Buty DYNAFIT TLT 5 TF 

Zofia Dzieniszewska - zapiski

Witam

jestem zainteresowany kupnem buta DYNAFIT TLT 5 TF-X.
Czy kto¶ mo¿e wspomóc dobr± rad±, jak± twardo¶æ posiada ten but
przy zjazdach.

Wa¿ê 100 kg, przy zjazdach wk³adam trochê mocy i lubiê mieæ pe³n± kontrolê nad nartami. Zjazdowych u¿ywam z flexem 110 Fischera. Proszê o pomoc od osób, które maj± podobn± wagê i u¿ywaj± tych butów.

Z góry dziêki


Ja tam na lekkich zestawach siê nie znam, ale z pewno¶ci± do agresywnej jazdy ten but siê nie nadaje i nie jest to zreszt± jego przeznaczeniem. Jeszcze przy Twojej wadze.

Witam

jestem zainteresowany kupnem buta DYNAFIT TLT 5 TF-X.
Czy kto¶ mo¿e wspomóc dobr± rad±, jak± twardo¶æ posiada ten but
przy zjazdach.

Wa¿ê 100 kg, przy zjazdach wk³adam trochê mocy i lubiê mieæ pe³n± kontrolê nad nartami. Zjazdowych u¿ywam z flexem 110 Fischera. Proszê o pomoc od osób, które maj± podobn± wagê i u¿ywaj± tych butów.

Z góry dziêki


Mam te buty (i tak¿e freeridowe Factory BD - flex 130). Trudno znale¼æ jednoznaczn± odpowied¼ dotycz±c± flexu TLT 5 - wygrzeba³em szacunki: 80, 100 i 110. Moje do¶wiadczenia sk³ania³yby mnie do tej pierwszej warto¶ci. But jest do¶æ miêkki ale nie zmienia to sytuacji, ¿e powoli staje siê moim g³ównym butem tak¿e na boisku. Zysk z tytu³u lepszej amortyzacji nierówno¶ci daleko przewy¿sza stratê z niemo¿no¶ci obci±¿enia impulsowego przodów narty. Po latach jazdy w butach 120-130 odkry³em zalety dobrze dopasowanego ale miêkszego buta i to jest to. I nadal jak przycisnê na "normalnym" stoku to raczej nikt mnie nie dogania.

W porównaniu do Ciebie jestem jednak sporo l¿ejszy (oko³o 70 kg) - mo¿e warto po prostu but po¿yczyæ i wypróbowaæ zanim kupisz (sam tak zrobi³em). We Wroc³awiu w Skalniku kosztuje to 25 z³/dzieñ.

Poniewa¿ TLT 5 maj± bardzo ma³y "rant" to wymagaj± bardzo dok³adnego dopasowania do wi±zañ zjazdowych (z regulowan± wysoko¶ci± szczêk z przodu lub podk³adk± ¶lizgow±). Warto po¶wiêciæ na to trochê czasu - aby nie by³o niespodziewanych wypiêæ.

Pozdro
Wiesiek
bo TLT5 nie bylo tworzone do uzywania z innymi wiazaniami jak k³owymi - ze wzgledu na "giety" przod, jak i wspomniane ranty.

dla wlasnego dobra, nie przyszlo by mi do glowy wpiac je w szynowe.

same buty sa rewelacyjne, mozna je usztywnic dodatkowym jezykiem.
tez szcowal bym je na 70-80 bez i 80-90 z jezykiem.


Zgadzam siê z Tybero co do wi±zañ, tych butów nie powinno siê wpinaæ w inne wi±zania ni¿ k³owe.
Czêsto wrêcz siê nie da, WG ma w swojej galerii zdjêcie dlaczego


Co do rewelacyjno¶ci butów, równie¿ potwierdzam, choæ moje odczucia co do twardo¶ci s± zupe³nie inne, max jaki da³bym im to oko³o 60 z jêzykami.
Spytrec, mi³o i ¶wietnie ¿e korzystacie z galerii. By³o by jednak moim zdaniem znacznie milej, gdyby¶ da³ linka, tak by z podpisu pod zdjêciem móg³ kto¶ mniej kumaty jeszcze skorzystaæ. Niech mo¿e jednak ludki maja szansê sobie przeczytaæ, pewne wiadomo¶ci

https://picasaweb.google.com/115343256206920393324/SerwisNarciarskiSkitourowyWwwGatarSkiSerwisPl#5410910461572895506
Mo¿e to nawet obowi±zek jest je¶li korzystasz z cudzych zasobów.

Zdajê sobie sprawy, ¿e najlepszym samochodem terenowym i ciê¿arowym jest s³u¿bowy, jednak je¶li producent co¶ wypu¶ci³ dedykowanie na rynek warto tego siê trzymaæ, zw³aszcza w górach, w zimie i poza tras±.
But stworzony dla ¶cigania siê, wiêc na pewno na 100 kg nie bardzo. (raczej takich zawodników wielu nie ma, a but ma siê sprzedawaæ)
Ranty ma³e, podeszwa wibram, podeszwa giêtka. Tak ¿e chyba do zjazdu lipa bêdzie.

