K2 SIDESHOW je¿dzi/je¿dzi³ kto¶? bardzo prosze o opiniê 

Zofia Dzieniszewska - zapiski

Z góry wielkie dziêki


Nie je¼dzi³em na nich, ale z opisu jaki tu wyczyta³em http://supersklep.pl/c112-narty/i118144-narty-k2-sideshow
to mi wychodzi ze s± one nastêpc± moich nart K2 Backlash, przy czym geometria jest nieco zmieniona (wê¿sze pod butem o 2 mm od Backlash) a proporcje bardziej na ubite trasy (przygotowane trasy 50% do 50% po za tras± trasy, podczas gdy Backlash mia³ 40% przygotowane a 60% po za tras±)
Narta wykorzystuje ten sam All Terrain rocker - co u mnie. Jest on uniwersalny - pomaga w puchu, na wiosennym roztopowym ¶niegu, a na ubitej trasie nie k³apie za bardzo. Lubie swoje narty bardzo bo po za tras± daj± masê frajdy, a na wyci±gach te¿ pozwalaj± ostro pojechaæ. Bez porównania do lekkich o³ówków typu hagan aircarbon
W sumie fajny sprzêt - choæ gdybym mia³ zmieniaæ to mo¿e bym bra³ K2 Hardside
Dziêki wielkie:)

Pzdr

Konrad
Finalnie zakupi³em K2 Hardside


Odgrzejê kotleta.
I jak te hardside'y? Na hamerykañskich forach pisz±, ¿e sztywne. Bior±c pod uwagê nasze tatrzañskie warunki zastanawiam siê czy to nie jest fajniejsze rozwi±zanie ni¿ miêkkie narty stricte na puch.

Odgrzejê kotleta.
I jak te hardside'y? Na hamerykañskich forach pisz±, ¿e sztywne. Bior±c pod uwagê nasze tatrzañskie warunki zastanawiam siê czy to nie jest fajniejsze rozwi±zanie ni¿ miêkkie narty stricte na puch.


Znajomy je¼dzi na tych ¿e - chwali sobie - faktycznie twarde narty. Dobrze postrzegasz takie rozwi±zanie, z uwagi na wystêpowanie bardzo zró¿nicowanych warunków w naszych górach z przewag± tych twardych. Te¿ tak poczyni³em na ten sezon zmieniaj±c szerokie deski z bardzo miêkkich na twarde i umiarkowanie szerokie..., lecz efektu jeszcze nie znam. Jest jedno ale w tego typu nartach... - nadaj± siê "raczej dla wytrawnego narciarza" z uwagi na ich sposób wykorzystania - szybka jazda d³ugim skrêtem.
Witam,
moim zdaniem narta optymalna na krajowe warunki sniegowe . Dosc sztywna , ku mojemu zaskoczeniu dzieki rockerowi dosyc latwo sie nia manewruje , bardzo dobrze zachowuje sie na twardym sniegu. Przy moim wzroscie 175 cm wybralem narte , ktora wedlug danych producenta ma 174 cm i ogolne wrazenie jest takie , ze dechy kochaja duza predkosc i agresywna jazde.
Pzdr
a jak taka charakterystyka narty ma siê z kolei do jazdy krótkimi skrêtami w puchu? na moje 85 kg i 178 cm rozmiar 181 bêdzie chyba git.

a jak taka charakterystyka narty ma siê z kolei do jazdy krótkimi skrêtami w puchu? na moje 85 kg i 178 cm rozmiar 181 bêdzie chyba git.

Da siê, ale wiêkszym nak³adem w³o¿onej w to si³y...

Mia³em kiedy¶ Heady RC GS - które nogi z dupy wyrywa³y jak chcia³o siê jechaæ krótkim skrêtem - tak ¿e to narzêdzie stworzone jest po to aby stabilnie pomykaæ na wiêkszych prêdko¶ciach.

