Zofia Dzieniszewska - zapiski
Nie wiem czy ju¿ by³o, ale jestem ciekaw opinii. Trochê mi siê nie podoba ta modyfikacja butów.
http://www.kickstarter.com/projects/299047004/siandi-alpine-ski-touring-system?ref=live
Ju¿ kilka razy to s³ysza³em ale powtórze : "Spó³dzielnia Daremny Trud" . Za du¿o kombinowania to raz, waga to dwa. To wymusi³oby zmiany w produkcji butów zjazdowych w postaci dodawania przednich insertów, eeeeee jak dla mnie ¿adna rewolucja. Siê hamerykañce za du¿o hamburgerów nawpierniczali i im cholesterol robi sieczkê z mózgów
Dla mnie ¶wietne rozwi±zanie. Proste, pewnie szybkie, pewnie solidne. Zaraz zacznie siê pojazd, ale po prostu to nie jest rozwi±zanie dla ka¿dego. Nie ka¿dy zrozumie o co tyle zachodu.
lepsze to niz rozwiazanie ktore nie dawno pojawilo sie na forum moze miec zalety
pozdr
lepsze to niz rozwiazanie ktore niedawno pojawilo sie na forum moze miec w sumie zalety
pozdr
Dla mnie ¶wietne rozwi±zanie. Proste, pewnie szybkie, pewnie solidne. Zaraz zacznie siê pojazd, ale po prostu to nie jest rozwi±zanie dla ka¿dego. Nie ka¿dy zrozumie o co tyle zachodu. Mo¿esz wiedz± siê podzieliæ?
Opisali¶my ten system tutaj -
http://www.backwards.pl/posts/system-wiazan-si-i-od-cast-touring-nowy-niezalezny-gracz-na-rynku-wiazan-atdzieniol ma racjê. to rozwi±zanie nie jest dla ka¿dego. je¶li kto¶ lubi konkretn± jazdê w dó³ to bêdzie zachwycony, gdy¿ obecne produkty na rynku s± mimo wszystko niedopracowane i ma³o komfortowe.
Pewnie, a co chcesz wiedzieæ?
ale po prostu to nie jest rozwi±zanie dla ka¿dego.
Nie ka¿dy zrozumie o co tyle zachodu .
Przyznajê publicznie ¿e ja nie wiem po co te miksy. Oczywi¶cie ze strony rozwi±zania jakiego¶ problemu a nie tylko chêci zaistnienia na czyjej¶ konstrukcji najzwyczajniej przytulonej.
Osoby zainteresowane skiturem bior± siê przewa¿nie z 2 grup:
1. Ludzi którzy cz³api± sobie po górach w lecie, a nartami chc± sobie przed³u¿yæ sezon. Ich raczej nie zainteresuje ta konstrukcja.
2. Ludzi którzy je¿d¿± na nartach, a na skitury ³a¿± ¿eby byæ dalej od wyci±gów, a bli¿ej natury. W wiêkszo¶ci tej grupy te¿ nie zainteresuje;)
Po¶ród 2 grup jest czê¶æ, która ma do¶æ "pracuj±cych" wi±zañ i gumowych, p³ywaj±cych podeszw butów. Albo takich, którzy widz± potrzebê posiadania 2 par nart a nie koniecznie 2 par wi±zañ. Albo takich, którzy chc± mieæ bezpieczne i przewidywalne wi±zanie.
Jest to pewnie niewielka czê¶æ braci skiturowej, ale przecie¿ by³a w tym roku gor±ca dyskusja o insertach do wi±zañ. A zamiast insertów mo¿na przecie¿ u¿yæ p³ytki
To ja mo¿e od razu i prosto z mostu.
Przynajmniej ja w temacie insertów wypowiada³em siê o nieodwracalnych stratach w rdzeniu, z przyk³adami. Reszta mnie nie interesuje. Mój g³ówny rozmówca ponoæ pracuje nad wynikami. Niestety nigdy nie przyzna³ siê, czy nartê na przyk³ad za 4 tysi±ce by te¿ tak lekk± rêka zainsertowa³ jak szrota ¶wiadomie z gwarancji na ni± rezygnuj±c.
Wracaj±c do tego w±tku bêdê wypowiada³ siê w pierwszej osobie.
1. Nie chcia³bym byæ szczê¶liwym posiadaczem p³yt alu obrabianych CNC.
2. Nie chcia³bym byæ posiadaczem butów zjazdowych z modyfikacj± przodu w celu zainstalowania gniazd dynafita. (Salomon poleg³, garmontowi nie wysz³o, czy serwisowi montuj±cemu wyjdzie? czy producentowi owych wyjdzie? ja wolê nie ryzykowaæ)
3. Nie chcia³bym byæ posiadaczem ³atwo roz³±czalnych mocowañ wi±zañ (kiedy¶ mia³em i bardzo dziêkujê za patenty które mog± siê wypi±æ (tak ja to widzê, lub nie widzê)
Zaladzanie systemu jest mo¿liwe i mo¿e uniemo¿liwiæ jego poprawn± obs³ugê, lub wrêcz uniemo¿liwiæ skorzystanie z patentu zamiany szczêki przedniej.
Pisa³em przy okazji fok geko co my¶lê o zamianie lu¼nych elementów na ¶niegu. Tu tylko jeszcze wiêksze ryzyko.
Noszenie jeszcze jednego szpeja na plecach nie jest moim marzeniem.
Waga ca³ego zestawu jest jaka?
Cena ca³ego zestawu jest jaka?
System blokowania skistopa jak wygl±da?
Atesty?
Przód akurat tego wi±zania zjazdowego sza³em nie jest.