Co do pakowania tych butów w wi±zanie zjazdowe mo¿e warto to przeczytaæ a mo¿e i zastosowaæ. http://www.skitury.fora.pl/sprzet-skiturowy,3/prawdy-serwisowe,6471.html
Tak do temetu od¶wierzy³em sobie gorliw± dyskusje W.G. na temat butów tele do wszystkiego. We Francji te¿ bardzo czêsto widzê ludzi je¿dz±cych w butach turowych do wi±zañ zjazdowych, jest to tutaj niemal nagminne. Ale jednak kieruj±c siê zdrowym rozs±dkiem i chêci± korzystania z nart i stawów kolanowych d³ugie d³ugie lata, mówie sobie stanowcze nie. To jest tak jak z nurkowaniem pod wod±, nurkujecie i wstrzymujecie powietrze, a po co? Przecie¿ w wodzie te¿ jest tlen, a odwa¿yliby¶cie siê nabraæ powietrza pod wod±?
Zboczyli¶my trochê z kursu z tymi zjazdami. Nie mam zamiaru wpinaæ buta skiturowego w wi±zanie zjazdowe. Pyta³em tylko o twardo¶æ, bo jak wiadomo kiedy¶ trzeba z góry zjechaæ i warto wiedzieæ z jakim flexem ma siê do czynienia. Ze wzglêdu na moj± wagê nie lubiê miêkkich butów i kilka gram mniej czy wiêcej nie robi dla mnie ró¿nicy

Dziêkujê wszystkim za pomoc, wskazówki bêd± bardzo przydatne.

kilka gram mniej czy wiêcej nie robi dla mnie ró¿nicy
Tutaj chyba te "kilka" to bêdzie po 400-600g na bucie (TLT5 vs One PX / Maestrale).

Anyway, je¶li Golek wa¿ysz 100kg i skiturujesz to raczej nie masz tych 100kg w miêsniu piwnym, mo¿esz sobie pozwoliæ na buty ponad 1500g
Skoro lubi jeszcze "pocisn±æ" to zdecydowanie poszed³bym w stronê czego¶ twardszego - BD Factor (ewentualnie co¶ z wymian± podeszwy na zjazdow± - wtedy masz buty uniwersalne)

Zboczyli¶my trochê z kursu z tymi zjazdami. Nie mam zamiaru wpinaæ buta skiturowego w wi±zanie zjazdowe. Pyta³em tylko o twardo¶æ, bo jak wiadomo kiedy¶ trzeba z góry zjechaæ i warto wiedzieæ z jakim flexem ma siê do czynienia. Ze wzglêdu na moj± wagê nie lubiê miêkkich butów i kilka gram mniej czy wiêcej nie robi dla mnie ró¿nicy

Dziêkujê wszystkim za pomoc, wskazówki bêd± bardzo przydatne.

twardo¶æ posiada ten but
przy zjazdach.

Wa¿ê 100 kg, przy zjazdach wk³adam trochê mocy i lubiê mieæ pe³n± kontrolê nad nartami. Zjazdowych u¿ywam z flexem 110 Fischera .
Podebne siê pod temat, bo w sumie mam podobn± sprawê (prawie 100kg ), ale odno¶nie butów Dynafit One PX-TF - http://tiny.pl/h8r3z . Skoro TLT5 nie s± do tego stworzone, to mo¿e One wypadn± lepiej?
Zdecydowanie tak
Nigdzie nie pisa³em o rodzaju wi±zañ tylko o flexie, który wa¿ny jest przy zje¼dzie
Ale pisales (w innym temacie), ze nie masz zamiaru uzywac wiazan Dynafita, bo podobno sa za slabe do frirajdu, wiec tak czy tak te buty sie nie nadaja do innych wiazan jak wlasnie klowe.

Nigdzie nie pisa³em o rodzaju wi±zañ tylko o flexie, który wa¿ny jest przy zje¼dzie
Poniewa¿ TLT 5 maj± bardzo ma³y "rant" to wymagaj± bardzo dok³adnego dopasowania do wi±zañ zjazdowych (z regulowan± wysoko¶ci± szczêk z przodu lub podk³adk± ¶lizgow±). Warto po¶wiêciæ na to trochê czasu - aby nie by³o niespodziewanych wypiêæ.

i przynajmniej ja z tego powodu zwracam uwagê na ca³o¶æ. przecie¿ nie ma sensu wyliczanie ka¿demu z osobna, przynajmniej mnie siê tak wydaje. Pe³ne, pewne info i wszycho.
"Flex" to jest tylko jeden z parametrów opisuj±cych but. Odno¶nie TLT5, to przede wszystkim nie ma progresywnego ugiêcia tak jak w przypadku typowych butów zjazdowych. Ponadto TLT5 ma gorsze trzymanie boczne.

Opisywanie "flexa" tego buta wg mnie nie ma sensu, tym butem po prostu inaczej siê steruje ni¿ typowym butem alpejskim.

Masa cia³a 100 kg a jaki wzrost ? D¼wignia w koñcu bêdzie inna.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • jaciekrece.xlx.pl