnieju musi czekaæ, poszkodowany otrzymuje 400 MP do wyniku bitwy, je¶li nie uda³o siê rozegraæ 6 tur. (Dotyczy to wszystkich 3 bitw!!!)

Honorowi dawcy bitw (czyli przyjmuj±cy BYE):
BITWA I

BITWA II

BITWA III


No to kolejni chetni sie zglaszaja, ja i Radek. Wstepny zamysl mi sie podoba, prosze rozwinac i zatwierdzic ;].
A jak bez magow lordow to czy nie wypadaloby oslabic kowadlo ? Magowie z 2 lev zbytnio sie nie przebija magia przez ich zapore antymagiczna.

pzdr
Wstêpny pomys³ na os³abienie defensu magicznegu u krasi ju¿ przedstawi³em na "4 bitwie" w Chopperze , jak to Morte nazwa³ Jeszcze tylko to przemy¶lê, aby nie przeginaæ
Te¿ siê zg³aszam.
Punkty za proxy i malowanie ok, ale wysywiga bym odpu¶ci³. Niektóre modele poprostu lepiej wygl±daj± w danym z³o¿eniu które je¶³i przek³adamy je na gre jest totalnie bez sensu - np. imperialni spearmeni z tarczami czy jacy¶ tam herosi, a niektóre poprostu nie maj± opcji w czê¶ciach do modeli. Wysiwig to ju¿ jest dla mnie faszystowska nadgorliwo¶c brak proxów w zupe³no¶ci wystarcza.

A runelorda mo¿na traktowaæ jako maga lorda, to w sumie taki odpowiednik


Ale mozemy nagradzac tych, ktorzy maja wysiwig na calej armii, teraz juz nie ma opcji w boxach aby jakis wariant broni nie byl dostepny, to jest wymowka leniwych graczy ;]. Nie musi byc wymogu wysiwigu jak w 40k, po prostu bedzie premiowany dla tych co go maja. Runelord jako mag lord jest git.

pzdr
Hej mo¿esz mnie dopisaæ

I takie moje 3 grosze

Proponuje wprowadziæ zasadê minimum 3 tury (poza scenariuszem B&G)
Je¶li nie rozegra siê 3 tur to gracze dostaj± remis 10:10

A teraz motywacja
Armie ofensywne potrzebuj± 2 tur na doj¶cie 3-ciej tury na klepanie aby mo¿na by³o cokolwiek o bitwie powiedzieæ, wiec je¶li spotka siê ofens z defensem a bitwa zakoñczy siê w 2-giej turze ze wzglêdu na brak czasu to wynik jest znany bo zanim ofens zd±¿y³ cokolwiek wklepaæ bitwa siê skoñczy³a a to co straci³ z ostrza³u to jest jego przegrana.

Pewnie powiece ze o co chodzi to twoja wina ze nie zd±¿y³e¶, ale czasem def spowalnia grê (nie mówiê ¿e specjalnie ale spowalnia) i wtedy armia ofensywna nawet jak chce to nie mo¿e nic zrobiæ.
A tak to bêdzie wszystkim zale¿eæ na czasie

Druga opcja to wprowadziæ limit czasu na turê (ale to mo¿e byæ stresuj±ce za bardzo ) nie zd±¿y³e¶ to masz problem

pzdr
W sumie Marcin ma racje, moze by wprowadzic limit czasu na ture, tylko ze to rzeczywiscie moze byc lekko stresujace.

pzdr
Na pierwsze jestem bardzo na nie. Dlaczego?
1. Gracz defensywny mo¿e graæ na czas - bo mu ostrza³ ¶rednio wyszed³ i w 4 turze dosta³by wciry, a tak to powoli bêdzie gra³ sobie, bo mo¿e przez te 3 tury co¶ ustrzeli
2. Gracz ofensywny mo¿e graæ na czas, bo poniós³ takie straty, ¿e 4,5 tura to by³oby tylko sprz±tanie
3. Z mojego punktu widzenia zwykle udaje siê rozegraæ te 5-6 tur, ale w moim mniemaniu jestem szybkim graczem.
S± turnieje, które koñczymy przed czasem, 3 turnieje wstecz by³em przed 17t± w domu.

U nas bitwy trwaj± 150 min. Je¶li podzielimy to na 6 tur (de facto 12 tur), wychodzi nam 12.5 min. Nie wliczone zosta³o tutaj rozstawienie które potrafi przeci±gn±æ siê a¿ do 30 min... je¶li nie d³u¿ej. Jak dla mnie to by³aby to bardzo du¿a presja i zniszczy³oby zabawê.

O dziwo to g³ównie gracze ofensywni d³ugo siê rozstawiaj± i d³ugo wykonuj± g³ównie fazê ruchu... ka¿dy obrocik co do milimetra

Nie bêdê narzuca³ liczenia czasu, ale mo¿emy spróbowaæ czego¶ nastêpuj±cego:
Od rozpoczêcia ka¿dej tury za ka¿d± minutê ponad 10min gracz przeciwny dostaje 25 pkt.

Ale co w momencie, gdy przeciwnik d³ugo siê zastanawia nad: reakcj± na szar¿e, ilo¶ci± DD jakie u¿yje do rozproszenia, w kogo wymierzy ataki - tutaj te¿ mo¿na wmuszaæ wyduszenie tych 25 od przeciwnika...

Mimo to chcia³bym aby wszyscy siê wypowiedzieli. Sam nie cierpiê d³ugo czekaæ na drugiego gracza i nie raz innych popêdzam... nie raz sam naliczy³em ¿e SAMA faza ruchu przeciwnika trwa³a 15 imn :/ Jednak bardziej zale¿y mi na funie ni¿ na poganianiu.

Mo¿e ograniczyæ fazê ruchu i rozstawienie? U niejednego trwa to wieki...
Piszê siê Brak magów lordów mi siê podoba, wówczas wystawienie smoka nie bêdzie tak boleæ.
Wstêpnie proszê o rezerwacjê miejsca na turnieju
Jeszcze mnie nie zapisa³e¶?! Ech... co¶ czujê, ¿e za karê mniej Civ'a bêdzie

Limity na czas powinny byæ, ale nie takie restrykcyjne, proszê was... co to za gra bêdzie? No i nie wyobra¿am sobie, ¿e mój przeciwnik albo ja stoimy ze stoperem i liczymy ka¿d± minutê... wybaczcie Panowie, ale¿ to zwyk³y absurd. Wed³ug mnie najlepsz± opcj± jest ustalenie po 1: dok³adnych godzin walk np. 9.30 - 12.00 bez przed³u¿ania, bez czekania 2. Przypominanie o czasie, np. co pó³ godziny sêdzia mówi ile zosta³o do koñca. 3. Zwracanie sobie uwagi, o przed³u¿aniu gry. Wydaje mi siê, ¿e najwiêkszym wrogiem jest prze¶wiadczenie o posiadaniu du¿ej ilo¶ci czasu. Dobry grafik, trzymanie siê oraz przypominanie o nim powinny wystarczyæ

Poza tym 12/15 minut na turê jest g³upie... s± tury które trwaj± 5 minut, a s± takie które ze wzglêdu na liczne testy, walki, ucieczki i manewry trwaj± po 20... i to nie wina gracza, tylko sytuacji.
9.30 start to zly pomysl, pierwsza bitwa musi trwac dluzej, z racji tego ze kazdy musi wypakowac figurki, poukladac, poprzenosic na inny stol, dochodzi losowanie par, gadki szmatki ;], ukladanie terenow, chwile rozluznienia, z reguly gra po rozstawieniu w pierwszej bitwie zaczyna sie po 10tej.

pzdr
Krzychu - jak rozmawia³em z Tob± ostatnio kilka razy, to mi mówi³e¶, ¿e raczej nie dasz rady do³±czyæ...

Rzadko bo rzadko, muszê Natibakowi przyznaæ racjê (i tak mia³em mieszane uczucia co do karania za czas gry).

Azz te¿ ma racjê, niezal¿nie kiedy bitwa siê zacznie, ludziska powinny byæ punkt 9:00 przy windach na dole.
Proponujê aby organizator/sêdzia od razu ustali³ sto³y na pierwsz± bitwê (np. wydrukowaæ i postawiæ karteczkê na ka¿dym stole) aby ludzie wypakowali siê od razu tam gdzie bêd± graæ (tylko wówczas challange trzeba rzucaæ przed turniejem na forum). Powinno to zaoszczêdziæ parê minut.

Druga sprawa to magnesy neodymowe. Od kiedy przeforsowa³em ich stosowanie u moich regularnych graczy, czas setupu bardzo siê skróci³, szczególnie u jednego kolegi który gra zielonymi i skavenami. Zamiast wyci±gaæ figurki z torby i pojedynczo uk³adaæ je na trayach, od razu wyci±gasz gotowe traye i grasz. Magnesy 2x3 mm mo¿na kupiæ za mniej ni¿ 10 gr za sztukê, wiêc nawet jak kto¶ ma 500 modeli jest to koszt 50 z³. Przykleja siê je na najzwyklejszy superglue za 2z³. Sam proces przyklejenia do podstawki jest bardzo prosty i krótki.
Azz i B³a¿ej, ja wiem, ¿e jeste¶cie po polibudzie... ale takie wyra¿enie "np." oznacza jedn± z wielu mo¿liwo¶ci, aczkolwiek najbardziej prawdopodobn± lub ilustruj±c± wzór pod³óg którego nale¿a³oby dokonaæ wyboru

@Beniek - magnesy s± spoko, sam staram siê regularnie podklejaæ moich wojów. Ka¿dy wydaje mi siê powoli w to inwestuje...

Ustalmy jedno... ile mog³aby trwaæ bitwa, ¿eby w miarê siê wyrobiæ? Nie patrzmy na graczy Ogrów. 2h 20 min ?
Ja nie jestem po polibudzie ;D

2h20min to chyba idealny czas na ten format, zaczynajac od 10 konczylibysmy o 17, w miedzyczasie z 15-20 min na zarcie, czyli 17:20 koniec.