Ty³ tego akurat wi±zania to pora¿ka totalna, zw³aszcza do skituru.
(jedna z najciê¿ej zapinaj±cych siê piêtek, wypinanie wysokich ustawów nie dla lekkich teleskopów) Bardzo awaryjny rachityczny skistop.
Ca³o¶æ mogê podsumowaæ jako spó³dzielniê daremny trud. Z ogromnym ci¶nieniem na zaistnienie, plus be³kot marketingowy. Bardzo podobny do naxo, geko.
Marketingow± fantastyczno¶æ fok geko czyta³em i w rêkach mia³em i ich odpowiedniki cenowe te¿ i opisa³em to, obfotografowa³em, jak ja to widzê.
Marketingow± fantastyczno¶æ naxo czyta³em mia³em w rêkach, opisa³em, obfotografowa³em i eksploatowa³em z obrzydzeniem przez tylko jedn± turê.
Sumuj±c, maj±c do wyboru atestowane poprawnie dzia³aj±ce patenty nie widzê najmniejszego sensu na stosowanie podejrzanych konstrukcji tylko po to by bardziej ryzykowaæ, wiêcej wydawaæ, wiêcej nosiæ, i mieæ co¶ czego nie da siê obs³u¿yæ. Tylko po to by pomys³odawca zarabia³. Lub ewentualnie byæ szczê¶liwym posiadaczem czego¶ czego jeszcze nikt ze znajomych niema. Na mêczennika za wiarê w podejrzane patenty te¿ siê nie nadajê
W.G. w ka¿dym po¶cie piszê, ¿e nie ka¿dy zrozumie
Napisa³em czemu chêtnie JA bym spróbowa³ tego typu rozwi±zania (ale nie koniecznie tego).
Mo¿na wiedzieæ co masz przeciwko obróbce CNC?
W.G. w ka¿dym po¶cie piszê, ¿e nie ka¿dy zrozumie Napisa³em czemu chêtnie JA bym spróbowa³ tego typu rozwi±zania (ale nie koniecznie tego).
Mo¿na wiedzieæ co masz przeciwko obróbce CNC? Wolê by materia³ nie mia³ cienkich ¶cianek wykonanych metod± frezowania, wolê elementy kute, walcowane.
Prosi³em w³a¶nie dlatego, ¿e tak napisa³e¶, by¶ mi wyt³umaczy³ aspekty za, bo przeciw ja raczej ogarniam choæ zostawiam pewien margines, bo na razie w rêkach nie mia³em.
Bo wed³ug mnie jest to chybione rozwi±zanie, przygarniête na si³ê sklecone na szybko w ca³o¶æ, ¿yczê powodzenia w zamianie przodów jak wyjdziesz z do³u w + a do zjazdu w np - 10 bêdziesz zamienia³ przody. Kiedy¶ kto¶ ju¿ miksowa³ przód dynafita z ty³em telemarka, dok³adna kalka pomys³u i w³a¶ciwie tyle z mojej strony na minus .
Chêtnie przeczytam w koñcu rzeteln± info na plus tego rozwi±zania, ale nie powtarzany marketingowy be³kot, w domowym ciepe³ku najczê¶ciej patenty powa¿nych producentów dzia³aj±, ale ich miks w zmiennych warunkach niekoniecznie, i warto to wiedzieæ.
¯eby by³o jasne nikomu nic nie zabraniam, wyg³aszam tylko swoje prywatny pogl±d na to co widzê.
Moim zdaniem trochê zbyt radykalne podej¶cie do tematu panie Waldku. Trzeb zrozumieæ, i¿ to nie jest system do chodzenia. System ten zosta³ wymy¶lony i zbudowany do "podchodzenia", ale jego g³ówn± ide± jest zjazd.
Zjazd na normalnych, "niskopod³ogowych" wi±zaniach zjazdowych.
Celem produktu nie jest detronizacja lekkich wi±zañ skiturowych, czy komfortowych wi±zañ AT. Mimo, i¿ teoretycznie, wed³ug mnie bije te rozwi±zania na ³eb i szyjê.
Produkt jest przeznaczony dla zjazdowców, którzy nie czuj± komfortu fizycznego podchodz±c na wi±zaniach AT i komfortu psychicznego zje¿d¿aj±c na wi±zaniach typu Tech. Posiadaj± miejsce w plecaku, maj± czas na bardzo szybk± zmianê przodów i przede wszystkim ceni± sobie agresywn± i niczym nie skrêpowan± jazdê na nartach. Takich narciarzy jest wielu i z pewno¶ci± ten produkt znajdzie nabywców.
Co do atestów to jest to produkt amerykañski, a tam restrykcje i konsekwencje s± o wiele bardziej przykre ni¿ w Europie dlatego producenci na pewno o nie zadbali. Cena jest jeszcze nieznana.
Wi±zania s± testowane przez narciarzy startuj±cych we Freeride World Tour co zapewnia pewn± wiarygodno¶æ.
System jest prezentowany z wi±zaniami Look, ale do koñca roku bêd± dostêpne platformy dla innych producentów wi±zañ od Salomona po Tyroliê
Tak na prawdê o solidno¶ci wi±zania przekonamy siê dopiero w momencie, kiedy wejdzie do oficjalnej sprzeda¿y, czyli w tym sezonie (najpierw w USA). Mo¿e poczekajmy z werdyktem do tego momentu..