181... - 188 na Twoim miejscu bym bra³.
Przy krotkim skrecie wybiera nozki pieknie ! Szeroki luk duza predkosc ta narta moim zdaniem najpelniej pokazuje swoje cechy. Probowalem jazdy w bardzo glebokim sniegu i mysle ze miedzy innymi ze wzgledu na duza sztywnosc narta w takich warunkach nie plynie jak np coomback. Z drugiej strony jak ktos umie dobrze jezdzic to pojedzie w glebokim nawet na 70 mm pod butem:) Pzdr
Dziêki za opinie.
Mo¿e uda mi siê wypo¿yczyæ podobn± nartê, ¿eby zobaczyæ czym to siê na w³asnej skórze. Zakup odpuszczê, chocia¿ cena kusz±ca... poszukam czego¶ bardziej miêkkiego


Te¿ tak poczyni³em na ten sezon zmieniaj±c szerokie deski z bardzo miêkkich na twarde i umiarkowanie szerokie..., lecz efektu jeszcze nie znam.


Je¶li mo¿na wiedzieæ to Co to za twarde i umiarkowanie szerokie narty (ile wa¿ysz i ile masz wzrostu dodaj). Sam posiadam stare L8000 i nie wiem za bardzo na co zmieniæ co by mia³o do 9cm pod butem i by³o twarde. Mo¿e Dynafit Guide ? Mo¿e bandit sc86 ??

nasdak

Kampress:
Te¿ tak poczyni³em na ten sezon zmieniaj±c szerokie deski z bardzo miêkkich na twarde i umiarkowanie szerokie..., lecz efektu jeszcze nie znam.


Je¶li mo¿na wiedzieæ to Co to za twarde i umiarkowanie szerokie narty (ile wa¿ysz i ile masz wzrostu dodaj). Sam posiadam stare L8000 i nie wiem za bardzo na co zmieniæ co by mia³o do 9cm pod butem i by³o twarde. Mo¿e Dynafit Guide ? Mo¿e bandit sc86 ??

nasdak

Wisz± w podpisie... - 63 kg / 162 cm - Dynastar Legend Pro Rider 100 pod butem - d³ugo¶æ 176 cm.

Na banditach SC 86 je¼dzi Sputnik - wiêc jego zapytaj - Rossignol z tej serii to sprawdzone dechy, wiêc siê nie zastanawiaj. Narty Dynafita z tego co widzia³em u paru znajomych omijaj szerokim ³ukiem....

Wisz± w podpisie

Nie mog³em rozszyfrowaæ skrótu. 162 cm-wzrostu i 176 narta ? To przy moim 184 by³ by problem.

Wisz± w podpisie

Nie mog³em rozszyfrowaæ skrótu. 162 cm-wzrostu i 176 narta ? To przy moim 184 by³ by problem.

E tam jaki problem - co¶ ko³o dwójki bierzesz .
A jak siê do tego maj± stare piankowe Snoop & Sugar Daddy? Plus taki, ¿e lekkie powinny byæ.

A jak siê do tego maj± stare piankowe Snoop & Sugar Daddy? Plus taki, ¿e lekkie powinny byæ.

Do dzi¶ mam sweet'y w tej ¿e konstrukcji - 5 sezon katowane i jeszcze ¿yj±... - na cukrowych Konik ¶miga³ wiêc siê mo¿e odezwie, chyba twardsze od tych wê¿szych... - a czy lekkie to bym polemizowa³ - bo oprócz pianki tam s± druty.
Nie jest to co prawda taka waga jak szerokich nart stricte turowych, ale w porównaniu do bud¿etowych FR jest nieco lepiej: 173 cm wa¿y 1815 g.
Snoop przy szeroko¶ci 88 mm ju¿ 1680 g (174 cm)
Kolega zak³ada³ niedawno Bandity SC86, na wadze same narty wysz³y mu ok. 1900 g przy d³ugo¶ci ok. 170 cm.

Nie jest to co prawda taka waga jak szerokich nart stricte turowych, ale w porównaniu do bud¿etowych FR jest nieco lepiej: 173 cm wa¿y 1815 g.
Snoop przy szeroko¶ci 88 mm ju¿ 1680 g (174 cm)
Kolega zak³ada³ niedawno Bandity SC86, na wadze same narty wysz³y mu ok. 1900 g przy d³ugo¶ci ok. 170 cm.