Magnesy sa fajne, ale nie kazdemu sie bedzie chcialo bawic, to samo z trayami chociaz i tak widze postepy u niektorych kolegow ;], z czasem pewnie bedzie lepiej.

pzdr
To rozk³ad z moich poprzednich turniejów:
9:30 - 12:00 BITWA I
12:00 - 14:30 BITWA II
14:30 - 15:00 Przerwa
15:00 - 17:30 BITWA III

Niektórym brakowa³o czasu pomimo 2,5h na bitwê. Inna sprawa, ¿e ja pilnujê czasu i sprawdzam kto zjawi³ siê o 9:30, nie wiem jak by³o ostatnio...
Dopiszcie mnie.

A co do czasu gry, to 2,5h na bitwê jest ok. Prawie zawsze udaje mi siê je rozegraæ do koñca. Tak¿e to co zaproponowa³ Beniek jest ok. O 9 losujemy pary oraz sto³y i od razu siê rozstawiamy na nich. Czas na turê jest nierealny. Jak s± jakie¶ w±tpliwo¶ci to sprawdzamy co¶ w podrêczniku lub pytamy sêdziego. I co wtedy? Na turnieju u nas nigdy siê nie spotka³em, aby kto¶ celowo przeci±ga³ turê. Tylko raz jak gra³em u MC w domu to jego jedna tura trwa³a prawie 1.5h, ale w tym by³a pó³godzinna spina i czytanie zasad (i jak siê okaza³o to ten cziken mia³ racjê Jak zaczniemy wprowadzaæ jakie¶ ograniczenia to zaraz przy ka¿dym stole bêdzie potrzebny sêdzia, który bêdzie ocenia³ czy kto¶ specjalnie przed³u¿a grê czy nie. Nonsens...

Magnesy s± super. Mam na nich ca³a armiê dwarfów. Mo¿e uda mi siê znale¼æ trochê czasu i podkleiæ HE. Ale my¶lê, ¿e kwesta przesuwania oddzia³ów w ³±cznym czasie gry, ma marginalne znaczenie.
Ja Ci dam k**wa "lub pytamy sêdziego" Ja sam przez to nie dokañczam gry... Albo nauczycie siê zasad, albo bêdê bra³ jakie¶ materialne (kulinarne) prowizje za to

Moja propozycja:
9:00 - 12:00 BITWA I (3h, bo trzeba siê rozpakowaæ jeszcze. W idealnym ¶wiecie losowa³bym graczy, w rzeczywisto¶ci bêdê dobiera³ graczy wg przyj¶cia na turniej - spó¼nialscy sami strac± czas)
12:05 - 14:35 BITWA II (1,5h)
14:35 - 15:05 Przerwa (30min lub mniej dla tych co chc± dokoñczyæ Bitwê II - nie pozwolê by tacy gracze robili sobie przerwê kosztem BITWY III [jedyny wyj±tek - sami siê dogadaj±, ¿e najwy¿ej nie zrobi± wszystkich tur. Oczywi¶cie nie bêdê zabrania³, gdy kto¶ zechce zacz±æ B III wcze¶niej)
15:05 - 17:35 BITWA III (1,5h - tu nie bêdê robi³ wyj±tków, bo trzeba podsumowaæ turniej, spakowaæ siê i pozwoliæ ludziom pracuj±cym w Feniksie wyj¶æ o normalnej porze)

Tradycyjnie mniej wiêcej 30 min przed koñcem bitwy przypomina³ bêdê o czasie i narzuca³ zakoñæzenie tur w odpowiednim czasie. (Chyba dot±d dzia³a³o, bo przeci±ganie bitw mia³o negatywny wp³yw na ich resztê. Ostatnio Natibak siê na to godzi³ (Sam go o to prosi³em), ale wygl±da na to, ¿e nie nale¿y przeginaæ )


Moja propozycja:
9:00 - 12:00 BITWA I (3h, bo trzeba siê rozpakowaæ jeszcze. W idealnym ¶wiecie losowa³bym graczy, w rzeczywisto¶ci bêdê dobiera³ graczy wg przyj¶cia na turniej - spó¼nialscy sami strac± czas)


Ej, ej ;] musimy dojechac te 60km, chcesz abym przed 6ta wstawal ? W sobote ? ;]
Moze cos w stylu rozslosowanie par i przychodzacy juz ladnie siadaja przy swoim stole i sie rozpakowywuja, o 9.30 start, spoznialscy po 9.30 sa parowani ze soba. Lub rozlosowanie par na forum a reszta j.w. ;]

pzdr
Wszelkie pomys³y zmierzaj±ce do dogrania tych 6 tur uwa¿am za dobry kierunek. Ja gdzie¶ tak co drugiej bitwy nie dogrywam do koñca. Najlepsze by by³y takie stopery jak na turniejach szachowych ale raczej nikt ich nie posiada. Pomys³ z 10min na ture nierealny zarówno praktycznie jak i teoretycznie. Nie wyobra¿±m sobie ¿e co chwila patrzymy na zegarek i odliczamy te minuty i tak jak Nati mówi³ niektóre trwaj± 5 min, inne nie ma szans ¿eby skoñczyæ w 15min.
My¶lê ¿e do tego o czym pisali¶cie wcze¶niej czyli wcze¶niejsze i sprawniejsze zaczynanie 1 bitwy i sygnalizowanie przez sêdziego w czasie bitwy ile do koñca, mo¿na jeszcze dodaæ co¶ co dodatkowo zmobilizuje graczy do szybszej gry i jednocze¶nie nie bêdzie jakie¶ dokuczliwe - Je¿eli dany gracz w czasie turnieju nie dogra do koñca ¿adnej bitwy (co w du¿ej mierze bêdzie ¶wiadczy³o ¿e to on jest tym spowalniaczem) otrzymuje karne -5 DP.
Mo¿na to te¿ zmodyfikowaæ o wymóg rozegrania 15 tur w czasie trwania turnieju, inaczej -5 DP

@MC
Odbieraj PW
Wstêpnie Static i Eledrin melduj± siê!!!

BTW jak bêdzie > 11 osób to bêd± pary z armii porz±dku i pary z armii destrukcji? WCHODZÊ W TO
Blesu, wyznacz moze jakis termin do zglaszania sie na turniej (w sumie mamy komplet wiec mozna zamknac liste a nastepnych chetnych wrzucac na rezerwe), bo pozniej ktos jeszcze dojdzie, a ktos odpadnie i nie bedzie wiadomo na jaki format sie szykowac.

pzdr
Jakby¶cie siê zdecydowali na parówkê, to chêtnie wpadnê
Je¿eli parówka to bitwa 2vs2 to bardzo mi siê taki pomys³ podoba. Bardzo czêsto gra³em w taki format w domu po 1200 na osobê, z zasadami sojuszy z rulebooka (tylko mo¿na zmniejszyæ szansê na "pogorszenie sojuszu" Skavenów/Dark elfów z 1 na 6 zamiast 50/50). Jedno co warto mieæ na uwadze i¿ zazwyczaj bitwy 2vs2 s± trochê d³u¿sze ni¿ tradycyjne 1vs1.
Termin na zapisy wrzucony.

Je¶li chodzi o sojusze DE i Skav - ca³kowicie wywalê pogarszanie sojuszów, bo impactuje to tylko jedn± stronê konfliktu.
Dopiszcie mnie, chyba na rezerwowa liste juz
Czyli szykuje nam siê turniej par, no dobra.
To kto chce byæ w parze z jaszczurkami?
No dobra, jednak nie bêdê móg³ wzi±æ udzia³u, co¶ wa¿nego mi wyskoczy³o. Wiêc macie równo 12 graczy , oby tak zosta³o. Bo ju¿ i tak jest jeden bye, chyba, ¿e jako¶ stó³ przemycicie

Pozdrawiam!
Przekazesz moja templatke Blesowi ? ;]

pzdr

Czyli szykuje nam siê turniej par, no dobra.
To kto chce byæ w parze z jaszczurkami?


Mo¿e spróbujesz z Gerdem?

Ja z Beñkiem siê zgramy.

Trzeba zobaczyæ czy kto¶ inny siê nie odezwie jeszcze. Np. Radziu lub Silvestro.

Co do innych par to proponujê Miechu + MC Hammer


Mo¿e spróbujesz z Gerdem?



No jak Gerd bêdzie chcia³ to chêtnie

Przy okazji przyszed³ mi do g³owy pomys³ modyfikacji parówki. Nie ma par odgórnie, tylko ka¿dy gracz robi uniwersaln± rozpê na 1000 czy tam 1050pts i przed ka¿d± bitw± jest losowanie kto jest z kim w parze trochê crazy ale my¶lê ¿e du¿o zabawy by przy tym by³o. Co s±dzicie?
Oczywi¶cie wynik pary by³by wówczas przydzielany ka¿demu z graczy osobno.

Aha i w poniedzia³ek oko³o 17.30 jakby kto¶ mia³ ochotê w feniksie na bitewkê to dajcie znaæ. Wstêpnie jestem z MC umówiony ale nie wie jeszcze czy bêdzie mia³ czas. W razie czego mo¿na te¿ zagraæ 2 vs 2
Pomys³ Micha³a na parówkê szalony ale mo¿e byæ weso³o.

Czy kto¶ ma ochotê zagraæ ze mn± w parze (bêdzie z³o!!!!)?

P.S.
MC i ja - TO MO¯E BYÆ JAZDA
2x DE ? ;]

pzdr
Pomys³ Micha³a mo¿e byæ ca³kiem zabawny, ale wprowadzi³bym go dopiero gdyby grozi³y nam BYE. Wówczas tylko 1 gracz na bitwê musia³by czekaæ np. (O ile nie by³oby ich za du¿o)

Co do Miecha, to niekoniecznie DE - on ma jeszcze WoCh i Wampiry - w skrócie: Miechu do ZUO do trzeciej potêgi
Mi siê z góry ustalone dru¿yny podobaj± poniewa¿ daj± bardzo du¿e mo¿liwo¶ci taktyczne, zobaczymy pewnie wiele ciekawie z³o¿onych armii.
Na tak male punkty to nie ma za bardzo co skladac ;].
Blesu jaki format przewidujesz ? Bo przy 6-7 parach bedzie mozna zagrac na 48''x72''.

pzdr
My¶lê o 1000 lub 1100. Niezale¿nie od wielko¶ci sto³ów, parówki trwaj± jeszcze d³u¿ej, a 2200+ to zaczyna siê wszystko chwiaæ :/
Ehhhh, nie lubie parowek, za male punkty...

pzdr
Nie ukrywam, ¿e bêdê do ostatniego momentu pilnowa³ liczebno¶ci na turnieju. Mamy 12 osób chêtnych na razie, jak liczebno¶æ spadnie do 11, to zmieniam format na 2100 1vs1.
Niezale¿nie od tego jak lubiê graæ w parach, to wolê to na domówkach robiæ, gdzie mo¿na graæ np. 4000 pkt na stronê i bez ograniczeñ czasowych.