Co do atestów to jest to produkt amerykañski, a tam restrykcje i konsekwencje s± o wiele bardziej przykre ni¿ w Europie dlatego producenci na pewno o nie zadbali. Cena jest jeszcze nieznana. dzieniol ma racjê. to rozwi±zanie nie jest dla ka¿dego. je¶li kto¶ lubi konkretn± jazdê w dó³ to bêdzie zachwycony, gdy¿ obecne produkty na rynku s± mimo wszystko niedopracowane i ma³o komfortowe. Tak na prawdê o solidno¶ci wi±zania przekonamy siê dopiero w momencie, kiedy wejdzie do oficjalnej sprzeda¿y, czyli w tym sezonie (najpierw w USA). Mo¿e poczekajmy z werdyktem do tego momentu.. Ja Tobie nie zabraniam czekaæ, co zastosowano widzê, mam z tym do czynienia na co dzieñ. Czego nie wiem, pytam.
Natomiast mam chocia¿ u³amkow± nadziejê ¿e wierzysz ¿e chocia¿ raz przód dynka i kompletne looko roso³a mia³em w rêkach. Atestowane i znane od lat. Tu problemów wiêkszych nie widzê.
Natomiast lekko dziwi mnie fakt ¿e co¶ polecasz, istniej±ce krytykujesz a chyba .. .. Tego dok³adnie nie wiem ale czekam na odpowiedzi na moje pytania.
Moim zdaniem trochê zbyt radykalne podej¶cie do tematu panie Waldku. Panie Waldku, Pan siê nie boi
Ca³y naród murem za Panem stoi
A tak w temacie to kompletnie nie rozumiem po co i dla kogo powstaj± takie nic nie wnosz±ce konstrukcje...
Albo jestem narciarzem turyst± i u¿ywam np : wi±zañ typu tech lub innych szynowych konstrukcji, jak kto woli..., albo je¶li lubiê pomykaæ na pe³nym gazie a zjazd jest moim priorytetem to nie przebieram w pó³¶rodkach tylko pakujê masywne Duki,Adrenaliny, Guardiany itp, z wygod± do podchodzenia, ew. montujê skrzynki a w razie potrzeby stosujê alpine trekkera - tyle.
Ale jak najbardziej innych, ka¿dy z wymienionych punktów mo¿e do zakupu sk³oniæ
Czego nikomu nie zabraniam.
2. Nie chcia³bym byæ posiadaczem butów zjazdowych z modyfikacj± przodu w celu zainstalowania gniazd dynafita. (Salomon poleg³, garmontowi nie wysz³o, czy serwisowi montuj±cemu wyjdzie? czy producentowi owych wyjdzie? ja wolê nie ryzykowaæ)
Wydaje mi siê, ¿e instalacja "cha³upnicz±" metod± gniazd dynafita nie os³abi znacz±co konstrukcji buta przy u¿ywaniu w tradycyjnym wi±zaniu - a przecie¿ w³a¶nie w takim skorupa bêdzie znacz±co obci±¿ana w czasie zjazdów. System dynafita bêdzie u¿ywany jedynie do podchodzenia, czyli wtedy, kiedy obci±¿enia s± stosunkowo niewielkie.
Chyba ¿e siê mylê?
Ja napiszê nt. tylko jednego zarzutu:
2. Nie chcia³bym byæ posiadaczem butów zjazdowych z modyfikacj± przodu w celu zainstalowania gniazd dynafita. (Salomon poleg³, garmontowi nie wysz³o, czy serwisowi montuj±cemu wyjdzie? czy producentowi owych wyjdzie? ja wolê nie ryzykowaæ)
Wydaje mi siê, ¿e instalacja "cha³upnicz±" metod± gniazd dynafita nie os³abi znacz±co konstrukcji buta przy u¿ywaniu w tradycyjnym wi±zaniu - a przecie¿ w³a¶nie w takim skorupa bêdzie znacz±co obci±¿ana w czasie zjazdów. System dynafita bêdzie u¿ywany jedynie do podchodzenia, czyli wtedy, kiedy obci±¿enia s± stosunkowo niewielkie.
Chyba ¿e siê mylê?
Widzisz, jest fajnie ¿e pytasz a nie twierdzisz.
Jak zapewne mo¿na doczytaæ we wszystkich konstrukcjach narciarskich obowi±zuj± rygorystyczne atesty, które z kompromisem wagi, wymogów technicznych i oszczêdno¶ci materia³owo energetycznych siê wytwarza.
Powsta³ przód buta zjazdowego i nagle jego strategiczn± czê¶æ kto¶ frezuje, wsadza element metalowy i, i w³a¶nie co? podnosi wed³ug Ciebie wytrzyma³o¶æ owego wystêpu, który odpowiada za wspó³pracê z wi±zaniem zjazdowym?
Z du¿ymi ustawami to wi±zanie zjazdowe, bo do 12 din to podstawowe wersje markera maj±, a wed³ug piewców patentu to jest ma³o i ten patent jest dla tych co np 20 din musz± bo inaczej dyskomfortowo siê czuj±.
Najprawdopodobniej przy trasie interwa³owej nikt nie bêdzie siê bez przerwy przepina³ tylko pomyka³ na przodzie dynafita , a ju¿ to widzê jak dynafit przymarznie, ¿e pacjent z góry bêdzie z buta dawa³.
Taki jest mój pogl±d na ten miks, którego nie mia³em w rêkach. Ale nie s±dzê by jago piewcy byli na radykalnie innej pozycji, gdy¿ na ¿adne moje pytanie, w±tpliwo¶æ jak na razie nie udzielili logicznej odpowiedzi, my¶lê wiêc ¿e "wiedza" marketingowa, plus wielka wiara w USA i recenzje amerykañskich narciarzy sponsorowanych przez no kogo?