No to solidna konstrukcja kanapkowa w Dynastarach Pro Riderach wa¿y 1950 przy d³ 176 (128-100-118), wiêc ró¿nice niby s± ... co¶ za co¶.
jeszcze takie pytanie odno¶nie nart k2 ogólnie - na Shuksanach kolegi widzia³em, ¿e ¶lizg jest dosyæ delikatny i te¿ spotka³em siê z opini± ¿e zarówno krawêd¼ jak i ¶lizg s± niezbyt wytrzyma³e, krawêdzi jest ma³o.

Hardside nale¿± do ciê¿szej kategorii wagowej, konstrukcyjnie te¿ s± nieco inne, nie wiem czy powy¿sze uwagi równie¿ do takich kadwójek stosuj± siê. Konkretnie mi chodzi o ilo¶æ serwisowañ (ostrzenie, ¶lizg) - mo¿na na oko okre¶liæ, ile razy taka narta mo¿e byæ serwisowana? I jaki bêdzie jej stan po 3 sezonach po 2-3 tygodnie jazdy?
Twin Tipy K2 na ten przyk³ad mia³y/maj± twardy ¶lizg i grub± krawêd¼, nie wiem jak seria backside...?, natomiast te starsze z turowej serii tak mia³y (miêkka zola i cienka krawêd¼) - ale niech siê mo¿e wypowiedz± w³a¶ciciele owych.
Moje Backlashe maj± ¶lizg raczej delikatny, krawêd¼ nie jest przesadnie gruba. Porównuj±c do Dynastarów Legend Sultan które kupi³em na boisko (165 cm d³ugo¶ci przy wzro¶cie 167, geometria 125-85-110) - to Dynastary maj± du¿o wiêcej krawêdzi.
Ale - k2 mam 3 sezon, ostrze do¶æ czêsto i jeszcze siê nie skoñczy³y. Choæ ta krawêd¼ do¶æ cieñko wygl±da, to pos³u¿y jeszcze d³ugo.

Co do ¶lizgu -zalewam wiêksze dziury jak chwycê kamienia.
Mam Hardside 188 przy 190cm i 90kg. Nie mam problemów w krótkim skrêcie, ale narty niew±tpliwie czuj± siê najlepiej w d³ugim i szybkim. W g³êbokim ¶niegu potrzebuj± prêdko¶ci. Raczej ma³o komfortowe w beskidzkim lesie. Na twardym trzymaj± nie¼le, szczególnie gdy s± ostre
Podej¶cia na nich w komplecie z Duke to niez³y wycisk.
Krawêdzi nie ma zbyt du¿o i jest raczej delikatna (wgiêcia od uderzeñ). ¦lizgi po sezonie bez wiêkszych dziur.

Mam Hardside 188 przy 190cm i 90kg. Raczej ma³o komfortowe w beskidzkim lesie. Na twardym trzymaj± nie¼le, szczególnie gdy s± ostre
Podej¶cia na nich w komplecie z Duke to niez³y wycisk.
Krawêdzi nie ma zbyt du¿o i jest raczej delikatna (wgiêcia od uderzeñ). ¦lizgi po sezonie bez wiêkszych dziur.


Dlatego czasem siê zastanawiam przysz³o¶ciowo nad SideStash.