Nawet na 1000pkt niemal wszystkie bitwy koñcz± siê przy 3-4 turze :/
1. _Micha³_ - spoko zniszczymy system razem . Co do moich rozpisek nigdy jeszcze nie byly "optymalne" zazwyczaj sa "nietypowe" .

2. Jak dla mnie parowki koniecznie bo juz dawno nie bylo.

3. Wyswig - jestem na NIE, bo to strasznie mnie ogranicza, jako leniwy gracz i malarz nie przykladam do tego za duzej wagi.

4. bez proxow - jestem na TAK, wiadomo ze czasem braknie jakiegos herosa ale latwo znalezc odpowiedniego lorda czy inny zamiennik.

Zeby nasze walki wygladaly epicko proponuje zasade "TYLKO POMALOWANE FIGURKI", "NO PROX", 1k ptk. Mysle ze kazdy nas jest w stanie wystawic 1k bez proxow i tylko pomalowane figurki. Mysle ze to urozmaici nasze rozpiski i przedewszystkim bedzie elegancko i epicko wygladalo na stolach.

Jezeli to bylo by za duze ograniczenie to mysle ze za pomalowana cala armie oraz za wyswig powinny byc dodatkowe punkty.

Marcin dal info, ze moze go nie byc, wiec jakas szansa na singiel jest, ale ma potwierdzic czy to pewne.

Gerdzie- wlasnie o to chodzi aby zmusic leniwych graczy do malowania, konwertowania i dbania o swoje pacynki ;].

Jesli chodzi o pomysl, ze graja tylko pomalowane figurki to baaardzo mi sie podoba, ale podejrzewam, ze polowa osob nie przyszlaby na turniej, gdyz pewnie nie maja az tylu modeli pomalowanych.

pzdr
Zgadzam siê - piêknie by to wygl±da³o, gdyby wszystko by³o pomalowane, ale nie mo¿emy tworzyæ zasad, które bêd± uniemo¿liwiaæ udzia³ niektórych graczy (mniej graczy = mniej funu w powietrzu).

Lepiej nagradzaæ "tych pracowitych" dodatkowymi punktami... mo¿e w jakiej¶ odleg³ej przysz³o¶ci bêdziemy wszyscy grali pomalowanymi figsami.
My¶la³em na czym¶ i bêdziemy chyba musieli powa¿nie zastanowiæ siê nad turniejem zuo vs dobro.

W przypadku gdy mamy nieparzyst± ilo¶æ gracz/par, kto¶ musi dostaæ bye.
Je¿eli która¶ ze stron mi³aby o jednego gracza wiêcej, oznacza to ¿e BYE otrzymywaliby tylko gracze np. Dobra lub Zua.

Pewnym rozwi±zaniem s± gracze z neutralnymi armiami (Khemri/Ogry) - graliby po stronie tej stronie po której s± luki. Np. 6 graczy dobra i 5 graczy zua, gdzie ogry s± po dwóch stronach.

Gdyby bye otrzyma³ gracz Zua - mam 6 vs 4 - wtedy jeden dobry ogr przeszed³by tycmzasowo do z³ych.
Gdyby bye otrzyma³ gracz Dobra - mam 5 vs 5 - Nie ma problemu.

Kwestia, co na to gracze ogrowi, którzy zmienialiby dru¿yny :/
Moze w przypadku singli ma to wiekszy sens, ale w parowkach to zly pomysl. Na parowki gracze skladaja armie pod sojusz aby sie uzupelniac, do tego dochodza ograniczenia, w ktorych armie z przypadku moga je nagiac w jedna badz druga strone.

Ja bym pozostal przy standardowym BYE, jest nieskomplikowany i prosty w obsludze.
Ogolem pierwszy BYE dla spoznialskiego, badz rzut k10 i kto najmniej ten zgarnia. Pozniej tradycyjnie.

pzdr
Tak apropo grania pomalowanymi: https://drive.google.com/folderview?id=0B8MzP53SohSSeVVUazVpbElwM2M&usp=sharing

Masakra, wiêkszo¶ci ludzi nie kojarzê, Alka tam widzia³em, ale widok Skraaja mnie zaskoczy³... to on wogóle ¿yje?
Tak dla info - gra 10k wampirów na 5k Imperium + odsiecz Wood Elfów, te¿ 5k. £±cznie 4 genera³ów Dobra vs. 3 z³ych.
Blesu, bedzie jakies info dotyczace turnieju (format, zasady itd.) ? ;]

pzdr
Spokojnie, narazie czekamy a¿ kto¶ siê wysypie
Ktos sie moze wysypac dzien przed turniejem jak to zreszta bywa ;]. MC potwierdzaj obecnosc albo gramy singla ;]

pzdr

Blesu, bedzie jakies info dotyczace turnieju (format, zasady itd.) ? ;]

pzdr


Bêdzie, bêdzie ale ostatnio mam zapierdziel i w pracy i w domu, wiêc proszê o cierpliwo¶æ
jednak ku rozpaczy Aza bêdê

pzdr
Ehhh..... Nikt nie chce sie wysypac aby byl singiel ?

pzdr
Czêsto ci którzy siê wysypuj± nie daj± znaku na forum.

Mo¿e na tym etapie dobierzmy siê ju¿ w pary. Je¿eli kto¶ nie bêdzie siê odzywa³ wtedy bêdzie mo¿na te¿ my¶leæ o singlu.

Póki co mamy Beniek+Bles, Gerd+ja i pewnie Azz+Radek
IMO najlepiej jak Blesu wrzuci zasady dla par, a w regulaminie na grubo z podkresleniem zaznaczy ze przy nieparzystej ilosci osob gramy normalne 2100 jak zawsze.
Najlepiej w sumie byloby rozeslac pm/mail do wszystkich aby potwierdzili swa obecnosc na 100%.

pzdr
To ja potwierdzam
Na razie to wolê poczekaæ do koñca, bo zwykle w ostatnim tygodniu s± wysypki. Turniej par odbêdzie siê tylko i wy³±cznie je¶li bêdzie 12 graczy.

11 graczy, to mamy nieparzy¶cie. Ma³o, mamy 3ech graczy którzy nie mog± graæ. (Chyba, ¿e 1 gra³by sam i da³ 20z³ na wej¶cie - a tego chcia³bym unikn±æ).

Oto sk³ad par:
1. Blaesus + Beniek
2. Gerd + Micha³ (w sumie 2 Micha³y )

Proszê resztê od dobranie siê

Marcin C i Miechu maj± tylko armie mrocznej strony i przyznam, ¿e mi³o by³oby ich widzieæ razem

Reszta ma armie albo dobra i z³a albo posiada Ogry, które s± neutralne

Azz
Radek
JW Morte
Static
Eledrin
Sambor
Ja z Radkiem, i oczywiscie bedziemy na 100% ;]

pzdr
Tylko Blesusowi nie chodzi o to czy bedziesz (to mo¿na by nawet pomin±c) a o to czym bedziesz gra³
dark side or light side
Choose Your destiny young podwain (and smell my feet )

pzdr
Potwierdzam obecno¶æ.
bede bede
Ich bin da.
Oj Marcin Marcin, bede mily i nie skomentuje tego, ku rozczarowaniu reszty :].
Tak wiec z Radkiem bedziemy po jedynej i slusznej stronie, stronie chaosu...
A potwierdzam bo o to prosilem reszte (jak widac wszyscy zalapali o co kaman ;]).

pzdr
No i jak tam regulamin ? ;]
4 osoby nie potwierdzaja swojej obecnosci btw.

pzdr
Regulamin bêdzie w tym tygodniu - dla 2óch wersji turnieju. (3ech, je¶li bêdzie nas liczba parzysta - wtedy bêdzie dobro vs Zuo)
Ja te¿ wpadne Co prawda popatrzeæ chwilê, ale zawsze
Ok, wiêkszo¶æ zasad wrzucona. Nied³ugo zajmê siê scenariuszami i nagrodami.
Ok 2 pytania do zasad
1) w sojuszu s± 2 takie same armie czy limit jednostek 0-3 takie same core liczy siê dla ka¿dej z osobna czy dla dwóch na raz (przyk³ad na specialach 0-2 dzia³o max 2x jak graja cz³ek z cz³ekiem , ale 4 jak jest sojusz cz³ek z dwarfem bo 2 dzia³a dwarfów to inny specjal ni¿ 2 dzia³a ludzi)
2) sojusz z kra¶kami ma du¿ego busta kre¶ki biora 3DS + 1dd (limit 4dd) a ich sojusznik bierze +2 Pd wiec sojusz ma 2/4 gdy inne maja 2/2

pzdr

Ok 2 pytania do zasad
1) w sojuszu s± 2 takie same armie czy limit jednostek 0-3 takie same core liczy siê dla ka¿dej z osobna czy dla dwóch na raz (przyk³ad na specialach 0-2 dzia³o max 2x jak graja cz³ek z cz³ekiem , ale 4 jak jest sojusz cz³ek z dwarfem bo 2 dzia³a dwarfów to inny specjal ni¿ 2 dzia³a ludzi)
2) sojusz z kra¶kami ma du¿ego busta kre¶ki biora 3DS + 1dd (limit 4dd) a ich sojusznik bierze +2 Pd wiec sojusz ma 2/4 gdy inne maja 2/2

pzdr


1) ograniczenie na ca³y sojusz, ilo¶æ ró¿nych dzia³ ograniczy inna zasada turnieju

2) O kra¶kach ju¿ my¶la³em w sojuszu, tylko tego nie zapisa³em, dzisiaj wieczorem to zrobiê. (NAwet je¶li, to sk±d bierzesz 2/4? Albo jest 0/4 albo 2/2 Nigdzie nie jest napisane, ¿e w sojuszu bierze siê najwy¿sze warto¶ci limitu
Kiedy bedzie wiadomo jaki format ? Bo to jest dosc wazne, zostalo nam pare dni, 3 osoby nie potwierdzily obecnosci, nadal to w lekkich powijakach jest. Imo Blesu powinienes dac czas na odpowiedz do soboty/niedzieli

Druga sprawa, tutaj akurat od Radka, nie ma on mozliwosci wystawic nieczarujacego lorda w VC, vampir ma z bazy czy tez musi miec zgodnie z zasadami 1 lev. Jak na to sie zapatruje organizator ? VC w tym momencie bez lordow ? Troche glupio bo traca slot.

pzdr
No i kiedy beda scenariusze ? ;]

Bo to tez jest wazne przy skladaniu armii.

pzdr
Zasady zupdateowane:
- Mieszany sojusz z Dwarfami - magia:limit 1PD/3DD
- Brak Lordów posiadaj±cych jakikolwiek lv magii, Brak Kowad³a, wyj±tek - VC mog± braæ Vampire Lord (max 1lv magii)

Nie bêdê nikogo popêdza³, proszê nastawcie siê na 2 formaty. Zwykle czê¶æ forumowiczów odzywa siê pod koniec.

