Zofia Dzieniszewska - zapiski
Sta³o siê to:
https://plus.google.com/photos/104895480460762128105/albums/5844521134968473073?banner=pwa&authkey=CKzHq5esjJCJ7AE
W sumie to nawet siê nie czepiam bo buty generalnie bardzo fajne, b³êdy siê zdarzaj± (nie myli siê kto nic nie robi) ale...
Jak ju¿ zareklamowa³em to siê okaza³o, ¿e dystrybutor w PL nie naprawi (wystarczy na moje laickie oko wymieniæ ten jêzyk w trzy sekundy), butów na wymianê nie ma(!!!) i sklep ma oddaæ mi kasê. No bardzo dziêkujê, tylko na ch... mi te pieni±dze?
No i jak tu kupowaæ w PL skoro siê nie da? Na szczê¶cie s± inne obszary dystrybucji tego producenta i w tej kwestii deklarujê im dozgonn± wdziêczno¶æ. Choæ u¿ywaj± mowy naje¼d¼ców to buty za³atwiaj± szast prast!
Jarek, podstawowe pytanie - rozumiem Twoje zdenerwowanie, ale tak odno¶nie kupowania w Polsce. Gdyby¶ kupi³ wysy³kowo w Germanii i to by siê sta³o - to jaka by³aby sytuacja? W sensie przesy³ki, wymiany, reklamacje?
Pete
Ja ostatnio wymienia³em pasek plastikowy w scarpa F3 i Himalsport chcia³ wysy³aæ do W³och. Na szczê¶cie KoenigSerwis (chwa³a im) zrobi mi to we Wrocku.
naS
No nie wiem..ale my¶lê, ¿e znale¼liby parê na wymianê, nie?
No nie wiem..ale my¶lê, ¿e znale¼liby parê na wymianê, nie? Nie do koñca. Przerabia³em proces reklamacji w Telemark-Pyrenees (czyli de facto Salewa Francja). Owszem rozwi±zanie siê znalaz³o ale tak bardzo ró¿owo nie by³o. Gdyby w w Pirenejskim Teleranku nie mieli interesuj±cych mnie butów na stanie to by³bym w dupie (czyt. w ciê¿kich i o innym rozmiarze stopy Methodach które mia³em do testów).
Ca³o¶æ skrótowo opisa³em
tutaj (w±tek o £onyxaxh).
Kuba
Kolego nie bardzo rozumiem twoje pretensje, zwracaj± ci kasê i jeszcze masz pretensje? A jak by¶ dosta³ ten jêzyk to nie by³o by czasem w twoim przypadku tak, ¿e chc± dojechaæ do koñca gwarancji? Marka zdaje siê jest ju¿ globalna system zamówieñ chyba dla wszystkich podobny.
Otrzyma³e¶ wed³ug mnie najlepsze rozwi±zanie, poczytaj prawo konsumenta, mogli by ci to zabraæ na 14 dni i rozpatrywaæ roszczenie i tak co usterka do koñca gwarancji, sk±d wiesz ¿e nastêpny te¿ by nie strzeli³?. Najpro¶ciej jest narzekaæ. Czas produktów krajowych min±³ bezpowrotnie i nie bêdzie czê¶ci zamiennych le¿±cych w ka¿dym sklepie. Mnie to te¿ wpienia, ale tak jest.
Wniosek jest jeden i to przykry.... Posiadanie jednej pary butów do wszystkiego oznacza ryzyko utraty znacznej czê¶ci sezonu, bo gwarant "zwróci kasê" co najwy¿ej. Po grzyba sprzedawa³em zjazdowe....
Wniosek jest jeden i to przykry.... Posiadanie jednej pary butów do wszystkiego oznacza ryzyko utraty znacznej czê¶ci sezonu, bo gwarant "zwróci kasê" co najwy¿ej. Po grzyba sprzedawa³em zjazdowe.... i to te¿ jest powód dlaktórego warto mieæ mo¿liwo¶c wpiêcia zjazdowych w wi±zania:) ale to z innego tematu:)
a co do gwarancji có¿ jest jak jest nie mam takiej wiedzy ale mo¿e modelu nie mo¿na ju¿ dostaæ w tej chwili np i st±d importer wybra³ takie rozwi±zanie, Tak czy inaczej jak dla mnie reklamacja rozpatrozna szybko i w porz±dku.
