Zofia Dzieniszewska - zapiski
Hej. Kupi³em podczas KFG buty Dynafit TLT6. Wczoraj z radoch± pojecha³em zamontowaæ wi±zania Speed Turn by z niecierpliwo¶ci± czekaæ na pierwsz± turê. Wi±zania zamontowane, sprawdzamy czy wszystko dzia³a jak powinno i nagle szok!!! Jeden but nie wypina siê z wi±zania, po przekrêceniu ty³u wi±zania nie rozwieraj± siê ramiona z insertami. Lewy but ok, prawy nie dzia³a... Sprawdzamy inne modele butów na zamontowanych wi±zaniach - wszystko ok (kilka modeli Scarp, Dynafit). Wi±zania ok. Sprawdzamy buty na innych wi±zaniach. Verticale, Radicale, stare Speedy - lewy ok, prawy nie wypina. My¶limy - kupi³em jaki¶ felerny model. Otwieramy nowiutk± pakê z Dynafitami TLT6 - nie wypina ani jeden but, na ¿adnym wi±zaniu.
CO JEST GRANE? SPOTKA£ SIÊ JU¯ KTO¦ Z CZYM¦ PODOBNYM...???
Buty za tyle kasy, wszystko z jednej firmy, zamontowane w profesjonalnym zak³adzie i lipa. Dodam, ¿e ogl±dali¶my gruntownie buty, mierzyli¶my suwmiark±, nie widaæ ¿adnych wad i ró¿nic, a jednak co¶ jest... Szlak mnie trafia, za oknem sypie ¶nieg, mam dwa tygodnie wolnego i jestem w ciemnej du.....ie. Czekamy na odpowied¼ od przedstawiciela Dynafita co jest grane...
Tak czu³em, ¿e tak bêdzie.... i wiêc kupi³em La sportivy - miodzio butek
To ¿e¶ mnie pocieszy³.....
Dziêki za info bo te¿ przymierzam siê w styczniu do TLT6. Ciekaw jestem co jest przyczyn±.
Piszesz "Buty za tyle kasy, wszystko z jednej firmy, zamontowane w profesjonalnym zak³adzie i lipa. . Szlak mnie trafia, za oknem sypie ¶nieg, mam dwa tygodnie wolnego i jestem w ciemnej du.....ie. Czekamy na odpowied¼ od przedstawiciela Dynafita co jest grane..."
Tak to bywa ,podobnie z wi±zaniami Dynaf. Rad. Vert. by³o o tym na forum pêkniecie podpórki itp.
A mo¿e nie G£UPIEÆ !! z tzw. nowymi modelami , aby unikn±æ "przepychanek " pisaniny ,reklamacji , kasy itp. -szkoda czasu, nerwów -bo sezon zleci ! tylko sprawdzone i tak np. Comforty Tristep[nie zniszczalne] itp. a buty w/g uznania.
p.s. Podobnie jak autami im nowszy to bardziej upierdliwy i kosztowny w naprawie.
Darek, mam wra¿enie, ¿e tym postem w³o¿y³e¶ kij w mrowisko.
Z jednej strony rozumiem Twoje podej¶cie i sam te¿ staram siê takich zakupów dokonywaæ, z drugiej, sprzêt za tak± kasê to nie tandeta z marketów, reklamacje tego typu (co¶ jest krzywe, pêka po 2 tygodniach) powinny byæ za³atwiane od rêki z pisemnymi przeprosinami i czekolad± gratis.
Olencjusz, proponujê zrobiæ trochê szumu w spo³eczno¶ciówkach, to czêsto jest znacznie skuteczniejsze ni¿ droga formalno-prawna
A tak z ciekawo¶ci -ile wynosi czas gwarancji? Co potem , jak z czê¶ciami i czy jest mo¿liwo¶æ wymiany uszkodzonego elementu ? czy hasiok?
I tak np. w T1 bez problemu wymiana szyny-lagi , ba nawet zmiana rozm. na dowolny "S","M","XL", ale tylko !! w tzw. starym rupieciu T1 , natomiast w pozosta³ych modelach nie mo¿liwo¶ci [hasiok] -Diamir poszed³ po rozum do g³owy -kosztem klienta. Podobnie inni producenci.
I takich przyk³adów niestety coraz wiêcej i nie dotyczy to art. jak piszesz s³usznie z marketu!
Piszesz "Buty za tyle kasy, wszystko z jednej firmy, zamontowane w profesjonalnym zak³adzie i lipa. . Szlak mnie trafia, za oknem sypie ¶nieg, mam dwa tygodnie wolnego i jestem w ciemnej du.....ie. Czekamy na odpowied¼ od przedstawiciela Dynafita co jest grane..."