Scenariusze bêd± dzisiaj pó¼nym wieczorem/noc±, na pewno:
- nie bêdzie Blood & Glory
- ostatnia bitwa to Battle line.
To kiedy mniej wiecej bedzie wiadomo jaki format gramy ? Bo chyba nie na samym turnieju ? ;]

pzdr
Do rozes³ania rozpisek lub wcze¶niej - gdy kto¶ wcze¶niej potwierdzi brak uczestnictwa

Ja ju¿ mam gotow± rozpê na 2100, muszê dogadaæ siê do koñca z Beñkiem odno¶nie parówki. Ale wstêpny zarys mamy. Czy takim problemem jest zrobienie 2 rzrozpisek?

Jakby¶cie chcieli to rozwi±zaæ inaczej? Ja nie wyrzucê ludzi tylko dlatego, ¿e rzadziej wchodz± na forum. Wystarczy, ¿e trzymaj± siê terminów.
Wiesz, problemu z rozeslaniem kilku rozpisek nie widze, ale jak bede we wrocku i nagle sie okaze, ze gramy 2100 a ja z Radkiem lub ktos inny zabierze armie na parowke to sie bardzo wkurze, ot co. Dlatego wole wiedziec wczesniej kiedy mozna sie jakiejs informacji spodziewac.

Wystarczyla pierwsza linijka na moja odpowiedz, aby mnie usatysfakcjonowac ;]

pzdr
No to cieszê siê, ¿e siê rozumiemy


- Uwzglêdnione u¶ci¶lenia sêdziowskie (Wyj±tek: nadal losuje siê czary po wystawieniu modelu"


Co ma na celu ten zapis? Tz. czemu akurat w tej kwestii odchodzimy od u¶ci¶leñ?

Druga sprawa - brak bana na 3+ ward z przerzutem jedynek. Przy punktach poni¿ej 2400 wg mnie oczywista rzecz do zbanowania.

Sprawa trzecia - Bye za 12DP. Imo 13 to minimum, a optymalnie by³oby 15. Chodzi o to ¿e jak gracz za³apie takiego baja to czêsto traci przez to automatycznie mo¿liwo¶æ wygrania turnieju przy osobach które potrafi± wykrêciæ 60 pkt

Oczywi¶cie wola Ja¶nie Chomika zostanie uszanowana w ka¿dym wypadku

@Gerd
Oczekuj moje PW Dzisiaj ju¿ nie mam czasu ale jutro co¶ wymy¶lê i co¶ ci napiszê

@MC
Masz PW zwrotne, sory ¿e po tygodniu ale nie by³o mnie wcze¶niej na forum

Przeczyta³em regulamin i mam kilka pytañ

- Uwzglêdnione u¶ci¶lenia sêdziowskie (Wyj±tek: nadal losuje siê czary po wystawieniu modelu"


Co ma na celu ten zapis? Tz. czemu akurat w tej kwestii odchodzimy od u¶ci¶leñ?

Nie chcê aby u¶ci¶lenia za bardzo modyfikowa³y grê, a znaj±c was to i tak wiêkszo¶æ o tym zapomni

Odno¶nie WoCh i wykopanego warda - doda³em (dlaczego tego nie zauwa¿y³em wcze¶niej...?)

BYE - w sumie niez³y argument. Kto¶ ma jeszcze jaki¶ pomys³?
Bye nie powinien byc za 15, 13 jest chyba przyjete wszedzie. Wynik 15 na przeciwniku to juz lekki wyczyn, dostajac go ot tak jest nieuczciwe wobec pozostalych graczy.

Jesli chodzi o warda, dla mnie zaden problem, fajnie, ze spytaliscie posiadacza , powinnismy to wczesniej ograniczyc, fakt, ze ten moj heros nigdy nic nie robil, ale widze, ze co niektorzy tak przed nim trzesa portkami ze strachu, ze glowa mala.

Tylko jak juz zaczynamy sie tak bawic to moze pojdzmy dalej ? Bo coraz blizej robi sie z tego euro.
Tak wiec powinno sie wrzucic:
- HE- ksiazka albo banner (i nie rozumiem w ogole dlaczego baner zabiera 1 DD)
- Lizaki- max 2 saurus scar/oldblood na coldzie

pzdr


- HE- ksiazka albo banner (i nie rozumiem w ogole dlaczego baner zabiera 1 DD)
- Lizaki- max 2 saurus scar/oldblood na coldzie
pzdr


Co do ksi±¿ki Azz, to zrani³e¶ mnie okrutnie - nie czytasz zasad jakie napisa³em a zawsze to robi³e¶ - wg ograniczeñ magii, nie ma mo¿liwo¶ci aby wzi±æ i banner i ksi±¿kê. Dlaczego 1 DD? - bo to dzia³a na 1 oddzia³ i s± czary, którymi mo¿na taki oddzia³ ruszyæ - czy bezpo¶rednio, czy os³abiaj±c oddzia³, czy dopalaj±c walcz±cy z nim.

Lizaki na coldach - niemal ka¿da armia jest w stanie wystawiæ kowbojów, mo¿e nie tak skutecznych jak za te punkty... z tym ograniczeniem bym siê zgodzi³. (Choæ personalnie to chcia³bym by Micha³ chocia¿ raz zagra³ bardziej odmienion± rozp± - takie personalne ¿yczenie, mo¿e z 1 kowbojem, albo bez )

SCENARIUSZE WRZUCONE!!!


High Elves (8ed):
- Book of Hoeth: limit PD -1 / DD -2
- Banner of the World Dragon DD -1
BITWA II "Zaprawieni pracownicy winiarni"

MEETING ENGAGEMENT z uwzglêdnieniem zasad specjalnych:
- Nie ma czego¶ takiego jak rzuty na rezerwy ani samych rezerw
- Na ¶rodku sto³u znajduje siê trójkondygnacyjny budynek obsadzony przez nieskoñczon± ilo¶æ bretoñskich Peasant Bowmen
- Stan wskazuj±cy: Unbreakable, -1 do WS i BS, co daje odpowiednio WS 1 i BS2
- na koniec fazy strzelania oddaj± salwê do najbli¿szego celu (rzut ko¶ci± rozstrzyga gdy odleg³o¶ci s± takie same)
- gdy targetowany jest ca³y oddzia³ pijaków traktuje siê jakby w budynku by³o 20 modeli
- za ka¿dego zabitego ch³opa gracz otrzymuje 5MP
- pod ka¿dym wzglêdem obsadê budynku traktuje siê jako wrogi oddzia³


1. Dlaczego ksi±¿ka -2DD?
2. Ile strza³ów oddaje nieskoñczona ilo¶æ ch³opów? 20?

2. Ile strza³ów oddaje nieskoñczona ilo¶æ ch³opów? 20?
Na ka¿da kontygnacje przypada 10 ch³opa które mo¿e strzelaæ
Ale fakt jak to sie ma do targetowania 20 modeli to nie wiem ???

pzdr
1. Dlaczego ksi±¿ka -2DD?

Aby nie by³o mo¿liwo¶ci wziêcia book + banner lub book + Dispel Scroll

2. Ile strza³ów oddaje nieskoñczona ilo¶æ ch³opów? 20?

Budynek jest trójkondygnacyjny, czyli strza³ów 15.
Zasada " - gdy targetowany jest ca³y oddzia³ pijaków traktuje siê jakby w budynku by³o 20 modeli " s³u¿y unikniêciu pytañ: "Mój czar targetuje ca³y oddzia³, to ile trafieñ zadajê nieskoñczonej ilo¶ci ch³opów?" - odpowied¼ to 20 (np. czar dwellers below) - jak widaæ nie uda³o mi siê unikn±æ pytania
A widzisz, musialem to jakos przeoczyc ;]

Kowboje sauruscy sa za mocni, imo 0-2 bez zadnych testow (za marne pkt sv 1+, s7, 4a + predatory, ld na 3 kostkach)

Co do scenariuszy:
1. OK
2. Nie wiem czy 5MP za zabicie kolezki to nie za duzo, glownie chodzi mi o combat (gdzie oddzial z 3-4 atakami plonacymi robi tam totalna sieczke), moze na potrzeby czarow, strzelania i walki traktuje sie ich jako 20 osobowy oddzial
3. WTF ? To jakis zart ? bo inaczej tego nie widze ;]

I jak bedziemy liczyc nafajniejsze rozpy w przypadku par ? Tak samo tylko, ze glos na pare ? Jesli tak to moze wtedy po jednym glosie kazdy ?

pzdr
Mi sie podoba
WE wpadaja i co ture dostaje z 20x5 wiec 500p na bitwe

pzdr
Jo³!
W³a¶nie zauwa¿y³em, ¿e gramy na wcze¶niej ustalone pary, a nie losowane co bitwê. Kto jeszcze jest wolny do sojuszu z HE lub Dwarfami?
Pozdro!
Marcin, 600 pts bo 6 tur, a ze to meeting to od pierwszej szarzujesz ;]

Morte, losowane na bitwe to mialy byc pary dobre na zue, przynajmniej tak to odebralem. Z tego co wiadomo to Elderin, Static i Sambor sa wolni, ale poki co nie daja znaku zycia.

pzdr
De facto, Static i Elderin bêd± musieli siê rozdzieliæ - jeden z³y, drugi dobry
Chomik - moje ma³o ró¿norodne rozpiski bior± siê g³ównie st±d ¿ê lizaki to moja najm³odsza armia - 1,5 roku i nie mam za wielu figsów do niej. Mogê graæ albo na gejowiznie albo na tym czym gram ostatnio

Co do pro¶by o granie bez kowbojów, to tak samo jakbym Ciê prosi³ o granie bez cannonów. Nie przypominam sobie ¿eby¶ kiedy¶ kto¶ graj±cy imperium ich nieposiada³. To s± takie rzeczy podstawowe.