Jestem w trakcie reklamacji agd kasa wysz³a, produkt dzia³a³ 20 min i jest w naprawie. Ani pralki, ani mo¿liwo¶ci zwrotu, bêdzie naprawiana do skutku, ³adny scenariusz, wolisz taki? Ju¿ mi s³abo je¶li sprzêt jest tak ¶wietny, ¶wietny by³ w momencie sprzeda¿y, sprzedawca zapewnia³,
,
jarodar nie mo¿esz po prostu napisac do producenta z pro¶ba o przys³anie po³amanej czê¶ci i w lokalnym serwisie jej zamontowaæ? Nie wiem jak skomplikowane jest wymiana jêzyka, ale mo¿e przynajmniej na dokoñczenie sezonu jest to jakie¶ rozwi±zanie.
naS
Otrzyma³e¶ wed³ug mnie najlepsze rozwi±zanie, poczytaj prawo konsumenta, mogli by ci to zabraæ na 14 dni i rozpatrywaæ roszczenie i tak co usterka do koñca gwarancji, sk±d wiesz ¿e nastêpny te¿ by nie strzeli³?. Trwa³o to dok³adnie 16dni...a skoñczy³o siê po moim telefonie. To tak informacyjnie. I to nie by³o najlepsze rozwi±zanie tylko najgorsze...to stwierdzam autorytarnie bo dotyczy³o ono mnie.
Z marketingowego za¶ punktu widzenia - katastrofa:)
Mnie po prostu zdziwi³o, ¿e dystrybutor nie ma (nie ma mo¿liwo¶ci za³atwiæ) pary butów! W koñcu to sezon, but nie taki znowu stary model i chyba popularny do¶æ. Tu niby tacy pomocni, na forum nawet wystêpuj± ale rzeczywisto¶æ jest twarda.
Je¶li germañskie strzel± to dam znaæ jak pójdzie reklamacja u nich.
Patrz±c na stok w sklepie, w którym kupi³em teraz przewidujê, ze posz³aby znacznie bardziej g³adko.
jarodar nie mo¿esz po prostu napisac do producenta z pro¶ba o przys³anie po³amanej czê¶ci i w lokalnym serwisie jej zamontowaæ? Nie wiem jak skomplikowane jest wymiana jêzyka, ale mo¿e przynajmniej na dokoñczenie sezonu jest to jakie¶ rozwi±zanie.
naS Nawet nie próbujê, bo wiem ¿e producent ode¶le mnie do dystrybutora, którego utworzy³ w³asnie m.in. po to, ¿eby siê takimi reklamacjami zajmowa³.
Otrzyma³e¶ wed³ug mnie najlepsze rozwi±zanie, poczytaj prawo konsumenta, mogli by ci to zabraæ na 14 dni i rozpatrywaæ roszczenie i tak co usterka do koñca gwarancji, sk±d wiesz ¿e nastêpny te¿ by nie strzeli³?. Najpro¶ciej jest narzekaæ. Czas produktów krajowych min±³ bezpowrotnie i nie bêdzie czê¶ci zamiennych le¿±cych w ka¿dym sklepie. Mnie to te¿ wpienia, ale tak jest. No nie zgodzê siê.
Raz - nie ka¿dy rozmiar buta skiturowego jest ³atwo dostêpny. Czasem trzeba d³ugo szukaæ czy je¼dziæ, mierzyæ itd. Buty skiturowe to nie sprzêt AGD który kupisz w ka¿dym Mediamarkt. Sklepów z szerok± ofert± nie ma za wiele w kraju a do tego nie ka¿dy ma do nich blisko.
Dwa - czê¶æ z nas musia³a do butów doinwestowaæ w odbarczanie, bo stopa czasem jest niewymiarowa do skorupy. To tracimy bo nikt nam bez procesu dodatkowych nak³adów na buta nie zwróci.
To wejd¼ w rolê sprzedawcy towaru, ma dublowaæ sprzedany towar? by wszelkie reklamacje zabezpieczyæ?
