Dynafit TLT6 

Zofia Dzieniszewska - zapiski

Buty nie maj± w±tku g³ównego, a bêdzie coraz wiecej pytañ lub opinii

Tutaj link do CR
http://www.dynafit.com/product/shoes/tlt-6-mountain-cr

Tutaj link do CL
http://www.dynafit.com/product/shoes/tlt-6-mountain-cl

Conversion Chart Boots
http://media.dynafit.com/PDF/Conversion_Chart_Boots.pdf

Opinie/testy/porownania - Video
http://www.youtube.com/watch?v=JSpS_WdvYXw
http://www.youtube.com/watch?v=dX90xf0cFJA

Opinie/testy/porownania - Teksty
http://www.wildsnow.com/10766/dynafit-tlt-6-p-first-retail-look/
http://coldthistle.blogspot.com/2013/08/dynafit-tlt6-for-fall-of-2013.html
http://coldthistle.blogspot.com/2013/09/the-dynafit-tlt6-ski-boot-shake-and.html

Mój TLT6 Mountain CR w rozmiarze 25.5 wa¿y 1130gr + jêzyk ok 60gr = 1190gr, czyli ok 2,4kg za parê.

I od razu mam kilka pytañ:
1. Jêzyk czarny (sztywny niby tylko do zjazdu) i zielony (miêkki do zjazdu i podchodzenia) - czy kto¶ próbowa³ turowaæ ca³y dzieñ w czarnym?
2. Wk³adki - mamy w zestawie dwie czarn± z piank± i szar± taka jakby filcow± teoretycznie czarna jest do bootka a szara miêdzy botek a skorupe ale ona ma du¿e luzy w skorupie - kto¶ doradzi lub poprawi?
3. O co najlepiej zapi±c smycz w bucie? narazie zapialem o doln± klamrê (przewlek³em kó³ko od smyczy) ale zastanawiam siê czy przy porz±dnej glebie nie wyrwe tej klamry.

Pozdrawiam
Tomek


Przy porz±dnej glebie, smycz (narta) wybija zêby . Niedawno by³o zdjêcie u¿ytkownika .
Widzia³em i jestem tego w pe³ni ¶wiadom w u¿ytkowaniu pewnie do czasu wybicia u siebie
Ale dosta³em ju¿ kilka razy zjazdówkami po g³owie (przy glebie narty fruwaja w ró¿nych kierunkach) a i kilka razy uciekla mi narta pomimo skistopera na twardym. Ten temat ju¿ by³ chyba kilkukrotnie poruszany raczej jest wiecej przeciwnikow smyczy niz zwolennikow.

Pozdr
Tomek
To zale¿y gdzie akurat idziesz/jedziesz. Jak jest p³asko to paski nie potrzebne, bo narta daleko nie odjedzie. Ale jak kiedy¶ zjecha³a mi narta spod Wo³owca na s³owack± stronê to mia³em co "dymaæ' pod górê


smycz ¿eby do minimum ograniczyæ urazy stosujê tak krótka jak tylko siê da plus kask i przy glebie otwieram mocno gêbê ¿eby wybiæ tylko górne lub dolne
Panowie wróæmy do g³ównego w±tku
Mo¿e kto¶ odpowie na pytania?

Mo¿e kto¶ odpowie na pytania?
Na podstawie TLT5, ale
- "filcowe" wk³adki s± do ¶rodka botka, pod w³a¶ciw± - nie wiem, czy to ma docieplaæ, czy wybieraæ objêto¶æ,
- smycze: p³aska miêkka ta¶ma przewleczona pod krawêdzi± (lepiej zewnêtrzn±) tego uchwytu na jêzyk i zwi±zana tworzy uszko do zaczepienia smyczy.