Ograniczenie kowbojów mi osobi¶cie nie przeszkadza bo i tak gram na dwóch, raz tylko chyba testowa³em 3 jakie¶ pó³ roku temu. Tak gwoli ¶cis³o¶ci najnowasze euro dopuszcza 3 scar veteranów i nieogranicza oldbloodów a pks dopuszcza wszystkich, wiêc Azz jeste¶ bardziej restrykcyjny ni¿ euro

Edit: Gerd masz PW
Przypominam, je¶li chodzi o Twoich kowbojów - to tylko moje ma³e ¿yczenie aby zobaczyæ co¶ innego Ale feel free to robiæ co chcesz.
Na PKS zawardowany hero nie jest ograniczony ;], ja po prostu ide Twoim tokiem myslenia, pozniej 2400 herosi/lordowie na coldonach 0-2 ;]

Blesu udzielisz jakis odpowiedzi co do moich uwag na temat scenariusza 2 i 3 ?

pzdr
2. Zróbmy test Tak na prawdê ka¿dy szar¿uj±cy na budynek nabija punkty, ale wy³±cza swój oddzia³ z dzia³ania - nie u¿ywa go przeciw faktycznemu wrogowi.
3. Nie udzieli³em odpowiedzi, bo my¶la³em, ¿e na ten tani ¿art kto¶ zd±¿y siê nabraæ Oczywi¶cie zwyk³y battle line bez dodatkowych zasad

Na PKS zawardowany hero nie jest ograniczony ;]



No tak, znowu to zmienili - patrzy³em na wersje PKS z lipca gdzie by³ zbanowany
Przepraszam, ale mnie nie bêdzie. Takie ¿ycie
No i wszystko jasne
No i temat parówki zamkniêty
No to parówki nie ma
A przy okazji, a co to za potworek:
- Je¿eli monster dosiadany przez Herosa/Lorda istnieje samotnie w slotach Special, Rare to tak¿e zu¿uwa limit ilo¶ciowy (Special 0-2, Rare 0-1)

No to parówki nie ma
A przy okazji, a co to za potworek:
- Je¿eli monster dosiadany przez Herosa/Lorda istnieje samotnie w slotach Special, Rare to tak¿e zu¿uwa limit ilo¶ciowy (Special 0-2, Rare 0-1)


Podpowiem Tobie Morte

+++ FENIKS +++



pzdr
Kolejne pytanie.

Czy bsb ze starych armii mog± u¿ywaæ normalnego ekwipunku tak jak ci z nowych? Ostatnio tak grali¶my.

Zastanawiam siê nad spe³nieniem ¿yczenia chomika i zagrania bret±
Uwa¿am, ¿e punkty za Bye nale¿y podnie¶æ do 13.

Kolejne pytanie.

Czy bsb ze starych armii mog± u¿ywaæ normalnego ekwipunku tak jak ci z nowych? Ostatnio tak grali¶my.

Zastanawiam siê nad spe³nieniem ¿yczenia chomika i zagrania bret±


Dziêki za przypomnienie - ju¿ jest w zasadach.

BYE wróci³ do 13 pkt i kuniec
Rozpa posz³a.
Gwoli ¶cis³o¶ci - nie gramy na podzia³ dobro vs zuo.

Jest nas nieparzysta ilo¶æ.
I g³osowanie na rozpy obowi±zuje.
Mnie te¿ nie bêdzie niestety :/
Rozpa posz³a
Nie chcê narzekaæ jak MC, ale ta zasady z monsterem to chyba tylko bije HE. Mo¿e zamiast tego dodaæ lodzia 0-1 Na armaty te¿ by siê to przyda³o
Static: Eledrin zjawi siê w ogóle? Nie dawa³ znaku ¿ycia w tym temacie.

Morte, na razie niech zostanie jak jest, nie widzê, aby jakakolwiek inna armia mia³a problem
Co do armat, to Imperium i Krasie nie s± w stanie wystawiæ super odpornych lataj±cych monsterów lub prawie niezniszczalnych kowbojów. Nie wspominaj±c ju¿ o tym, ¿e armata potrafi sama siê rozpukn±æ i nie jest trudna do zniszczenia... zwykle gin± w ka¿dej bitwie

Stan rozpisek:
1. Blaesus - Zatwierdzona
2. Azz
3. Radek
4. Micha³
5. Beniek
6. MC Hammer
7. Miechu - Zatwierdzona
8. Gerd
9. JW Morte - Wys³ana
10. Eledrin

Kto rusza na after party do Choppera?
Wa¿ne, aby Morte wiedzia³ ile miejsc zaj±æ
Ja równie¿ nie dam rady przybyæ na turniej.
Tak te nie¶miertelne kowboje dark elfickie z wardem na 4+ (z podrêcznika ) i sv na 1+ od ostrza³u i tafem 3 (oj boziu taf trzy to jest twardziel)
Czyli to samo co moze wystawiæ imperium ?
Ale imperium nie wystawia ?
Dlaczego ?
Bo ma dzia³a i nie musi <hahaahahaha - szyderczy ¶miech>

Kolejne pytanie imperium nie wystawia monsterów <gryfy> ?
Dlaczego?
Bo ma dzia³a i nie musi <hahahahahaha - szyderczy ¶miech>

Imperium nie wystawia MC
Jak to nie wystawia ma Demisie i dzia³a <hahahaahaha - szyderczy smiech>

pzdr
Oj Marcin, Marcin...

Kogo w imperium nazwa³by¶ kowbojem? Porównywa³e¶ kiedy¶ staty herosów i lordów? Je¶li siê nie mylê jedyne s³absze odpowiedniki to lordowie/herosi gobliñscy i skinki. Nie maj± ASF, nie maj± mega wysokich WS i In, re-rolli 1 na woundowanie, impactów, Predatory Fighter, nie mówi±c o tym, ¿e jedyny imperialista z 4 atakami to Grand Master, który MUSI byæ na koniu (niestety gryf, pegaz, nawet demigryf! nie wchodz± w grê mimo, ¿e jest mistrzem zakonnym). ¯eby byæ w miarê skutecznym nie mo¿na zrobiæ go super odpornym, bo bez magicznych przedmiotów jest s³abiutki. Taki "wymiatacz" zalicza siê tylko do Lordów, gdzie indziej nie ma co szukaæ.

Demisie s± mega mocne, ale to nie o nich mówi³em (gdzie o tym pisa³em?), nie s± one lataj±cymi potworami z wardem lub regenk±.

A skoro¶ taki m±dry, podaj mi przyk³ad czego¶ w Imperium, co nie jest armat± i da sobie radê z kowbojami, daemon prince'ami itd. Bo nawet wspomniane demisie (które wzi±³em 2 razy) mog± takich go¶ci najwy¿ej poca³owaæ w dupê.
moje kowboje biegaja z dwurakiem (w zesz³ym kodeksie tez biegali z dwurakiem ) wiec maja ASL (ok uderze przed toba ale z s6 4 A napewno cie nie zabije wiec oddasz mi tez z s6 4A tylko ty masz warda4+ i sv 1+ w kombacie ja 2+
mam tyle samo ataków co ty
mam taki sam ward i save co ty
Mam mniej tafa dlatego musze turlaæ wiecej save ni¿ ty
Tylko powód dla których imperium nie musi ich wystawiac a DE musza sa dzia³a.
Ty nie musisz szar¿owaæ lordem na demona z nadziej± ze sie uda bo walniesz go dzia³em - ja niestety musze i liczyæ na lekkiego fuksa bo lord z T 3 jest raniony przez wszystko na 2+ a trafiany na 3/4+

Wiec prosze bez takich dramatyzmów

Mo¿esz mi wierzyc ze tez majac dzia³ nie wystawi³by na pewno lorda kowboja tylko maga 4lv bo lord kowboj to jest loteria uda sie nie uda wybronisz wardem dzia³ albo nie a mag ma zawsze look out sear

I nie porównuj lorda DE do Demona albo wampira to zupe³nie inna liga

Co zabija u Ciebie kowboji - magia lord mag rzucajacy brzytwe na dowolny oddzia³
Dowolny oddzia³ z hero z 4+ wardem (challenge) i zabijasz kombatem

pzdr
Marcin, U make my day

pzdr
Rozpa wyslana.

Btw. nie ma ktos jakiegos aparatu ? Podejrzewam, ze troche pomalowanych modeli bedzie, fajnie by bylo zrobic jakies fotki i powrzucac ku uciesze innych ;]

pzdr
Z tym T to ró¿nie, bo na pegazie - w swojej armii mo¿esz niemal ka¿dego usadziæ, masz 4 T

Marcin, nie bêdê siê z Tob± k³óci³ - mam moim zdaniem s³abiutkie opcje na kowboja, je¶li go wystawiê, to zazwyczaj dostanê baty od ka¿dego innego kowboja.

Mam armaty - u¿ywam ich, ale nie wystawi³em nigdy wiêcej ni¿ 2 (wliczaj±c czo³g) - jest to mimo wszystko loteria - trafiê/nie trafiê, zraniê/nie zraniê... ile woundów? A mo¿e armata po prostu zatnie siê albo wybuchnie? (Wszystkie machiny oparte na prochu wybuchaj± na 1-2, czyli przy ka¿dym strzale mam 5,555% na to, ¿e stracê model za 120pkt - statystycznie na turnieju ka¿da armata powinna wybuchn±æ 1 raz)

U¿ywanie czarów? Losowe jak cholera - jeszcze bardziej ni¿ u¿ywanie armat. Chcia³by¶ nagle wszystkim armiom zabroniæ u¿ywania machin z D6? to absurd. Bretka? Ogry? Imperium? Krasie? WoCh?