Chêtnie przeczytam jak u was w firmach w których pracujecie proces reklamacyjny wygl±da. Na razie mam przykre do¶wiadczenia w ró¿nych towarach i us³ugach. ¯eby by³o jasne, nie sprzedajê ¿adnych wyrobów tej marki
A w której dziedzinie ¿ycia koszt tuningu sprzêtu jest zwracany przez producenta podstawowej wersji wyrobu? Chyba ju¿ przesadzasz, mo¿e producent i sprzedawca powinien jeszcze koszty przejazdu, poszukiwañ, tuningu i przymiarek klienta wci±gn±æ na swoj± listê p³ac wraz z ubezpieczeniem?
Mnie po prostu zdziwi³o, ¿e dystrybutor nie ma (nie ma mo¿liwo¶ci za³atwiæ) pary butów! W koñcu to sezon, but nie taki znowu stary model i chyba popularny do¶æ. Tu niby tacy pomocni, na forum nawet wystêpuj± ale rzeczywisto¶æ jest twarda. Nawet nie próbujê, bo wiem ¿e producent ode¶le mnie do dystrybutora, którego utworzy³ w³asnie m.in. po to, ¿eby siê takimi reklamacjami zajmowa³. A ja bym spróbowa³.
Kuba
Gwarant ma mieæ bufor czê¶ci zamiennych, ¿eby pierwszym sposobem rozpatrzenia reklamacji by³o usuniêcie usterki poprzez wymianê uszkodzonego elementu na nowy, wolny od wad, o ile taka wymiana nie poci±ga za sob± nadmiernych kosztów. Przyk³adowo jêzyka buta.
Tak jak to zosta³o dla rêkojmi opisane w art.560 KC : "Je¿eli rzecz sprzedana ma wady, kupuj±cy mo¿e od umowy odst±piæ albo ¿±daæ obni¿enia ceny. Jednak¿e kupuj±cy nie mo¿e od umowy odst±piæ, je¿eli sprzedawca niezw³ocznie wymieni rzecz wadliw± na rzecz woln± od wad albo niezw³ocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, je¿eli rzecz by³a ju¿ wymieniona przez sprzedawcê lub naprawiana, chyba ¿e wady s± nieistotne.
Jak mo¿emy zauwa¿yæ wstêp cytowanego artyku³u to tak naprawdê zwrot gotówki za uszkodzony towar. Ale jako uprawnienie dla zobowi±zanego do usuniêcia usterki wprowadzono w³a¶nie zapis o mo¿liwo¶ci usuniêcia wady poprzez naprawê. Podkre¶lam - TO JEST UPRAWNIENIE NA KORZY¦Æ ODPOWIADAJ¡CEGO ZA NAPRAWÊ - ale tak¿e jest wa¿ne dla tych reklamuj±cych którzy chc± naprawy ich butów.
I otrzymujesz na pi¶mie ¿e naprawa jest nie mo¿liwa i jak kolega napisa³ zwrot kasy.
I otrzymujesz na pi¶mie ¿e naprawa jest nie mo¿liwa i jak kolega napisa³ zwrot kasy. Tak, choæ wola³bym ¿eby by³o inaczej
Mój przypadek z przed dos³ownie 2 tygodni. Urwa³em podczas zjazdu plastikowy pasek w skarpach F3. Napisa³em maila do Scarpy (w³ochy) i himalsportu (dystrybutor PL). Dosta³em info od Scarpy, ¿e w³asnie przygotowuj± dla dystrybutora paczuszkê i w³o¿± do niej plastikowy pasek dla mnie. Poproszono mnie o rozmiar buta i pasek by³ u mnie w domu po tygodniu. Poinformowano mnie, ¿e czê¶æ, któr± do mnie wysy³aj± bêdzie trochê innej budowy i w³asnie przez ten fakt himal nie by³ w stanie tego naprawiæ. Na szczê¶cie mój lokalny serwis wroc³awski wymieni³ ³±cznik.
Wcze¶niej mia³em przypadek zgubienia tulejki do raków BD po napisaniu do producenta dosta³em bez op³at now±.