P.

smycz ¿eby do minimum ograniczyæ urazy stosujê tak krótka jak tylko siê da plus kask i przy glebie otwieram mocno gêbê ¿eby wybiæ tylko górne lub dolne

Dawno temu ju¿ to opisa³em publicznie teraz akurat jet taka sobie informacja,
http://biznes.onet.pl/wideo/nieubezpieczony-polak-zaplacil-200-tys-funtow,145692,w.html

A za ¼le skonfigurowany sprzêt kto ewentualnie odpowiada? W razie wypadku, ubezpieczyciel ?



A za ¼le skonfigurowany sprzêt kto ewentualnie odpowiada? W razie wypadku, ubezpieczyciel ?


S±dzê ¿e w razie "wypadku" odpowiada "ubezpieczyciel" je¶li oczywi¶cie ubezpieczenie obejmuje sporty ekstremalne i s±dzê ¿e krótkie konfigurowanie smyczy jak widaæ na za³±czonych zdjêciach nie ma tu nic do znaczenia chyba ¿e podpiszemy polisê z firm± kto na ka¿dy kroku liczy na to ¿eby nas wydymaæ i pojêcie wypadku dla niej nie istnieje .

Diamir jak widaæ z mo¿liwo¶ci± skrócenia smyczy do "minimum"


Dynafit przyk³adowy

Co do podchodzenia z czarnym jêzykiem w TLT6, to z tego co pamiêtam w instrukcji od butów jest napisane ¿eby tego nie robiæ bo jêzyk szybciej straci sztywno¶æ.

Dopiszê do tematu jeszcze swoje spostrze¿enia z d³ugiego choæ niestety tylko sklepowego porównania TLT6 i LaSportiva Spitfire (ostatecznie pad³o na La Sportivê bo maja obszerniejsz± skorupê).

Skorupa:
- TLT6 s± odrobinê wê¿sze i ni¿sze na podbiciu od Spitfire.
- bardziej wygiêta podeszwa w Spitfire mo¿e powodowaæ problemy z zapiêciem niektórych raków automatycznych, z Grivelem jest s³abo, Petzl le¿y ca³kiem nie¼le.
- TLT6 z czarnym jêzykiem wydaj± siê byæ trochê sztywniejsze od Spitfireów (mniej wiêcej tak samo jest przy jêzyku zielonym). Plus w La Sportivach jest taki ¿e nie trzeba niczego dok³adaæ ani zmieniaæ.
- zakres ruchu w trybie podchodzenia jest podobny, osobi¶cie nie wyczu³em ró¿nicy.
- w TLT6 mamy ma³y gzyms który chroni doln± klamrê przed przypadkowym zniszczeniem. Niby detal a cieszy.
- w Spitfire mo¿na dokrêciæ dodatkowo spojler wraz z Powerstrapem dla zwiêkszenia sztywno¶ci.

Klamry:
- w Dynafitach klamry chodz± l¿ej, ³atwiej jest je mocno zaci±gn±æ.
- górna klamra w Spitfire ma do¶æ rozbudowany mechanizm blokuj±cy w pozycji SKI, dzia³a to wed³ug mnie sprawniej ni¿ w TLT ale z drugiej strony jest to nie potrzebne komplikowanie konstrukcji.

Botek:
- porównywalny do Spitfireów jest botek z wersji CL Dynafita.
- w La Sportivach system wi±zania botków ze sznurówk± z rzepem na koñcu jest bardzo wygodny i szybki, zdecydowanie lepszy ni¿ tradycyjne sznurowanie w Dynaficie.
Luboch dziêki za zdjecie takiej informacji szuka³em
Czyli wychodzi na to ¿e jest dowolono¶æ mo¿na o linkê dolnej klamry, górnej klamry, o same klamry bo i takie fotki spotka³em.

ATT zawsze mo¿na sobie zrobiæ zapasowy jêzyk z w³ókna wêglowego troche nas±czyæ ¿ywic± epoksydow± i mamy sztywny lekki jêzyk

A kto¶ ma sprawdzone info o wk³adkach?

Luboch dziêki za zdjecie takiej informacji szuka³em
Czyli wychodzi na to ¿e jest dowolono¶æ mo¿na o linkê dolnej klamry, górnej klamry, o same klamry bo i takie fotki spotka³em.