Cyrk taki jest wpisany w ten sport i pamiêtam ¿e od lat istnieje z tym ¿e teraz jest agresywniej i wiêcej owego be³kotu Nie chcê nikogo uraziæ ale internet wyda³ na ¶wiat wielkie ilo¶ci "znawców" i wszelkiej ma¶ci "ekspertów" (g³ownie forumowych) Którzy musz± prowadziæ wy¶cig w publikowaniu i wyra¿aniu opinii ale g³ownie z prezentacji wyrobów, wywiadów sponsorowanych przez producenta zawodników itd, itp. Czyli najczê¶ciej pobo¿nych ¿yczeñ producenta
Witek, trudno siê z Tob± nie zgodziæ, uwa¿am ¿e temat powinien zaistnieæ dopiero w chwili przetestowania "sprzêtu" na "naszym podwórku", nie mniej jednak w/g mnie..., taka kombinacja nie ma racji bytu, brak choæby cz±stki ergonomii nie mówi±c o bezpieczeñstwie...
Witek, trudno siê z Tob± nie zgodziæ, uwa¿am ¿e temat powinien zaistnieæ dopiero w chwili przetestowania "sprzêtu" na "naszym podwórku", nie mniej jednak w/g mnie..., taka kombinacja nie ma racji bytu, brak choæby cz±stki ergonomii nie mówi±c o bezpieczeñstwie... Konrad, w nartach jest tak ¿e du¿a czê¶æ odbiorców uto¿samia swoj± osobê z mark±, przedzia³em dla którego dany sprzêt jest dedykowany, zawodnikami którzy na tym daj±, i be³kotem marketingowym, czy s³usznie? my¶lê ¿e z ortoped± lepiej pogadaæ. A jak ju¿ amerykañscy lub kanadyjscy free narciarze mówi±, to musowo jest "¶wiêta" prawda i miód malina. Mo¿e najbardziej znane. Geko w wielkim plusie robi±cy (po co), jedyny bezawaryjny onyx, fantastyczny system naxo, super dyble, ob³êdne powierzchnie nart przyspieszaj±ce, dociskaj±ce, czipy oddaj±ce energiê head, lampki sygnalizuj±ce agresywn± jazdê k2, system air dynastara (omywanie ukierunkowan± strug± powietrza)
Olejki jako smar do jazdy do krawêdzi, mam jeszcze wymieniaæ? Czy mo¿e starczy.
Konrad, chce kto¶ byæ na przyk³ad jedyny swojego rodzaju? dlaczego nie, zawsze bêdzie na co popatrzeæ.
Chyba ¿e faktycznie potrzebne s± nastawy potê¿ne, tu kompromis musi jaki¶ wystêpowaæ ale jedynie w³a¶nie w tej w±skiej grupie i jednak z upierdliwo¶ciami które opisa³em tylko z oka w³asnego.
Natychmiast siê poprawiam, zapomnia³em na ¶mieræ o wa¿nym bardzo elemencie nart i snowboardów (dla niektórych) Grafika jest z tego co zauwa¿y³em dla niektórych bardzo wa¿nym aspektem narciarstwa, grafika nie logo producenta, ¿eby by³o jasne
Przepraszam ¿e demoluje który¶ ju¿ temat ale jak widaæ po niektórych wypowiedziach króluje domniemanie ¿e jest ekstra, a niekoniecznie tak jest w rzeczywisto¶ci.
Jest grupa ludzi którzy je¼dzi agresywnie, ma ¶wietne przygotowanie techniczne i fizyczne, najczê¶ciej to zawodnicy albo maj±cy tak± przesz³o¶æ. Dla nich zej¶cie z wi±zañ typu Pivot/FKS, 916, to odczuwalna ró¿nica. I je¶li chc± je¼dziæ w terenie, w takim sprzêcie, bez mechanicznego wsparcia w dostawaniu siê do góry, to nie ma wielkiego wyboru - trekker, mfd, z buta, mo¿e co¶ jeszcze. Nie ma tu jeszcze jakiego¶ dobrego rozwi±zania, które by siê 'ustandaryzowa³o'. Do tego rynek jest bardo ma³y i pewnie ¿adna du¿a firma w niego nie bêdzie inwestowaæ, st±d jest miejsce dla takich ma³ych projektów.
SI&I to trzech ch³opaków, z tego 2 to zawodnicy z czo³ówki (wygraæ imprezê z cyklu FWT, to przecie¿ tak jak wygraæ jaki¶ klasyk P¦ w narciarstwie alpejskim), za którymi nie stoi ¿adna wielka firma, a na wprowadzenie tego projektu w etap produkcji, potrzebna by³a publiczna zrzutka. Dla mnie to bardziej taki projekt poza przemys³em, który wychodzi ze ¶rodowiska do¶æ ostrego freeride'u i jest dla tego ¶rodowiska, nie jaki¶ masowy produkt. Dlatego nie spodziewa³bym siê jaki¶ certyfikatów i atestów, tylko traktowa³bym to jako taki sportowy tuning na odpowiedzialno¶æ zamawiaj±cego. I podejrzewam ¿e jedynym gwarantem bezpieczeñstwa tego rozwi±zania, bêd± ludzie którzy za tym projektem stoj± i mówi± ¿e ju¿ jest gotowy do u¿ycia.
Co do systemu blokowania ski-stopa, to nie wchodzi w sk³ad zestawu. Sugerowana jest gumka, oczywi¶cie z odpowiednimi atestami
Ja w najbli¿szej przysz³o¶ci w taki ciê¿ki sprzêt to raczej nie bêdê wchodzi³, ale znam kilku którzy ju¿ d³ugo czekaj± na rozwi±zanie, które pozwoli im nie rezygnowaæ z ukochanych Pivot'ów i wygodnie pochodziæ i z du¿± nadziej± patrz± na ten projekt.
co do atestów to jest to produkt amerykañski, a tam restrykcje i konsekwencje s± o wiele bardziej przykre ni¿ w Europie dlatego producenci na pewno o nie zadbali. Cena jest jeszcze nieznana.