Sta³o siê to:
https://picasaweb.google.com/jarodar2/DynafitMejdInCzajna?authkey=Gv1sRgCKzHq5esjJCJ7AE
Ten jêzyk ot tak sobie siê z³ama³ czy but zosta³ uderzony/zgnieciony?
Je¶li to pierwsze to rêce opadaj±...
But z przed kilku sezonów. Trudno oczekiwaæ dostêpno¶ci czê¶ci, czy te¿ pary w twoim rozmiarze na wymianê. Zwrot kasy ¶wiadczy o powa¿nym podej¶ciu do klienta.
Swego czasu reklamowa³em ³apawice jednego z polskich producentów. Powód - membrana rozlecia³a siê w kawa³ki. D³uga reklamacja zakoñczy³a siê informacj±, ¿e ³apawice s± brudne (u¿ywa³em ich tylko w ¶niegu) i reklamacji nie rozpatrz±. To siê nazywa podej¶cie do klienta...
dobrze ¿e mam buty w technologii overlap - nie ma tego jêzyka aby siê po³ama³. Klamry za to mog± popêkaæ, ale te przynajmniej wiêkszo¶æ serwisów jako¶ powymienia
Sta³o siê to:
https://picasaweb.google.com/jarodar2/DynafitMejdInCzajna?authkey=Gv1sRgCKzHq5esjJCJ7AE
Ten jêzyk ot tak sobie siê z³ama³ czy but zosta³ uderzony/zgnieciony?
Je¶li to pierwsze to rêce opadaj±...
Pêk³ podczas zjazdu. Wcze¶niej przez ca³y, krótki dosyæ okres u¿ytkowania s³yszalne by³o ciche pykanie podczas chodzenie (takie w³a¶nie plastik o plastik), którego nie umia³em zlokalizowaæ - wniosek wada by³a obecna od samego pocz±tku.
Dodam, ¿e buty dzia³a³y z tym pêkniêtym jêzykiem - by³y nieco bardzie miêkkie.
But z przed kilku sezonów. But z sezonu 11/12.
Czyta³e¶ ten mój opis?
Ja wtedy próbowa³em rozkminiæ o co biega. W skrócie - buty nie s± produkowane ci±gle, a raczej ka¿dy typ jest robiony w innym momencie. Z regu³y w sezonie firma nie ma w magazynie szpeju (a raczej ma resztki) bo wiêkszo¶æ jest w sklepach. Dystrybutor krajowy nie ma swoich magazynów, a sklepy zamawiaj± z centrali. (...)
Jak to ju¿ Witek napisa³ - globalizacja co skutkuje sensowniejszym planowaniem produkcji i logistyk± magazynow± ale bije w nas szaraczków.
Kuba Rozumiem, ¿e dystrybutorzy maj± swoje ograniczenia, ale brakuje mi empatii, ¿eby siê litowaæ.
Sta³o siê to:
https://picasaweb.google.com/jarodar2/ Jarek, pierdol ten jêzyk... - dobrze ¿e Tobie co¶ nie strzeli³o.
W³a¶nie, po tym co widaæ i s³ychaæ na oko³o, coraz bardziej tracê zaufanie do wspó³czesnych wyrobów marki D - jak Dupa !
Je¶li reklamacja nie przyniesie skutku..., to sposobem "druciarskim" spróbowa³ bym go zreanimowaæ - (cztery cienkie giêtkie nierdzewne blaszki i nitowanko).
pozdr
k.
Gwarant ma mieæ bufor czê¶ci zamiennych, ¿eby pierwszym sposobem rozpatrzenia reklamacji by³o usuniêcie usterki poprzez wymianê uszkodzonego elementu na nowy, wolny od wad, o ile taka wymiana nie poci±ga za sob± nadmiernych kosztów. Przyk³adowo jêzyka buta.
Tak jak to zosta³o dla rêkojmi opisane w art.560 KC : "Je¿eli rzecz sprzedana ma wady, kupuj±cy mo¿e od umowy odst±piæ albo ¿±daæ obni¿enia ceny. Jednak¿e kupuj±cy nie mo¿e od umowy odst±piæ, je¿eli sprzedawca niezw³ocznie wymieni rzecz wadliw± na rzecz woln± od wad albo niezw³ocznie wady usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, je¿eli rzecz by³a ju¿ wymieniona przez sprzedawcê lub naprawiana, chyba ¿e wady s± nieistotne.
