Zofia Dzieniszewska - zapiski
Hej
Uzywal ktos te buty? Jakies opinie uzytkownikow.
kolega ma, a ja macalem z bliska.
na ostatnich zawodach on zrobil niezly wynik, bo przesiadka z F1 daje sporo.
na pewno sie trzeba przyzwyczaic do sztywnej podeszwy, jak ktos sie przesiada z F1.
a moja opinia jest taka, ze to swietny but i ma chyba najlepszy stosunek wagi do trwalosci.
w takim sensie, ze sa lzejsze buty na rynku, ale ten jest najlepiej zrobiony i rokuje ze dlugo posluzy.
niestety cena jest spora, ale czasem warto wydac wiecej i cieszyc sie z lekkosci podejscia
Mam okazje kupic w bdb cenie , a przesiadam sie z TLT5 . Jak ze sztywnoscia w zjezdzie? Czy porownywalnie z TLT5 .
Co do chodzenia to zakladam ze bedzie duzo lepiej.
wlasnie - o ktorych mowimy Dyna? starych czy nowych - chyba Evo sie nazywaja.
ja mowilem o nowych.
a co do starych to tez mam kilku kolegow co je maja od sezonu czy dwoch i tu juz tak rozowo nie jest, w sczegolnosci w porownaniu do tlt5, bo sztywnosc mniejsza, a waga taka sobie.
kwestia za ile mozesz je miec, jak tanio to moze i warto, ale jesli w cenie aliena plastikowego, to nie warto moim zdaniem.
Stary model czyli Dyna a nie evo.
I czyli dyna przegrywa z TLT5 ? Bo dla tych paru gramow to mi az tak nie zalezy na zmianie . szczegolnie ze tlt5 jak dla mnie boskie i jedyne w tej chwili.
I tu jest pytanie czy warto zmieniac na dyne ?
A co do ceny to 1700zl za nowe nie uzywane.
no to cena dobra, nawet bardzo dobra.
sam mam tez tlt5, ktore waza 1100 g, a dyna w moim rozmiarze 900 pare, wiec roznica mala, nie warta zachodu jesli powodem jest tylko te 200g, no chyba ze startujesz i chcesz urwac 3-5 min na kazdej godzinie.
poza tym w dynie masz cienszy botek - zwroc uwage czy nie potrzebujesz skorupy rozmiar mniejszej.
wracajac do sztywnosci to moim zdaniem podobna, a po zapieciu rzepa i dolozeniu jezyka to tlt5 sztywniejsze.
musisz wziac pod uwage, ze to but zawodniczy i tu waga ma wieksze znaczenie niz sztywnosc, bo z zalozenia zawodnik jezdzic umie i nie musi miec sztywnego buta
ale podsumowujac, dobrze byloby zebys sam je ubral i zobaczyl.
jak masz wolne srodki to je wez, pochodzisz, jak ci nie spasuja to sprzedasz z nieduza strata.
ale jakbys mial dojscie to nowych evo, takze w dobrej cenie, to to juz by bylo warto, bo roznica w wadze spora.
Dzieki za dyskusje , czyli tak jak myslalem na poczatku .
Nie ma az tak duzego sensu na zmiane.
Az tak duzo w zawodach nie biegam .
Przymieze i zobacze jak leza jak bedzie wygodniej to ... zobaczymy
Do tlt5 mo¿na daæ l¿ejszy botek, usun±æ rzepa i bêdzie waga porównywalna (?) z dyna. Mój po takich modyfikacjach wa¿y 930g.
A z oryginalnymn botkiem i ew. jêzykiem to nagle dobry ca³kiem sztywny but na turê.
ewa
porownanie wagi mozna robic jesli to ten sam numer.
na botku mysle, ze urwiesz ze 20-30g (jesli w tlt5 masz TF a nie TF-X), ale stracisz przegub w botku.
drugie tyle ze rzepie i to wszystko co zrobisz.
no mozna jeszcze wywalic jezyk, ale wtedy snieg sie bedzie sypal.
karbon jest niestety lzejszy.
moja zona majac normalnego tlt5 tf w rozmiarze 23 ma 910g, wiec ju¿ jest super.
a wlasnie, kolego steckiewicz - jakiego masz botka? bo mieszy TF a TF-X jest jakies 200 g roznicy.
no mozna jeszcze wywalic jezyk, ale wtedy snieg sie bedzie sypal. I bardzo dopsz! Jak ju¿ siê zbierze odpowiednia ilo¶æ, to wsuwasz jêzyk z powrotem do ¶rodka i... Wtedy mo¿na bêdzie zrezygnowaæ z camelbaga i zaoszczêdziæ kolejnych parê g
Ps. Wybaczcie please nie mog³am siê powstrzymaæ
oj bladzisz, bladzisz... :)21
porownanie wagi mozna robic jesli to ten sam numer.