Tak to bywa ,podobnie z wi±zaniami Dynaf. Rad. Vert. by³o o tym na forum pêkniecie podpórki itp.
A mo¿e nie G£UPIEÆ !! z tzw. nowymi modelami , aby unikn±æ "przepychanek " pisaniny ,reklamacji , kasy itp. -szkoda czasu, nerwów -bo sezon zleci ! tylko sprawdzone i tak np. Comforty Tristep[nie zniszczalne] itp. a buty w/g uznania.
p.s. Podobnie jak autami im nowszy to bardziej upierdliwy i kosztowny w naprawie. Oczywi¶cie masz racjê, ale my¶laæ w ten sposób, powinni¶my jezdziæ wszyscy do tej pory Fiatami 126p, bo tanio i ³atwo naprawiæ i sprawdzone przez lata. Tak samo z nartami, wi±zanie Beta w zjazdówkach i druciaki Silvretty na turach...
Ja nie kupi³em jakiego¶ mega nowoczesnego modelu, zupe³nej nowo¶ci typu Boeing Dreamliner. To s± zwyk³e buty turowe, kontynuacja starego, dobrego, DZIA£AJ¡CEGO modelu. To nie jest jaki¶ cud techniki, to zwyk³y plastikowy but z insertami które wymy¶li³ Dynafit i które s± przeznaczone do tego wa¶nie rodzaju wi±zañ. Nawet nie przypuszcza³em, ¿e co¶ mo¿e nie graæ. Zrozumia³bym mo¿e jakby pêk³ plastik, odlecia³a klamra, nie wiem co jeszcze... Ale tutaj istnieje niez³e zagro¿enie zdrowia narciarza, nie wypinaj±ca siê narta, to nie jest jaka¶ tam usterka, albo wada materia³u... Przypuszczam, ¿e du¿o w³a¶cicieli tego modelu mo¿e nie wiedzieæ o takim problemie. Ja te¿ bym tego nie sprawdzi³ jakbym zmieni³ tylko buty. Strach my¶leæ jaki to mo¿e przynie¶æ skutek. Mo¿e to jaka¶ wadliwa partia, ale moje kupi³em w Polarsporcie, sprawdzali¶my jeszcze dwie pary z zupe³nie innego ¼ród³a i wypina siê tylko mój jeden but, RESZTA LIPA!!!! Ja wiem, ¿e to tylko buty, mo¿e dla kogo¶ nic wielkiego, ale ka¿dy z Nas p³aci pieni±dze i chce aby sprzêt by³ niezawodny i sprawdza³ siê w trudnych sytuacjach (tego nie da siê sprawdziæ w domowych warunkach). A ten but nie jest cudem techniki, nowym wynalazkiem z nowym rozwi±zaniem, zupe³nie innym rodzajem wi±zañ, to zwyk³e buty ze starym, zwyk³ym, prymitywnym systemem Dynafita. Dla mnie to jest nowo¶æ i mia³em prawo tego nie sprawdziæ, to powinno dzia³aæ i tyle. Na koniec, bo ju¿ mi siê nie chce d³u¿ej ¿aliæ pomy¶lcie co by by³o, jakby kto¶ kupi³ renomowany detektor za grube pieni±dze, u¿ywa i nagla metr pod lawin± okazuje siê, ¿e w fabryce co¶ spieprzyli i niestety nie dzia³a tak jak powinien....
Ten sprzêt powinien byæ testowany, ka¿dy osobno. Zrozumia³bym jeszcze sytuacjê jakby to tylko ten jeden but nie dzia³a³ jak nale¿y. Mog³o co¶ siê przyda¿yæ w produkcji, ale z tego wynika, ¿e to ca³a partia....
Rozumie Twoje rozgoryczenie i wk....nie. Pisa³em trochê szerzej w temacie -akt. prod.
I tak np. temat na forum "Dynaf.Radical ST mankamenty" Chyba Luboch s³usznie napisa³ "lepsze stawa³o siê wrogiem dobrego".
A z 126p, Beta, to ju¿ mocno przeginasz , mo¿na jeszcze lepiej Syrena,P70, Kandahary itp.
I tak np. Audi,Pasat B4 i dzisiejsze jednorazowe zabawki ?
Ale masz zaciêcie literackie i mo¿e siê to bardzo przydaæ w reklamacjach buciorów. Aby nie -¿yczê.