Jak mo¿emy zauwa¿yæ wstêp cytowanego artyku³u to tak naprawdê zwrot gotówki za uszkodzony towar. Ale jako uprawnienie dla zobowi±zanego do usuniêcia usterki wprowadzono w³a¶nie zapis o mo¿liwo¶ci usuniêcia wady poprzez naprawê. Podkre¶lam - TO JEST UPRAWNIENIE NA KORZY¦Æ ODPOWIADAJ¡CEGO ZA NAPRAWÊ - ale tak¿e jest wa¿ne dla tych reklamuj±cych którzy chc± naprawy ich butów. Rêkojmiê z kc stosuje siê obecnie w obrocie obustronnie profesjonalnym. Do sytuacji z któr± mamy do czynienia, czyli gdy kupuj±cym jest osoba fizyczna stosuje siê ustawê o szczególnych warunkach sprzeda¿y konsumenckiej. Pzdr.
ja bym bral kase i kupil sobie nowe - zawsze to nowsza technologia, a buty z roku na rok sa coraz lepsze pod wzgledem technicznym.
niestety pod wzgledem trwalosci bedzie coraz gorzej, ale to jak w kazdej branzy - produkt celowo nie jest robiony na lata, bo konsument ma kupic nowy co rok czy dwa.
takie czasy.
takie celowe postarzanie produktu w daje nam wszystkom prace w sposob posredni...
Hmm, bylejako¶æ za tak± cenê jest nieakceptowalna niezale¿nie od czasów…
Zreszt± w ka¿dych czasach s± marki, które maj± mniej wtop oraz takie, co maj± ich wiêcej i od tych ostatnich najlepiej siê po prostu trzymaæ z dala
Gwarant ma mieæ bufor czê¶ci zamiennych, ¿eby pierwszym sposobem rozpatrzenia reklamacji by³o usuniêcie usterki poprzez wymianê uszkodzonego elementu na nowy, wolny od wad, o ile taka wymiana nie poci±ga za sob± nadmiernych kosztów. Przyk³adowo jêzyka buta.
Rêkojmiê z kc stosuje siê obecnie w obrocie obustronnie profesjonalnym. Do sytuacji z któr± mamy do czynienia, czyli gdy kupuj±cym jest osoba fizyczna stosuje siê ustawê o szczególnych warunkach sprzeda¿y konsumenckiej. Pzdr. Ja wiem, ale odnosi³em siê do gwarancji jako¶ci. Karty gwarancyjne do¶æ czêsto w tym zakresie maj± podobne zapisy. A ustawa o sprzeda¿y konsumenckiej w ogóle stawia na niekonczaca siê naprawê. Pisa³em wniosek de lege referenda
Dynafit Po³land
Ja wiem, ale odnosi³em siê do gwarancji jako¶ci. Karty gwarancyjne do¶æ czêsto w tym zakresie maj± podobne zapisy. A ustawa o sprzeda¿y konsumenckiej w ogóle stawia na niekonczaca siê naprawê. Pisa³em wniosek de lege referenda Wiedz±c o tym napisa³em na pocz±tku ze zwrot kasy to najlepsze wyj¶cie
Nie wiem po co to negowa³e¶, lepiej mieæ syfka?
"mdeja"]
Ja wiem, ale odnosi³em siê do gwarancji jako¶ci. Karty gwarancyjne do¶æ czêsto w tym zakresie maj± podobne zapisy. A ustawa o sprzeda¿y konsumenckiej w ogóle stawia na niekonczaca siê naprawê. Pisa³em wniosek de lege referenda Wiedz±c o tym napisa³em na pocz±tku ze zwrot kasy to najlepsze wyj¶cie
Nie wiem po co to negowa³e¶, lepiej mieæ syfka?
