Vertical ST 

Zofia Dzieniszewska - zapiski

Kolega Spec przypomnia³ mi o pewnym temacie który ju¿ dawno mia³em tu zarzuciæ. Mianowicie sprawa tyczy siê problemów z wi±zaniami Vertical ST. Pierwszy problem to blokowanie skistopów przez piêtkê wi±zania podczas gleby, a dok³adniej ¿e przy wypiêciu skrêtnym czêsto piêtka blokuje siê w po³owie obrotu nie pozwalaj±c na odskoczenie skistopa.
Drugi problem dotyczy pracy w trybie turowym.Mianowicie przy po³o¿eniu do foczenia ( najni¿sze po³o¿enie ) zdarza siê samoczynne przekrêcenie do trybu ski a co za tym idzie zablokowanie buta. Metod± testów sprawdzi³em ¿e nie jest to wina nie do koñca obróconej piêtki ( przynajmniej tak mi siê wydaje ).

W obu przypadkach zdemontowa³em piêtki, ogl±daj±c wi±zania i skistopy, nie ma ¿adnych uszkodzeñ mechanicznych czy innych czynników mog±cych powodowaæ co¶ takiego.
Jestem ciekaw czy to wada tylko tego modelu czy w innych wystêpuje te¿ taki problem no i oczywi¶cie czy kto¶ z Was spotka³ siê z podobnymi problemami.


Problemy te dotycz± nie tylko Verticali, tematy zosta³y ju¿ dawno opisane na forum, poszukaj w±tków o wi±zaniach TLT, a na pewno znajdziesz w nich nurtuj±ce Ciê odpowiedzi.
Warto zerkn±æ czy wewn±trz jest dobrze nasmarowane nie tylko krzywki
Na pewno jest smar na sprê¿ynach odpowiedzialnych za DIN poziomy ( czyli pod du¿± ¶rub± )
i na trzpieniu g³ównym piêtki ( nie widoczny ale czuæ t³uste:) ). Chyba ¿e powinien byæ gdzie¶ jeszcze.


To ma byæ widoczny, dwa koñce trzpienia robi± za ³o¿ysko ¶lizgowe.
Czyli mówisz ¿e g³ówka trzpienia, poni¿ej na zdj. , powinna byæ solidnie nasmarowana. Jaki smar bêdzie zatem najlepszy do tego.

To by rozwi±zywa³o k³opot blokuj±cej siê piêtki. Natomiast co zrobiæ ¿eby samoczynnie siê nie obraca³a pod wp³ywem skistopów do pozycji ski przy turzeniu. Jakby nie patrzeæ wi±zanie ma dwie jak gdyby wykluczaj±ce siê felery
Niestety nic z tym nie zrobisz, ten typ tak ma, lecz dzieje siê to tylko w specyficznych warunkach gdy ¶nieg jest mokry-lepki tworz±c bu³ê ubijan± przez piêtê buta, rada jest taka : - co jaki¶ czas przekrêciæ piêtkê w pierwsz± pozycjê supportu i wróciæ w pozycjê na p³asko, lub tupn±æ od czasu do czasu pozbywaj±c siê nagromadzonego ¶niegu.
Wiem, te¿ o tym czyta³em i czasem stosuje, niestety czasem tylko, poniewa¿ ci±g³e obstukiwanie ¶niegu spod skistopa jest po prostu wkurzaj±ce i dodatkowo zbêdn± strat± czasu. O wadach w/w wiedzia³em ju¿, ale mia³em nadziejê ¿e kto¶ ma na to jaki¶ patent. Jak dalej tak pójdzie to siê znowu na smycze przesi±dê.....plus kask motocyklowy ( z pobudek stomatologicznych)
Tak jak pisze kampress, mokry ¶nieg i czasami wi±zanie siê przekrêca - i ³adnie zapinamy buta w wi±zanie Bywa denerwuj±ce ale dzieje siê to na tyle rzadko ¿e nie kombinowa³ bym.

Swoj± drog± ... taki smar nada siê do konserwacji wi±zañ ?
http://bikecenter.pl/index.php?p4578,shimano-dura-ace-50g-smar
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jaciekrece.xlx.pl