Wiêc w³a¶ciwie o co chodzi, wy³±czamy z dzia³ania skistop na sta³ê i jest OK. A mo¿e amerykañska inteligentna gumka wie kiedy pu¶ciæ
Gdy jest wsadzony alpejski przód, to ca³o¶æ dzia³a jak normalny zestaw zjazdowy, tylko ¿e przód i ty³ wi±zania jest na platformach. Skistoper te¿ zachowuje siê normalnie.
Gdy jest wsadzony przód dynafitowy, but jest przesuniêty do przodu, tak aby nie wpina³ ty³u (przód dynafitowy jest zamontowany na p³ytce, trochê bli¿ej przodu narty). Tak¿e pozostaje tylko problem podci±gniêcia skistopów do podchodzenia i tu po prostu zak³adaj± gumkê, tak jak przy serwisie.
Zwyk³e wi±zania dynafitowe te¿ blokuj± skistopery do podej¶cia i jako¶ da siê z tym ¿yæ
Jeszcze co do modyfikowania butów, wydaje mi siê, ¿e w alpejskim ¶ciganiu sporo siê z butami kombinuje ¿eby uzyskaæ korzystniejsze k±ty dla danej osoby i to nic nowego (choæ pewnie jakakolwiek modyfikacji przekre¶la wszystkie gwarancje producenta). Poza tym idzie fala ciê¿kich butów z insertami i wymienn± podeszw±, tak¿e takie serwisowe modyfikacje, mog± okazaæ siê niepotrzebne.
I jeszcze do zalet tego rozwi±zania, to przypomnia³a mi siê jeden nieoczywisty argument, który pada³ jak czyta³em o tym systemie.
Nawet przy je¼dzie w sprzêcie alpejskim, gdy dojdzie do jakiej¶ awaryjnej sytuacji np. ostatni± osobê w grupie poci±gnie lawina, wszyscy s± na dole a trzeba siê jak najszybciej dostaæ do miejsca zasypania, to mo¿liwo¶æ efektywnego poruszania siê w g³êbokim ¶niegu jest nie do przecenienia. A wo¿enie 2 dynafitowych przodów w plecaku, to nie jest wielkie obci±¿enie, w przeciwieñstwie do np. ciê¿szych i zajmuj±cych wiêcej miejsce trekkerów.
I jeszcze do zalet tego rozwi±zania, to przypomnia³a mi siê jeden nieoczywisty argument, który pada³ jak czyta³em o tym systemie.
Nawet przy je¼dzie w sprzêcie alpejskim, gdy dojdzie do jakiej¶ awaryjnej sytuacji np. ostatni± osobê w grupie poci±gnie lawina, wszyscy s± na dole a trzeba siê jak najszybciej dostaæ do miejsca zasypania, to mo¿liwo¶æ efektywnego poruszania siê w g³êbokim ¶niegu jest nie do przecenienia. A wo¿enie 2 dynafitowych przodów w plecaku, to nie jest wielkie obci±¿enie, w przeciwieñstwie do np. ciê¿szych i zajmuj±cych wiêcej miejsce trekkerów. Zw³aszcza gdy siê zalodzi przód, bêdzie szybka zamiana, (no chyba ¿e siê nie zaladza). Jak zgubisz gumkê te¿ bêdzie przyspieszenie w chodzeniu. Chyba jednak wolê profesjonalne rozwiazania
I zupe³nie nie kupujê tych argumentów. My¶lê ¿e w³a¶nie one pogr±¿aj± patent.
Wszystko rozumiem tylko w jakim celu mia³bym tyle cyrków odprawiaæ?
Jest wi±zanie które profesjonalna firma zrobi³a i dzia³a z niez³ym skutkiem.
https://picasaweb.google.com/115343256206920393324/SerwisNarciarskiSkitourowyWwwGatarSkiSerwisPl#5759545655465443170
Bardzo ciekawe bêdzie, jak wszystkie graty powêdruj± na wagê.
Dynafit proponuje smycze, ale z racji zakresu jego bezpieczników nie bra³em tego aspektu pod uwagê bo po co ale jest jak napisa³e¶. Niemniej w szynowych skistop albo w sposób upo¶ledzony co¶ tam robi lub lataj±ce na zawiasie wi±zanie, chyba wolê tak± opcjê ni¿ zapiête skistopy na gumkê
Na pewno jest z tym du¿o kombinowania, ale s± osoby, dla których ró¿nica pomiêdzy zjazdowymi wi±zaniami z górnej pó³ki, a ciê¿kimi wi±zaniami AT jest wyczuwalna i znacz±ca, zw³aszcza jak warunki nie s± puchowe. Nie chodzi tu o to, na ile mo¿na wi±zanie podkrêciæ, tylko brak luzów i elastyczno¶æ, bo to te dwa elementy maj± istotny wp³yw na jazdê.
Samo rozwi±zanie to na razie prototyp, na przysz³y sezon bêdzie pierwsza generacja dla ograniczonej grupy. Dla mnie to ciekawy pomys³ i fajna, oddolna inicjatywa, ale na pewno nie nazwê tego dopracowanym, masowym produktem. W ka¿dym razie, nawet na takim etapie, na jakim to rozwi±zanie siê teraz znajduje, zainteresowa³o grupkê potencjalnych nabywców, którzy zadeklarowali zakup. I choæ ja nie jestem zainteresowany, to znam przynajmniej jednego rodzimego narciarza, co z nadziej± spogl±da co z tego projektu wyjdzie. Na pewno ch³opaki co za tym stoj±, deklarowali, ¿e pracuj± nad udoskonaleniem rozwi±zania - dedykowany przód do podchodzenia ( zamiast dynafit'owego ), byæ mo¿e co¶ z tym zabezpieczeniem skistoper'ów te¿ zrobi±. Czyta³em o tym systemie, parê miesiêcy temu, tak¿e mo¿e ju¿ nawet co¶ zrobili.
