Zofia Dzieniszewska - zapiski
W Szczawnicy powsta³a firma robi±ca lekkie buty carbonowe za du¿o nisz± cenê ni¿ francuskie co o tym s±dzicie firma nazywa sie POLACZYK
a jaka ta duzo nizsza cena jest?
No i jaka jakosc
S±dzê, ¿e wiadomo¶æ bardzo ciekawa, tylko informacji ma³o, interpunkcji brakuje, a poniewa¿ to jedyny post, to wygl±da to jako trochê jak autoreklama.
z tego co wiem, to nie powstala firma, bo juz od dawna istnieje, ale zaczela produkowac takie buty na zlecenie z francji. zdjecia juz widzialem. buty wygladaja calkiem dobrze, ale jesli cena z 1300 spadnie na 1200 to juz wole oryginalne francuskie...
cena niez³a 900 euro a jest pare artyku³ów na googlach wygl±da to nie¼le
jakby ktos chcial to mam kilka zdjec tych butow. moge na maila posalc.
a troche wiecej informacji tu:
http://www.smnw.pl/news/polaczyk-nauczy-robic-dobre-buty-pierra-gignoux
nie moge dodawaæ linków ale buty nazywaj± sie ARCTIC s± na tej stronie trzeba wpisaæ polaczyk kajak alejahandlowa i tam s± nowe fajne ;D
tylko czemu wlozyli tam tego "ciezkiego" botka ze zwyklej scarpy F1 zamiast cos lzejszego z F1 Race na przyklad, czy tez cos z Palau....
jak na razie jestem zachwycony wersja Race F1, bo wykonana jest z cienszej warstwy plastiku niz normalne F1 i przegub gnie sie niesemowicie. Pierwsze wrazenie jakbym biegl w butach biegowych, a nie skiturowych.
Roznica w gietym bucie, a sztywnym podczas chodzenia jest ogromna, dlatego sie zastanawiam jaka bedzie roznica w czasie przebycia danego odcinka stosujac giete, ciezsze scarpy, a sztywne lekkie carbonowe....
Czo³ówka mimo wszystko biega w butach niezginaj±cych siê (mo¿e z powodu wagi). Sensowne wyj¶cie ma Dynafit, te 5mm daje siê odczuæ, ale nie tracisz energii w³o¿onej w odbicie.
w sumie masz racje ze czolowka biega w carbonowych.
roznica w wadze jest duza i pewnie czuc to.
ale dynafitow w czolowce nie widzialem niestety, za to widzialem scarpy typu race, tyle ze nie widac czy to wersja z carbonowa cholewka.
Tak, Scarpy F1 z carbonowym kominem. Z Dynafitami chodzi³o mi o to, ¿e jest kompromisem, pomiêdzy brakiem jakiegokolwiek zgiêcia (La Sportiva Stratos, PG), a du¿± harmonijk± (Scarpy). Teoretycy twierdz±, ¿e przy mocnym wybiciu, spora czê¶æ energii jest poch³aniana przez zginaj±cego siê buta, im mocniej siê zgina tym wiêksza czê¶æ. Zalet± jest oczywi¶cie naturalniejszy krok.
Aktualno¶ci
1.04.2010 r.
Polaczyk nauczy robiæ dobre buty Pierra Gignoux
tak w gwoli formalno¶ci
Tak, Scarpy F1 z carbonowym kominem. Z Dynafitami chodzi³o mi o to, ¿e jest kompromisem, pomiêdzy brakiem jakiegokolwiek zgiêcia (La Sportiva Stratos, PG), a du¿± harmonijk± (Scarpy). Teoretycy twierdz±, ¿e przy mocnym wybiciu, spora czê¶æ energii jest poch³aniana przez zginaj±cego siê buta, im mocniej siê zgina tym wiêksza czê¶æ. Zalet± jest oczywi¶cie naturalniejszy krok. w sztywnym bucie moim zdaniem biega sie gorzej i jakos nie wybrazam sobie, ze szybciej wbiegne na gore, w treku ze sztywna podeszwa niz z miekka...
w sztywnym bucie moim zdaniem biega sie gorzej i jakos nie wybrazam sobie, ze szybciej wbiegne na gore, w treku ze sztywna podeszwa niz z miekka... To porownanie rzeczy nieporownywalnych, bo zupelnie inna jest motoryka ruchu na nartach i na piechotê. Wybicie nastêpuje w zupe³nie ró¿ny sposób i rozk³ad si³ dzia³aj±cych na pod³o¿e jest inny. Zeby nie teoretyzowac, mialem dlugo F1, teraz mam TLT5, tak wiêc siê empirycznie przekonam.
no to bedzie ciekawe porownanie.
jeszcze nie jezdziles w tych tlt5?
witam
czyli w biegówkach powinni zmienic obuwie na twarde
. Wed³ug mnie jest ró¿nica ,czy kto¶ idzie czy biegnie. Na nartach turowych sie szura podczas marszu , ale podczas podbiegu normalnie jest faza przetaczania stopy i tu harmonijka jest przydatna ,bo jakby jej nie by³o to staw skokowy musia³by przyj±c wiêcej zgjecia . Je¶li sie myle mo¿emy pogg na temat prawid³owego chodu i jego faz:)
W Szczawnicy powsta³a firma robi±ca lekkie buty carbonowe za du¿o nisz± cenê ni¿ francuskie co o tym s±dzicie firma nazywa sie POLACZYK Pan Polaczyk ju¿ w latach 80-tych XX w produkowa³ w Szczawnicy kajaki poliestrowe, pó¼niej mo¿e z nowocze¶niejszego tworzywa - nie wiem. Na ile pomocne bêd± te do¶wiadczenia? My¶lê ¿e re¿imu technologicznego dotrzymac potrafi. Ale gdyby tak powsta³ polski oryginalny model butów - to by by³o co¶!
Moim skromnym zdanie to TLT 5 itp. bedzie przyszloscia.
Jak porownuje go podczas chodzenia/podbiegania z F1 to wydaje mi sie ze lepiej sie zachowuje tzn. miekkosci i wygoda podczac chodzenia rewelacja.
A co do zjazdu jezdzilem w Laserach i TLT5 jest duzo duzo sztywniejsze , bo do F1 to ...
Ale to narazie 2-3 dni w butach i tylko pare zjazdowi podejsc
Wg. mnie F1 s± wystarczaj±co sztywne bocznie i do ty³u. Ostatnio testowa³em nowe, du¿e narty (K2 Hardside 188 cm, 98 mm) ze Scarpami F1 i Spirit 4 i mo¿e to dziwne, ale lepiej je¼dzi³o mi siê w F1.
Tak przy okazji, przestawi³em tê wajhê z ty³u tak aby uzyskaæ wiêksze pochylenie cholewki do przodu (s± gotowe otwory na ¶ruby) i je¼dzi siê du¿o lepiej ni¿ w orginalnym po³o¿eniu.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pljaciekrece.xlx.pl