http://twotip.com/p/narty/k2/k2-side-stash-1213-181-14324?page=4
maj± jeszcze lepsze noszenie - bo s± szersze, ale s± te¿ ciê¿sze od Hardside. Rocker jest d³u¿szy co teoretycznie umo¿liwia inicjowanie skrêtu przy mniejszej prêdko¶ci.
Wra¿liwo¶æ krawêdzi w Hardside - przypomina mi to samo zjawisko w Basklash - wiêc to chyba cecha wspó³na dla nart z serii K2 ADVENTURE.
Narta 188 w ciasnych lasach jest do¶æ ma³o manewrowa raczej - ale ja jestem niski i celowa³bym w d³ugo¶æ 174 (mam167cm)
My¶lê o 181, co przy mojej wadze 80-85 kg jest raczej ma³o, ci±gle mnie tylko martwi charakterystyka takiej narty, o czym piszecie.
Z drugiej strony, na anglojêzycznych forach czêsto pojawia siê opinia ¿e to jest narta allroundowa. To ja siê zastanawiam, jak moje dotychczasowe narty z tali± ~80 mm nazwaæ?
Docelowo chcia³bym mieæ lekki komplet na d³u¿sze wyrypy w³a¶nie ko³o 80 mm i drugi na zjazdy szerszy.
No bo przy obecnych mo¿liwo¶ciach i ofercie rynkowej 98 mm pod butem to nie jest ju¿ najszersza narta na deep powder Wszystkie filmy jakie ogl±da³em na temat Hardsida mówi± o tym ¿e narta jest uniwersalna , raczej twarda i na warunki zmienne, a dziêki szeroko¶ci poradzi sobie na kopnym. Polecana jak zamierzamy je¼dziæ po raczej twardych pod³o¿ach a nawet na wyciagach. Wiêc w tym sensie allround. Jak ja backlash daje radê w kopnym przy 93 pod butem, to na 98 bêdzie lepiej.
Wobec tego - bo w sumie jako alternatywê widzê przesiadkê na nartê w okolicach ~90 mm, w miarê lekk±, tak± stricte tourow± - jakie przewagi nad takim rozwi±zaniem narty typu Hardside, Dynastar Pro Rider (obie s± sztywne, bez du¿ego rockera) czy Majesty Wolf (podejrzewam ¿e mniej sztywna, bo lekka, no i chyba rocker wiêkszy)?

Wobec tego - bo w sumie jako alternatywê widzê przesiadkê na nartê w okolicach ~90 mm, w miarê lekk±, tak± stricte tourow± - jakie przewagi nad takim rozwi±zaniem narty typu Hardside, Dynastar Pro Rider (obie s± sztywne, bez du¿ego rockera) czy Majesty Wolf (podejrzewam ¿e mniej sztywna, bo lekka, no i chyba rocker wiêkszy)?
No przewaga ciê¿szych nart taka ¿e jak bêdziesz chcia³ przy okazji pokrêciæ siê na wyci±gu i je¼dziæ "pe³nym piecem" na krawêdziach, to taki Hardside mo¿e byæ jedyn± nart± zabran± ze sob± na wyjazd

Wobec tego - bo w sumie jako alternatywê widzê przesiadkê na nartê w okolicach ~90 mm, w miarê lekk±, tak± stricte tourow± - jakie przewagi nad takim rozwi±zaniem narty typu Hardside, Dynastar Pro Rider (obie s± sztywne, bez du¿ego rockera) czy Majesty Wolf (podejrzewam ¿e mniej sztywna, bo lekka, no i chyba rocker wiêkszy)?

Nie mam za du¿ego do¶wiadczenie skiturowego, ale wydaje mi siê, ¿e w miarê sztywny i lekki, w okolicach 90mm pod butem to jest Dynafit Guide.
Dodatkowo chc±c mieæ dwa zestawy jeden raczej transportowy lekki, to mam nartê do 80 w talii. Nartê do jazdy raczej sztywn± na zmienne karkonoskie warunki to 100 w talli szykam albo pro rider lub Hardside. Co¶ co mog³o by robiæ za obie narty - czyli jaki¶ kompromis dobrym pomys³em wydaje mi siê Head Peak 88 w talii i oczywi¶cie K2 wayback

nasdak
to ju¿ bym sobie co¶ znalaz³, du¿o zale¿y od ceny, ale wybór jaki¶ tam jest - dynafit, k2, movement itd.