Rozumie Twoje rozgoryczenie i wk....nie. Pisa³em trochê szerzej w temacie -akt. prod.
I tak np. temat na forum "Dynaf.Radical ST mankamenty" Chyba Luboch s³usznie napisa³ "lepsze stawa³o siê wrogiem dobrego".
A z 126p, Beta, to ju¿ mocno przeginasz , mo¿na jeszcze lepiej Syrena,P70, Kandahary itp.
I tak np. Audi,Pasat B4 i dzisiejsze jednorazowe zabawki ?
Ale masz zaciêcie literackie i mo¿e siê to bardzo przydaæ w reklamacjach buciorów. Aby nie -¿yczê. Nie wiem czym to jest spowodowane, ale od pocz±tku wyczuwam z³o¶liwo¶æ w Twoich wypowiedziach w tym temacie. Oczywi¶cie, ¿e tak teraz niestety bywa ze sprzêtami. Temat za³o¿y³em po to, aby dowiedzieæ siê czy kto¶ nie mia³ ju¿ podobnego przypadku, a tak¿e aby przestrzec ewentualnych nabywców TLT6. Twoje wnioski s± chyba tutaj trochê nie na miejscu... Pozdrawiam!!!
Do pó³ roku od zakupu nasz ustawodawca uznaje, ¿e produkt jest niesprawny z winy producenta i na jego barkach(producenta) le¿y udowodnienie, ¿e jest inaczej.
Tlt 6 - by³y testowane przez wielu skitorowców ju¿ w ubieg³ym sezonie , ja je¿d¿ê w nich od marca , mam kilka par w wypo¿yczalni i problemu nie zauwa¿y³em. Wady zdarzaj± siê najlepszym producentom w ka¿dej dziedzinie od tego mamy reklamacjê ! Wiêc proponujê poczekaæ na odpowied¼ producenta , a pó¼niej siê ¿aliæ. Nie chcê broniæ Dynafita bo sam reklamowa³em kilka rzeczy i wiem ¿e wpadki siê zdarza³y i bêd± siê zdarzaæ , ale zawsze sprawa by³a za³atwiona pozytywnie. Rozumiem te¿ Twoje rozgoryczenie : kupa kasy wydana na wyma¿one buty a tu taki feler , ale nie ma sensu daæ sie ponosiæ emocj± szkoda zdrowia . Pomyslno¶ci !
Z jednej strony rozumiem Twoje podej¶cie i sam te¿ staram siê takich zakupów dokonywaæ, z drugiej, sprzêt za tak± kasê to nie tandeta z marketów, reklamacje tego typu (co¶ jest krzywe, pêka po 2 tygodniach) powinny byæ za³atwiane od rêki z pisemnymi przeprosinami i czekolad± gratis.
To pobo¿ne ¿yczenia czy rzeczywisto¶æ?
Czy kto¶ za Garmonta cosmosa wersja damska i mêska przeprasza³ ???
(dla jasno¶ci nie mia³em w rêce egzemplarza pracuj±cego poprawnie ze szczêk± przedni±)
Jakie¶ czekolady? Chêtnie przeczytam.
Darku bardzo dobrze ¿e pewnych czê¶ci nie sprzedaje siê.
Nie chcê dr±¿yæ tematu.
Piotrek G±siorowski z Salewa Polska (user Dynafit) poprosi³ bym to wklei³ bo jest teraz bez dostêpu do firmowego kompa.
"Witajcie,
korzystam z wygenerowanego na szybko profilu - na ten od Dynafit'a - nie mam w³a¶ciowego kompa itd. St±d ten profil....
A wiêc, drogi Olencjuszu Smile
1) 23.12.2013 do nas, do Salewa Polska dotar³ email z zapytaniem od jednego ze ¶l±skich serwisów z zapytaniem czy jest jaka¶ oficjalna informacja dot. TLT6 (tu i sprawa opisana jak wy¿ej - z niewypinaniem siê jednego z butów). Poniewa¿ póki co nie dostali¶my ¿adnej informacji o takim zjawisku (co 2 tyg. dostajemy update co siê u nas dzieje w centrali w ogóle i ze wszystkim) - traktujemy tê sprawê jako pierwszy przypadek w historii. (nie wiem, czy o tym samym piszemy - ale wydaje siê to zbie¿ne, wiêc mo¿e siê przyda).
2)Poniewa¿ otrzymali¶my tylko zapytanie, a nie zg³oszenie reklamacyjne wraz z reklamowanym produktem - "przeforwardowali¶my" je do w³a¶ciwego dzia³u R&D, aby otrzymaæ potrzebne info, które to po otrzymaniu dostarczymy do serwisu.