Jak dla mnie to narzekanie gracza, który w swojej armii tego nie ma

Bêdê u¿ywa³ i tyle... mo¿e ku Twemu narzekaniu wezmê w koñcu 3 dzia³a (mam tyle na stanie )

Stan rozpisek:
1. Blaesus - Zatwierdzona
2. Azz
3. Radek
4. Micha³
5. Eledrin
6. MC Hammer
7. Miechu - Zatwierdzona
8. Gerd - Zatwierdzona
9. JW Morte - Wys³ana
Ty nie musisz grac na kowbojach i tyle, ja to rozumie, ale podawanie ze inna armia gra na przegietych, nie¶miertelnych uber ales kowbojach i imperium musi sie bronic jest troche nie fer.
Ci kowboje (w wiekszosci nie wliczajac WoCh) maja wardy na 4+ wiec jest to loteria i jak dzia³o zabije 2 kowboi w pierwszej turze to ju¿ jest dramat.
A Imperium moze mieæ takich samych kowboji jak inne armie (mniej wiêcej) wiec fakt ze nie wystawia nie wyp³ywa z tego ze sa s³absi tylko dlatego ¿e nie ma zasadnosci ich wystawienia bo masz dzia³a - opcja lepsza niz kowboj.

Pzdr
No i w koñcu siê zgadzamy Wystawiam dzia³a, bo moi kowboje s± do d...
Bez przesady, imperium moze wystawic kowbojow na pegazach, co takie slabe nie jest, zwlaszcza przy opcji sv 1+ ward 4+. Po prostu lepsze jest dzialo, nie ma co sie oszukiwac ;]

pzdr
Stan rozpisek:
1. Blaesus - Zatwierdzona
2. Azz - Zatwierdzona
3. Radek
4. Micha³
5. Eledrin
6. MC Hammer
7. Miechu - Zatwierdzona
8. Gerd - Zatwierdzona
9. JW Morte - Wys³ana
Ja wy¶le jutro
Musze pomy¶leæ a to mi zajmuje

pzdr
Dobra dobra, przeciez juz masz rozpe, nic juz nie wymodzisz, wysylaj ;]

pzdr
Tylko powiem, ¿e Azz postawi³ wysoko poprzeczkê
I tak nie wygra bo gra chaosem
Tak samo jak ja nie wygram bo gram Druchii
Wiec nie ma siê czym zachwycaæ

+++EDIT+++
Nie wiem czy tylko ja mam wra¿enie ¿e ten e-mail na który mam wysy³aæ rozpe obraza moje uczucia religijne
+++END+++

pzdr
Mogê wzi±æ BYE w pierwszej bitwie je¶li trzeba. Nie dam rady i¶æ na piwko do Choppera.
Stan rozpisek:
1. Blaesus - Zatwierdzona
2. Azz - Zatwierdzona
3. Radek - Wys³ana z powrotem
4. Micha³
5. Eledrin
6. MC Hammer - Zatwierdzona
7. Miechu - Zatwierdzona
8. Gerd - Zatwierdzona
9. JW Morte - Zatwierdzona
Blesu- cieszy mnie to, ze tym razem sie udalo ;]

MC- nie zapeszaj ;]

Miechu- pewnie bedzie bez byeow, bo Eledrin nie daje znaku zycia wiec go pewnie nie bedzie.

pzdr
Je¶li do koñca dzisiejszego dnia nie dostanê jaki¶ rozpisek, to w³a¶ciciele otrzymuj± zgodnie z zasadami turnieju -5DP.

Jako, ¿e inne rozpy staj± siê widoczne, spó¼nione rozpy nie bêd± bra³y tak¿e udzia³u w ocenie.

Moje przeczucie mówi mi, ¿e Eledrin siê nie zg³osi, ale mogê siê myliæ.

Na przysz³o¶æ: Bêdê musia³ zebraæ numery do was wszystkich. Mam tylko do czê¶ci z was.
Stan rozpisek:
1. Blaesus - Zatwierdzona
2. Azz - Zatwierdzona
3. Radek - Do zwrotu posz³a drugi raz
4. Micha³
5. Eledrin
6. MC Hammer - Zatwierdzona
7. Miechu - Zatwierdzona
8. Gerd - Zatwierdzona
9. JW Morte - Zatwierdzona
Jakby co glosuje na wolno¶æ ... spoko postaram sie zalogowac w czwartek i zaglosowac
Stan rozpisek:
1. Blaesus - Zatwierdzona
2. Azz - Zatwierdzona
3. Radek - Zatwierdzona
4. Micha³
5. Eledrin
6. MC Hammer - Zatwierdzona
7. Miechu - Zatwierdzona
8. Gerd - Zatwierdzona
9. JW Morte - Zatwierdzona

Je¿eli nie otrzymam wszystkich rozp wcze¶niej, to o 0:00 wrzucam je na forum i tylko zamieszczone rozpy bêdê do oceny
Ja zaraz wy¶lê jak±¶. Póki co nie mogê siê zdecydowaæ czy braæ kra¶ki na 6 maszynach czy lizaki na 4 kowbojach.

Oki wys³a³em. Rozpa czterej pancerni i pies (du¿y)
Stan rozpisek:
1. Blaesus - Zatwierdzona
2. Azz - Zatwierdzona
3. Radek - Zatwierdzona
4. Micha³ - Zatwierdzona
5. Eledrin
6. MC Hammer - Zatwierdzona
7. Miechu - Zatwierdzona
8. Gerd - Zatwierdzona
9. JW Morte - Zatwierdzona

Jako¶ nie spodziewam siê rozpy od Eledrina, ale poczekam tê nieca³± godzinê
Panowie, g³osujcie, pamiêtajcie, ¿e macie po 2 g³osy i nie mo¿ecie g³osowaæ na siebie

Oddane G³osy:
1. Blaesus - Azz, Radek
2. Azz - Miechu, Radek
3. Radek - Azz, Blesu
4. Micha³ - Azz, JW Morte
5. JW Morte - Azz, Radek
6. MC Hammer - Azz, Radek
7. Miechu - Azz, Radek
8. Gerd - MC Hammer, Blesu

Gerd - Dwarfs

1 Dwarf Lord @ 293.0 Pts
General; Shieldbearers; Gromril Armour; Shield
#Shield Bearer [0.0]
Runic Armour [25.0]
Rune of Resistance
Runic Weapon [65.0]
Master Rune of Flight
Rune of Cleaving
Rune of Speed
Runic Talisman [30.0]
Master Rune of Challenge
Rune of the Furnace
1 2 Shield Bearers @ [0.0] Pts

1 Master Engineer @ 80.0 Pts
Dwarf Handgun; Gromril Armour

1 Runesmith @ 147.0 Pts
Gromril Armour; Shield
Runic Talisman [75.0]
Master Rune of Balance
Rune of Spellbreaking

28 Quarrellers @ 389.0 Pts
Great Weapon; Crossbow; Light Armour; FCG

10 Thunderers @ 145.0 Pts
Dwarf Handgun; Light Armour; Musician

30 Hammerers @ 410.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; FCG
Runic Banner [20.0]
Rune of Determination

5 Miners @ 60.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Musician

5 Troll Slayers @ 61.0 Pts
Musician

1 Grudge Thrower @ 170.0 Pts
Engineer
Engineering Runes [75.0]
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating (x2)

1 Cannon @ 130.0 Pts
Engineering Runes [40.0]
Rune of Burning
Rune of Forging

1 Bolt Thrower @ 50.0 Pts
Engineering Runes [5.0]
Rune of Burning

1 Bolt Thrower @ 45.0 Pts

1 Organ Gun @ 120.0 Pts

Models in Army: 95
Total Army Cost: 2100.0

Micha³ - Lizardmen "Four cowboys and one cow"

1 Saurus Oldblood @ 245.0 Pts
General; Great Weapon; Light Armour
Talisman of Preservation [45.0]
The Other Trickster's Shard [15.0]
1 Cold One @ [0.0] Pts

1 Saurus Oldblood @ 246.0 Pts
Great Weapon
Glitering Scales [25.0]
Opal Amulet [15.0]
The Egg of Quango [30.0]
1 Cold One @ [0.0] Pts

1 Saurus Scar-Veteran @ 181.0 Pts
Light Armour; Battle Standard
Sword of Might [20.0]
Charmed Shield [5.0]
Dawnstone [25.0]
1 Cold One @ [0.0] Pts

1 Saurus Scar-Veteran @ 154.0 Pts
Great Weapon
Armour of Destiny [50.0]
1 Cold One @ [0.0] Pts

1 Skink Priest @ 90.0 Pts
Magic Level 1; Lore of Beasts
Dispel Scroll [25.0]

1 Skink Priest @ 100.0 Pts
Magic Level 2; Lore of Heaven

1 Ancient Stegadon @ 250.0 Pts
2 Giant Blow Pipes; Sharpened Horns
5 Skink Crew @ [0.0] Pts
Lustrian Javelin

26 Saurus Warriors @ 316.0 Pts
Spear; Shield; FCG

10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe

10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe

10 Skink Skirmishers @ 70.0 Pts
Blowpipe

5 Chameleon Skinks @ 65.0 Pts
Blowpipe

3 Ripperdactyl Riders @ 120.0 Pts
Spear; Shield

3 Ripperdactyl Riders @ 120.0 Pts
Spear; Shield

Models in Army: 67
Total Army Cost: 2097.0

Blaesus - Empire

Arch Lector of Sigmar 180 Pts
General; Great Weapon
Dawnstone [25]
Armour of Meteoric Iron [50]

Captain of the Empire 147 Pts
BSB; Full Plate Armor; Great Weapon
White Cloak of Ulric [50]

Master Engineer 71 Pts
Light Armour
Charmed Shield [5]

Battle Wizard of the Light Order 115 Pts
Magic Level 2; Lore of Light
Sceptre of Stability [15]

Battle Wizard of the Golden Order 100 Pts
Magic Level 2; Lore of Metal

5 Knightly Orders (Inner Circle) 135 Pts
Barded Warhorse; Lance; Full Plate Armor; Shield; Musician

31 Handguners 299 Pts
Empire Handgun; Standard; Musician
5 Archer Detachment 35 Pts
Normal Bow
10 Free Company Militia Detachment 60 Pts
2ndWeapon