Jasne, pozwoli³em sobie na napisaæ publicznie w³asne przemy¶lenia, bo wiara ludzi we wszystko co amerykañskie jest wielka, a jaka jest rzeczywisto¶æ?
Napisali¶my powy¿ej, dziêki, mi³o by³o porozwa¿aæ z kim¶ kto wie o czym pisze. Teraz maj± ludzie szansê siê zastanowiæ o co komu chodzi, i ewentualnie podj±æ bardziej ¶wiadomie decyzjê.
Szokuje mnie jednak fakt ¿e Ci którzy publicznie polecali i twierdzili ¿e wiedz±, nie potrafili w³a¶ciwie nic w sprawie powiedzieæ,
Je¶li kierujesz rozpatrywanie sprzêtu na tory zawodów to wed³ug mnie b³±d, bo o ile na zawodach jest zabezpieczenie medyczne i ubezpieczenie choæby organizatora, to poza tras± jest np solowa eksploracja terenu i w razie czego czarna ....... To oczywi¶cie mój pogl±d na sprawy.
I zapomnia³em o jeszcze jednym obostrzeniu, jest grupa wi±zañ zjazdowych która w ogóle nie nadaje siê do monta¿u do nart lekkich. Tak ¿e grono potencjalnych u¿ytkowników jest jednak sporo wê¿sze ni¿ na pocz±tku wszystkim siê wydawa³o.
Ale zawsze mogê siê przecie¿ myliæ.
Szokuje mnie jednak fakt ¿e Ci którzy publicznie polecali i twierdzili ¿e wiedz±, nie potrafili w³a¶ciwie nic w sprawie powiedzieæ, mnie osobi¶cie szokuje fakt, ¿e prawie ka¿dy w±tek na tym forum o nowym sprzêcie (i nie tylko) zazwyczaj koñczy siê w tym samym stylu, czyli mówi±c skromnie ma³o pozytywnie i zazwyczaj batali± o to, która prawda jest prawdziwsza.
znam wiele osób, które z tego w³a¶nie powodu przesta³y tutaj zabieraæ uczestniczyæ w dyskusji, a wiêkszo¶æ z nich ju¿ nawet nie zagl±da na skitury.nie jestem weteranem tego forum. nie udzielam siê super czêsto. przyznajê siê bez bicia, ale g³ówn± przyczyn± takiego stanu rzeczy jest w³a¶nie ta ma³o komfortowa atmosfera.ju¿ dawno mia³em ochotê to napisaæ.
A ja znam, a w³a¶ciwie zna³em kilka osób które podda³y siê bezkrytycznie marketingowi i czê¶æ z nich ju¿ nigdy nie bêdzie nic robiæ. Zapewne najbardziej komfortowa jest sytuacja notorycznej ¶ciemy.
Chyba zasada jest prosta, masz co¶ do powiedzenia publicznie, mówisz, ale jak ju¿ twierdzisz, to fajnie by by³o by¶ potrafi³ to umotywowaæ. A jak nie potrafisz, to raczej ju¿ nie mój problem. Zupe³nie inaczej jest jak kto¶ pyta.
Je¶li, w w±tku, Edwin pyta publicznie to co mam mu wed³ug Ciebie powiedzieæ? I ca³ej reszcie która te¿ ma jakie¶ w±tpliwo¶ci i pyta?
Chêtnie przeczytam.
Je¶li znasz mocne strony rozwi±zania to je po prostu przedstaw.
Betonem pachnie
Je¶li, w w±tku, Edwin pyta publicznie to co mam mu wed³ug Ciebie powiedzieæ? I ca³ej reszcie która te¿ ma jakie¶ w±tpliwo¶ci i pyta?
Chêtnie przeczytam.
Je¶li znasz mocne strony rozwi±zania to je po prostu przedstaw. Bêdzie jaka¶ odpowied¼?
By³o by równie¿ mi³o by stawiaj±cy tu pytanie Edwin, wypowiedzia³ siê czy woli Twoje wypowiedzi czy te¿ moje i w tym temacie Adsosn -a ?
Co tu wolec czy nie wolec? Ty jestes zafiksowany w obrebie swojego monopolu na prawde i ciezko prowadzic jakakolwiek dyskusje.
Dzieki takim osobom odechciewa sie wchodzic na to forum...
Po co siê mêczysz? tam gdzie mog³e¶ co¶ wnie¶æ nowego, jako¶ nie wnios³e¶ nawet po rozmowie z go¶ciem z filmiku.
Zrozum, z Toba nie da sie prowadzic dyskusji na poziomie
Wychodzisz z zalozenia, ze skarpety do sandalow sa najlepsze i koniec, nie ma innej opcji. Malo tego, kazdy musi tak myslec bo inaczej trzeba mu udowodnic, ze nie zna tematu.
Skoro ktos mowi, ze proponowane rozwiazanie jest dla niego ciekawe i odpowiada jego potrzebom to dlaczego usilnie probujesz wmowic, ze tak nie jest?