3) Olencjusz, je¶li chcesz zareklamowaæ zakupiony towar - proszê zg³o¶ siê z butami (w tym przypadku) do sprzedawcy , u którego zakupiles towar (wraz z dowodem zakupu). Zostanie sporz±dzone zg³oszenie i zostanie wdro¿one normalne postêpowanie reklamacyjne. A je¶li w tym czasie (14 dni od zg³oszenia) stwierdzisz, ¿e w³a¶nie ucieka Ci przygoda ¿ycia po prostu napisz @ o tym do polska@salewa.com ... Co¶ wymy¶limy ¿eby¶ Ty, ani nikt inny nie traci³ czasu Wink.
Uwierz, ¿e firma potrafi siê wczuæ w sytuacjê swoich Klientów i na pewno co¶ na to zaradzi (wiemy co to jest ¶wie¿y opad; okno pogodowe; idealne warunki na wspin albo linie Smile ) . Acha jeszce w tej sprawie - niestety, ale mo¿e siê okazaæ potrzebne dostarczenie nart z zamontowanymi wi±zaniami, które nie wypinaj±. Inaczej trudno bêdzie cokolwiek stwierdziæ. (a przyspieszy to bieg ca³ej sprawy).
BTW. Drodzy U¿ytkownicy forum - we¼cie poprawkê na to ¿e ma³o kto u nas w pracy jest w stanie siedzieæ na forum i ¶ledziæ kolejne posty. (mimo szczerych chêci). Jak jest sprawa, a kto¶ nie wiecie jak siê do niej zabraæ - mo¿na zadzowniæ albo lepiej napisaæ do Salewa Polska. To pewnie skróci czas za³atwiania sprawy.
Acha, samo "zapytanie" nie jest to¿same z ze zg³oszeniem reklamacji. Plis, pamiêtaj/cie o tym - bo potem nagle kto¶ bêdzie mia³ pretensje o rzekom± reklamacjê, która tak naprawdê nie mia³a miejsca.
Pozdro, szczê¶liwego Nowego Roku! "
fajnie ze to wklejasz, dobrze by³o by przyczyny usterki poznaæ (asymetryczny? nierówny? but czy wadliwy monta¿ wi±zañ??...)
w Karkonoszach niemal pó³ GOPRu w "6" biegaæ zaczyna, ¶niegu na razie bardzo ma³o, ale na bank by siê jakie¶ info pojawi³o gdyby tylko co¶ siê dzia³o...
mr
Piotrek G±siorowski z Salewa Polska (user Dynafit) poprosi³ bym to wklei³ bo jest teraz bez dostêpu do firmowego kompa.
"Witajcie,
korzystam z wygenerowanego na szybko profilu - na ten od Dynafit'a - nie mam w³a¶ciowego kompa itd. St±d ten profil....
A wiêc, drogi Olencjuszu Smile
1) 23.12.2013 do nas, do Salewa Polska dotar³ email z zapytaniem od jednego ze ¶l±skich serwisów z zapytaniem czy jest jaka¶ oficjalna informacja dot. TLT6 (tu i sprawa opisana jak wy¿ej - z niewypinaniem siê jednego z butów). Poniewa¿ póki co nie dostali¶my ¿adnej informacji o takim zjawisku (co 2 tyg. dostajemy update co siê u nas dzieje w centrali w ogóle i ze wszystkim) - traktujemy tê sprawê jako pierwszy przypadek w historii. (nie wiem, czy o tym samym piszemy - ale wydaje siê to zbie¿ne, wiêc mo¿e siê przyda).
2)Poniewa¿ otrzymali¶my tylko zapytanie, a nie zg³oszenie reklamacyjne wraz z reklamowanym produktem - "przeforwardowali¶my" je do w³a¶ciwego dzia³u R&D, aby otrzymaæ potrzebne info, które to po otrzymaniu dostarczymy do serwisu.
3) Olencjusz, je¶li chcesz zareklamowaæ zakupiony towar - proszê zg³o¶ siê z butami (w tym przypadku) do sprzedawcy , u którego zakupiles towar (wraz z dowodem zakupu). Zostanie sporz±dzone zg³oszenie i zostanie wdro¿one normalne postêpowanie reklamacyjne. A je¶li w tym czasie (14 dni od zg³oszenia) stwierdzisz, ¿e w³a¶nie ucieka Ci przygoda ¿ycia po prostu napisz @ o tym do polska@salewa.com ... Co¶ wymy¶limy ¿eby¶ Ty, ani nikt inny nie traci³ czasu Wink.