29 Flagellants 348 Pts
Flail

Great Cannon 120 Pts

Steam Tank 250 Pts

Helblaster Volley Gun 120 Pts

Luminark of Hysh 120 Pts

Models in Army: 89
Total Army Cost: 2100

Azz - Warriors of Chaos

1 Chaos Lord of Tzeentch @ 398.0 Pts
Mark of Tzeentch; General; Great Weapon; Barding
Dawnstone [25.0]
Soul Feeder [10.0]
The Other Trickster's Shard [15.0]
Scaled Skin [20.0]
Armour of Destiny [50.0]
1 Daemonic Mount @ [0.0] Pts

1 Exalted Hero of Tzeentch @ 222.0 Pts
Mark of Tzeentch; Halberd; Chaos Armour; Battle Standard; Barding
Dragonhelm [10.0]
Talisman of Endurance [30.0]
Third Eye of Tzeentch [10.0]
Ironcurse Icon [5.0]
1 Barded Chaos Steed @ [0.0] Pts

1 Chaos Sorcerer of Tzeentch @ 235.0 Pts
Mark of Tzeentch; Lore of Metal; Magic Level 2; Chaos Armour
Biting Blade [10.0]
Charmed Shield [5.0]
Dragonbane Gem [5.0]
Chaos Familiar [25.0]
1 Disc of Tzeentch @ [0.0] Pts

5 Marauder Horsemen of Tzeentch @ 100.0 Pts
Mark of Tzeentch; Flail; Throwing Axes

5 Marauder Horsemen of Tzeentch @ 100.0 Pts
Mark of Tzeentch; Flail; Throwing Axes

1 Chaos Chariot of Tzeentch @ 120.0 Pts
Mark of Tzeentch

1 Chaos Chariot of Tzeentch @ 120.0 Pts
Mark of Tzeentch

5 Chaos Warhounds @ 40.0 Pts
Vanguard

5 Chaos Warhounds @ 45.0 Pts
Mutant Poisons; Vanguard

6 Chaos Knights of Tzeentch @ 305.0 Pts
Mark of Tzeentch; Barding; Ensorcelled Weapons; Chaos Armour; Shield; Standard; Champion
Lichebone Pennant [15.0]

1 Chimera @ 275.0 Pts
Flaming Breath; Regenerating Flesh

1 Gorebeast Chariot of Tzeentch @ 140.0 Pts
Mark of Tzeentch

Models in Army: 32
Total Army Cost: 2100.0

Miechu - Warriors of Chaos

1 Chaos Lord of Tzeentch @ 390.0 Pts
Mark of Tzeentch; General; Chaos Armour; Shield
Berserker Sword [20.0]
Talisman of Preservation [45.0]
Potion of Strength [20.0]
Dragonhelm [10.0]
Flaming Breath [30.0]
Soul Feeder [10.0]
1 Disc of Tzeentch @ [0.0] Pts

1 Chaos Sorcerer @ 180.0 Pts
No Mark; Lore of Metal; Magic Level 2; Chaos Armour
Ironcurse Icon [5.0]
Dispel Scroll [25.0]
Enchanted Shield [5.0]

1 Festus the Leechlord of Nurgle @ 190.0 Pts
Mark of Nurgle; Magic Level 2
#Pestilent Potions [0.0]

5 Marauder Horsemen of Slaanesh @ 95.0 Pts
Mark of Slaanesh; Flail; Musician

5 Marauder Horsemen of Slaanesh @ 95.0 Pts
Mark of Slaanesh; Flail; Musician

15 Chaos Warriors of Nurgle @ 330.0 Pts
Mark of Nurgle; Halberd; Chaos Armour; Shield; FCG

1 Chaos Chariot of Slaanesh @ 115.0 Pts
Mark of Slaanesh

1 Chaos Chariot of Slaanesh @ 115.0 Pts
Mark of Slaanesh

1 Chimera @ 275.0 Pts
Flaming Breath; Regenerating Flesh

4 Skullcrushers @ 312.0 Pts
Frenzy; Ensorcelled Weapons; Chaos Armour; Shield

Models in Army: 34
Total Army Cost: 2097.0

MC Hammer - Dark Elves "The Four Riders of Apocalypse"

1 Death (Dreadlord) @ 265.0 Pts
General; Great Weapon; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak
Dragonhelm [10.0]
The Black Amulet [60.0]
The Other Trickster's Shard [15.0]
1 Dark Steed @ [0.0] Pts

1 Conquest (Dreadlord) @ 255.0 Pts
Lance; Light Armour; Sea Dragon Cloak
Dawnstone [25.0]
Cloak of Twilight [50.0]
Enchanted Shield [5.0]
1 Dark Steed @ [0.0] Pts

1 War (Master) @ 168.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Sea Dragon Cloak; Shield; Battle Standard
Talisman of Preservation [45.0]
1 Dark Steed @ [0.0] Pts

1 Famine (Master) @ 182.0 Pts
Great Weapon; Sea Dragon Cloak; Shield
Armour of Destiny [50.0]
1 Dark Pegasus @ [50.0] Pts

5 Dark Riders @ 80.0 Pts
Spear; Light Armour

5 Dark Riders @ 80.0 Pts
Spear; Light Armour

10 Dark Riders @ 170.0 Pts
Spear; Light Armour; Shield

20 Witch Elves @ 240.0 Pts
Frenzy; 2ndWeapon; Standard
Banner of Eternal Flame [10.0]

29 Har Ganeth Executioners @ 373.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard
Banner of Swiftness [15.0]

5 Doomfire Warlocks @ 125.0 Pts
Magic Level 2

1 Kharibdyss @ 160.0 Pts

Models in Army: 78
Total Army Cost: 2098.0

Morte - High Elves

1 * Anointed of Asuryan @ 510.0 Pts
General; Halberd; Heavy Armour
Star Lance [30.0]
Charmed Shield [5.0]
The Other Trickster's Shard [15.0]
Golden Crown of Atrazar [10.0]
1 Frostheart Phoenix @ [240.0] Pts

1 Noble @ 170.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Battle Standard; Ithilmar Barding
Talisman of Preservation [45.0]
Enchanted Shield [5.0]
1 Elf Steed @ [0.0] Pts

1 Mage @ 155.0 Pts
Magic Level 2; Lore of High Magic
Dispel Scroll [25.0]
1 Elf Steed @ [0.0] Pts

13 Dragon Princes of Caledor @ 447.0 Pts
Lance; Dragon Armour; Shield; Standard; Ithilmar Barding; Champion
Banner of the World Dragon [50.0]

15 Silver Helms @ 375.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; FCG; Ithilmar Barding

5 Dragon Princes of Caledor @ 175.0 Pts
Lance; Dragon Armour; Shield; Standard; Ithilmar Barding; Champion
Banner of Eternal Flame [10.0]

6 Silver Helms @ 138.0 Pts
Lance; Heavy Armour; Shield; Ithilmar Barding

5 Ellyrian Reavers @ 80.0 Pts
Spear; Light Armour

1 Great Eagle @ 50.0 Pts

Models in Army: 43
Total Army Cost: 2100.0

Radek - Beastmen

1 Doombull @ 342.0 Pts
General; Frenzy; Heavy Armour
Talisman of Preservation [45.0]
Gouge-Tusks [15.0]
Gnarled Hide [15.0]
Charmed Shield [5.0]
Gold Sigil Sword [15.0]

1 Wargor @ 126.0 Pts
Heavy Armour; Shield; Battle Standard
Dragonhelm [10.0]

1 Bray Shaman @ 135.0 Pts
Lore of Beasts; Magic Level 2; Braystaff
Dispel Scroll [25.0]

30 Bestigor Herd @ 405.0 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; FCG
Standard of Discipline [15.0]

5 Harpies @ 70.0 Pts
Scout

5 Harpies @ 70.0 Pts
Scout

5 Ungor Raiders @ 30.0 Pts
Short Bow

5 Ungor Raiders @ 30.0 Pts
Short Bow

1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts

1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts

1 Tuskgor Chariot @ 80.0 Pts

30 Gor Herd @ 265.0 Pts
2ndWeapon; FCG

1 Gorgon @ 275.0 Pts
Frenzy

1 Razorgors @ 55.0 Pts

1 Razorgors @ 55.0 Pts

Models in Army: 85
Total Army Cost: 2098.0
Przeczuwalem ze blesu nie bedzie spal dzis
Moje glosy:

MC hammer - za 4 jezdzcow
Blesu - za nie wziecie huraganarium tylko woz z luneta i egiment strzelcow (nie widzialem wczesniej takiej kombinacji)
U Mortego general ma halabarde i star lance, z tego co pamietam to mozna miec jedna bron, czy cos sie zmienilo lub jestem w bledzie ?

pzdr
Moje G³osy:
Azz - za czysty mark of tzeentch - nie ma najmniejszego odstêpstwa
Radek - za Beastmenów i to niekoniecznie skuteczny uk³ad.

Wszystko jest zgodne Azz, mo¿esz wzi±æ 1 magiczn± broñ i 1 broñ zwyk³±.
Ciekawostka: niezale¿nie co to jest:
Je¶li imperialista we¼mie pistolet, to dwuraka ju¿ nie mo¿e, bo ma broñ zwyk³±.

Krótko mówi±c, gdy Morte nie bêdzie u¿ywa³ lancy (a w opisie przedmiotu napisane jest, ¿e je¶li nie szar¿uje, to mo¿e u¿yæ innej bronie), to chwyta za halaardê. Gdyby nie by³o tego zapisu, musia³by ca³y czas u¿ywaæ lancy, niezale¿nie czy dawa³aby bonus czy nie - zawsze powinno siê u¿ywaæ magicznej broni.
A nie jest tak, ze zawsze musisz uzywac magicznej broni nawet jesli to jest lanca ?

pzdr
Cytujê samego siebie

(a w opisie przedmiotu napisane jest, ¿e je¶li nie szar¿uje, to mo¿e u¿yæ innej broni)
Ok, nie ma co odwlekac, moje glosy to:

Radek- zadko kiedy goscimy bestie, mialem juz przyjemnosc z tym zagrac, bardzo fajna rozpiska i ladnie wyglada na stole.

Drugi glos no i tu mam dylemat:
Blesu- fajnie to wyglada ale wszystko psuje czolg.
Miechu- tez fajnie wygladajaca rozpa, jest festus, lecz ostatnio jestem fanem mono rozp, wiec mnie rozbieznosc w markach razi po oczach.
Marcin- fajna szybka armia, szkoda ze nie full wyznawcow kaina lub cos ala corsair style na monsterach jak ostatnio.
Morte- gdyby nie przegiety anoited, to od razu mialby moj glos, albo gdyby ow byl na smoku.