Wobec tego - bo w sumie jako alternatywê widzê przesiadkê na nartê w okolicach ~90 mm, w miarê lekk±, tak± stricte tourow± - jakie przewagi nad takim rozwi±zaniem narty typu Hardside, Dynastar Pro Rider (obie s± sztywne, bez du¿ego rockera) czy Majesty Wolf (podejrzewam ¿e mniej sztywna, bo lekka, no i chyba rocker wiêkszy)?
No przewaga ciê¿szych nart taka ¿e jak bêdziesz chcia³ przy okazji pokrêciæ siê na wyci±gu i je¼dziæ "pe³nym piecem" na krawêdziach, to taki Hardside mo¿e byæ jedyn± nart± zabran± ze sob± na wyjazd

....ale realnie oceniaj±c sytuacjê, jak nie wa¿ysz >80kg i nie je¼dzisz na prawdê szybko, to mo¿e siê okazaæ, ze przez wiêkszo¶æ czasu walczysz z deskami miast nad nimi panowaæ... szczególnie na ubitej trasie....

to oczywi¶cie IMVHO i z w³asnego do¶wiadczenia piszê, bo po kupowaniu sztywniejszych all-mountainów grzecznie do "miêkciejszych" ski-tourowych desek wracam

mr
Mr a do jakich wracasz?

Mr a do jakich wracasz?

na ten sezon planujê jakie¶ zakupy... lekki rockerek i 90-100 pod butem i NIEZBYT sztywna, lekka deska.... ogl±da³em te nowe Dynki z serii High Mount i baaaardzo siê mnie podobuj±! na razie sezon marny, wiêc niebawem bêdzie je mo¿na na wyprz szukaæ, w sam raz na marcowe (najlepsze??....) ¶niegi mo¿e siê uda....

mr
Ano w³a¶nie, pod¶wiadomie te¿ tak± alternatywê wyczuwam ;D Tylko nie bardzo wiem w jakie modele celowaæ? Starsze modele - bud¿etowe - zwykle rockera nie maj±. Mo¿e w³a¶nie majesty wolf?

Chyba si³± rzeczy trzeba siê odnie¶æ do poziomu i stylu jazdy, a ja w trójki tatrzañskie raczej pchaæ siê nie mam ochoty, za to uwielbiam ¶rednio³agodne stoki gdzie mo¿na pocisn±æ d³ugim skrêtem, na równi z umiarkowanie stromymi ¿lebami czy inne ¶cianki, gdzie ju¿ potrzebny jest krótki skrêt, obskoki itd. Jakby nie patrzeæ, jedno bez drugiego w Tatrach ciê¿ko rozpatrywaæ No i b±d¼ tu m±dry...

Ano w³a¶nie, pod¶wiadomie te¿ tak± alternatywê wyczuwam ;D Tylko nie bardzo wiem w jakie modele celowaæ? Starsze modele - bud¿etowe - zwykle rockera nie maj±. Mo¿e w³a¶nie majesty wolf?

Chyba si³± rzeczy trzeba siê odnie¶æ do poziomu i stylu jazdy, a ja w trójki tatrzañskie raczej pchaæ siê nie mam ochoty, za to uwielbiam ¶rednio³agodne stoki gdzie mo¿na pocisn±æ d³ugim skrêtem, na równi z umiarkowanie stromymi ¿lebami czy inne ¶cianki, gdzie ju¿ potrzebny jest krótki skrêt, obskoki itd. Jakby nie patrzeæ, jedno bez drugiego w Tatrach ciê¿ko rozpatrywaæ No i b±d¼ tu m±dry...


nadal IMVHO punktem wyj¶cia - poza WAG¡ - bo tu nie decydujemy wiele
s± odpowiedzi na pytania:
primo ile par mamy mieæ wszystkich nart (1 + 2) czy (1 + 3) ??....
secundo gdzie g³ownie: w Polskich górach czy w Alpach bêd± u¿ywane??...

postaram siê zagadnienie rozwin±æ w kilku zdaniach, ale ju¿ wieczorem

mr
oby nie by³o tak, ¿e za puchem trzeba bêdzie w Alpy je¼dziæ...