Uwierz, ¿e firma potrafi siê wczuæ w sytuacjê swoich Klientów i na pewno co¶ na to zaradzi (wiemy co to jest ¶wie¿y opad; okno pogodowe; idealne warunki na wspin albo linie Smile ) . Acha jeszce w tej sprawie - niestety, ale mo¿e siê okazaæ potrzebne dostarczenie nart z zamontowanymi wi±zaniami, które nie wypinaj±. Inaczej trudno bêdzie cokolwiek stwierdziæ. (a przyspieszy to bieg ca³ej sprawy).
BTW. Drodzy U¿ytkownicy forum - we¼cie poprawkê na to ¿e ma³o kto u nas w pracy jest w stanie siedzieæ na forum i ¶ledziæ kolejne posty. (mimo szczerych chêci). Jak jest sprawa, a kto¶ nie wiecie jak siê do niej zabraæ - mo¿na zadzowniæ albo lepiej napisaæ do Salewa Polska. To pewnie skróci czas za³atwiania sprawy.
Acha, samo "zapytanie" nie jest to¿same z ze zg³oszeniem reklamacji. Plis, pamiêtaj/cie o tym - bo potem nagle kto¶ bêdzie mia³ pretensje o rzekom± reklamacjê, która tak naprawdê nie mia³a miejsca.
Pozdro, szczê¶liwego Nowego Roku! " Dziêki bardzo za zainteresowanie siê spraw±. Dzwoni³em do Polarsportu, prosili abym przes³a³, zrobi± zwyk³± reklamacjê, albo dostarczy³ buty bezpo¶rednio do Tatra Trade. Kontaktowa³em siê z Damianem z Tatra Trade, dostarcze mu buty w tym tygodniu wraz z nartami, mówi³ ¿e zerknie i zadecyduje co dalej...
Chyba mia³em co¶ podobnego (choæ chyba w mniejszym stopniu) ze Spirytami 3. Jeden z butów mia³ tendencje do przyblokowywania siê przy wypinaniu w jedn± stronê. Po kilku wypiêciach (trochê na si³ê) wszystko wróci³o do normy. Chodzi³o o to ¿e w jednym bucie w "dziurce" z jednej strony by³ rancik (mo¿e odkuwka by³a trochê zbyt g³êboka lub nie do koñca obrobiona) o który blokowa³ siê kie³ z wi±zania który dzia³aj±c jak klin ma spowodowaæ rozwarcie szczêk.
Podejrzewam ¿e w Twoich butach jest podobnie tylko trochê bardziej... Tak z czystej ciekawo¶ci mo¿esz sprawdziæ czy faktycznie o to chodzi?
Pzdr,
Jurek
Ja mam tlt6cl i nie zauwa¿y³em ¿adnego problemu. Przy próbie "rêcznej" wypina normalnie. Kiedy¶ jak montowa³em wi±zania radical do nart (wtedy do butów tlt5) go¶æ przeprowadzi³ test wi±zañ na maszynie i okaza³o siê ¿e na jednej narcie si³a wypiêcia (w bok) wykracza poza normê. Zasugerowano mi reklamacjê wi±zania ale nie zdecydowa³em siê na ni± bo moim zdaniem z wi±zaniem by³o wszystko ok. Je¿d¿ê na tych nartach od tamtego sezonu, nieraz zaliczy³em dzwona i nie stwierdzi³em ¿adnych problemów z wypinaniem. Wszystko dzia³a³a jak nale¿y.
Wg mnie testy wi±zañ dynafit nigdy nie bêd± tak miarodajne jak wi±zañ alpejskich. Idealne spasowanie tylu dziurek, prêcików bolczyków i sprê¿ynek w wi±zaniach tlt jest na pewno zdecydowanie trudniejsze ni¿ w wi±zaniach alpejskich gdzie wszystko jest g³adkie i ¶liskie.
Ja mam tlt6cl i nie zauwa¿y³em ¿adnego problemu. Przy próbie "rêcznej" wypina normalnie. Kiedy¶ jak montowa³em wi±zania radical do nart (wtedy do butów tlt5) go¶æ przeprowadzi³ test wi±zañ na maszynie i okaza³o siê ¿e na jednej narcie si³a wypiêcia (w bok) wykracza poza normê. Zasugerowano mi reklamacjê wi±zania ale nie zdecydowa³em siê na ni± bo moim zdaniem z wi±zaniem by³o wszystko ok. Je¿d¿ê na tych nartach od tamtego sezonu, nieraz zaliczy³em dzwona i nie stwierdzi³em ¿adnych problemów z wypinaniem. Wszystko dzia³a³a jak nale¿y.
