idea "tuningowa" tlt low tech 3rd generation 

Zofia Dzieniszewska - zapiski

Szanowni Pañstwo....
mam k³opot, bo przekonano mnie w koñcu do tlt

Aspekt 1.
podczas pierwszej po monta¿u wycieczki przód na podchodzeniu notorycznie mi wypina³, co doprowadza³o do przyspieszenia akcji serca w stopniu wiêkszym ni¿ wysi³ek podej¶cia (doszed³em wówczas do wniosku ¿e skrót jsw pochodzi od s³ów "jebitnie spindolone wi±zania") opanowa³em to prowizorycznie. Potem nauczy³em siê stawiæ klin blokuj±cy na sam koniuszek jego ³uku jednak¿e wymaga to uwagi, aby nie przekrêciæ za mocno. W zw z powy¿szym planujê pod klinem zamontowaæ jak±¶ podk³adkê, aby ³atwiej siê to blokowa³o.
Próbowa³ kto¶ jakie¶ sugestie dot. materia³u na podk³adkê inne metody zaradzenia

Aspekt 2.
Po 2 dniach chodzenia w tych "cudownych" wi±zaniach samo spojrzenie na piêtkê wywo³ywa³o u mnie silne emocje i reakcje repulsywne. Innymi s³owy szlag ognisty mnie trafia³ i krew zalewa³a, ¿e stopy p³asko postawiæ nie mogê. Po rozkrêceniu piêtek wymy¶li³em sobie, ¿e musia³bym poprawiæ fabrykê szlifierk± i wyci±æ "wyp³aszczenie tak by wi±zanie da³o siê ustawiæ piêtkê w pozycji umo¿liwiaj±cej p³askie stawanie. Mo¿e tego kto¶ próbowa³ albo zna jakie¶ inne rozwi±zanie, by mieæ w tej piêtce podpórkê zerow± i 2 pozosta³e ? (bojê siê trochê ¿e za mocno os³abiê konstrukcjê)

Z góry dziêkujê za sugestie


Maciej piszesz o pierwszych wi±zaniach w dzikich kolorach lat zamierzch³ych, ze wszystkimi chorobami wieku dzieciêcego.
Te trzeba po prostu pokochaæ takimi jakie s±, a na przysz³o¶æ zainwestowaæ minimum w speed-y
pokochac, pokochaæ...
ta mi³o¶æ trudna jest, wiec powa¿nie my¶lê wspomóc j± podk³adk± i szlifierk± (od piewrszej próby chodzenia w tych.... "jsw" cieszy³em sie ¿e mam drugi zestaw na silvrettach ).
mia³em tylko nadzieje, ¿e kto¶ ju¿ przede mn± to robi³ i nie bêdê musia³ wywa¿aæ otwartych drzwi.

ps. Piszesz ¿e trzeba pokochaæ, a potem ¿eby zmieniæ na nowszy model.... kurde, jaki¶ staromodny jestem, bo takiej mi³o¶ci to ja nie rozumiê My¶lê, ¿e raczej trzeba siê z obiektem uczuæ (na razie negatywnych) chocia¿ spróbowaæ "dotrzeæ".
Przygarn±³e¶, czy p³aci³e¶ (je¶li to nie jest zbyt osobiste) i ile?


p³aci³em, co¶ ko³o 400 je¶li to istotne
(jak ju¿ siê ekspert odezwa³, to mam nadzieje na jakie¶ rady )
Dziêki za odpowied¼, nie istotne ale lubiê wiedzieæ co za ile.
Z tym ekspertem to nie przesadzaj.
Wi±zanie do nart w±skich i raczej wykonanych w starej technologii
Mo¿liwo¶æ wyrwania z nart lekkich nawet przy starannym monta¿u.
Nie mam patentu na twój problem.
Ja wola³bym jednak nowe i z regulowanym bezpiecznikiem.
Przody te¿ s± bardzo nieprzyjemne w u¿ytkowaniu.
Forumowy kolega Steckiewicz sprzedawa³ chyba po 5oo znacznie m³odsze dynafity a nówki na promocji Pokor te¿ w fajnej cenie wyjmowa³ (czego i ja do¶wiadczy³em i jestem wdziêczny). Czemu akurat na to siê zdecydowa³e¶ nie bardzo mogê zrozumieæ.
nówki widzia³em najmniej po 800, a to ju¿ nie moja liga bud¿etowa w danym momencie by³a (co to byla za "promoncja" ? aktualna jeszcze mo¿e ?).
Jak nie masz ¿adnych rad, to nie pozostaje mi nic innego jak zostaæ prekursorem tuningu tych archaików

nówki widzia³em najmniej po 800, a to ju¿ nie moja liga bud¿etowa w danym momencie by³a (co to byla za "promoncja" ? aktualna jeszcze mo¿e ?).
Jak nie masz ¿adnych rad, to nie pozostaje mi nic innego jak zostaæ prekursorem tuningu tych archaików


Tylko jedna rada , wycofaj z u¿ytkowania.
ale¿ przecie do kitu s± tylko tristepy, a wszystkie inne s± jedynie s³uszne
jedyne sluszne moim zdaniem to sa konkretnie te... :



w zeszlym roku udalo mi sie zalatwic "prawie nowki" od naszego forumowego kolegi za 750 pln

pozdr

k.
Nie zupe³nie.
Lepsze s± te ca³e srebrne ju¿ opisane jako comfort a nie tristep z przodem speed-owskim, bo maj± wbudowany teki metalowy pazur do przytrzymywania harszli jak w vertical-ach.
Mi siê uda³o tej zimy w pokazanych przez ciebie wi±zaniach zdemolowaæ plastikowe gniazdo na harszle (podczas u¿ytkowania owych)
Nie mniej jednak, polecam!