docelowo chcia³bym mieæ dwa komplety AT,
jedne ze speedami w miarê lekkie ~80 mm
drugie szerokie, i tam bym sobie przerzuci³ verticale

oby nie by³o tak, ¿e za puchem trzeba bêdzie w Alpy je¼dziæ...
docelowo chcia³bym mieæ dwa komplety AT,
jedne ze speedami w miarê lekkie ~80 mm
drugie szerokie, i tam bym sobie przerzuci³ verticale

podstawa to wiedzieæ czego cz³owiek samemu chce!

mi wychodzi, ze 2 part nart to:
¿u¿lówki +
- all-roundy (circa 80-85mm pod butem d³.: wzrost -10 do wzrost) + - szersze (90-100mm, d³.: wzrost do wzrost +10) na puch.... im bardziej jazda w Polsce tym bardziej te szersze to all-mountain'y.... im bardziej w Alpy tym miêkciejsze i rocker'owate....

analogicznie jak 3 pary to:
¿u¿le +
- zestaw lekki (narta circa 1000-1200g, d³ugo¶æ wzrost -20 do wzrost - 10)
- all-roundy (80-90mm, d³ugo¶æ wzrost)
- szerokie na puch (>100mm, d³ wzrost +10 do wzrost + 20)

...na to WAGÊ je¼d¼ca, preferencje (szybko, wolno), i g³ówny teren do jazdy na³o¿yæ i mo¿na nawigowaæ w tym "lesie co to du¿o drzew"....

z ciekawych, szerszych to poza WOLF'ami (chêtnie bym sprawdzi³ jak bardzo sztywne??...) to np Dynki Cham 87/97 HM, albo bardzo chwalone Chimery 3.0 Hagana (w ¿yciu bym siê nie spodziewa³ tak pozytywnych opinii o tej desce!!!)

mr


secundo gdzie g³ownie: w Polskich górach czy w Alpach bêd± u¿ywane??...


Europa zawiera jeszcze ca³± masê innych gór (choæby Pireneje, ca³± Skandynawiê). Z tego co obserwowa³em ró¿nice potrafi± byæ du¿e i sprzêt tubylców zwykle do¶æ dobrze charakteryzuje dominuj±ce warunki (np. w koñcu marca w Pirenejach moje narty 89 robi³y za very-big-faty, a w 2006 by³em zdziwiony, ¿e jak siê trafia³ skandynaw na zjazdowych to by³y bardzo szerokie).

Co do samej rozmiarówki to mamy podobnie choæ u mnie wersja lekka wypad³a (to wziê³y na siebie ¶ladówki/backcountry) a pozosta³e to:
- ¿u¿le (81 mm)
- narta "przewodnicka" (w sensie zarówno roamiarówki jak i charkateru - ma byæ ³atwo nawet z worem i po ca³ym dniu tupania) czyli circa 89 mm (pewnie 85 - 95 /ale to absolutny max)
- narta na g³êboki (nie myliæ z puchem bo to mit jest ) czyli >>100 (mam 105, mia³em 116)

D³ugo¶ci nie podajê, zw³aszcza, ¿e odnie¶æ to do wzrostu ciê¿ko, bardziej do wagi a tu przelicznik jest nieco bardziej skomplikowany ni¿ +10/-10.

Kuba

...a tu przelicznik jest nieco bardziej skomplikowany ni¿ +10/-10.


Ze wzglêdu na wykszta³cenie techniczne, du¿± przyjemno¶æ sprawia³o mi kiedy¶ wyznaczanie ró¿nych wspó³czynników. Jasne jest, ¿e dobór nart tylko do wzrostu jest pewnym uproszczeniem, nie bez znaczenia s± te¿ umiejêtno¶ci narciarskie (te trudno parametryzowaæ). Jednak waga jest t± warto¶ci±, która ju¿ mo¿na by uwzglêdniæ i jak±¶ zale¿no¶æ wyprowadziæ. Opieraj±c siê chocia¿by na sile wyporu. Mo¿na by tu wzi±æ pod uwagê wyliczenia dla doboru latawca, mimo i¿ tam bierze siê si³ê aerodynamiczn±.