ATT zawsze mo¿na sobie zrobiæ zapasowy jêzyk z w³ókna wêglowego troche nas±czyæ ¿ywic± epoksydow± i mamy sztywny lekki jêzyk

A kto¶ ma sprawdzone info o wk³adkach?


Ja wolê mocowaæ za jêzor od grzebienia klamry z³apanie za linkê mo¿e spowodowaæ jej wypiêcie i roz³±czenie.
Co konkretnie o wk³adkach potrzebujesz wiedzieæ, wszystko chyba jest powy¿ej
W.G. czyli co do botka wk³adamy najpierw filcow± a potem t± czarn± z piank±? czy filcowa ma byæ miedzy botkiem a skorup±?
Buta wed³ug mnie powiniene¶ mieæ tak zrobionego, by pierwsze kroki by³y mo¿liwe bez wk³adek, na ¶redniej skarpecie, potem gruba, potem cienka i wk³adka czarna, potem wk³adka i ¶rednia, potem wk³adka i gruba, potem obie wk³adki i cienka itd.
Zasada jest taka, uzupe³niamy objêto¶æ w miarê potrzeb,
Nikt Ciê nie zamorduje je¶li bia³± dasz gdzie chcesz to Twój wybór.
Pasuje równie¿ do ¶rodka botka.

Co do podchodzenia z czarnym jêzykiem w TLT6, to z tego co pamiêtam w instrukcji od butów jest napisane ¿eby tego nie robiæ bo jêzyk szybciej straci sztywno¶æ.

Dopiszê do tematu jeszcze swoje spostrze¿enia z d³ugiego choæ niestety tylko sklepowego porównania TLT6 i LaSportiva Spitfire (ostatecznie pad³o na La Sportivê bo maja obszerniejsz± skorupê).

[ciach]


z ciekawo¶ci, gdzie mierzy³e¶ La Sportivy?......

mr
La Sportivy mierzy³em w HudySport w Czechach. W sklepie w Jiczynie (90km z Jeleniej Góry) maj± (mieli) pe³n± rozmiarówkê Spitfire i Sideral. TLT6 te¿ by³y wszystkie rozmiary. http://www.hudy.cz/kamenne-prodejny/jicin.html Maj± te¿ swoj± w³asn± stronê internetow± - http://www.telemark.cz/ mo¿na tam sprawdziæ czy interesuj±cy nas rozmiar jest dostêpny.
Zauwa¿y³em ma³y problem z TLT6 (Women's CR):

(wiêcej zdjêæ: http://tinyurl.com/p4enm5d)

Niby co¶ ju¿ kto¶ pisa³ na ten temat: http://coldthistle.blogspot.com/2013/10/201314-dynafit-tlt6-shell-before-you.html ale "pêkniêcia?" siê powiêkszaj±/rozga³êziaj± siê (obserwacje u¿ytkowniczki )

Spotka³ siê kto¶ mo¿e z czym¶ takim w swoich butach?
A nia mia³a tego na poczatku? Ja zauwa¿y³em takie skazy w modelach w sklepach jak mierzy³em buty. W niektórych butach wystêpowa³y podobne na cholewkach przy piwotach. Trochê dziwne takie uszkodzenie bo w przeciwieñstwie do TLT 5, "szóstki" nie maj± w strefie palców "miêkkiej strefy".
By³o co¶ wcze¶niej, ale ponoæ w mniejszej skali
Buty by³y na kontroli w Dynaficie i wysz³o na to ¿e jest ok, tj. wzorki powstaj± przy odlewie. Tak¿e sprawa zakoñczona 😊

Zauwa¿y³em ma³y problem z TLT6 (Women's CR):

(wiêcej zdjêæ: http://tinyurl.com/p4enm5d)

Niby co¶ ju¿ kto¶ pisa³ na ten temat: http://coldthistle.blogspot.com/2013/10/201314-dynafit-tlt6-shell-before-you.html ale "pêkniêcia?" siê powiêkszaj±/rozga³êziaj± siê (obserwacje u¿ytkowniczki )

Spotka³ siê kto¶ mo¿e z czym¶ takim w swoich butach?