Bo ja siê przywi±zuje do MOICH szpejów, zw³aszcza jak jestem z nich zadowolony. A stopê mam tak±, ¿e buta nie ³atwo dobraæ . I mam Dynafita który mi spasowa³. Jest twardy ale wygodny. Jakby siê popsu³ to wola³bym naprawê Mojego. Ale gdyby mia³a byæ nieskuteczna lub niekonczaca siê, to jasne, zwrot kasy jest rozwi±zaniem.
A dopuszczacie tak± mo¿liwo¶æ ¿e producent, dystrybutor wie dlaczego chce ¶ci±gn±æ z rynku pewne egzemplarze swoich wyrobów? Zapewne taniej jest daæ same jêzyki, ale chce wycofaæ znacznie dro¿sz± ca³o¶æ, mo¿e jednak ma prawo i wie co robi?
Zwrot Kasy, Zwroty Kasy.... Bzdur± jest, ¿e zwrot kasy jest fajny.
A co w przypadku, jak kto¶ kupi³ buty / sprzêt w promocji o 20, 30%... taniej (99% u¿ytkowników tego forum kupi³a swoje sprzêty w promocjach).
Kupujê buty warte 2000z³ za 1500z³ (promocja...), dystrybutor przy reklamowaniu oddaje mi kasê i co ? Mam dok³adaæ 500z³ ¿eby kupiæ takie same buty ?
edit:
uprzedzaj±c co niektórych :>
Tak, ewentualnie czeka na kolejn± promocjê....
Zwrot Kasy, Zwroty Kasy.... Bzdur± jest, ¿e zwrot kasy jest fajny.
A co w przypadku, jak kto¶ kupi³ buty / sprzêt w promocji o 20, 30%... taniej (99% u¿ytkowników tego forum kupi³a swoje sprzêty w promocjach).
Kupujê buty warte 2000z³ za 1500z³ (promocja...), dystrybutor przy reklamowaniu oddaje mi kasê i co ? Mam dok³adaæ 500z³ ¿eby kupiæ takie same buty ?
edit:
uprzedzaj±c co niektórych :>
Tak, ewentualnie czeka na kolejn± promocjê.... Jakby by³a tu ikonka LUBIÊ TO , to bym da³ lajka
"uysy" A jak reklamacje w twoim miejscu pracy siê za³atwia? Prosi³em ju¿ wcze¶niej o wasze opinie i nic do tej pory sensownego siê nie pojawi³o.
Jestem bardzo ciekawy w dok³adnie takiej jak opisujesz sytuacji?
Czy w tym przypadku jest tak ¿e sprzedawca towar ma i nie chce wymieniæ?
Mo¿e jeszcze raz skoro nie rozumiesz wcze¶niej, Je¶li towar jest z wad± której nie da siê usun±æ to co nale¿y zrobiæ???? Jak by¶ dosta³ jêzyk na wymianê i strzeli³ by powtórnie to jêcza³ by¶ ¿e producent leci w kulki ¿eby tylko wyj¶æ z gwarancji i kasy nie zwróciæ. tak??? Bardzo proszê o odpowied¼ na to pytanie bo mo¿e jest jeszcze wiele innych mo¿liwo¶ci.
Za chwilkê mo¿e siê okazaæ ¿e nie trafienie przez kupuj±cego w buta te¿ jest win± producenta dystrybutora i sprzedawcy. Zaczyna siê robiæ zabawnie Shocked
oczywi¶cie minusem jest to ¿e tracimy swoje dopasowane byæ mo¿e kupione okazyjnie buty lub inny spzrêt i zawsze ¿al je¶li z czego¶ jeste¶my zadowoleni to nie podlega dyskusji.
Ale niestety sprzêt nawala i wed³ug mnie rozwi±zanie typu wymiana ( nie zawsze mozliwa z przyczyn podawanych ju¿ wy¿ej ) b±d¼ zwrot pieniêdzy to potraktowanie jak najbardziej wporz±dku przez sprzedawcê.
Kazdy nie raz spotka³ sie z bezpodstawnymi odmowami b±d¼ pzreci±ganiem naprawy.
Widzê ¿e zataczamy ko³o w temacie sprzetu.