.
na botku mysle, ze urwiesz ze 20-30g (jesli w tlt5 masz TF a nie TF-X),
ale stracisz przegub w botku.
Ale w dyna chyba te¿ jest ultralekki botek bez przegubu?
Wydaje mi siê, ¿e czyta³am, ¿e tlt5 to mniej wiêcej dyna bez rzepa i z l¿ejszym botkiem. Ale mo¿e mi siê wydawa³o.
Wydaje mi siê, ¿e czyta³am, ¿e tlt5 to mniej wiêcej dyna bez rzepa i z l¿ejszym botkiem. Ale mo¿e mi siê wydawa³o. no to pewnie chodzilo o tlt5 ale w wersji performance (te zolte z karbonowym kominem), i wtedy by sie wszystko zgadzalo...
kwestia za ile mozesz je miec, jak tanio to moze i warto, ale jesli w cenie aliena plastikowego, to nie warto moim zdaniem. Ale w dyna chyba te¿ jest ultralekki botek bez przegubu?
Wydaje mi siê, ¿e czyta³am, ¿e tlt5 to mniej wiêcej dyna bez rzepa i z l¿ejszym botkiem. Ale mo¿e mi siê wydawa³o. W dyna botek te¿ jest przegubowy. A ró¿nic miêdzy nimi, a TLT5 jest jednak trochê wiêcej, nawet nie o sam carbon chodzi. W carbonie jest ró¿nica miêdzy TLT5 mountain, a performance.
porownanie wagi mozna robic jesli to ten sam numer.
. Jasne, zesz³o z 1010 na 930 w rozmiarze 26.
tez mam 26 i chyba mamy innaczej kalibrowane wagi
porownanie wagi mozna robic jesli to ten sam numer.
. Jasne, zesz³o z 1010 na 930 w rozmiarze 26.
tez mam 26 i chyba mamy innaczej kalibrowane wagi
Chyba, ze od pocz±tku chodzi³o o ¿ó³t± wersjê. Chocia¿ i tu producent podaje 1050 gramów dla 27.5
Znasz mo¿e jakie¶ opinie posiadaczy plastikowych alienów? Ciekaw jestem, jak ze sztywno¶ci± i jakie s± ogólne wra¿enia. Na stronach francuskich jest trochê opinii, ale tylko z podchodzenia ("och, ach"). cos tam znam, bo sporo ludzi z pucharu pza wymienilo na plastikowe i carbonowe, ale w sumie niewiele rozmawialem z nimi.
wiem tyle, ze sa lepsze bo musza byc, bo przeciez F1 to technologia sprzed prawie 10 lat.
i wiem tez ze do turystyki srednio sie nadaje, ze wzgledu na konstrukcje niby jezyka.
natomiast jestem pod wrazeniem dyny evo - lekkie, dobry pomysl na jezyk, odpowiednio sztywne i wygladaja na najbardziej trwale z obecnie produkowanych.
porownanie wagi mozna robic jesli to ten sam numer.
. Jasne, zesz³o z 1010 na 930 w rozmiarze 26.
tez mam 26 i chyba mamy innaczej kalibrowane wagi
Takie cuda?
Zwa¿y³am w³a¶nie skorupê z botkiem tf i z rzepem bez nita
na elektronicznej: 1014-15 i na kuchennej sprê¿ynowej 1020 plus minus 20.
Dwie wagi nie mog± byæ rozkalibrowane?
Ewa
porownanie wagi mozna robic jesli to ten sam numer.
. Jasne, zesz³o z 1010 na 930 w rozmiarze 26.
tez mam 26 i chyba mamy innaczej kalibrowane wagi
Chyba, ze od pocz±tku chodzi³o o ¿ó³t± wersjê. Chocia¿ i tu producent podaje 1050 gramów dla 27.5
Zielone z zesz³ego roku.
az poszedlem sam zwazyc - masz racje, wyszlo 1020 g z rzepem.
pamietalem ze je wazylem po zakupie i wyszlo 1100g.
w takim razie bardzo dobry wynik.
a to co pisalas, ze dyna to to samo ale bez rzepa, to faktycznie sie pewnie odnosi do wersji performance - wagi by sie mniej wiecej zgadzaly.
az poszedlem sam zwazyc - masz racje, wyszlo 1020 g z rzepem.
pamietalem ze je wazylem po zakupie i wyszlo 1100g.