Powsta³o by ¶wietne opracowanie, które (podobnie jak to dotycz±ce butów) pozwoli³o by wielu dobraæ swój sprzêt prawid³owo.

nasdak

mr@
Generalnie siê z Tob± zgadzam, aczkolwiek mam tak± drobn± sugestiê:

secundo gdzie g³ownie: w Polskich górach czy w Alpach bêd± u¿ywane??...


Europa zawiera jeszcze ca³± masê innych gór (choæby Pireneje, ca³± Skandynawiê). Z tego co obserwowa³em ró¿nice potrafi± byæ du¿e i sprzêt tubylców zwykle do¶æ dobrze charakteryzuje dominuj±ce warunki (np. w koñcu marca w Pirenejach moje narty 89 robi³y za very-big-faty, a w 2006 by³em zdziwiony, ¿e jak siê trafia³ skandynaw na zjazdowych to by³y bardzo szerokie).

Co do samej rozmiarówki to mamy podobnie choæ u mnie wersja lekka wypad³a (to wziê³y na siebie ¶ladówki/backcountry) a pozosta³e to:
- ¿u¿le (81 mm)
- narta "przewodnicka" (w sensie zarówno roamiarówki jak i charkateru - ma byæ ³atwo nawet z worem i po ca³ym dniu tupania) czyli circa 89 mm (pewnie 85 - 95 /ale to absolutny max)
- narta na g³êboki (nie myliæ z puchem bo to mit jest ) czyli >>100 (mam 105, mia³em 116)

D³ugo¶ci nie podajê, zw³aszcza, ¿e odnie¶æ to do wzrostu ciê¿ko, bardziej do wagi a tu przelicznik jest nieco bardziej skomplikowany ni¿ +10/-10.

Kuba

Wygl±da na to, ¿e je¿d¿ê na ¿u¿lówkach

O ile te dwie pierwsze grupy s± dla mnie kompletnie jasne, to zastanawia mnie jaka mog³a by byæ ta narta z trzeciej grupy - czyli na g³êboki ¶nieg. Rozumiem, ¿e skoro ma byæ stricte na g³êboki, to takie rozwi±zanie jak Hardside raczej nie bêdzie optymalne (ma³y rocker, sztywna)?



[ciach]

O ile te dwie pierwsze grupy s± dla mnie kompletnie jasne, to zastanawia mnie jaka mog³a by byæ ta narta z trzeciej grupy - czyli na g³êboki ¶nieg. Rozumiem, ¿e skoro ma byæ stricte na g³êboki, to takie rozwi±zanie jak Hardside raczej nie bêdzie optymalne (ma³y rocker, sztywna)?


przeca to uproszczenie bo odcieni tu znacznie wiêcej ni¼li tylko 2 skrajne...

jak deski s± na tyle sztywne ¿eby na trasie po twardym poje¼dziæ (szczególnie szybko!) to jest raczej all-moountain (do niedawna w ogóle bez rockera, teraz czêsto minimalny, zwykle tylko z przodu)
(deska bardziej uniwersalna ale i bardziej wymagaj±ca)

jak deski na g³êboki ¶nieg to raczej jeeeeescze szersze (>100mm) i odczuwalnie miêkciejsze - na twardym s³abo, im szybciej tym s³abiej.... za to rocker sporszy albo i ca³kiem du¿y, i ju¿ z obu koñców raczej....

co do gór to oczywi¶cie siê z Tob± Kuba zgadzam, zawsze mo¿na jeszcze pory roku do tej "macierzy zmiennych" do³o¿yæ

mnie siê ca³y czas rozchodzi³o o to, ¿e WAGA jest bardzo wa¿n±, chyba czêsto niedocenian± czynnik± przy wyborze, ale tu siê okazuje ca³kiem zgadzamy...

mr

...a tu przelicznik jest nieco bardziej skomplikowany ni¿ +10/-10.