Zarzucasz i wytykasz wady urzadzenia, o ktorym nie wiesz w zasadzie nic i na oczy go nie widziales. Nie widzial go pewnie rowniez nikt z tutaj obecnych, ale nikt tez nie mowi, ze jest to idealna konstrukcja i jutro montuje je na narty. Oczywistym jest, ze czas pokaze co z tego wyniknie, a w zasadzie pierwsze niezalezne testy prototypow. To jest na razie KONCEPT, ktorego zalozenia sa po prostu ciekawe i interesujace, przynajmniej w moim mniemaniu i kilku innych osob rowniez.
Ja osobiscie nawet jezeli produkt wejdzie na rynek to pewnie sie w takowy nie zaopatrze bo po prostu nie jest dla mnie odpowiedni, cena calego rozwiazania bedzie stanowczo za wysoka jak na moje potrzeby. Nie zmienia to jednak faktu, iz jestem w stanie zrozumiec, ze sa osoby dla ktorych cos takiego bedzie dobrym i porzadanym rozwiazaniem, a produkt wypelni pewna nisze. Wyobraz sobie, ze istnieja ludzie, ktorzy maja inne potrzeby niz Ty
Zrozum, z Toba nie da sie prowadzic dyskusji na poziomie Smile
Wychodzisz z zalozenia, ze skarpety do sandalow sa najlepsze i koniec, nie ma innej opcji. Malo tego, kazdy musi tak myslec bo inaczej trzeba mu udowodnic, ze nie zna tematu.
Skoro ktos mowi, ze proponowane rozwiazanie jest dla niego ciekawe i odpowiada jego potrzebom to dlaczego usilnie probujesz wmowic, ze tak nie jest?
Zarzucasz i wytykasz wady urzadzenia, o ktorym nie wiesz w zasadzie nic i na oczy go nie widziales. Nie widzial go pewnie rowniez nikt z tutaj obecnych, ale nikt tez nie mowi, ze jest to idealna konstrukcja i jutro montuje je na narty. Oczywistym jest, ze czas pokaze co z tego wyniknie, a w zasadzie pierwsze niezalezne testy prototypow. To jest na razie KONCEPT, ktorego zalozenia sa po prostu ciekawe i interesujace, przynajmniej w moim mniemaniu i kilku innych osob rowniez.
Ja osobiscie nawet jezeli produkt wejdzie na rynek to pewnie sie w takowy nie zaopatrze bo po prostu nie jest dla mnie odpowiedni, cena calego rozwiazania bedzie stanowczo za wysoka jak na moje potrzeby. Nie zmienia to jednak faktu, iz jestem w stanie zrozumiec, ze sa osoby dla ktorych cos takiego bedzie dobrym i porzadanym rozwiazaniem, a produkt wypelni pewna nisze. Wyobraz sobie, ze istnieja ludzie, ktorzy maja inne potrzeby niz Ty To co napisa³e¶ to prawda, rzeczy oczywiste i jako tako opisane przez producenta nie wymagaj± ¿adnego komentarza, wiêkszo¶æ m³odych ludzi w³ada jêzykami i mo¿e sobie oryginalne teksty przeczytaæ. Chwa³a ¿e kto¶ czasem przet³umaczy i powiesi gdzie trzeba. Dlatego nie widzê potrzeby zabierania g³osu w tematach oczywistych, rozumiesz to? po tym co napisa³e¶ powy¿ej chyba nie. Natomiast jak mo¿na przeczytaæ o technicznych parametrach rozwi±zanie ani Ty ani PNK nic z konkretów do przekazania do tej pory nie mieli¶cie. A wrêcz dezinformacja mia³a miejsce, poparta przypuszczeniem, domniemaniem. (Ze akurat tych p³yt nie mia³em w rêce nie ma znaczenia np w zamarzaniu i blokadzie, chyba ¿e zanegujesz znów prawa fizyki?)
Dlatego te¿ zabra³em g³os ja, chcesz co¶ z tego co wymieni³am zanegowaæ? Proszê ale tylko konkret.
Dziwnie wed³ug mnie zaczynasz swoj± na tym forum dzia³alno¶æ. Znajdê czas to w odpowiednim miejscu podsumujê Twoje jednak publiczne dokonania. Wa¿ne ¿e Ty prezentujesz odpowiedni merytoryczny poziom.
Masz mo¿liwo¶æ publicznie wypowiedzieæ swoje dosyæ mocno kontrowersyjne przemy¶lenia? To nie zabraniaj mnie, zw³aszcza ¿e najprawdopodobniej nie bardzo siê w tematach orientujesz ( na podstawie Twoich dotychczasowych wypowiedzi
¯a³ujê, ¿e nie ma tutaj emotoikony, która obrazuje jak ¿ó³ta g³owa uderza w czerwon±, ceglan± ¶cianê. Chêtnie bym jej urzy³ i chêtnie w powiêkszeniu na ca³y post.
Natomiast dla z³agodzenia w±tku sytuacji proponujê poczekaæ na gotowy produkt i realny test. Wtedy mo¿emy wróciæ i konkretyzowaæ wypowiedzi. Dziêkujê, dobranoc.
Opisali¶my ten system tutaj - http://www.backwards.pl/posts/system-wiazan-si-i-od-cast-touring-nowy-niezalezny-gracz-na-rynku-wiazan-at
dzieniol ma racjê. to rozwi±zanie nie jest dla ka¿dego. je¶li kto¶ lubi konkretn± jazdê w dó³ to bêdzie zachwycony, gdy¿ obecne produkty na rynku s± mimo wszystko niedopracowane i ma³o komfortowe.