Wg mnie testy wi±zañ dynafit nigdy nie bêd± tak miarodajne jak wi±zañ alpejskich. Idealne spasowanie tylu dziurek, prêcików bolczyków i sprê¿ynek w wi±zaniach tlt jest na pewno zdecydowanie trudniejsze ni¿ w wi±zaniach alpejskich gdzie wszystko jest g³adkie i ¶liskie. Zgadzam siê. To s± mój pierwszy zestaw Dynafita, jakby nie Adam Gomola u którego montowa³em wi±zania wogóle bym problemu nie zauwa¿y³. Kontaktowa³em siê z Salew±, napewno im sprzêt dostarczê do kontroli. Jak narazie tego jeszcze nie zrobi³em, sezon niestety narazie w punkcie zero, ale czekam na jakie¶ warunki, od 17 stycznia mam 2 tygodnie urlopu nie chce zostaæ bez sprzêtu. Przetestuje w terenie i ewentualnie wtedy bêdê co¶ dzia³a³. Mam tylko nadzieje, ¿e przy jakie¶ glebie nie wyrwê wi±zania z narty, albo jakiego¶ wiêzad³a w kolanie...
Zgadzam siê. To s± mój pierwszy zestaw Dynafita, jakby nie Adam Gomola u którego montowa³em wi±zania wogóle bym problemu nie zauwa¿y³. Kontaktowa³em siê z Salew±, napewno im sprzêt dostarczê do kontroli. Jak narazie tego jeszcze nie zrobi³em, sezon niestety narazie w punkcie zero, ale czekam na jakie¶ warunki, od 17 stycznia mam 2 tygodnie urlopu nie chce zostaæ bez sprzêtu. Przetestuje w terenie i ewentualnie wtedy bêdê co¶ dzia³a³. Mam tylko nadzieje, ¿e przy jakie¶ glebie nie wyrwê wi±zania z narty, albo jakiego¶ wiêzad³a w kolanie... Troszkê mnie zastanawia sposób takiego rozumowania, ¶niegu nie ma, wybór butów na wymianê jest, wiêc w razie stwierdzenia wady z wymian± nie ma problemów, natomiast jak numeracja wyjdzie bêdziesz wtedy za³atwiony na cacy. (zdaje siê od stwierdzenia wady mia³by¶ ju¿ nowe po ewentualnej reklamacji)
Upo¶ledzenie (je¶li faktycznie jest) pracy/wypinania szczeki przedniej jest jak najbardziej ingeruj±ce w poprawne dzia³anie bezpieczników. A jak mo¿esz przeczytaæ w instrukcji, pe³nosprawne wi±zanie tylko ogranicza wyst±pienie kontuzji a nie j± wyklucza i to poni¿ej kolana, za kolano nikt nie odpowiada. Jest jeszcze chyba termin stwierdzenia usterki i jego zg³oszenia u sprzedawcy. Ale to Twoja decyzja.
(o ile dobrze s³ysza³em partie garmonta z takimi objawami by³y wycofane z dystrybucji, oficjalnego pisma nie widzia³em)
A jak to Witku jest , np z F3 s± modele które nie s± idealnie równe w osi i nawet na Twoich zdjêciach pokazywa³e¶ ¿e do prawid³owego monta¿u potrzebujesz 2 buty aby ustawiæ przód i ty³ wi±zania czy to jest wada techniczna buta i czy to siê nadaje do reklamacji ?
A jak to Witku jest , np z F3 s± modele które nie s± idealnie równe w osi i nawet na Twoich zdjêciach pokazywa³e¶ ¿e do prawid³owego monta¿u potrzebujesz 2 buty aby ustawiæ przód i ty³ wi±zania czy to jest wada techniczna buta i czy to siê nadaje do reklamacji ? To jest pytanie do w³a¶cicieli butów, sprzedawców i dystrybutorów.
Nie do mnie. Ja nie jestem stron± w tych sprawach.