Nie zupe³nie.
Lepsze s± te ca³e srebrne ju¿ opisane jako comfort a nie tristep z przodem speed-owskim, bo maj± wbudowany teki metalowy pazur do przytrzymywania harszli jak w vertical-ach.
Mi siê uda³o tej zimy w pokazanych przez ciebie wi±zaniach zdemolowaæ plastikowe gniazdo na harszle (podczas u¿ytkowania owych)
Nie mniej jednak, polecam!


Pokorze, czy¿by w "tych"? Mea culpa za sprzedanie Ci bubla!! Bêdê we wrocku w poniedzia³ek. Przepraszalne piwko je¶li chcesz.

A tak swoj± drog±, to zgoda co do tego metalowego pazura. I, oprócz koloru, jest to w zasadzie jedyna ró¿nica miêdzy nimi.


Aspekt 1. ....


Aspekt 2.
/.../ Innymi s³owy szlag ognisty mnie trafia³ i krew zalewa³a, ¿e stopy p³asko postawiæ nie mogê.


Z góry dziêkujê za sugestie


Po mojemu jest jedna rada: zmieniæ wi±zania. G³ównie ze wzglêdu na mikr± mo¿liwo¶æ ustawienia czegokolwiek na kszta³t bezpiecznika.

A na przysz³o¶æ raczej zabytków muzelanych nie kupowaæ

Kuba


Co¶ masz spitolone. Je¿eli to jest ten model wi±zañ:
Dynafity ok 1992

Pamiêtaj, ¿e jest to wi±zanie do podchodzenia, a nie do chodzenia po p³askim .
Po mojemu jest jedna rada: zmieniæ wi±zania. G³ównie ze wzglêdu na mikr± mo¿liwo¶æ ustawienia czegokolwiek na kszta³t bezpiecznika.
A na przysz³o¶æ raczej zabytków muzelanych nie kupowaæ :DKuba
w retrozestawie ³adnie wygl±da (tyle ¿e jak na razie "nie robi" :/ )

Nie zupe³nie.
Lepsze s± te ca³e srebrne ju¿ opisane jako comfort a nie tristep z przodem speed-owskim, bo maj± wbudowany teki metalowy pazur do przytrzymywania harszli jak w vertical-ach.
Mi siê uda³o tej zimy w pokazanych przez ciebie wi±zaniach zdemolowaæ plastikowe gniazdo na harszle (podczas u¿ytkowania owych)
Nie mniej jednak, polecam!


mowie o czerwonych z napisem comfort - te z fotki to to samo acz kolwiec chyba faktycznie widnieje napis tri step, uzytkuje speeda z tych lat nie posiadajacego tak samo metalowego pazura w rynience do montazu harszli i nic sie nie dzieje juz piaty rok z rzedu..., natomiast nie zgodze sie co do srebrnych comfortow ktore to na moich oczach pekly to tu to tam (wlasnie przednia p³ytka i w miejscu mocowania harszli z przodu co uniemozliwialo blokowanie, oraz nagminnie kominek podczas proby przekrecania wiazania kijem - w nich jest widoczny dziwny plastik tzn odlew taki "naciekowy"... - tak ze osobiscie wlasnie tej ze wersji nie polecam...
Czasem podk³adki trzeba pod wajchê z przodu daæ, czasem wystarczy wyregulowaæ
bolcami w szczêce. Zale¿y od konstrukcji narty i stopnia zu¿ycia bolców.
Na ty³ nie mam pomys³u. Cena bolesna.



Pokorze, czy¿by w "tych"? Mea culpa za sprzedanie Ci bubla!! Bêdê we wrocku w poniedzia³ek. Przepraszalne piwko je¶li chcesz.



Tak w tych, ale km maj± ju¿ nawiniête sporo wiêc mia³y prawo poza tym bardzo dzielnie siê spisuj± w zestawie podstawowym.

a tak OT to od Wrocka mieszkam ok 70km wiêc raczej ja zapraszam na piwko w góry

Jesli jeszcze nie szlifowales, to lepiej tego nie rob. Jest ryzyko, ze te inne pozycje nie beda dobrze trzymaly.
Ta pietke mozna z wyczuciem w taka miedzypozycje obrocic, tak ze mozesz but plasko postawic. Ona tam bardzo solidnie nie siedzi i czasami w te normalne pozycje przeskakuje, ale w sumie to jako tako funkcjonuje i mozesz plasko isc. Moze nie za mocno "tupac". U mnie to funkcjonowalo.
Przod nie robil zadnych problemow, tak ze chyba cos nie jest w porzadku.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jaciekrece.xlx.pl