Najlepiej ¿eby sklepy mia³y pe³n± rozmiarówkê, ilo¶ci hurtowe reklamacje rozpatrywa³y tak jak sobie kupuj±cy bêdzie ¿yczy³ a zakupy zrobimy w sieci albo za zachodnia granic±.
Przypominam,ze dodatkowo mówimy o sprzêcie, który pó³ roku le¿y w magazynie i zbiera kurz a czêsto po lecie jest ju¿ zast±piony nowszym modelem.
Promocja to nie regu³a tylko uk³on sprzedawcy w stronê konsumenta i ka¿dy chyba zdaje sobie sprawê, ¿e kupuj±c za 1500z³ buty warte 2000 dostanie w razie zwrotu 1500.
Przecie¿ nie ma musu mo¿na kupiæ poza promocj± i mieæ zwrot 2000.
To jak z ubezpieczeniem s± pakiety econo i full.
Zaraz kto¶ przytoczy przyk³ad,¿e kupi³ ostatni± sztukê na wyprzeda¿y i co mu po zwrocie kasy. A no kasa w kieszeni taki lajf mo¿na pomaszerowaæ do sklepu i kupiæ nastêpny produkt, tak jak wspomina³em promocja to niespodzianka a nie regu³a i ciê¿ko mieæ pretensje do sprzedawcy ¿e o swój interes równie¿ dba.
Zwrot Kasy, Zwroty Kasy.... Bzdur± jest, ¿e zwrot kasy jest fajny.
A co w przypadku, jak kto¶ kupi³ buty / sprzêt w promocji o 20, 30%... taniej (99% u¿ytkowników tego forum kupi³a swoje sprzêty w promocjach).
Kupujê buty warte 2000z³ za 1500z³ (promocja...), dystrybutor przy reklamowaniu oddaje mi kasê i co ? Mam dok³adaæ 500z³ ¿eby kupiæ takie same buty ?
Odwracaj±c twój tok my¶lenia nie nale¿y kupowaæ na promocjach, a jak po reklamacyjnym zwrocie kaski trafisz na promocjê to dopiero bêdzie rado¶æ
Z tym 99% to odnoszê wra¿enie ¿e to nie to forum. ale zawsze siê mogê myliæ.
Ciesz siê ¿e to nie np czê¶ci do komputera gdzie cena jeszcze ro¶nie na starocie
My¶lê ¿e istot± sprawy nie jest okre¶lenie co jest lepsze: kasa czy wymieniony towar. Moim zdaniem powa¿ne traktowanie klienta, poparte zapisami w dokumencie gwarancyjnym to POZOSTAWIENIE KLIENTOWI WYBORU: kasa czy wymieniony towar. Zawsze bêdzie kto¶ kto woli kasê (bo zmieni³y mu siê priorytety i teraz zbiera na jacht) i kto¶ kto woli sprzêt (bo zbiera³ ca³y rok na wyjazd w Wysokie Taury, jedzie za tydzieñ a nagle zosta³ bez sprzêtu).
Biorac pod uwage ze moje dotychczasowe reklamacje butow salomon i garmont /trekingowe/ zostaly oddalone z powodu "zbyt intensywnego uzytkowania" uwazam ze w tej sytuacji zwrot kasy jest rozwiazaniem jak najbardzej w porzadku.
My¶lê ¿e istot± sprawy nie jest okre¶lenie co jest lepsze: kasa czy wymieniony towar. Moim zdaniem powa¿ne traktowanie klienta, poparte zapisami w dokumencie gwarancyjnym to POZOSTAWIENIE KLIENTOWI WYBORU: kasa czy wymieniony towar. Zawsze bêdzie kto¶ kto woli kasê (bo zmieni³y mu siê priorytety i teraz zbiera na jacht) i kto¶ kto woli sprzêt (bo zbiera³ ca³y rok na wyjazd w Wysokie Taury, jedzie za tydzieñ a nagle zosta³ bez sprzêtu). A jak to sobie wyobra¿asz maj± trzymaæ przez 2 lata od sprzeda¿y ostatniej sztuki danego modelu i rozmiaru pe³n± rozmiarówkê bo kto¶ bêdzie sobie ¿yczy³ wymianê ???