To jakie¶ chyba "dopuszczalne" niedomixy w plastiku. Takie same "zawirowania" mam w szarym plastiku od wi±zañ JSW Comfort z drugiej serii (srebrnoszare).

W butach Silvretta X-Mountain te¿ takie s±.
Witam,
mo¿ecie napisaæ, jaka ró¿nica wystêpuje pomiêdzy modelami CR oraz CL.
Jednocze¶nie, zastanawiam siê, czy buty nadaj± siê do uprawiania "zwyk³ego" narciarstwa zjazdowego:
- dobre trzymanie stopy
- tradycyjne narty zjazdowe (zdaje siê, ¿e trzeba by zmieniæ w nich wi±zania?)
- dopiero "na drugim planie" zastosowanie butów do nart skitour-owych, jazda poza trasami
I tu kolejna kwestia - jazda w puchu

Z góry dziêki za pomoc.
Miêdzy CR a CL ró¿nica jest tylko w botku, wersja CR ma trochê grubszy i solidniejszy botek ale za to ciê¿szy.
Co do samego przeznaczenia to TLT6 to s± do¶æ lekkie buty uniwersalne, je¿eli nastawiasz siê bardziej na zjazd to lepiej rozejrzeæ siê za czym¶ sztywniejszym z 4 klamrami.
Poza tym ju¿ pomijaj±c fakt ¿e nie powinno siê u¿ywaæ butów skiturowych z wi±zaniami zjazdowymi, to TLT 6 nie podejd± nawet pod kowad³a skiturowe typu Diamir Eagle czy Markery F etc. , s± to buty wy³±cznie pod wi±zania k³owe.

TLT 6 [...] to buty wy³±cznie pod wi±zania k³owe. Powinny (bo w³a¶ciwie czemu nie) te¿ pasowaæ do Silvrett 400/500 (to taka ogólna uwaga/ciekawostka, niezwi±zana z pytaniem lesnijana).

P.

TLT 6 [...] to buty wy³±cznie pod wi±zania k³owe. Powinny (bo w³a¶ciwie czemu nie) te¿ pasowaæ do Silvrett 400/500 (to taka ogólna uwaga/ciekawostka, niezwi±zana z pytaniem lesnijana).

P.

Tak racja, zwracam honor, pod druciaki te¿ spasuj±
Dziêkujê za odp.
Czy znane s± Wam firmy, które produkuj± buty pod skitour i zjazd (4 klamry).
Wi±zania Silvrett 400/500 jak rozumiem mo¿na u¿yæ równie¿ do zwyk³ych zjazdówek?
Nie wczytywa³em siê jeszcze w opis tych wi±zañ.
Generalnie, to chyba nie jest jakie¶ moje WIELKIE odkrycie aby ³±czyæ skitour ze zjazem na stoku czy poza trasami.
Wydawa³o mi siê, ¿e to jedna z g³ównych idei skitouringu
TLT6 z czarnym jêzykiem sa o dziwo nawet twardymi butami, ale wszystko zale¿y od oczekiwañ i wagi. Inne odczucia bêdzie mia³a osoba która wazy 60-70kg, a inne 90-100kg.
Je¿eli jestes osob± która ostro ci¶nie na carvingach w twardych butach oraz ciê¿kich i sztywnych nartach zjazdowych to na pewno odczujesz ró¿nicê przy nartach i butach skiturowych. Je¿eli jednak oczekujesz amatorskiego "wo¿enia siê" to taki zestaw spokojnie starczy na zje¿dzanie od czasu do czasu po "boisku". Sam ostatnio by³em na Czantorii : w pi±tek na skiturach (3 zjazdy), a w niedziele na zjazdówkach z koleg± 25 zjazdów i ró¿nica by³a spora. Niestety ale najlepiej ¿eby¶ samemu przymierzy³ TLT6 z czarnym jêzykiem i porówna³ do swoich obecnych butów. Dobrze dopasowany but skiturowy mo¿e daæ du¿o lepszy komfort, czucie i sterowno¶æ ni¿ ¼le dopasowany but zjazdowy