Mo¿e z tym dodatkowym jêzykiem? Ale teraz ju¿ nie chce mi siê szukaæ go na szafie - bo tam jego miejsce.
ewa
az poszedlem sam zwazyc - masz racje, wyszlo 1020 g z rzepem.
pamietalem ze je wazylem po zakupie i wyszlo 1100g.
Mo¿e z tym dodatkowym jêzykiem? Ale teraz ju¿ nie chce mi siê szukaæ go na szafie - bo tam jego miejsce.
ewa
no i sie pewnie wyjasnilo, bo wazylem je prosto z pudla.
a tu tak dla porownania
http://travisscheefer.blogspot.com/2010/01/dynafit-dyna-vs-scarpa-carbon-f1.htmlhttp://travisscheefer.blogspot.com/2011/12/winter-weight-new-dynafit-evo-boots-and.html
podsumowujac linki powyzej:
-2010 Dynafit DyNA Boots(27.5)- 960 grams
-2010 Scrapa F1 Carbon(27.5)- 950 grams
-2010 Scarpa F1 Race(27.5)- 1220 grams
-2012 Dynafit DyNA Evo Boots- 770 grams (size 27.5)
i zeby zobrazowac jak bardzo fajnym butem jest Dyna Evo, mozna porownac do wagi najlzejszych butow na rynku czyli XP444, z botkiem, rozmiar 25,5 - 550 g.
czyli juz nie tak duzo, a zapewne Dyna Evo bedzie bardziej trwalym butem.
i jak steckiewiczu mierzenie dyny?
Juz wrocilem i wszystko wiem.
Co do tlt5 to jak zalorzylem 1 raz to odrazu wiedzialem ze to jest but dla mnie.
Ale z Dyna jest inaczej. Niestety ale sa niewielkie roznice w skorupie (budowie) tego buta . I odczucia mam inne niz z tlt5 .
Cos zabardzo uciska mnie w srodstopiu.
Ruchomosc cholewki porownywalna , a niestety but po zapieciu do zjazdu jest miekszy.
Czyli but raczej typowo zawodniczy i do skitourowania rekreacyjnego bardziej polecam tlt5.
Szybkie pytanie o buty Dynafit Dyna PNG.
Potrzebujê buta do wspinania, w którym mogê podej¶æ pod ¶cianê i zjechaæ. Wiêkszo¶æ osób wko³o u¿ywa do tego ró¿nych wersji TLT5, ale teraz widzê na wyprzeda¿ach widzê w akceptowalnej cenie model Dyna PDG, l¿ejszy o æwieræ kilo od tlt5 mountain/performance z botkiem TF.
Jako ¿e waga jest bardzo istotnym parametrem to jestem gotów dop³aciæ te pieni±dze a te 250g mniej, pytanie tylko czy wraz z wag± nie tracê jakich¶ innych w³a¶ciwo¶ci buta?
Botek jak rozumiem jest taki sam jak w TLT Mountain TF albo TLT5 Performance?
Tutaj te¿ mam jeszcze jedno pytanie w³a¶nie o TLT5 - wersja performance ma jak wiem cholewkêz w³ókna wêglowego, a wersja mountain z pebaxu, lecz waga jest ta sama - chodzi o to ¿e w tej samej wadze performance jest sztywniejszy?
Podzia³ aktywno¶ci:
55% wspinanie, a wiêc te¿ d³u¿sze stanie na stanowisku w bezruchu
15% na chodzenie na fokach
15% zjazdy (po ca³ym dniu w ¶cianie i 10kg na plecach nie planujê ostrych zjazdów, raczej ³agodne i ostro¿ne linie tak aby dotrzeæ do doliny)
15% chodzenie pieszo
Dyna PDG jest do tego ok, czy z jakich¶ powodów lepiej szukaæ ciê¿szego TLT5 Performance, b±d¿ Mountain (a je¶li tak to który z nich?)
tlt5 lub tlt6 cr - jak nie chcesz marzn±æ w nogi
A jest ró¿nica miêdzy TLT5 TF a Dyna PDG? Botek nie jest dok³adnie ten sam?
jest inny ale to nie problem pdg nie jest tak obudowany jak tlt przez co jest mniej odporny np na wode czy mokry ¶nieg no i zimno w nim jak fix
z ¿alem, ale przekona³e¶ mnie. A ju¿ siê oswoi³em z t± wag±
.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pljaciekrece.xlx.pl