Zgadzam siê. To s± mój pierwszy zestaw Dynafita, jakby nie Adam Gomola u którego montowa³em wi±zania wogóle bym problemu nie zauwa¿y³. Kontaktowa³em siê z Salew±, napewno im sprzêt dostarczê do kontroli. Jak narazie tego jeszcze nie zrobi³em, sezon niestety narazie w punkcie zero, ale czekam na jakie¶ warunki, od 17 stycznia mam 2 tygodnie urlopu nie chce zostaæ bez sprzêtu. Przetestuje w terenie i ewentualnie wtedy bêdê co¶ dzia³a³. Mam tylko nadzieje, ¿e przy jakie¶ glebie nie wyrwê wi±zania z narty, albo jakiego¶ wiêzad³a w kolanie... Troszkê mnie zastanawia sposób takiego rozumowania, ¶niegu nie ma, wybór butów na wymianê jest, wiêc w razie stwierdzenia wady z wymian± nie ma problemów, natomiast jak numeracja wyjdzie bêdziesz wtedy za³atwiony na cacy. (zdaje siê od stwierdzenia wady mia³by¶ ju¿ nowe po ewentualnej reklamacji)
Upo¶ledzenie (je¶li faktycznie jest) pracy/wypinania szczeki przedniej jest jak najbardziej ingeruj±ce w poprawne dzia³anie bezpieczników. A jak mo¿esz przeczytaæ w instrukcji, pe³nosprawne wi±zanie tylko ogranicza wyst±pienie kontuzji a nie j± wyklucza i to poni¿ej kolana, za kolano nikt nie odpowiada. Jest jeszcze chyba termin stwierdzenia usterki i jego zg³oszenia u sprzedawcy. Ale to Twoja decyzja.
(o ile dobrze s³ysza³em partie garmonta z takimi objawami by³y wycofane z dystrybucji, oficjalnego pisma nie widzia³em)
Kontaktowa³em siê z firm± Salewa. Prosili aby dostarczyæ buty razem z nartami do Polarsportu do Krakowa lub Tatra Trade w Zakopanem. Musz± sprawdziæ co jest. Problem w tym, ¿e pradopodobnie bêd± musieli odes³aæ buty do Dynafita na kontrole, i na tak± reklamacjê maj± 14 dni. Licz±c dni robocze wychodzi wraz z wysy³k± 3 tygodnie... Jakbym wiedzia³ w grudniu, ¿e taka syta zima bêdzie, dawno by³oby ju¿ po sprawie... Mia³em duuuu¿o wolnego, mam du¿o wolnego na horyzncie, nie chce zostaæ bez sprzêtu. Jest mo¿liwo¶æ podobno za³atwienia sprzêtu zastêpczego w Tatra Trade (nie uda³o mi siê dowiedzieæ na jakich warunkach), ale odwiedze ich dopiero przy najbli¿szej wizycie w Tatrach.
Chyba mnie nie rozumiesz, je¶li po³±czenie but wi±zanie jest trefne to sprzêtu nie nale¿y u¿ywaæ, niniejszym postem nr 1 w w±tku zawiadomi³e¶ ca³y ¶wiat o tym ze wiesz, w chwili kiedy ulegniesz wypadkowi z tego powodu mo¿esz znale¼æ siê z rêk± w nocniku z powodów chyba oczywistych,(na w³asne ryzyko podejmujesz trefn± eksploatacjê), ze wszystkimi konsekwencjami, ³±cznie z ewentualn± utrat± gwarancji. Bo to Ty ewentualnie niesprawnego buta bêdziesz z premedytacj± eksploatowa³ w sprawnym wi±zaniu. Wiêc nie bardzo wiem po co Ci but który mo¿e kosztowaæ Ciê ciê¿k± kontuzjê? I w³a¶ciwie tylko to mnie dziwi.
Chyba mnie nie rozumiesz, je¶li po³±czenie but wi±zanie jest trefne to sprzêtu nie nale¿y u¿ywaæ, niniejszym postem nr 1 w w±tku zawiadomi³e¶ ca³y ¶wiat o tym ze wiesz, w chwili kiedy ulegniesz wypadkowi z tego powodu mo¿esz znale¼æ siê z rêk± w nocniku z powodów chyba oczywistych,(na w³asne ryzyko podejmujesz trefn± eksploatacjê), ze wszystkimi konsekwencjami, ³±cznie z ewentualn± utrat± gwarancji. Bo to Ty ewentualnie niesprawnego buta bêdziesz z premedytacj± eksploatowa³ w sprawnym wi±zaniu. Wiêc nie bardzo wiem po co Ci but który mo¿e kosztowaæ Ciê ciê¿k± kontuzjê? I w³a¶ciwie tylko to mnie dziwi. Rozumiem dok³adnie co piszesz. Przy najbli¿szej wizycie w Zakopcu oddam sprzêt ch³opakom, mam nadzieje, ¿e uda mi siê za³atwiæ jaki¶ rezerwowy. Mam trochê kilometrów do Zakopca, czy Krakowa, kurierem te¿ mi siê jako¶ nie u¶miech sprzêtu wysy³aæ, wiêc przy najbli¿szym wyje¼dzie napewno Tatra Trade odwiedze...