Majac trudny wybor, musze zdac sie na Pana Sciezek, niech los zadecyduje... a raczej rzut koscia...

Pan Zmian, usmiechnal sie do...

Miecha

pzdr
@Azz
Je¿eli masz magiczn± broñ to zawsze musisz j± u¿ywaæ. Star Lanca jest wyj±tkiem i mo¿esz mieæ jedno i drugie. Na lordzie popularnym sk³adakiem jest dwurak i star lanca. Anointed musi mieæ halabardê i nie ma innej opcji z³o¿enia. Wiêc jak nie szar¿ujê to nie mogê u¿ywaæ lancy i tarczy, a tylko halabardê.

Opis star lancy:
Mounted models only. Can olny be used on charge. +3 St and no armour saves. If bearer lose his mount or is not charging this turn, he must use another weapon.

G³osy oddam wieczorem jak przejrzê rozpiski
Morte, spoko, juz zostalo wyjasnione ;]

pzdr
1 g³os na Azza za mono rozpiskê chao¶ników.
1 g³os na Radka za bestyje.
U mnie wybor by³ w tym miesi±cu ³atwy

1. Morte za ESSR - elfickie si³y szybkiego reagowania
2. Azz wiadomo za co
Glosuje na Azza - ma naprawde normalna w miare rozpe z mono tzenthem
Blesa - ciekawa rozpiska bez demigryfow z duza iloscia strzelcow i ogolnie z duza iloscia motlochu imperalnego - przypomina mi to troche armie najemnikow z Shadow of the Horned Rat
A ja nie bêdê oryginalny :
- Azz - bo to wygl±da jak prawdziwy chaos
- Radek - bo co¶ nowego

Wyró¿nienie dla Micha³a za jego zimnokrwiste kombo i MC za mot³och, bo tylko on nie wstydzi siê graæ darkami
Ok, Zosta³y ju¿ tylko g³osy Marcina, na razie wyniki prezentuj± siê nastêpuj±co:

1. Blaesus - 2
2. Azz - 5
3. Radek - 4
4. Micha³ - 0
5. JW Morte - 1
6. MC Hammer - 1
7. Miechu - 1
8. Gerd - 0
Moi ju¿ zaczynaj± manewry przed sobotni± bitw± (Oczywi¶cie nie ludkami chcê siê pochwaliæ )



1 g³os na Azza za mono rozpiskê chao¶ników.
1 g³os na Radka za bestyje.

same as above
Fajny stol, Twoj wlasny ?
Blesu moze wzialbys aparat i porobil jakies fotki ?

pzdr
Witam
Mam pytanie jaka jest idea ograniczania slotów takich samych jednostek
Czy obcinamy o 1 w dó³ tzn w booku napisane jest 2 rare my odejmujemy 1 i mamy 1
W booku jest 3 specjal my odejmujemy 1 i wychodzi 2 itd

Czy chodzi o co¶ innego taki sztywny ciach i uj

pzdr
Idea jest balansowanie. Na w sumie tak maly format, pozwolenie na 2x czolg, ironblaster czy inne rzeczy jak i 3 armaty i 3 katapy bylaby hardcorowa.
Stad tez zakaz dublowania rarow i triplowania speciali.

pzdr
chodzi mi o wyliczenia a nie o sama idee
Bo jesli ¶cinamy o 1 specjale to jest to inna forma niz max 2
(niektóre rzeczy maja np 4 wiec -1 bedzie 3 )

pzdr
Napisz wprost, ze chodzi Ci o bolce ;D
Gralismy do tej pory tak, ze zakaz triplowania/dublowania, wiec wystawisz 2 bolce w spec, tak ja he wystawialy do tej pory 1 bolca w rare.

pzdr
Tylko w rare maja zapis 0-2 co zosta³o napisane ze 0-2 =1
A ja nie mamnigdzie napisane 0-2 tylko ze mam 4

pzdr
To masz 2. HE maja 1. Goblinskie i dwarfickie bolce sa 2 na 1, czyli razem 4 do wystawienia.

pzdr
I mamy zwyciêzców funowych rozpisek

1. Azz - 6 +5DP
2. Radek - 5 +3DP
3. Blaesus - 2 +2DP
4. Miechu - 1
4. JW Morte - 1
4. MC Hammer - 1
7. Micha³ - 0
7. Gerd - 0

Pierwszy raz chyba Gerd nie otrzyma³ punktów, z kolei Azzi ja pierwszy raz otrzymali¶my (aczkolwiek moja pozycja mnie tam mile zaskakuje Azz zdecydowanie zrobi³ nie s³ab±, ale mimo to klimatyczn± rozpê)

Wielkie podziêkowania dla Radka, który odwiedzi³ nasz± stronê i zag³osowa³

Azz: Mój w³asny stó³ GW Kupi³em u Kube za 769z³ (875z³ kosztuje na GW stronie) - za to nie dostanê prezentów na miko³ajki, Gwiazdkê i urodziny W rzeczywisto¶ci wygl±da znacznie lepiej - zdjêcie robione by³o komórk± ¿ony.
Aparatu nie mam, jak kto¶ ma lub po prostu ma porz±dny kom, to mo¿na porobiæ zdjêcia na turnieju
Tym razem nie robilem funowej rozpy tylko standardem pojechalem , chce ugrac ptk z bitwy , a tak na serio to czekam na nowe krasie bo w koncu piechota bym pogral.
Juhu, dziekuje wszystkim za glosy, milo wiedziec, ze w koncu zrobilo sie klimatyczna rozpe ;D zobaczymy jak w praniu wyjdzie. Nie obeszloby sie bez lekkiej inspiracji mojego padawana Marcina ;].

Apel do tych co maja porzadne komorki, wezcie i robcie zdjecia wszystkim ;], fajnie by bylo jakas galeryjke zalozyc na forum.

pzdr

To masz 2. HE maja 1. Goblinskie i dwarfickie bolce sa 2 na 1, czyli razem 4 do wystawienia.

pzdr


Nawet na naszym turnieju mogê mieæ 2, bo wed³ug booka na te punkty mogê mieæ 4 (tak samo jak DE)
Je¶li bêdê na nastêpnym turnieju to wezmê stosunkowo porz±dny aparat. Swoj± drog± stó³ od GW jest bardzo fajny - mamy taki w Twierdzy i gra siê super.
Nie zeby mi na tym zalezalo ale, ale bolce HE i DE sa jeden na slot, maja tylko adnotacje ze mozna wystawiac ich do 4ech, podobna adnotacje ma snotling pump wagon, tyle, ze Natibak kiedys prosil o zwiekszenie limitu do 2och, stad tez zapis w regulaminie. No chocby, ze jest cos o czym nie wiem ;].

pzdr
4x bolec to nie jest jeden slot
To tak samo jak by¶ twierdzi³ ze branie knightów 2x5 to branie z jednego slota.
Bolec to jeden slot sam w sobie i jest w specjal.
Adnotacja w AB ¿e mozna miec 4 odnosi sie do ograniczenia w rulesbooku ze mozna maxmalnie triplowac specjal - dzieki tej adnotacji zamiast 3 moge wzi±¶æ 4
Kiedy cos moze byæ brane wiecej na jednym slocie jest to napisane inaczej np 0-2 per slot

pzdr
Jako, ¿e rozpy s± ju¿ gotowe, to proponujê wzi±æ temat na afterparty (najprawdopodobniej w Chopperze )

4x bolec to nie jest jeden slot
To tak samo jak by¶ twierdzi³ ze branie knightów 2x5 to branie z jednego slota
Bolec to jeden slot sam w sobie i jest w specjal.
Adnotacja w AB ¿e mozna miec 4 odnosi sie do ograniczenia w rulesbooku ze mozna maxmalnie triplowac specjal - dzieki tej adnotacji zamiast 3 moge wzi±¶æ 4
Kiedy cos moze byæ brane wiecej na jednym slocie jest to napisane inaczej np 0-2 per slot

No dokladnie, jak w przypadku bolcow goblinskich i krasnoludzkich.

pzdr
Mi chodzi³o w³asnie o to ze wagonik inaczej jest traktowany
St±d pyta³em jak sie liczy

pzdr
Witam
Generalnie chcialbym podziekowac za fajna zabawe i mi³± atmosfre

Pozdrawiam
MC
Wielkie dziêki za ¶wietn± zabawê na turnieju i spor± frekwencjê po

Pomimo, ¿e daleko nie zaszed³em, satysfakcjê da³a mi wygrana z Azzem, co zawsze jest wyzwaniem.
2 rzeczy uwa¿am za sukces tego turnieju:
1. Wszystkim uda³o siê rozegraæ po 6 tur. - realnie ka¿dy gracz rozegra³ 18 tur przez ca³y dzieñ.
2. Spora frekwencja w Chopperze - z 8 graczy by³o nas 7miu Co wa¿niejsze - Azz i Radek do³±czyli - oby tak czê¶ciej!

Wyniki i ranking uzupe³nione w odpowiednich tematach.

Mam od Kube 90% potwierdzenie terminu na 14 grudnia - potwierdzi w najbli¿szym tygodniu
Juz tak szybko skonczyliscie ? ;]

Ja rowniez dziekuje za swietna zabawe, nawet Blesowi, ktory oszukiwal w rzutach i przyczynil sie do moich gorszych podsuwajac mi kosci, na ktorych podpilowal wyniki 1 i 2 ;D

W czoperze bylo fajnie tylko minus taki, ze piwa sie nie moglem napic ;/

Marcin pierwszy raz podziekowal za zabawe nice ;D

Do nastepnego ;]

pzdr
Dzieki za turniej, ponizej kilk akiepskich fotek z turnieju i aftera.
https://www.dropbox.com/sh/rr1aj91s6a193gb/M3BKat-mxs

Oraz filmik z fnalowoej rundy azz vs bless (powinien byc w neidziele rano w full hd na youtube): http://youtu.be/Yhrhys0EwD0
Gerd, super, ze wzieles ten aparacik ;] fajny filmik i fajne fotki, szkoda, ze tylko z ostatnich bitew i tak malo

pzdr
Dziêki ch³opaki za grê i fajne after party:)
Szczególne gratki dla Radka! Gra z nim by³a jedn± z najlepszych w moim ¿yciu.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jaciekrece.xlx.pl