Ze wzglêdu na wykszta³cenie techniczne, du¿± przyjemno¶æ sprawia³o mi kiedy¶ wyznaczanie ró¿nych wspó³czynników. Jasne jest, ¿e dobór nart tylko do wzrostu jest pewnym uproszczeniem, nie bez znaczenia s± te¿ umiejêtno¶ci narciarskie (te trudno parametryzowaæ). Jednak waga jest t± warto¶ci±, która ju¿ mo¿na by uwzglêdniæ i jak±¶ zale¿no¶æ wyprowadziæ. Opieraj±c siê chocia¿by na sile wyporu. Mo¿na by tu wzi±æ pod uwagê wyliczenia dla doboru latawca, mimo i¿ tam bierze siê si³ê aerodynamiczn±.

Powsta³o by ¶wietne opracowanie, które (podobnie jak to dotycz±ce butów) pozwoli³o by wielu dobraæ swój sprzêt prawid³owo.

nasdak

To oblicz sobie powierzchniê spodu narty i podziel przez wagê bêdziesz mia³ nacisk na dowolna jednostkê powierzchni.
Nie bêdzie to idealna metoda poniewa¿ jest w³a¶nie zmienna wzrostu, która powoduje ró¿ne oddzia³ywanie na poszczególne fragmenty narty a rozk³ad nacisku na pewno nie bêdzie liniowy
ale jak lubisz liczyæ to prociem bardzo

A ja tak was sobie czytam i w g³owê zachodzê co dokupiæ jeszcze do parku maszynowego i wychodzi mi, ¿e chyba zacznê sprzedawaæ

Nartê do jazdy raczej sztywn± na zmienne karkonoskie warunki to 100 w talli szykam albo pro rider lub Hardside. Co¶ co mog³o by robiæ za obie narty - czyli jaki¶ kompromis dobrym pomys³em wydaje mi siê Head Peak 88 w talii i oczywi¶cie K2 wayback

nasdak


Waybacki s± akurat nieco bardziej miêkkimi nartami, fajne na ¶rednio g³êboki ¶nieg ze wzglêdu na rocker ale na bardzo twardym je¼dzi siê na nich ciê¿ko i telepi± nieco.
Porównywa³em w tych samych warunkach z moimi boiskowymi dynastar legend 3600. Na tych ostatnich dociska³em do 100 km/h w szerokim ³uku a na waybackach traci³em pewno¶æ ju¿ przy ok 70 km/h przy podobnej je¼dzie na bardzo zmro¿onym (ale nie zalodzonym) boisku, nawet ¶wie¿o wysztruksowanym. Obie narty by³y ¶wie¿o serwisowane, itp...

Na tych ostatnich dociska³em do 100 km/h w szerokim ³uku a na waybackach traci³em pewno¶æ ju¿ przy ok 70 km/h przy podobnej je¼dzie na bardzo zmro¿onym (ale nie zalodzonym) boisku, nawet ¶wie¿o wysztruksowanym. Obie narty by³y ¶wie¿o serwisowane, itp...

Nie przesadzi³e¶ z tymi prêdko¶ciami...? - no chyba ¿e naprawdê niez³y z Ciebie spidexpert... - 60 na budziku nawet dla wytrawnego narciarza poza tras± to niez³e wyzwanie .
Prêdko¶ci wg gpsa osi±gniête na pustym, szerokim i ¶wie¿o wysztruksowanym boisku w Donovaly (³azi³em tam wcze¶nie rano, gdy temperatura by³a ok. -28 ). Nale¿y za³o¿yæ, ¿e gps trochê zawy¿a, ale chodzi³o mi bardziej o relacje pomiêdzy granicznymi prêdko¶ciami, przy których znika³a (ostatecznie ) pewno¶æ w prowadzeniu nart na tej samej trasie...
Pozatrasowo, to ja nigdy nie osi±gam po³owy tej warto¶ci


A ja tak was sobie czytam i w g³owê zachodzê co dokupiæ jeszcze do parku maszynowego i wychodzi mi, ¿e chyba zacznê sprzedawaæ


to jest zasadnicze pytanie: "czy mi naprawdê jest potrzebna kolejna para nart"
a czy tu jest jaka¶ w±tpliwo¶æ ???
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jaciekrece.xlx.pl