Ok ufff minê³o dwa lata i nic wiêc co sprzedajemy magazyn ale na niego te¿ dwa lata obowi±zuje gwarancja i co wtedy sk±d wzi±æ towar na wymianê???
Oczywi¶cie w dobrym tonie jest daæ tak± mo¿liwo¶æ ale nie traktowa³ bym tego jako regu³y.
Pamiêtajcie, ¿e sami te¿ na to pracujemy.
Im wiêkszy rynek tym korzystniejsze warunki sprzedawcy s± w stanie nam zapewniæ.
A ¿e ka¿dy kombinuje jak mo¿e i kupuje gdzie siê da aby taniej wysz³o to nie narzekajmy ¿e wybór ma³y albo towaru na wymianê brak.
Tak jak hawkeye napisa³ bez problemu mo¿na by to potraktowaæ jak zbyt intensywne lub niepoprawne u¿ytkowanie.(swoj± drog± do koñca nie wiemy jak by³o)
Spróbujcie zareklamowaæ tel kom lub aparat na 80% odpisz± wam ¿e by³ zalany i nie podlega gwarancji i t³umaczenie, ¿e nawali³ na ¶rodku pustyni nic wam nie da.
Jak nas traktuje "rynek" widzê po tym ¿e np. but Scarpa Rush, który dla wielu (szeroko¶æ, ciê¿ar, cena) by³by interesuj±cy jest dostêpny w innych krajach ale nie w Polsce. Wiêc ja niestety ale nie bêdê siê dopasowywa³ do widzimisiê producenta/dystrybutora tylko je¿eli bêdê "na kupnie" i bêdzie tylko mo¿liwo¶æ - kupiê te buty za granic±, lub z prywatnego importu. Nie bez powodu te¿ wielu naszych kolegów sprowadza sprzêt np. z USA. My¶lê ¿e to jednak w pierwszej kolejno¶ci producent powinien zabiegaæ o klientów (korzystne ceny, upusty, procedura reklamacyjna!) a nie klienci staraæ siê aby producent/dystrybutor ich lubi³...
A co do czê¶ci - no wybacz, ale nie s³ysza³em aby po zakoñczeniu produkcji jakiego¶ modelu samochodu nie by³o szansy na czê¶ci zamienne (i to oryginalne, nie samoróbki) i to przez wiele lat. Napiszesz ¿e to inny rynek ale przecie¿ producent te¿ móg³by stwierdziæ: "Co - mamy trzymaæ ca³y magazyn czê¶ci!?" Mieliby du¿e oszczêdno¶ci... I fakt ¿e jest to produkcja masowa wiele nie zmienia. Przy dzisiejszej technice przewozowej mo¿na mieæ jeden ¶wiatowy magazyn, w nim 15 sztuk jêzyków do buta X (zwykle taka czê¶æ "obs³uguje" kilka rozmiarów) i nie powinno byæ problemem dostarczenie w dowolny punkt globu w kilka dni. 15 sztuk przy za³o¿eniu ¿e takie pêkniêcie to "wypadek przy pracy" a nie usterka seryjna bo to w ogóle inny przypadek. Oczywi¶cie to s± pewne koszta (chocia¿ trzeba to trzymaæ tylko przez okres gwarancyjny a wiêc najwy¿ej 2 lata od zakoñczenia produkcji) ale to ju¿ wpisuje siê w bud¿et firmy i jej stosunek do klienta (czasem do³o¿ymy ale per saldo siê nam op³aci). Jak firma stwierdza ¿e nie têdy droga mo¿e zastrzec ¿e daje tylko rok gwarancji, a klient mo¿e siê zgodziæ albo... kupiæ but konkurencji. A tak jarodar zrazi³ siê do Dynafita (przynajmniej kupowanego w Polsce) i - byæ mo¿e - firma ma o 1 klienta mniej.
(...) bez problemu mo¿na by to potraktowaæ jak zbyt intensywne lub niepoprawne u¿ytkowanie.(swoj± drog± do koñca nie wiemy jak by³o) (...) no proszê Ciê...chyba¶ siê Wa¶æ zapêdzi³.[/code
Dynafit Po³land
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pljaciekrece.xlx.pl