W momencie kiedy to napisa³e¶ (zw³aszcza ¿e w oryginale te¿ ju¿ istnieje) chyba jasno wynika z Twojego tekstu zamieszczonego tu, na forum ¿e to co obecnie jest na rynku jest nie do koñca Ok? Dobrze rozumowa³em na chwilê tamtej Twojej publikacji? i na to miejsce proponujesz co opisa³e¶ i podlinkowa³e¶, dobrze rozumowa³em? (Odnoszê wra¿enie ¿e linkowany t³umaczony tekst siê jakby poszerzy³ znacznie)
To ewentualnie nie dziw siê ¿e, napisa³em co mnie siê nie podoba w rozwi±zaniu które przeciwstawiasz jak twierdzisz niedorobionym patentom z dotychczasowego rynku, czyli to co proponujesz jest przynajmniej dopracowane je¶li nie wyprzedzaj±ce ca³± konkurencjê.
Zw³aszcza ¿e chyba wszystko co jest na rynku ma ju¿ przynajmniej atesty je¶li nie niezawodne dzia³anie. I wszystko co pochodzi z normalnej dystrybucji mia³em przyjemno¶æ mieæ na nogach, o rêkach nie wspominaj±c. Nawet onyxa. I szlag mnie tylko trafia³ w³a¶ciwie na Naxo.
¯e to koncepcja, prototyp jest, to w³a¶nie w trakcie sprowokowanej dyskusji siê okaza³o i to stosunkowo pó¼no i nie z Twoich ust to pad³o, mylê siê?
Jestem przekonany ¿e w³a¶nie takie dyskusje wnosz± co¶ do sprawy, choæby jak nale¿y rozpatrywaæ dzia³anie podzespo³ów z sob± wspó³pracuj±cych, lub niezbyt chêtnie wspó³pracuj±cych. By pomóc podejmowaæ ¶wiadomie decyzje czy co¶ jest dla mnie, czy te¿ nie.
By¶ w³a¶nie Ty i inni je¶li siê decyduj± publicznie co¶ zachwalaæ, przekazywali przynajmniej najwa¿niejsze informacje na temat. Naucz siê ceniæ czyje¶ pieni±dze, czas i zdrowie, którego jak zapewne wiesz, nawet najlepszy medyk czasami nie jest wstanie przywróciæ.
Nie jest mi wcale przyjemnie ci±gle prostowaæ tematy traktowane przez Was po ³ebkach, lub zupe³nie w sposób odjechany. Jako¶ rynek nale¿y porz±dkowaæ, to oczywi¶cie jest mój pogl±d na sprawy bezpieczeñstwa i na razie nie mam ochoty go zmieniaæ. Masz ochotê to sobie poszperaj w forach w których podbijasz swoje tematy (jest ich trochê) jak niekiedy siê koñcz± sprawy kontuzji i wypadków i jakie krêgi zataczaj±, mo¿e zrozumiesz wiêcej o co te¿ byæ mo¿e w narciarstwie chodzi.
Co do atestów to jest to produkt amerykañski, a tam restrykcje i konsekwencje s± o wiele bardziej przykre ni¿ w Europie dlatego producenci na pewno o nie zadbali. Cena jest jeszcze nieznana. Skoro ktos mowi, ze proponowane rozwiazanie jest dla niego ciekawe i odpowiada jego potrzebom to dlaczego usilnie probujesz wmowic, ze tak nie jest? A mo¿esz wskazaæ w którym miejscu stwierdzam ¿e to lub inne rozwi±zanie nie jest dla kogo¶ do u¿ytku, lub dla kogo¶ ciekawe? Moze najzwyczajniej ¼le sformu³owa³em lub nie mogê doszukaæ.? A je¶li jednak nie znajdziesz to staraj siê wys³awiaæ tylko za siebie i nie wsadzaj w moje usta s³ów których nigdy nie wypowiedzia³em.
Je¶li jest k³opot z otwarciem podlinkowanych tekstów to proszê o sygna³ przeniosê co trzeba.
A tak zupe³nie na marginesie pnk, jest miedzy nami jeszcze taka ma³a subtelna, aczkolwiek dla wprawnego czytelnika, odbiorcy, zauwa¿alna ró¿nica, nawet ty (reszty speców nie bêdê wymienia³) piszesz co chcesz, swobodnie i nic siê nie dzieje, (nawet na sprostowanie czy przeproszenie za ewentualne wprowadzenie w b³±d cie nie staæ) a ja za to co napiszê odpowiadam, lub mogê odpowiadaæ i najczê¶ciej potrafiê zrobiæ, czy te¿ muszê zrobiæ. Jak widaæ po liczniku ponad 1600 odwiedzin, temat jest dosyæ interesuj±cy. Je¶li klimat ponoæ zak³ócany przeze mnie tego forum ciê mêczy, czemu tego i innych wspania³ych wynalazków-nowo¶ci nie przedyskutowujesz u siebie, lub na innych znanych i czêsto w wiadomych celach odwiedzanych przez ciebie forach ??? Mo¿esz byæ spokojny na pewno siê nie bêdê nigdzie wiêcej na tematy tu obrobione wypowiada³, a mo¿e przy okazji zrobisz przys³ugê tym których znasz i ju¿ tu nie zagl±daj± , bo moje wypowiedzi ponoæ ich odrzucaj± (lub co bardziej prawdopodobne brak Im rzeczowych argumentów w polemice) chêtnie przeczytam.
Jeden ze wspó³twórców rozwi±zania wczoraj:
http://www.dailymotion.com/video/x1euxga_fwt14-lars-chickering-ayers-snowbird-ut_sportJak ogl±da³em to przypomnia³ mi siê ten temat.
Je¶li lubisz je¼dziæ jak ten Pan (lub ostrzej) to mo¿e jest to rozwi±zania dla Ciebie
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pljaciekrece.xlx.pl