Pozdrawiam
Tomek
Móg³by kto¶ napisaæ co¶ wiêcej o botkach CL i CR ?
Poniewa¿ w CL sie czuje bardzo dobrze, "zakumplowa³em sie" wrêcz z TLT z botkiem CL ale mam pewne obiekcje odno¶nie tego czy takowy botek dobrze sie wytermoformuje i czy nie bêdzie w nim za zimno w stopê?
Waga CL mimo, ¿e jest mniejsza ma dla mnie drugorzêdne znaczenie, powiem szczerze bojê siê mierzyc TLT z botkiem CR, ¿e po rpostu bêdzie na mnie za ma³e i bêdzie mnie cisnac na szerokosæ w najszerszym miejscu stopy, ale z drugiej strony czuje, ¿e CR by³by lepszy. Zreszta tez jedna opinie s³ysza³em, ¿e jak TLT 6 to tylko z botkiem CR.

Móg³by ktos sie wypowiedzieæ i pomóc, bo stojê przed kupnem tych butów teraz na koniec sezonu i zastanawiam sie bardzo silnie co z tym botkiem w³asciwie zrobiæ...
jam am DYnafit Nep z botkiem CL i IMHO te botki s± OK. Wbrew pozorom s± do¶æ ciep³e. Nie ma siê czego baæ. Po wygrzaniu fajnie siê dopasowuj± do kszta³tu kulasa, tylko trzeba pamiêtaæ o jak najcieñszej skarpecie przy wygrzewaniu - niektózy polecaj± nawet rajstopy (podkolanóki) i nie jest to wcale z³a rada.
Musisz po prostu przymierzyæ stosuj±c zasdê "2 cm" i bêzie git! Przed wygrzaniem powinny byc ciasne, to po wygrzaniu bêd± w sam raz.
Je¿eli piszesz o Dynaficie Neo to on chyba nie ma wersji Custom Light
Nieco offtop, niemniej mo¿e kto¶ odpowie mi na pytanie, czy akcesoryjn± filcow± wk³adkê nale¿y umie¶ciæ w skorupie pod botkiem, czy jednak w botku pod wk³adk±?
Sprawd¼ proszê sobie, ale u mnie filcowa wk³adka równie¿ wchodzi³a do ¶rodka botka. Mo¿na j± by³o zastosowaæ do ¶rodka botka jak i pod. Ja mam p³askie pobicie i najlepiej zdawa³a egzamin w ¶rodku botka. Wtedy but by³ najmniej uwieraj±cy. Jest grupa ludzi którzy wk³adaj± czarn± wk³adkê, jak równie¿ niektórzy nie wk³adaj± ¿adnej. Tu ju¿ kwestia indywidualna.

PS. Kwestiê uzupe³niania objêto¶ci buta wkladkami ¶wietnie poruszy³ Pan Witek na forum.
Witam
Panowie nie chcê zak³adaæ nowego tematu, ale mam pytanie:
Czy DYNAFIT TLT 6 PERFORMANCE CL - CACTUS GREEN/YELLOW ró¿ni± siê od czarnej wersji DYNAFIT TLT 6 Performance CL Black/Orange ?
Oczywi¶cie nie chodzi mi o kolory
Rozumiem ¿e je¶li model normalny (nie performance) w wersji CL pasowa³ na moj± stopê to wersja performance bêdzie podobnie dobrze?
Z góry dziêki
Pozdrawiam superjachu
to kompletnie 2 inne buty!!!
oba z CL a czarny jakby kalosz - du¿o bardziej obszerny.
w czarnym botek jest jeszcze cieñszy
robi³em eksperyment z przek³adk± botka z kaktusa do czarnego i by³o lepiej, ale dalej lu¼no.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jaciekrece.xlx.pl