I jak tam sprawa wadliwych Dynafitów? Wyja¶ni³o siê? Napisz co¶ wiêcej bo nowy sezon idzie wiêc na pewno wiele osób chêtnie siê dowie - zarówno o przyczynie zjawiska jak i o trybie i wynikach reklamacji. Je¶li - oczywi¶cie - mo¿esz. Bo a nu¿ producent na³o¿y³ embargo na informacje...
I jak tam sprawa wadliwych Dynafitów? Wyja¶ni³o siê? Napisz co¶ wiêcej bo nowy sezon idzie wiêc na pewno wiele osób chêtnie siê dowie - zarówno o przyczynie zjawiska jak i o trybie i wynikach reklamacji. Je¶li - oczywi¶cie - mo¿esz. Bo a nu¿ producent na³o¿y³ embargo na informacje... Hej, oczywi¶cie ju¿ wyja¶niam, zabiera³em siê za to ju¿ od jakiego¶ czasu, zawsze zapomina³em...
A wiêc tak, buty zosta³y wys³ane do siedziby firmy Dynafit, tam zosta³y przebadane na maszynach i okaza³o siê, ¿e..... wszystko z nimi ok. Rozmawia³em z ch³opakami Dynafita z Polski, wyja¶niali mi, ¿e faktycznie lewy but trochê inaczej siê wypina je¿eli u¿yjemy si³y r±k. Ale na maszynach testowych do regulacji wi±zañ buty wykazuj± 100% sprawno¶æ, przy ró¿nych nastawach. Buty by³y testowane na maszynach firmy Montana i Wintersteiger. Facet wyja¶ni³ mi, ¿e si³a r±k nie odzwierciedla prawdziwej si³y jaka dzia³a na but i wi±zanie w terenie (z czym siê zgadzam) a maszyny testowe nie wykazuj± problemu. Muszê przyznaæ, ¿e sprawa z reklamacj± by³a rozwi±zana bardzo profesjonalnie, facet z Dynafita (Salewa Polska) gwarantowa³ mi, ¿e buty s± w pe³ni bezpieczne i mogê bez problemu je u¿ytkowaæ. Sprawa jest zamkniêta, chocia¿ ja jednak i tak mam ma³e w±tpliwo¶ci co do poprawnego dzia³ania zestawu. Jak wygrzebie sprzêt ze letniego wypoczynku nagram filmik jak moje buty dzia³aj± z wi±zaniami - ocenicie sami...
Tutaj jeszcze przesy³am koñcow± korespondencjê od firmy Dynafit:
"Testy wykonane na maszynach-diagnostykach Montana Jet Bond oraz Wintersteiger Speedtronic – wykaza³y, ¿e obydwa buty dzia³aj± poprawnie. Tj. wypinaj± siê z wi±zañ TLT Radical ST oraz TLT Speed Turn (jako dane wprowadzono kolejno masê u¿ytkownika 70kg, 80 kg, 90 kg oraz „umiejêtno¶ci”: dobry narciarz ).
W przypadku, je¶li chcia³by Pan samodzielnie przetestowaæ buty na maszynach diagnostycznych - w przesy³ce znajduj± siê instrukcje dla serwisantów.
(na p³ytce DVD za³±czy³em filmik z testów butów dostarczonych od firmy Alpinka. Zosta³y przeprowadzone w naszej siedzibie – w Niemczech).
Oprócz tego za³±czyli¶my ma³y upominek od naszej firmy…
W przypadku dalszych pytañ i w±tpliwo¶ci – proszê o kontakt."
W prezencie dosta³em koszulkê techniczn± i opaskê na g³owê Dynafita chyba w ramach rekompensaty za brak sprzêtu i przymusow±, prawie 3 tygodniow± przerwê w sezonie...
No nie¼le! Mam nadziejê ¿e w toku eksploatacji potwierdzi siê opinia firmy, tj. ¿e Tobie nic siê nie stanie. No i mi³o przeczytaæ o wzorcowo za³atwionym problemie. Dynafit - przynajmniej u mnie - zapunktowa³
Olencjusz125 wrzuæ pó¼niej filmik, sam jestem ciekaw jak pracuje but poniewa¿ te¿ mam TLT6 i Speed Turn.
Pozdro
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.pljaciekrece.xlx.pl